[Urun]: Align Trex 550L Dominator

Kit olarak satılsa benimde tercih edeceğim bir model olur. Servoları daha uygun fiyatlı seçip esc yi biraz daha büyük alırsak on numara olur.
 
Yada eğer servoların başına bir iş gelmezse ileride 700 sınıfında da kullanılabilirler. 700L dominator super combosunda da aynı servolar var. Bu kit alınırsa buna uygun fiyatlı bir YEP 120HV gider zaten esc olarak. Harici bir BEC ve backup guard gibi desteklerle şahane olur.
 
bu f bu modeldeki servoların tamamı HV, alıcılarda 9.6 volta kadar çalışabiliyor direk 2S lipoyu alıcıya takarsın olur biter , extra bir bece falanda hiç gerek kalmaz
 
rasım kardeşim seninle durumlarımız aynı gibi yanlız benim v977 kargo 70gündür gelmeyince para iadesi aldım 450 pro ile antremana devam ilk taklalarımı bu pazar attım çok zefkliydi fakat invertte çok fena çakıldım idleup açık invert pozisyonu sol stick ful gaz 150 km hızla burun üzeri modêl yerde 170₺ yedekle eski haline geldi :) . gönlümde goblin 630 12s vardı fakat bu kırımdan sonra büyük bir risk olacağı 6000₺ lik bir modeli kullanmak şu an bana çok fazla kırımını düşünemiyorummbile. bu yüzden 550 boyutunu şimdilik tercih ettim ve aynı modeller arasında trex 550L dominatör ile gaui x5 premium edition . 140$ gaui daha pahalı fakat ama değer diye düşünüyorum 550L dominatör şu esc olayı olayı olmasaydı düşünebilirdim. ama gaui daha prestijli bir marka benim gözümde benim tercihim gaui x5 ten yana
 
[Urun]: Align Trex 550L Dominator

Muammer Akbulut' Alıntı:
rasım kardeşim seninle durumlarımız aynı gibi yanlız benim v977 kargo 70gündür gelmeyince para iadesi aldım 450 pro ile antremana devam ilk taklalarımı bu pazar attım çok zefkliydi fakat invertte çok fena çakıldım idleup açık invert pozisyonu sol stick ful gaz 150 km hızla burun üzeri modêl yerde 170₺ yedekle eski haline geldi :) . gönlümde goblin 630 12s vardı fakat bu kırımdan sonra büyük bir risk olacağı 6000₺ lik bir modeli kullanmak şu an bana çok fazla kırımını düşünemiyorummbile. bu yüzden 550 boyutunu şimdilik tercih ettim ve aynı modeller arasında trex 550L dominatör ile gaui x5 premium edition . 140$ gaui daha pahalı fakat ama değer diye düşünüyorum 550L dominatör şu esc olayı olayı olmasaydı düşünebilirdim. ama gaui daha prestijli bir marka benim gözümde benim tercihim gaui x5 ten yana

Muammer abi hangisini tercih edersen et, çok yanlış bir tercihte bulunmamış olursun diye düşünüyorum. Align bildiğimiz align zaten, birçok özelliği bir arada uygun fiyata sunuyor. Bu modelde abilerinden bazı güzel özellikleri de kendine katarak geliyor. Önceki sayfada var detaylıca... Gaui x5 de çok methediliyor, stabilitesinin çok iyi olduğu söyleniyor ve görece hafif tasarımı ile power-to-weight oranı oldukça iyiymiş. Hafif ama güçlü bir canavar...

Aslında model işine kışın gireceksin, masraflar daha az oluyor :laugh: Yazın ordan oraya gezerken, bayram seyran derken, başka bazı giderler falan, mali tablo kötüleşiyor :D Artık havalar düzelene kadar kit topla ayar yap vs zaman geçer, baharla beraber de uçuşlar başlar. Tabi bir de malum yurtdışına bağlıyız ve yılbaşı kampanyaları da cazip oluyor.

Bu aralar almayı planlıyorsan da Infinity Hobby de gaui x5 fes super combo kampanyada... Yani gaui kit, CF paller, scorpion motor, esc ve yanında 3 adet Hitec MG dijital servo, align kuyruk servosu ile paket yapmışlar. Sadece 640 dolar. EMS hızlı kargo ile geliyor ve kargo ücretsiz. Fiyat düşük gösterme seçeneği de var. Bence çok uygun fiyat... Bir fbl üniten varsa tek eksiğin lipo kalıyor... İlla formula olsun diyorsan da bi formula kanopi alırsın (tek fark kanopi değil tabii premium editionla ama 1100 dolar da iyi para :D ) yada toucanopy çok güzel tasarımları var öyle birşey de alabilirsin. Nedense standarttan farklı tasarımlar daha çok hoşuma gidiyor benim.


Ben devam ediyorum şimdilik 450, 977 ve slash ile... İncelemelerim sürüyor, siteleri falan takibe aldım ;)
 
infinity deki ilanı bakmıştım tek artısı free kargo eksik elektroniği alınca aynı fiyatlarda gaui x5premium paketindeki elektronik çok hoşuma gitti özellikle brushles hv servolar
 
Ynt: [Urun]: Align Trex 550L Dominator

Muammer Akbulut' Alıntı:
rasım kardeşim seninle durumlarımız aynı gibi yanlız benim v977 kargo 70gündür gelmeyince para iadesi aldım 450 pro ile antremana devam ilk taklalarımı bu pazar attım çok zefkliydi fakat invertte çok fena çakıldım idleup açık invert pozisyonu sol stick ful gaz 150 km hızla burun üzeri modêl yerde 170₺ yedekle eski haline geldi :) . gönlümde goblin 630 12s vardı fakat bu kırımdan sonra büyük bir risk olacağı 6000₺ lik bir modeli kullanmak şu an bana çok fazla kırımını düşünemiyorummbile. bu yüzden 550 boyutunu şimdilik tercih ettim ve aynı modeller arasında trex 550L dominatör ile gaui x5 premium edition . 140$ gaui daha pahalı fakat ama değer diye düşünüyorum 550L dominatör şu esc olayı olayı olmasaydı düşünebilirdim. ama gaui daha prestijli bir marka benim gözümde benim tercihim gaui x5 ten yana

X5 ile 550 yi yan yana koyunca neden X5 almisim miniminnacik dersiniz ama

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
tabii aradaki fark o kadar olmasa da bir fark var yine de :) birisi burundan kuyruğa 1000mm iken diğeri 1069mm... Tabii o aradaki fark kendini belli ediyor. Tabii bir de 550L 550mm pal çevirirken, x5 520 pal çeviriyor. Bir de kanopi işin o kısmını kapatıyor ama x5 frame aralığı çok dar, yani frame neredeyse 450 size heli eninde. Ama üzerine kanopi oturdu mu daha bir cüssesini belli ediyor. Frame şöyle bişey;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Açıkçası 550L nin artılarından bir kısmı benim hoşuma giden artılar. Pilin frame içinde sürgülü yapıda olması gibi... rahatça 600 strech imkanı gibi... Gaui x5 premium editiondaki elektronik çok hoşunuza gitti ise 550L dekini daha fazla sevmeniz lazım. Servoların hızlarını torklarını karşılaştırın. Benim için çok önemli değil ama bu yeni nesil aluminyum kasa içindeki böyle TORQ benzeri kırmızı çizgili görünüm de seviliyor kimisi tarafından. Motor kağıt üstünde daha güçlü görünüyor, gerçekte tecrübe edenler karşılaştırabilir. (Diğer yandan gaui x5 daha hafifse eğer bu dezavantaj da olmayabilir, daha az güçlü motorla daha hafif heli aynı kapıya çıkabilir.) Ayrıca daha tam yorumlar oluşmadı ama zamanla oluşacaktır. İlk gelen duyumlar Gpro nun iyi bir fbl sistem olduğu yönünde, ki zaten align 3gx de de versiyon 5.0 ile sıkıntılarından kurtulup aynı noktaya geldi deniliyor. Ben sadece android uygulamasını telefona kurdum offline menüleri gezdim, kullanışlı bi arayüzü var gibi gibi...

tek eleştirilen nokta castle talon 90a esc... Onu da 70 dolara falan elden çıkarıp üzerine bi 70 dolar kadar daha koyup yep 120hv alınca bence eksisi kalmıyor.

align tabii piyasanın büyükçe bir bölümünü elde tutuyor ve biraz daha seri üretim mantığı ile hareket ediyor. bazı sıkıntılı durumlar da oldu çeşitli ürünlerinde herhalde kullanıcı yorumlarına bakılırsa. bu bakımdan çok eleştirilir modelciler tarafından ama o modelcilerden en fazla parayı da yine align kazanmıştır bi araştırma yapılsa ;D

yani bu 550L güzel bir alete benziyor, bir şans vermeye değer ;) sadece biraz daha bekliyorum hem kendi durumumu düzeltmek için hem de bu arada yorumları incelemeleri takip ediyorum. kesin alacağım diye birşey yok, bu sürecin sonunda kendimce en uygun kararı vereceğim.
 
rasim kardeşim gerçekten gaui nin framesini darkalıp olduğunu biliyordum ama bukadarda incecik olduğunu farketmemiştim 8.8.2014 helidirect stoklarında olacak boy olarakta 7 cm kısalık ve palde 3cm kısalık bence eksi bir durum sonuçta 550L nin servolarıda brushles aynı sistem dediğin gibi esc değişimi sonrası istenilen kıvama gelir belkide esc yide değişmeye gerek kalamaz
 
550 ile X5 arasında hem enine hem boyuna ciddi fark var, üstelik X5 in normal bir kırımını gördüm çok yakın arkadaşımın, toprağa düştü model ve frame 3 yerden patladı, frame dizayn itibari ile oldukça zayıf, kırık olan modelin framlerinie extra 1.2mm lik carbon plakadan kalıp kesip takviye yaptım, o model halan sahalarda uçuyor ama dediğim gibi frame yapısı kırılmaya müsait, X5 kötü alet demiyorum bende çok beğeniyorum ama 550 nin yanında bence çocuk gibi kalıyor,
 
bu arada frame'in dar olması sebebi ile canopy tutucular mecburen uzun dizayn edilmiş canopyi tutabilmesi için buda bir dezavantaj ve özellikle yan yatarak gerçekleşen kırımlarda bu uzun aluminyum parçaların içindeki vidalar kırılıyor ve kırılan parça blok içinde kalıyor, şansınız var ise çıkartırsınız , yok ise aluminyum frame blokları değişmesi gerekiyor
 
[Urun]: Align Trex 550L Dominator

Mesut AKIN' Alıntı:
bu f bu modeldeki servoların tamamı HV, alıcılarda 9.6 volta kadar çalışabiliyor direk 2S lipoyu alıcıya takarsın olur biter , extra bir bece falanda hiç gerek kalmaz
Üstad HV servolar 8,4 volt akım istiyor. Bildiğim kadarıyla 2S pil ancak %100 dolu olduğunda ve yük altında değilken ancak 8,4 Volt verebilir. Yük altında nominal akımı 2X3,6 = 7,2 Volt olarak düşünülebilir sanırım.

Tüm uçuş süresi boyunca HV servoları sürekli 8,4 Volt ile beslemek istersen 3S pil kullanmak gerekir. Bu durumda da 11,1 Volt'u 8,4 Volt'a Step Down etmek için bir BEC ünitesi gerekmez mi ?
 
[Urun]: Align Trex 550L Dominator

Türker Akgün' Alıntı:
Üstad HV servolar 8,4 volt akım istiyor. Bildiğim kadarıyla 2S pil ancak %100 dolu olduğunda ve yük altında değilken ancak 8,4 Volt verebilir. Yük altında nominal akımı 2X3,6 = 7,2 Volt olarak düşünülebilir sanırım.

Tüm uçuş süresi boyunca HV servoları sürekli 8,4 Volt ile beslemek istersen 3S pil kullanmak gerekir. Bu durumda da 11,1 Volt'u 8,4 Volt'a Step Down etmek için bir BEC ünitesi gerekmez mi ?

Türker HV servolar direk 2S e göre yapılıyor, ancak pil tam dolu iken 8.4 volt olduğu için bu voltaja dayanacak şekilde dizayn ediliyor, 2S pili boş kabul edersek 7.4 volt olarak, tamda servonun istediği voltaj bu oluyor , HV servolar 6 Volttada yeteri kadar performanslı çalışıyor, ben RJX HV servolarımı 6 volt ile besliyorum :)







yalnız şunu belirteyim HV servoların bağzılarında 6voltun altındaki beslemelerde (4.8 volt ilede çalışıyorlar, bildiğiniz gibi hızı ve torqu düşüyor) merkezleme sorunu yaşıyor , bunu şöyle bir deneyebilirsiniz , 4.8 vol ile besleyip servoyu merkezleyin, ve aynı servoya 6 yada 7.4 volt verip merkezini kontrol edin, birçoğunda sapma olacaktır
 
[Urun]: Align Trex 550L Dominator

Mesut AKIN' Alıntı:
Türker HV servolar direk 2S e göre yapılıyor, ancak pil tam dolu iken 8.4 volt olduğu için bu voltaja dayanacak şekilde dizayn ediliyor, 2S pili boş kabul edersek 7.4 volt olarak , HV servolar 6 Volttada yeteri kadar performanslı çalışıyor, ben RJX HV servolarımı 6 volt ile besliyorum :)
Doğrudur üstad ben zaten bu zamana kadar hiç HV servo kullanmadım, açıkçası elzem birşey olduğunu da pek düşünmüyorum. Ama kağıt üzerinde firmaların 8,4 Volt'ta verdiği tork ve hız değerleri ile 6 Volt'ta verdiği tork ve hız değerleri farklı. :rolleyes:

Belki dediğin gibi sadece teorik birşeydir ve servonun çalışmasında bir farklılık olmuyordur ama beni biliyorsun pimpirikli adamım. :laugh:
Eğer HV servo alırsam onu BEC takar 8,4 Volt ile beslerim. :lollol: :lol:

Ayrıca şunu da söylemek isterimki ben şahsen firmaların verdiği hız ve tork değerlerine de pek güvenmiyorum temelde. ;D
 
[Urun]: Align Trex 550L Dominator

Türker Akgün' Alıntı:
Doğrudur üstad ben zaten bu zaman kadar hiç HV servo kullanmadım, açıkçası elzem birşey olduğunu da pek düşünmüyorum. Ama kağıt üzerinde firmaların 8,4 Volt'ta verdiği tork ve hız değerleri ile 6 Volt'ta verdiği tork ve hız değerleri farklı. :rolleyes:

Belki dediğin gibi sadece teorik birşeydir ve servonun çalışmasında bir farklılık olmuyordur ama beni biliyorsun pimpirikli adamım. :laugh:
Eğer HV servo alırsam onu BEC takar 8,4 Volt ile beslerim. :lollol: :lol:

Ayrıca şunu da söylemek isterimki ben şahsen firmaların verdiği hız ve tork değerlerine de pek güvenmiyorum temelde. ;D

Türker ben hız ve torq değişmiyor demiyorum yanlış anlaşılmasın kesinlikle değişiyor ama 6 volttada çalışıyor rahatlıkla yani 7.4 volt ideal bir HV servo için . 8.4 volt en üst limitte oluyor yani araban var 8000 devir çeviren motoru var sen bunu hep 8000 devirle kullanırsan motorun ömrü kısa olur :D ama 4000 , 5000 de kullanırsan hep güzel perfomans alırsın hemde motorunu yormamış olursun gibi :D