[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

Ön Sipariş alınmaya başlamış. Fiyat olarak epeyce dolgun bir ürün olmuş :laugh: Elektronik kısmına hiç girmiyorum bile ;D

Link :
Fiyat: $1.995

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Length: 1566mm
Main rotor diameter: 1900mm
Height: 385mm
Main blade length: 850mm
Width: 295mm
Tail rotor diameter: 360mm
Airframe weight: Takeoff weight: ±9,5kg (5000mah packs)
Tail blade length: 137mm
Main gear ratio: 1÷10.33 (variable motor pulley options. **T included with kit)
Tail gear ratio: 1÷5.60

Farklı olmak isteyenler ve sevenler için kaçırılmayacak bir fırsat ama ben almayayım :D

Şu video izlerken 1 boru ve "Kollarını açmış" durumda Iniş takımından başka bir şey görmüyorum :lollol: :lol:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
...
Farklı olmak isteyenler ve sevenler için kaçırılmayacak bir fırsat ama ben almayayım :D

Rasim koş ;D ;D
 
[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

Ahahaha :D

Çok tipsiz görünüyor... Boru ve skidden ibaretmiş gibi... Ayrıca fiyat olarak biraz daha doktor/müteahhit/serbestmeslek(kendi dükkanı vs) sınıfına hitap eder bi heliye benziyor... Beni çok aşar...
 
[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

Çokk maliyet, hem kit pahhalı hem ekstra 1 servo ve extra 1 motor :) hakikaten iş adamı helisi :)
 
[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

Bence 3d uçmayan zengin heliseverler için çok şekil bir model. Düşünsenize başkasının helisine "tek motorlu mu o? Şimdi bunun bir tanede de escsi vardır, hıh , siz fakirler neden 3 servo kullanıyorsunuz ?" Gibi soruları yöneltebilmesine imkan sağlayabilir. :lollol: :lol: :lollol: :lol:

Mekanik olarak hoş detaylar içeriyor ama bence..
 
Ben hiç tutmadim bu modeli .iki helikopter toplanır bununla. [emoji12] [emoji12] [emoji12]
 
[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

Herkese selam,

Öncelikle belirteyim, bu yazı Velos 880'in aşağıdaki özelliklere sahip olacağı göz önünde bulundurularak yazılmıştır.


Velos' Alıntı:
Length: 1566mm
Main rotor diameter: 1900mm
Airframe weight: Takeoff weight: ±9,5kg (5000mah packs)

4 standart boy cyclic servo
2 adet 200 amp hv esc
12s x 2 şeklinde esc setup
2 adet 700-800 size heli brushless outrunner

Bu heliyi, teknik açıdan kabul görmüş ve çok tutmuş 700'lerden biri olan Goblin 700 Competition ile kıyaslayalım.

Main rotor diameter: 1568
Yaklaşık uçuş ağırlığı : 4.5 kg (12s 5000 ile)

Rotor disk boyutları (cm kare):

Velos = (190/2) * (190/2) * pi = 95*95*3,14= 28338 cm2

G700= (156/2) * (156/2) * pi = 19300 cm2

İddia edilen, 2 motor setupunda enerji kaybetmeden her iki motorun da gücünün ana rotora aktarılabildiği. Doğru olduğunu kabul edelim. İkinci motorda ve esc'de ekstradan kaybedilecek olan enerjiyi de şimdilik ihmal edelim.

12000 watt bir motor kullansak, örn: KDE700XF-455-G3

Rotor diskine aktarılan güce bakarsak, cm2'ye watt olarak

Velos = (12000 * 2) / 28338 = 0,846 watt/cm2

G700 = 12000 / 19300 = 0,621 watt/cm2


Peki, Velos, bu yüksek güç ile neyi taşıyor?

Velos = 9500 g / 28338 cm2 = 0,3352 g/cm2

G700 = 4500 g / 19300 cm2 = 0,2331 g/cm2

Bu noktadan sonra artık daha fazla "mühendisçilik" oynayacak teorik bilgim yok :laugh: Ancak Velos 880, dizayn olarak "yüksek rotor diski yüklenmesine sahip, ancak bunu karşılayacak güce de sahip" gibi bir sonuç çıkar sanırım :laugh:

Daha az "floaty", ancak güç olarak size "hart hurt"u hissettiren bir makine olacak gibi düşünüyorum. Her ne kadar gördüğüm test uçuşu videosu "daha oturaklı" bir makine gibi gösterse de.

1300 - 2000 arası headspeedlerden bahsediyorlar. Benim izlediğim test uçuşu 1800 headspeed'de idi. Eğer 12000 watt motora sahip bir 700'den daha atik bir rc heli değil ise, transmisyon sisteminde daha yüksek kayıp var demektir (sadece 2. esc'den ekstra ısı ve 2. motordan ekstra %7 kayıp dışında da güç aktarımında kayıp olabilir.)

Umarım bu rakamları birisi benden daha iyi yorumlayabilir. Benden bu kadar...

Gelelim şu +1 esc, +1 motor ve +1 servo mevzusuna.

Velos, bu büyük modeli dizayn ederken 2 seçenek arasında kalmış olmalı. Seçeneklerin biri 880 için özel üretilecek elektronik olabilir.

Büyüyen boyut ile "jumbo servo" kullanma ihtiyacı... 27 kg tork vb.

20000+ watt'lık tek bir motor kullanma ihtiyacı...

24s 160-200 amp yada 12S 400-450 amp esc ihtiyacı...

Halihazırda bildiğim kadarıyla bu tarz elektronikler "tek tük" haricinde pek bulunmuyor.

Bu noktada Velos, piyasada bol bulunan 700 elektroniklerini x+1 şeklinde kullanacak bir heli dizayn etmeyi tercih etmiş. Bu sayede kiti alacak kullanıcıların;

-Daha fazla elektronik seçeneği olacak.
-700'ündeki elektroniğe 1 esc 1 servo ve 1 motor ekleyerek 880'e transfer etme şansı olacak.
-Herhangi bir motor-esc-batarya arızasında, 5000-7000$'lık modeli tamamen otorotasyon becerisine emanet etmeme şansı olacak.
-Herhangi bir kırım durumunda, 1 tane pahalı elektronik yerine 2 tane daha ucuz elektronikten biri risk altında kalmış olacak.

Ha verilen paraya değer mi?

Bence hobi olarak değerlendirilen bir alanda, bu sorunun sorulması bile yanlış. İlk kez denenen, mühenislik açısından kulağa hoş gelen bir dizayn. Bir modelin x parçanın mutlaka yapılması gereken upgrade'i, bu parçanın güncellenmesi, kronik sıyırma vb problemi gibi sorunları olmaz ise, her modele verilen paraya değer.

Ben yine de o paraya türbin motorlu bir 700 toplamayı tercih ederdim. En azından yavaş uçsam, hatta skidini yere bağlayıp hiç uçmasam (sıfır risk heheh) da yine de sesini dinleyerek keyif alacağım bir model olurdu.

Son olarak.

Estetik dizayn olarak ben de pek beğenemedim. O skidler nedir öyle arkadaş.... :lollol:

"Geçen arkadaşlarla yine alandayız... Anam! Bi baktım karşıdan 2 tane kocaman skid geliyor!"
 
[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

Ben ilk tasarım aşamasında izlediğim videoda, skidlerin fast forward flight sırasında düzgün uçması için aerodinamik tasarımla yapıldığını söylüyordu yunan tasarımcısı
 
[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

Tasarım olarak değişik ve ilk olmuş. Ama masrafı baya bir varmış. 4 lipolı çift motorlu bir heli, mobilet gibi sanki :)


Ama tipi bence çok ta kötü değil. Kanopi ve skidler canlı renklerde olsaymış çok daha güzel olurmuş.
 
[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

Kısaca fazla makine, az heli buldum modeli. :laugh: Bence görsellik :(p
 
[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

Bunların bu aralar iniş takımı konusunda ortası yok gerçekten, ya hiç yapmıyorlar yada heliyi komple iniş takımı yapıyorlar. :laugh: Böyle robotik heliler çıkararak quadcılarımı çekmeyi planlıyor ne yapıyorlar anlamadım. :laugh: Ayrıca videodaki aletin ne kadar ağır olduğunu ben izlerken hissetim.Ağırlık fazla olduktan sonra neye yarar güç. :)
 
[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

Arda Erkan' Alıntı:
Böyle robotik heliler çıkararak quadcılarımı çekmeyi planlıyor ne yapıyorlar anlamadım. :laugh: Ayrıca videodaki aletin ne kadar ağır olduğunu ben izlerken hissetim.Ağırlık fazla olduktan sonra neye yarar güç. :)
Dün öğle vakti konuyu paylaşmadan Türker ile beraber incelerken benzer yorumu yapmıştık Arda :lollol: :lol:

GENEL Olarak Dizaynı kime beğenmedi anlaşılan

Ergün Gürer' Alıntı:

Peki, Velos, bu yüksek güç ile neyi taşıyor?

Velos = 9500 g / 28338 cm2 = 0,3352 g/cm2

G700 = 4500 g / 19300 cm2 = 0,2331 g/cm2

Bu noktadan sonra artık daha fazla "mühendisçilik" oynayacak teorik bilgim yok :laugh: Ancak Velos 880, dizayn olarak "yüksek rotor diski yüklenmesine sahip, ancak bunu karşılayacak güce de sahip" gibi bir sonuç çıkar sanırım :laugh:

Daha az "floaty", ancak güç olarak size "hart hurt"u hissettiren bir makine olacak gibi düşünüyorum. Her ne kadar gördüğüm test uçuşu videosu "daha oturaklı" bir makine gibi gösterse de. ......(sadece 2. esc'den ekstra ısı ve 2. motordan ekstra %7 kayıp dışında da güç aktarımında kayıp olabilir.)


Bence daha fazla kayıp söz konusu. Hal böyle olunca da yukarıdaki hesaplarda gördüğümüz güç farkı pek olmayacak gibi geliyor. Elimizdeki test uçuş videosu bu nedenle soft uçuşa ait. Eğer "Hart Hurt" kapasitesi olsaydı "Pre-Order" öncesi mutlaka böyle bir uçuş videosu yayınlanırdı diye düşünüyorum.

Ergün Gürer' Alıntı:
Bu noktada Velos, piyasada bol bulunan 700 elektroniklerini x+1 şeklinde kullanacak bir heli dizayn etmeyi tercih etmiş. Bu sayede kiti alacak kullanıcıların;
Gerekliydi değildi diye yorum yapmadan şunu belirteyim, bu modelde verilmiş en doğru karar bu kısım.
Hem kullanıcı seçeneklerini çoğaltarak artı puan alıyorlar hem de eğer bu bir "Inivasyon" ise bunu yaparak bazı kullanıcıları kendilerine çekiyorlar :D

Diğer taraftan bu modelin piyasadaki rakibini ile kıyaslayalım :

LOGO 800 XXtreme
Rotor diameter 1,80m
Rotor blades 813mm EDGE
RTF weight ca. 6kg
recommended batterie 2 * 7S LiPo 5000
Length 1650mm
Hight 470mm
Width 220m

VELOS 880
Length: 1566mm
Main rotor diameter: 1900mm
Height: 385mm
Main blade length: 850mm
Width: 295mm
Tail rotor diameter: 360mm
Airframe weight: Takeoff weight: ±9,5kg (5000mah packs)

Görüleceği üzere ebat, pal uzunluğu, kullanılan elektronik ve en önemlisi DIZAYN ve GÖRÜNÜŞ.... dikkate alınınca bence VELOS 880 pek bir şansı yok :laugh: :D Kendilerine yanlış rakip seçmiş durumda :lollol: :lol:
 
[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: Velos 880 - Çift Motorlu

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol