Yeni Bir Gümrük (ve DHL) Vakası Daha... Align-trex.co.uk tan uzak durun!

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
6,273
Tepkime puanı
12,103
Yaş
42
Konum
İzmir
İlgi Alanı
Heli
Mart ayının başında, henüz ülkemizde ve İngiltere'de malum Covid19 salgını görülmemişken yada henüz resmen salgın seviyesinde bir durum ilan edilmemişken Align-Trex'den 4 tane 6s 5000 lipo sipariş ettim. Kanunen aynı üründen maksimum sipariş adedi ikidir biliyorum, ancak şimdiye kadarki tecrübelerim buna kimsenin aldırış etmediği yönündeydi. Neyse, siparişin hazırlanması 3-4 günü buldu ve paket 7 martta ülkeye giriş yaptı. Gümrükte daha önce hiç tecrübe etmediğim şekilde, gümrük vergisinin yanı sıra pillere bir de ötv çıkarıldı. %18 gümrük ve %20 ötv ile astarı yüzünü geçti anlayacağınız...

Yapabileceğim bir şey yok, onu da kabul ettim ve 1.5 pil değerine denk gelen vergiyi DHL'e ödedim. Aradan 1-2 gün daha geçti ve bir dhl yetkilisi bana ulaşarak paketimin ikinci kez muayene edileceğini bildirdi. Sorularımı geçiştirdi ve telefonu kapattı. Sonraki 4-5 gün, günde 20 kez arayıp her seferinde başka bir çalışana durumu en başından anlatarak bir cevap almaya çalışsam da sonuç alamadım. Sonunda bana paketimin muayenesinin olumsuz olduğu söylendi. Olumsuz ne demek, nedir olumsuz olan, ne yapmam lazım şimdi gibi sorularım cevapsız bırakılarak telefon kapandı.

Bu sıralar tam olarak salgının yeni başladığı, durumun ciddiyetinin yeni yeni anlaşıldığı zamanlardı, durum karışıktı. Bir arkadaşımla bağlantı kurdum, kendisi bir kamu kuruluşunun gümrük işlerini yürüten kişidir ve çalıştığı kurum iş konusu gereği sürekli olarak yurtdışı ile mal alışverişi yapmaktadır. Kendisine durumu anlattığımda ilk sorduğu şey pillerin pil olduğunun belli olup olmadığı oldu. Daha sonraları kendisinden ve beni yönlendirdiği gümrük müşavirinden öğrendiğime göre, pillerin ülkemize kabulü konusunda öyle bir mevzuat varmış ki, tercümesi, 'pil falan getirmeye kalkmayın, canınız sıkılır'mış.

Henüz bu durumdan habersiz olarak beni tanıdığı bir müşavire yönlendirmesini rica ettim, İstanbul'da bir gümrük müşaviri ile görüşmeye başladım. İlk olarak gelen paketin bireysel değil ticari olarak değerlendirildiğini öğrendim. Olumsuz'un karşılığı buymuş demek ki... Pillere ödediğim ücret, kargosu, vergileri derken, iş o kadar büyümüştü ki, ben bu pilleri öyle yada böyle alacağım, gerekirse ticari değerlendirilsin dedim. Gümrük müşaviri benden iki gün süre istedi, benim bilmediğimi o biliyordu doğal olarak.

İki gün sonra bana dönüş yaptı ve durumu açıkladı. Ben de size açıklayım; mevzuatımıza göre ülkemize pil sokabilmeniz için, bunların avrupa ve tse standartlarına uygunluk belgelerinden tutun, kullanım ömrü sonunda ne şekilde imha edileceği veya ne şekilde geri dönüştürüleceğine kadar bir sürü sertifika, harçlar, vergiler, damgalar, imazalar, beyannameler, kısaca 10-15 bin TL civarında bir para ödenerek temin edilecek evraklar ordusuna sahip olmanız gerekiyormuş. Müşavir bu durumun etrafından dolanabilmek için hatır-gönül, rica-minnet müesseselerini çalıştırmaya uğraşmış, ancak olmamış. Sonuç olarak bana bu iş olmuyor, geri gönder dedi.

Bunun üzerine Align-Trex ile tamasa geçtim. Durumu açıkladım, pilleri geri göndermem gerektiğini, pillere ihtiyacım olduğunu ve elbet yeniden alacağımı bildirdim. Bildirdim bildirmesine, ama Raj isimli ne okuduğunu anlayabilen, ne de yazdığı anlaşılabilen bir afedersiniz salaktan, hiç beklemediğim bir cevap aldım. Paketi geri kabul etmeyeceğini, ben gümrük ödemiycem diye onun ödemek zorunda kalacağını falan saçmaladı. Dedim ki bak güzel kardeşim, zaten ben bunları almak için elimden geleni yapıyorum, ama ülkeye sokmuyor devlet bunu. Kaldı ki resmiyette bu mallar henüz benim ülkeme girmediler, hala senin ülkendeler, ne gümrüğü dedim. Bir ingiliz firamasında çalıştığı halde ingilizce özürlü, tahminen Hint'li olduğunu düşündüğüm bu salağa sonunda herhangi bir ödeme yapması gerekirse bunu hesabımdan düşebileceğini söyledim, bir cevap da gelmedi.

Paketi geri gönderme süresi olan 17. güne ucu ucuna yetişerek geri gönderim talimatını verdim. Sonrasında 3 gün karşı tarafın kabul etmesi için süre var. Yoksa paket geri gitmiyor, size de gelmiyor, ödediğiniz para da havaya gitmiş oluyor. İki gün eziyet edip, 3. gün kabul ettiler ve geri gönderim işlemi başladı. Bu sürede Covid19 salgını da aldı başını gitti ve bütün ülkeler kapıları kapattı, herkes herkese küstü. Paket bir haftadır bu şekilde bekliyor. Sonu ne olacak belli değil. Ben pillerin parasını çoktan ödemiş durumdayım...

Ha bir de 1.5 pil tutarında ödemiş olduğum vergi vardı. Bunun iadesi için de bir haftadan fazla uğraştım. Bezdirmek, lanet olsun dedirtmek için ellerinden geleni yaptı DHL yetkilileri. Belki 100-200 olsa başımın gözümün sadakası olsun diyebilirdim ama, tutar büyük, yılmadım. Sonunda seve seve geri aldım son kuruşuna kadar.

Sonuç ne olacak bilmiyorum. Piller depoda ne koşullarda bekliyor, bilemiyorum, ne kadar bekleyecekler, bilemiyorum. Siz siz olun, pakette pil olduğu asla belirtmeyin, belirtilmemesi için elinizden geleni yapın. Aynı olan ikiden fazla pil satın almayın. Ülkeye pil sokabilmenin tek yolu, kişisel muafiyet sınırı olan 1500 euro altı, 30kg altı pakette ve en fazla iki adet aynı ürün.
 
Ben hep diyorum: DHL başta olmak üzere bu tür pahalı kargo şirketlerinden uzak durun. En iyisi "registered airmail". Hem ucuz, hem takipli, hem de PTT 'den başkası girmiyor araya...
Bu dediklerim uzakdoğu alışverişleriniz için geçerli tabii. Britanya' dan iki kez (avrupalı olmasına güvenerek) registered (takipli) olmayan Royalmail ile iş yaptım, ikisi de kayboldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan SAHBAZ
gecmis olsun umarim kisa surede olumlu bir sonuc alirsiniz , okurken icim daraldi .gumrukle ugrasmak deveye hendek atlatmaktan zor
 
Vallahi böyle durumlarda birilerine laf anlatmak çok zor. Geçmiş olsun inşallah en azından ekonomik olarak zarar görmeden atlatırsın Emre Abi. Bir pil siparişimiz vardı bizim de bakalım ne olacak. 3 tane 3s 2200 mah pil bekliyoruz çinden ama muhtemelen paketi açmazlarsa anlamazlar pil olduğunu çince bilmiyorlarsa.
 
@Emre Kaman öncelikle geçmiş olsun . Bu işin içinde , yanlış hatırlamıyorsam daha evvelde başka bir başlık altında yazmıştım , yasal bildirimlerin birebir yapılması , mal içeriğinden dolayı ortaya çıkma ihtimali bulunan bütün durumların göz önende tutulması ve gümrük işlerini getiricinin kendisinin yapması durumu ile ilgili ciddi bir sorun var burda. Getiren ve gümrük işlemlerini yapan firma aynı ve uluslar arası kurumsal bir firma olduğunda devletin yakasına yapışıp canını yakması çok kolay. İşin içinde çin olunca , gümrük memuruda dağıtıcıda devletin olduğu için sorun çıkartan olmuyor ve gelen ürünün içeriğine maksimumda göz yumuluyor . 4 adet 6s pil aldım aliexpressten , aliexpressi taşıyıcı olarak seçtim , 130$ kargo dahil fiyat ödedim , gümrük bide yüz görümlük bedelini ptt memuruna ödedim bitti gitti .
Kimse ne , nedir neyin nesidir diye sordu , ne de malın tanımının beyanını istedi . Ama kurumsal firma getiriyor olsaydı senin başına gelenleri aynen bende yaşayacaktım kiiiii 2019 da aldığım 6 parça basit helikopter parçaları için dhl 3 kez patça listesi ve gümrük parça kullanım izahati istedi.
 
Piller buyuk ve pahali, dolayisiyla risk almak yerine bildigim, guvendigim markanin (optipower) pillerini alip, iki yil rahat edeyim istedim. Bunlari da avrupa’dan almak gerekiyor, oyle olunca da ya dhl ya ups mecbur. Ptt esdegerleri pil almiyor.

Durum ne zaman netlesir, hastalik ne zaman kontrol altina alinir bilemiyorum. Pil isinden fena halde sogudum. Heli piyasasi eskisi gibi olsaydi butun elektriklileri satisa koymustum o sinirle...
 
Almanya olsa pillerin akıbeti konusunda yardımcı olurdum ama İngiltere şu an hakkaten felaket . Yarın bi soruştururum en azından gümrüklerin durumu ile ilgili bilgi alırsam paylaşırım .

Tesekkur ederim. Anladigim kadariyla su anda ulkeler arasinda hic hareket yok. Dhl kendi ucaklari ve terminalleri olan bi firma. Normalde ingiltere-Turkiye arasi 24 saatten kisa oluyor. Benim paketim ise 27 mart’tan beri gonderi bilgisi alindi statusunde ve hic hareket olmadan Istanbul’da duruyor.
 
  • Üzüldüm
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Tesekkur ederim. Anladigim kadariyla su anda ulkeler arasinda hic hareket yok. Dhl kendi ucaklari ve terminalleri olan bi firma. Normalde ingiltere-Turkiye arasi 24 saatten kisa oluyor. Benim paketim ise 27 mart’tan beri gonderi bilgisi alindi statusunde ve hic hareket olmadan Istanbul’da duruyor.
Aslında kargolar ile ilgili bir sıkıntı yok . Şöyleki , geçen hafta Almanya'dan satın aldığım bebek arabasını dhl ile 23/03 tarihinden kargoladılar . Dhl normal teslimat sürecinin 2 hafta olduğunu ama virüsten dolayı gümrük işlemlerinin uzaya bileceğini söylemiş.Bugün kargo durumuna baktım ve dikkatimi çeken dhl kargoyu gümrükten geçirmeyip edi bilgisini pttkargoya vermiş . Yani gümrük işlemlerini de dağıtımını da ptt yapacak anladığım kadarıyla. Normalde senin de söylediğin gibi dhl kendi depolarını ve gümrükleme servisini kullanıyor . Belki duruma özgü bir hareket etme şekli geliştirdiler ve sende kargonla ilgili bu yüzden saçma bir sıkıntı yaşamaktasın .
 
Orda soyle bi karisiklik var, Dhl ayni zamanda Almanlarin ptt’si. Normal mektup ve kargo tasimaciligi da yapiyorlar.

Ama soyle bi garip durum da var. subat ayinda umutsuzca aliex’den verdigim siparis Cin’den ayrilmis gorunuyor, ancak bize girisi halen yapilmadi. Ayni zamanlarda siparis veren arkadasimin ise uc paketi birden geldi. Hatta postaci bile sasirmis bunlar nasil geldi diye.

Neyse, su anda daha ciddi durumlar var, biraktim artik kadere
 
  • Üzüldüm
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Emre, geçmiş olsun! Umarım en az zararla atlatırsın ve pillerine sahip olursun. Yazdıklarını acı acı gülerek okudum. Okuduktan sonra da el feneri alacak olsam, yakıtlı alırım sanırım. Sen yine de elektriklilerden uzun vadede vaz geç. Yakıtlı candır!
 
Emre, geçmiş olsun! Umarım en az zararla atlatırsın ve pillerine sahip olursun. Yazdıklarını acı acı gülerek okudum. Okuduktan sonra da el feneri alacak olsam, yakıtlı alırım sanırım. Sen yine de elektriklilerden uzun vadede vaz geç. Yakıtlı candır!

Prensipte vazgectim ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Mart ayının başında, henüz ülkemizde ve İngiltere'de malum Covid19 salgını görülmemişken yada henüz resmen salgın seviyesinde bir durum ilan edilmemişken Align-Trex'den 4 tane 6s 5000 lipo sipariş ettim. Kanunen aynı üründen maksimum sipariş adedi ikidir biliyorum, ancak şimdiye kadarki tecrübelerim buna kimsenin aldırış etmediği yönündeydi. Neyse, siparişin hazırlanması 3-4 günü buldu ve paket 7 martta ülkeye giriş yaptı. Gümrükte daha önce hiç tecrübe etmediğim şekilde, gümrük vergisinin yanı sıra pillere bir de ötv çıkarıldı. %18 gümrük ve %20 ötv ile astarı yüzünü geçti anlayacağınız...

Yapabileceğim bir şey yok, onu da kabul ettim ve 1.5 pil değerine denk gelen vergiyi DHL'e ödedim. Aradan 1-2 gün daha geçti ve bir dhl yetkilisi bana ulaşarak paketimin ikinci kez muayene edileceğini bildirdi. Sorularımı geçiştirdi ve telefonu kapattı. Sonraki 4-5 gün, günde 20 kez arayıp her seferinde başka bir çalışana durumu en başından anlatarak bir cevap almaya çalışsam da sonuç alamadım. Sonunda bana paketimin muayenesinin olumsuz olduğu söylendi. Olumsuz ne demek, nedir olumsuz olan, ne yapmam lazım şimdi gibi sorularım cevapsız bırakılarak telefon kapandı.

Bu sıralar tam olarak salgının yeni başladığı, durumun ciddiyetinin yeni yeni anlaşıldığı zamanlardı, durum karışıktı. Bir arkadaşımla bağlantı kurdum, kendisi bir kamu kuruluşunun gümrük işlerini yürüten kişidir ve çalıştığı kurum iş konusu gereği sürekli olarak yurtdışı ile mal alışverişi yapmaktadır. Kendisine durumu anlattığımda ilk sorduğu şey pillerin pil olduğunun belli olup olmadığı oldu. Daha sonraları kendisinden ve beni yönlendirdiği gümrük müşavirinden öğrendiğime göre, pillerin ülkemize kabulü konusunda öyle bir mevzuat varmış ki, tercümesi, 'pil falan getirmeye kalkmayın, canınız sıkılır'mış.

Henüz bu durumdan habersiz olarak beni tanıdığı bir müşavire yönlendirmesini rica ettim, İstanbul'da bir gümrük müşaviri ile görüşmeye başladım. İlk olarak gelen paketin bireysel değil ticari olarak değerlendirildiğini öğrendim. Olumsuz'un karşılığı buymuş demek ki... Pillere ödediğim ücret, kargosu, vergileri derken, iş o kadar büyümüştü ki, ben bu pilleri öyle yada böyle alacağım, gerekirse ticari değerlendirilsin dedim. Gümrük müşaviri benden iki gün süre istedi, benim bilmediğimi o biliyordu doğal olarak.

İki gün sonra bana dönüş yaptı ve durumu açıkladı. Ben de size açıklayım; mevzuatımıza göre ülkemize pil sokabilmeniz için, bunların avrupa ve tse standartlarına uygunluk belgelerinden tutun, kullanım ömrü sonunda ne şekilde imha edileceği veya ne şekilde geri dönüştürüleceğine kadar bir sürü sertifika, harçlar, vergiler, damgalar, imazalar, beyannameler, kısaca 10-15 bin TL civarında bir para ödenerek temin edilecek evraklar ordusuna sahip olmanız gerekiyormuş. Müşavir bu durumun etrafından dolanabilmek için hatır-gönül, rica-minnet müesseselerini çalıştırmaya uğraşmış, ancak olmamış. Sonuç olarak bana bu iş olmuyor, geri gönder dedi.

Bunun üzerine Align-Trex ile tamasa geçtim. Durumu açıkladım, pilleri geri göndermem gerektiğini, pillere ihtiyacım olduğunu ve elbet yeniden alacağımı bildirdim. Bildirdim bildirmesine, ama Raj isimli ne okuduğunu anlayabilen, ne de yazdığı anlaşılabilen bir afedersiniz salaktan, hiç beklemediğim bir cevap aldım. Paketi geri kabul etmeyeceğini, ben gümrük ödemiycem diye onun ödemek zorunda kalacağını falan saçmaladı. Dedim ki bak güzel kardeşim, zaten ben bunları almak için elimden geleni yapıyorum, ama ülkeye sokmuyor devlet bunu. Kaldı ki resmiyette bu mallar henüz benim ülkeme girmediler, hala senin ülkendeler, ne gümrüğü dedim. Bir ingiliz firamasında çalıştığı halde ingilizce özürlü, tahminen Hint'li olduğunu düşündüğüm bu salağa sonunda herhangi bir ödeme yapması gerekirse bunu hesabımdan düşebileceğini söyledim, bir cevap da gelmedi.

Paketi geri gönderme süresi olan 17. güne ucu ucuna yetişerek geri gönderim talimatını verdim. Sonrasında 3 gün karşı tarafın kabul etmesi için süre var. Yoksa paket geri gitmiyor, size de gelmiyor, ödediğiniz para da havaya gitmiş oluyor. İki gün eziyet edip, 3. gün kabul ettiler ve geri gönderim işlemi başladı. Bu sürede Covid19 salgını da aldı başını gitti ve bütün ülkeler kapıları kapattı, herkes herkese küstü. Paket bir haftadır bu şekilde bekliyor. Sonu ne olacak belli değil. Ben pillerin parasını çoktan ödemiş durumdayım...

Ha bir de 1.5 pil tutarında ödemiş olduğum vergi vardı. Bunun iadesi için de bir haftadan fazla uğraştım. Bezdirmek, lanet olsun dedirtmek için ellerinden geleni yaptı DHL yetkilileri. Belki 100-200 olsa başımın gözümün sadakası olsun diyebilirdim ama, tutar büyük, yılmadım. Sonunda seve seve geri aldım son kuruşuna kadar.

Sonuç ne olacak bilmiyorum. Piller depoda ne koşullarda bekliyor, bilemiyorum, ne kadar bekleyecekler, bilemiyorum. Siz siz olun, pakette pil olduğu asla belirtmeyin, belirtilmemesi için elinizden geleni yapın. Aynı olan ikiden fazla pil satın almayın. Ülkeye pil sokabilmenin tek yolu, kişisel muafiyet sınırı olan 1500 euro altı, 30kg altı pakette ve en fazla iki adet aynı ürün.

Şiştum daa, turnigy lipo kara döndürdü bu hobinin son yılları beni:evil:

Geçmiş olsun abi, diyecek birşey bulamıyorum her geçen zaman işler daha da karışıyor.
 
Geçmiş olsun abi, 4 adet alarak ciddi riske girmişsin, özelikle Avrupa'dan. Umarım enazından paranı geri alırsın.

Amain hobby den tsa için 120t ana dişli Goblin için f3c iniş takımı siparişim olmuştu, Tsa ana dişli geçen hafta sorunsuz geldi, oradaki kargo seçenekleri arasında en ucuzu şöyle çalışıyor :Amerika'dan Türkiye ye kadar ups taşıyor, daha sonra PTT telim alıyor,PTT teslim aldıktan sonra takip numarası değişiyor, gümrük VS parasını kapıda postacıya ödüyorsun, ortalama 10 günde geliyor, daha erken geldiği de oluyor.