[Urun]: Align Trex 550L Dominator

[Urun]: Align Trex 550L Dominator

belkı psıkolojık ama pil yatagnın altını boş yada ucunun dışarda kaldıgı tasarımlar benım hem hoşuma gitmidyor hemde pil guvenlıgı acısından da benı tedırgın edıyor ... bu yuzden pillerin daha cok govde ıcınde saklı kaldıgı modeller daha cok hoşuma gidiyor hemde gözüme daha hoş geliyor ..
 
Ynt: [Urun]: Align Trex 550L Dominator

ediz burun.kisminda haklisin ama pilin govdede yuksekte durmasi ve altinin bos olmasi kesinlikle daha guvenli , o pilin altindaki bosluk darbeyi sonumlecektir

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Ynt: [Urun]: Align Trex 550L Dominator

Mesut AKIN' Alıntı:
ediz burun.kisminda haklisin ama pilin govdede yuksekte durmasi ve altinin bos olmasi kesinlikle daha guvenli , o pilin altindaki bosluk darbeyi sonumlecektir
Dediğin gibi sönümleme ihtimali var ama üstad Ediz'e aynen katılıyorum. Pilin altının boş olması, burun üstü direkt çakılmalarda nedense bana da pek güven vermedi :-\

Malum artık piller en kıymetli varlıklarımız oldu, dünya kadar para verip kaybetmek çok acı oluyor :-\

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ynt: [Urun]: Align Trex 550L Dominator

Burun üstü direkt çakılmalarda rotor diski de bir nebze burnu korumaz mı?

Sonuçta helinin en ön ucu havada iken dönen paller oluyor. Sonuçta piller değerli de kanopi değil mi :) paller, frame, diğer ıvır zıvır derken öyle bir kırımda tek bir 6S lipo masrafın büyük bölümünü oluşturmaz gibi geliyor, dediğim gibi rotor diskinden dolayı pile hiçbirşey olmayabilir bile.

Altta olmasının güzel yanı bence korumadan ziyade ağırlık merkezi ayarlama, 600 strech imkanı vs.

Hadi align eski tasarımlarla motor altta tamam da, gaui zaten motor genelde üstte. Yap işte x7 gibi alttan bir pil yuvası, veya x4 gibi bişey. Hem motor üstte hem pil önde... Frame eni trex450 kadar genişlikte çünkü :)
 
Ürünle ilgili unboxing konuları ortaya çıkmaya başladı. Henüz ülkemizde modeli edinen yok, o bakımdan Infinity Hobby'deki unboxing fotolarını ve aralardaki ingilizce ifadelerin çevirilerini (birebir değil :laugh: ) paylaşayım.

Konuya girmeden önce başta helipross ve align trex store (enterprise hobby) gibi sitelerde 960$ fiyatla satışa sunulduğunu belirtmek isterim. Helipross'ta kargo seçeneği çok uygun, (EMS) International Express Mail (2-7 days) ile sadece 39 $...

UNBOXING

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


550 sınıfı bir heli, her zaman daha küçük bir heliden 700 sınıfına geçiş için uygun bir seçenektir. Çünkü 550 sınıfı hem görünürlük hem de stabilite olarak yeterince büyük, aynı zamanda batarya ve tamir/bakım maliyetleri açısından 700 sınıfına göre daha ucuzdur. Bundan dolayı Trex 550L daha büyük bir heli isteyen 450-500 sınıfı pilotları için iyi bir seçenektir.

Aslında, 700 sınıfı heli tecrübesi olan birçok pilot da ortalama boyutları, düşük tamir masrafları ve yüksek stabilitesinden dolayı 550 sınıfı bir helinin eksikliğini hissederler.

TREX-550L Dominator'un tasarımı önceki 550 serilerinden tamamen farklıdır. Ortak noktaları olarak sadece kuyruk yapısı ve rotor kafasındaki parçalar kalmıştır. TREX-550L Dominator birçok tasarım benzerliğini Align Trex 700L den türetmiştir. Bunlar;


1. Batarya yatağı tasarımı bataryayı değiştirmek için kolay ve güvenli olmaktadır. Ağırlık merkezi konumlandırması bu sayede mükemmel olmaktadır ve bu uçuşta yüksek stabilite sağlamaktadır.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


2. Yüksek mukavemetli entegre ana şaft yatağı tasarımı yapıyı hafifleştirmekte ve uçuşta yapısal çarpılmaları minimize etmektedir. Dahası, CCPM servoların montajı ve tamiri için elverişli bir servo yatağı görevi görmektedir.

3. Üstten monteli motor tasarımı helikopterin ağırlık merkezini ana şafta yaklaştırmakta, aynı zamanda uçuş esnasında daha iyi bir ısı dağıtımı sağlamaktadır.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


4. Yeni Gpro FBL Sistem, DS815/855 dijital servolar, BL730MX fırçasız motoru içeren üst seviye elektronik donanım..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Haydi Trex-550L Dominator'un kutusunu açalım ve neye benzediğine bir bakalım!

DFC rotor kafası ilk bakışta sıradan görünüyor. Ama...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Trex-550L Dominator, oluklu feathering şaftın yerine boydan boya 8mm çaplı feathering şaft ile geliyor. Thrust bearinglerin tipi de değişiyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Soket vidası da 4mm den 5mm ye değişmiş durumda, bu sayede mukavemeti daha da artıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni DFC swashplate,

Üst kısım artık kırmızı renkte ve ileride DFC kafandan flybarlı kafaya geçiş için link ball'ların montaj delikleri de açılmış durumda.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Trex-550L Dominator Rotor Kafası

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ana gövde tasarımı 700DFC ye çok benziyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ana şaft yatağının tasarımı, servo yatağı ile ana şaft yatağını kombine eden 700DFC'deki konseptin aynısını benimsiyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Karbonfiber ana gövde, batarya yatak rayları, servo yatakları, anti-rotation braketi bir araya getiren kompozit malzeme bütünleştirme teknolojisini kullanıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kalınlık 2mm...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Helikopterin yanal mukavemeti, ana şarf yatağı, swashplate, motor yatağı, rulman bloğu, alt gövde yatağı ve gövde montaj civataları ile sağlanıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


TREX 550L Dominator karbonfiber alt plaka yerine, aynı zamanda iniş takımına yatak olan üç adet metal yatak içeriyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni alıcı yatağı, batarya yatağına da şekil veriyor. Batarya önden içeri kaydırarak monte edilebiliyor. Bu yolla helinin ağırlık merkezi ayarlanabiliyor, aynı zamanda bataryayı da koruyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanopi dört destek noktası yardımıyla sabitleniyor. Aşağıdaki fotoğrafa bir bakın. 700DFC ye benzemiyor mu?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sertleştirilmiş yüksek mukavemetli metal dişliler ve CNC işlenmiş aluminyum kutusundaki yeni yüksek voltaj fırçasız servolar.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Servo kabloları aşınmayı önleyici malzeme içeren silikon makaron ile kaplanmış.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Servolar ana şafta yakın konumlanmış. Kırmızı siyah renkler oldukça hoş görünüyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


700L CNC ana dişli ile RCM-BL730MX 850KV ve 16T helisel motor pinyon dişlisi 2700 rpm lere kadar hız sağlıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor, dahili BEC çıkışı olan Castle Talon 90 Fırçasız ESC ye bağlanmış durumda. BEC çıkış voltajı 8V ve anlık akım 20A dir. DS815/855 dijital servolarla başa çıkabilir.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gpro Flybarless Sistem

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Karbonfiber stabilizer ve karbonfiber kuyruk palleri ile donatılmış kuyruk. Metal Dual-push yapısını içeriyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kuyruk servosu gövdenin yan tarafına monte edilmiş durumda.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Align Trex 550L Dominator gerçekten harika görünüyor.


(Hatam varsa affola)
 
Öncelikle emeğine sağlık Rasim. Güzel bir çalışma olmuş, teşekkür ederiz :bravo: Ilk mesaja LINK olarak hemen ilave ettik ;)

Gelelim ürün ile ilgili fikirlerime :

1- İlk gördüğüm kafa yapısı aynı. Mordo abimiz 550 yaşadığı bir kırım sonrası kafanın shaft ile birleşme noktasında ciddi sıkıntı yaşadık :-\ Ne yazık ki kafada bulunan ve ana shaft bağlantıyı sağlayan vidanın yeri yanlış. Yani olması gerekenden aşağıda. Bu da her hangi bir kırım sırasında kafanın girdiği bölgede açılma yaşanınca sıkıntı oluyor. Pense ile düzeltmek elbette mümkün ama gereksiz yere metal yorgunluğu oluşturduğunu düşünmüştük tamir sırasında

2- 700 sınıfından gelen tüm özellikler şahane :Yeni servo yeri, pil yatağı..... bunları zaten yukarıda detaylı konuşmuştuk %p

3- HV servolar lüks olsa da güzel ama ayrı bir BEC devresi olmaması büyük bir eksiklik. ESC de büyük ihtimal bir üst sınıf ile değişmesi gerekecek :embarras:

4- Bak ya 500 kuyruk hub yapmadıkları modifikasyon ve güçlendirmeyi bunun feathering shaft yapmışlar :lol:

5- Sahsen eski versiyonlardaki Ana rulmanları kitlemek için üzerine geçen parça halkaları daha çok beğeniyordum. Bu rulman yataklarında kesinlikle kırmızı loctite kullanmak gerekecek. Zira zaman içerisinde rulmanlar yataklarında ciddi şekilde oynuyor. En azından bir önceki 550 bunu tespit etmiştik.

6- Yine görsellik adına metal servo kolları ile gönderiyorlar. Kesinlikle plastikleri ile değiştirilmeli. :-\
 
Ynt: [Urun]: Align Trex 550L Dominator

Soğuk memleketlerde belki Esc sıkıntı çıkarmaz. Ama adana şartlarında kesinlikle değişmesi lazım. Ama genel olarak iyi gözüküyor. Konu için teşekkürler. Süper bir konu olmuş.
 
[Urun]: Align Trex 550L Dominator

Rasim emeğine sağlık, 450 ile pilotajı biraz daha geliştirince almayı düşündüğüm bir model.
 
Emeğine sağlık Rasim Bey , mükemmel bir inceleme olmuş , sen de üşenmeden resimleriyle , çevirisiyle bizlere sunma zahmetine katlanmışsın.Çok teşekkür ederim :agreed: :saygilar:
 
[Urun]: Align Trex 550L Dominator

Çok güzel bir paylaşım olmuş Rasim, eline sağlık. Modelle ilgili tüm bilgileri sayende keyifle takip ettik. Inşallah tez zamanda bundan bir tanesine sahip olursun, bence model parasını sonuna kadar hakediyor.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Ynt: Ynt: [Urun]: Align Trex 550L Dominator

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Dediğin gibi sönümleme ihtimali var ama üstad Ediz'e aynen katılıyorum. Pilin altının boş olması, burun üstü direkt çakılmalarda nedense bana da pek güven vermedi :-\

Malum artık piller en kıymetli varlıklarımız oldu, dünya kadar para verip kaybetmek çok acı oluyor :-\

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

abi burundaki 3cm lik disa tasan kisimdanmi bahsediyorsunuz ? 2 adet 6S pilin nerdeyse tamami govdenin icinde bu fotografta cok disa cikarmislar ama bende boyle degil ucta sadece 1 cm disarda kaliyor benim kastettigim bosluk govdenin.icinde pilin altinda pil ile buttom plate arasindaki bosluk

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Rica ederim, bir süredir vardı zaten bu konu infinityde, tabii tabletten pek mümkün olmuyor uzun uzun yazmak düzenlemek vs. O bakımdan eskişehire gelince geçtim bilgisayarın başına, foruma kazandırayım dedim bu görsel konuyu :) Yarın v977 mi ptt den alıp bir iki de onu uçurur izmir'e doğru giderim. yıllık izine devam :halay:

Heli konusunda ise, ileriye dönük düşündüğüm sınıf 550... Yazıda da belirtildiği gibi hem bence yeterince büyük (Emre Kaman'ın gaui x5 i görünce tamam dedim bu kadarı bana yeter) hem de ekonomik durumuma şu an için daha uygun. Bir 700 sınıfı kaldırabilecek ne durumum ne de pilotajım var şu anda.

Model ise soru işareti hala, zamana yaymayı tercih ediyorum. Ara ara helifreak 550 konularına bakınıyorum. Kafamda düşündüğüm yıl sonu gibi modeli edinmek. Daha 450 ile yolum var bir süre, arada 977 ile de oyalanırım. Align en makul seçenek olarak duruyor hala, thk faktöründen dolayı gaui de olabilir veya başka bir marka... Yurtiçi yurtdışı çok takmıyorum yedek konusunda, hobide beklemeye alıştık ne de olsa. Align hemen her yerde var ve helipross gibi uygun siteler mevcut. Zatem her gün her gün uçamıyoruz haftada bir taş çatlasın iki oluyor. Yedekte de 450 yi tutmaya devam edeceğim o bakımdan problem olmaz yurtdışı mevzuuları. Daha tam olarak yedek parçaları düşmedi sitelere 550L nin, o yüzden x5 ile 550pro dfc kıyası yaptım yedek maliyeti konularında aynı seviyedeler. Diğer benzer helileri detaylı inceleme fırsatım olmadı.

Hayırlısı bakalım, christmas kampanyaları beklemedeyiz :laugh:
 
[Urun]: Align Trex 550L Dominator

Rasim Öztürk' Alıntı:
... Yedekte de 450 yi tutmaya devam edeceğim...
Rasim bu bence çok yerinde bir karar olur. %p 450'yi satmayıp bir kenarda uçuşa hazır olarak bekletmek çok mantıklı. Ana modelde bir problem olduğunda uçar durumda bir modelin hazırda olması insanı çok rahatladan birşey. ;)

Örnek olarak bende 700 sınıfı bir nitro model var şuan segman bekliyor kimbilir ne zaman gelir ama dert değil çünkü 450 var elimde onunla uçmaya devam ediyorum. :halay: Olduya ona da birşey olursa bir de mikro modelim var bu seferde o imdadıma yetişiyor. :yuppi:

Uzun sayılabilecek bir süredir bu hobiyle uğraşıyorum ve bu konuda birçok varyasyonu denedim. Ama hiçbiri bu kadar efektif olmadı. Hatta geçirdiğim aşamalarıda paylaşım :

Taş Devri :
1) Maddi durumun elverdiği model alınır.
2) Süper güvenli tarafta kalınarak yüksekte uçuşlar yapılır. :laugh: Pilotaj kırım korkusu yüzünden çok yavaş gelişir.
3) Kırım veya bir arıza olursa ikinci bir emre kadar (parça temin edilene kadar) uçuşlar paydos edilir. :'(

Cilalı Taş Devri :
1) Maddi durumun elverdiği model alınır.
2) Yapılan araştırma ve sorgulamalarla kapsamlı yedek parça sipariş edilir.
3) Yaşanan kırımların ardından stok takibi yapılır ve ihtiyaç duyulan yedekler kırım yaşanmadan tamamlanır. Dolayısıyla azar azar Çin'e doğru sürekli bir nakit akışı yaşanır. :laugh: Elde yedek bulunması sebebiyle biraz daha rahat uçulabildiğinden pilotajda ilerleme daha hızlı olur.
Not : Bazen model değiştirilmek istendiğinde bu yedeklerin tekrar nakite dönüştürülmesi de malesef problem olmaktadır. :(
4) Öngörülemeyen bir parçanın hasarlanmasıyla ikinci bir emre kadar uçuşlar paydos edilir. :'(

Maden Devri :
1) Eldeki bütçe 3 sınıf heli kurgulanacak şekilde ayarlanır. Bendeki kurgu :
- 700 sınıfı glow (master model)
- 450 sınıfı elektrikli (backup model)
- Mikro sınıfı elektrikli (emergency model)
2) Özellikle master model için yedek alınmaz. :) Bir kırım veya parça gerektiren durum olduğunda acele etmeden parça sipariş edilir. Uçuşların kesintiye uğramayacağının vermiş olduğu rahatlıkla pilotaj oldukça hızlı gelişir.
3) Parça beklenen model askıya alınır ve uçuşlara sırasıyla backup ve emergency modelle devam edilir. :halay:

Bu arada şunu da söylemeliyim ki her modelcinin bir mikro modeli olmalı. Hem bir nevi simulatör görevi üstleniyor hem de zaman darlığı içerisinde uçuşlardan kopmamanızı sağlıyor. Bence şart. :saygilar:
 
3 yıl içinde ben de sizinle hem fikirim. İmkanlar dahilinde 2 model ve sıfır yedek %p