Wallingford Tayyare Fabrikası’ndan haberler

Valla ellerin sağlık kardeşim. :heartxf: Her atölye çalışman bir öncekinden daha güzel oluyor. :thumbup:

Teşekkürler adminim, iki yildir anca taşınıp atölye toplayıp yeniden kuruyorum, modelden çok atölye yapıyorum! Artık psikoloji de bozulmuş olsa gerek ki geçen gün kendimi “acaba atölyemin 1/10 ölçekli modelini yapsam içine de kendi modelimi de koyup şöyle güzel bi diorama mı yapsam” diye düşünürken yakaladım!
 
Harikasın kardeşim. :thumbup: Mikro candır. :hoppa:Bu arada sen de çok güzel uçurmuşsun, noise-in falan çok güzel olmuş. :heartxf:

Teşekkürler Adminim :) uçuş saati açısından en çok uçtuğum heli olma yolunda ilerliyor bu meret :) Buraya gelince üç yeni orjinal pil almıştım, onlarla yeniden keyifle uçabiliyorum. Atölye içi epey dar ama işi daha zevkli hale getiriyor. Bir tezgahtan kalkıp sırasıyla tüm tezgahlara hatta bazen raflara inip yeniden kalkıyorum eğlenceli oluyor.

Atölyenin kurulum aşaması bitti diyebilirim artık. Bu haftasonu da sol taraftaki rafları yeniledim, uçak sandıklarının dahtalarından 204 cm uzunluğunda üç raf kesip eski rafları bunlarla değiştirdim. Şimdi raflar duvardan duvara oldu, biraz da düzenleyip yerleştirince daha da kullanışlı hale geldiler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu raflardan birinin ucunu alttan desteklemek icin arka duvara bir kiriş attım, bu kirişe bir mdf plaka tutturup tornanın alet edevatını vs asacak bir pano haline getireceğim, hemen üzerine de beyaz tahtamı astım :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Diğer alet edevatlar da duvardaki Ikea askı plakalarına 3D baskı kancalar vs ile asıldılar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sağ köşe:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ana tezgah da artık üretime hazır, bu hafta Me-262 tezgaha iniyor bekleyenlere duyurulur :saygilar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Unutmadan, Umman’dan taşınma için geçen sene mayıs ayında paketlenip kutulara tıkıştırılan yani yaklaşık bir senedir kutularında bekleyen plastik maketleri de bu haftasonu açtım!
Ufak tefek hasarlar var (bekleniyordu) ama “kilitli poşet” taktiği işe yaradı, kırılıp kopan parçalar poşet içinde kaldığından kaybolmadılar ve hemen kolayca yerlerine geri yapıştırıldılar.
Sümer abinin böyyük Hurrisindeki hasarlar üç taşınma öncesinden, Muskat içi (500m ötedeki eve) taşınma sırasında oluşmuştu, sonraki taşınmalarda ilave hasar gelmedi..


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Uzun bir aradan sonra bugun yeniden uçuşa gelebildim!
Bu sefer hem acrowot hem 109’u hazırlayıp getirdim. Acrowot ile iki uçuş sonrası “solo uçuş yetkisi” alabildim 😅 artık 7.5 kg’a kadar olan modellerle yasal olarak uçabilecek durumdayım demektir bu da :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Uzun bir aradan sonra bugun yeniden uçuşa gelebildim!
Bu sefer hem acrowot hem 109’u hazırlayıp getirdim. Acrowot ile iki uçuş sonrası “solo uçuş yetkisi” alabildim 😅 artık 7.5 kg’a kadar olan modellerle yasal olarak uçabilecek durumdayım demektir bu da :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Haydi gozun aydin...
 
Uzun bir aradan sonra bugun yeniden uçuşa gelebildim!
Bu sefer hem acrowot hem 109’u hazırlayıp getirdim. Acrowot ile iki uçuş sonrası “solo uçuş yetkisi” alabildim 😅 artık 7.5 kg’a kadar olan modellerle yasal olarak uçabilecek durumdayım demektir bu da :)
Çok çalıştım ama sonunda ehliyeti kaptım diyorsun yani kardeşim. ;D:lollol:
 
Haydi gozun aydin...

Teşekkürler :saygilar:

Çok çalıştım ama sonunda ehliyeti kaptım diyorsun yani kardeşim. ;D:lollol:

Aynen adminim, "test uçuşu"nun kendisi çok zor değildi de uçuşa gidebilmek epey zor oldu :lol: Neyse artık göbeğim kimseye bağlı olmadığı için her fırsatta hafta içi hafta sonu basıp gidebilirim. Sırada A ve B sertifikalarıyla türbin izinlerini eklemek var.

Buarada bu AcroWot'u da sevmeye başladım. Herşeyden önce "glow" motoru çok özlemişim, bir de laser olunca motor tadından yenmiyor. Modelin uçuşu da güzel, özellikle B sertifikason uçuşu için çok uygun bir platform. Dün Acrowot ile 5 (ilk ikisi test için, sonraki 3 keyif için) sorti uçtum, 109u da 3 kez uçurdum. Epey bir aradan sonra böyle uçabilmek çok iyi geldi :hoppa::RCKolik:
 
Sınav hakkında daha detaylı bilgi alabilir miyiz?

Tabi, A sertifikasının uşuşu gayet kolay..

Kalkış, meydan turu, yatay 8, patern ve inis.
Tekrar kalkış, ters yonde bir meydan turu, yukselip pist uzerinde motor kapatip acil durum inisinden ibaret. Toleranslar cok sıkı değil. Zaten amaç modeli kontrol edebildiğinin ve motor durmasını yönetebildiğini göstermek. Ama guvenlik ilkelerinden birisini ihlal edersen direk çakıyorsun. Motorsuz inişte de motor açmak zorunda kalırsan veya piste teker koyamazsan yine direk çakıyorsun.

Uçuşa ilaveten “teorik” sözlü sınav var, güvenlik ve yasal mevzuat üzerine. Bir de uçuş öncesi ve sonrası kontrolleri var tabi.

B sertifikası daha ileri pilotaja yönelik bir belge olduğu için uçuş yoğunluklu bir sınav ve toleranslar daha sıkı. Kısaca program şöyle:

Kalkış ve meydan turu

Yatay 8

Ruzgara karsi bir ic loop

Donus yolunda (ruzgar alti bacagi) ustten baslanan bir dis loop

Ruzgara karsi iki tane arka arkaya tono (hizli olmayacak, tam iki tononun ortasi pilot karsisinda olacak.

Donuste ruzgar alti yonunde yine iki tono, bu sefer ters yone dogru.

Stall turn

Tirmanis ve takiben uc donuslu spin (stall olarak spine girmezsen caktin demektir, keza cikarken de 3 donusten az veya cok olursa yine caktin :) )

inis paterni ve inise gelis, son 3 metrede acil durum “pas gecisi”

Ters yonlu ve 40ft altında yapilan bir meydan turu

Normal inis paterni ve 30mlik bir hedef bolgesine teker koyarak yapilan bir inis.

Hareketlerin hepsi patern ucusu gibi birbirine bagli olmak zorunda, bir hareket kotuyse direk cakiyorsun. Genel olarak iyi bir ucusta bir tane kabul edilebilir hata varsa egitmen insiyatifine gore sadece o sorunlu hareketi tekrarlamani isteyebilir.

A sertifikasinda oldugu gibi ucus oncesi ve sonrasi kontrolleri de yine sinava dahil, duruma gore guvenlik ve yonetmeliklerle ilgili sozlu sinav da gerekebilir.

Ha bir de bunlarin Heli versiyonlari var :) Helikopter için en azindan A sertifikası almak istiyorum, B’yi zorlamanın benim için pek anlamı yok, A belgesi ile yapabileceklerim bana yeter de artar :) ama uçak için uzun vadede B’yi almam şart gibi birşey. B olmadan 7.5kg üzeri model uçuramıyorsun, türbin motorlu model uçurabilme izin belgesi için de yine B sertifikasına sahip olma önşartı var.
 
Son düzenleme:
Bu sınavı buz burada yapmaya kalksak bu hobi biter! Ne bu ya? IMAC'te basic programı ile aynı neredeyse...
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün