yeni bir Seagull Arising Star. :)

  • Konbuyu başlatan ekmekci
  • Başlangıç tarihi
  • 2,654
E

ekmekci

Guest
ilk modelim, Seagull Arising Star pert oldu. eğitim uçuşlarıma devam etmem açısından aynından bir tane daha sipariş ettim. umumi tavsiye üzerine ve pilliye olan merakım da giderilsin diye thk dan bir de Wing-Dragon aldım.
umarım bir üst modele bunları da kırmadan geçebilirim. keşke bir asfalt pist lüksümüz olabilse. :(
 
Ynt: yeni bir Seagull Arising Star. :)

Wing dragon alana ihtiyac duymaz kendi yaratir:) ot ustune cok guzel iniyor.:)

Turkcell T20 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
yeni bir Seagull Arising Star. :)

Hayırlı olsun .Bu modellerinizin uzun soluklu olmasını dilerim.Ah keşke bir danışsaydınız.Hem trainer ,hemde akrobasiye uygun, uluslararası ödüllü, traineri tavsiye ederdim.
 
yeni bir Seagull Arising Star. :)

Burhan TAŞPINAR' Alıntı:
ilk modelim, Seagull Arising Star pert oldu. eğitim uçuşlarıma devam etmem açısından aynından bir tane daha sipariş ettim. umumi tavsiye üzerine ve pilliye olan merakım da giderilsin diye thk dan bir de Wing-Dragon aldım.
umarım bir üst modele bunları da kırmadan geçebilirim. keşke bir asfalt pist lüksümüz olabilse. :(

Burhan bey, yeni modellerin hayırlı olsun. Umarım bunlar uzun ömürlü olurlar. Ancak, modelin uzun ömürlü olması pilotaj kadar, modelin nasıl toplandığı ve ayarlarının nasıl yapıldığı ile de doğrudan ilgili. Çünkü teknik olarak gerektiği gibi toplanmamış bir modelin uçuşu da sorunludur ve usta pilotlar için bile uçurulması zordur. Ayrıca her zaman tehlikeye davet çıkaracaktır. O nedenle yeni modelini sabırla, acele etmeden toplamanı ve mutlaka yardım almanı öneririm.

Pist konusunda ise, yıllarca çabalayarak bizim sağlayabildiğimiz, ancak bir "pistimizin olması lüksü". Eğer birileri asfalt pist lüksünü sağlayabilirse, biz de yararlanmak isteriz...
 
yeni bir Seagull Arising Star. :)

maydin67' Alıntı:
Hayırlı olsun .Bu modellerinizin uzun soluklu olmasını dilerim.Ah keşke bir danışsaydınız.Hem trainer ,hemde akrobasiye uygun, uluslararası ödüllü, traineri tavsiye ederdim.
aslında tam da öyle bir modele geçiş yapmak istiyordum. tavsiyelerinizi dinlemekten zevk duyarım.
 
yeni bir Seagull Arising Star. :)

Omer Erkan' Alıntı:
Burhan bey, yeni modellerin hayırlı olsun. Umarım bunlar uzun ömürlü olurlar. Ancak, modelin uzun ömürlü olması pilotaj kadar, modelin nasıl toplandığı ve ayarlarının nasıl yapıldığı ile de doğrudan ilgili. Çünkü teknik olarak gerektiği gibi toplanmamış bir modelin uçuşu da sorunludur ve usta pilotlar için bile uçurulması zordur. Ayrıca her zaman tehlikeye davet çıkaracaktır. O nedenle yeni modelini sabırla, acele etmeden toplamanı ve mutlaka yardım almanı öneririm.

Pist konusunda ise, yıllarca çabalayarak bizim sağlayabildiğimiz, ancak bir "pistimizin olması lüksü". Eğer birileri asfalt pist lüksünü sağlayabilirse, biz de yararlanmak isteriz...
tavsiyelerinizi dikkate aldığımdan emin olabilirsiniz ömer bey. ilginize teşekkürler.
 
yeni bir Seagull Arising Star. :)

Burhan tavsiyeleri dinlemene sevindim, alttan kanatlıya geçiş için acele etmemen iyi olmuş. %p
 
yeni bir Seagull Arising Star. :)

alttan kanatlı için çok güzel bir beton pist buldum zaten. pilotajı biraz daha geliştireyim hemen geçiş yapacağım. vatan bilgisayarın yanında iniş kalkışa uygun çok güzel bir alan var. cadde kenarı ama olsun. bakalım kaçak olarak ne kadar çalışabileceğim. :)
 
yeni bir Seagull Arising Star. :)

Burhan TAŞPINAR' Alıntı:
alttan kanatlı için çok güzel bir beton pist buldum zaten. pilotajı biraz daha geliştireyim hemen geçiş yapacağım. vatan bilgisayarın yanında iniş kalkışa uygun çok güzel bir alan var. cadde kenarı ama olsun. bakalım kaçak olarak ne kadar çalışabileceğim. :)
Şimdi Burhan Bey,

Bu yazınıza cevap yazmayayım dedim, zira resmi uçuş alanları (Arslanbey ve Solaklar) harici nerede nasıl uçtuğunuz sadece sizi ilgilendirir. Ama sonra dayanamadım, sadece vicdanen daha sonra rahatsız olmamak adına 1-2 hatırlatmada bulunmak zorunda hissettim kendimi.

1- Modellerimiz sizin de net bir şekilde fark ettiğiniz üzere oyuncak değiller. Herhangi bir kontrolden çıkma halinde çevre için büyük bir risk teşkil edebiliyorlar.

2- Modelin kontrolden çıkması sadece bizlerin pilotajından kaynaklanmayabiliyor. Havada bozulan alıcı, servo ya da yerinden çıkan bir kablo bir anda modelin kontrol dışı kalmasına neden olabiliyor.

3- İşte bu tür durumlarda çevrenizde ne olduğu çok önemli bir nokta haline geliyor. Allah korusun siz bu yola yakın bölgede böyle bir olayın meydana geldiğini düşünebiliyor musunuz ?? O an hiç bir şeyden habersiz ailesi ile yolda seyir halindeki bir arabaya uçağın çarptığını..... (Bundan sonrasını sizin hayal gücünüze bırakıyorum)

İşte sırf bu nedenlerle tüm dünya tarafından üç aşağı beş yukarı her yerde uygulanan uçuş kurallarını kaleme aldık ve özellikle sizin gibi yeni başlayan arkadaşlara faydalı olması için de forum ortamında paylaştık. Bir kere daha aşağıdaki konulara ve özellikle kaza videolarını göz atmanızı ciddetle tavsiye ederim.

Yine söylüyorum, bu yazdıklarım sadece size değil, başka kendim olmak üzere zaman içerisinde bir şekilde ihmal edilen güvenlik hususlarının yeni eski tüm modelci arkadaşlarımıza birer hatırlatma.







 
yeni bir Seagull Arising Star. :)

"If a club and its flying site are not available, you need to find a large, grassy area at least 6 miles away from any other R/C radio operation like R/C boats and R/C cars and away from houses, buildings and streets. A schoolyard may look inviting but it is too close to people, power lines and possible radio interference."

Burhan bey, yukarıdaki not yapmakta olduğum P-51'in yapım kılavuzundan alıntıdır ve uçuş öncesi yapılacaklar başlığı altındadır. Türkçesi;

"Eğer bir kulüp ve ona ait uçuş alanı bulunmuyorsa, R/K tekne, otomobil, gibi herhangi diğer R/K operasyonundan en az 6 mil (10 Km) uzakta ve evlerden, binalardan ve caddelerden uzak geniş ve çayırlık bir alan bulmalısınız. Okul bahçeleri çekici görünebilir ama insanlara, enerji hatlarına ve muhtemel radyo karışımlarına fazla yakındır."

Bu uyarı, R/K modelciliğin beşiği olan ülkelerde ne kadar ciddiye alındığının göstergesidir. Bu niteliklere uyan başka herhangi bir yer Varsa, istediğiniz gibi uçuş yapabilirsiniz!
 
yeni bir Seagull Arising Star. :)

emniyetin, dolayısıyle hayatın vazgeçilmezi olan kuralları ciddiye almamak nemümkün. herkese kazasız belasız uçuşlar dilerim.
 
yeni bir Seagull Arising Star. :)

Burhan TAŞPINAR' Alıntı:
alttan kanatlı için çok güzel bir beton pist buldum zaten. pilotajı biraz daha geliştireyim hemen geçiş yapacağım. vatan bilgisayarın yanında iniş kalkışa uygun çok güzel bir alan var. cadde kenarı ama olsun. bakalım kaçak olarak ne kadar çalışabileceğim. :)

Aman Burhan abi yol kenarı helede nitrolu bir uçakla kesinlikle uçmanı tavsiye etmem.
 
yeni bir Seagull Arising Star. :)

Konu eski ama ben daha yeni üyeyim. :) Ayrıca çok da önemli noktalar konuşulmuş. Ben bir konudaki görüşlerinizi merak ediyorum. Soruyu sorma sebebim Ragıp Bey'in son mesajı. Sizce benzer kütle ve boyuta sahip iki uçaktan patlarlı olan elektrikli olandan daha mı tehlikelidir?
 
yeni bir Seagull Arising Star. :)

Sümer Yamaner' Alıntı:
Konu eski ama ben daha yeni üyeyim. :) Ayrıca çok da önemli noktalar konuşulmuş. Ben bir konudaki görüşlerinizi merak ediyorum. Soruyu sorma sebebim Ragıp Bey'in son mesajı. Sizce benzer kütle ve boyuta sahip iki uçaktan patlarlı olan elektrikli olandan daha mı tehlikelidir?
Soru ve cevaplar çok güzel olunca, mesajlar GÜVENLIK Bölümü altında yeni konu başlığı altına taşınmıştır. Bu konudan devam edebiliriz :)

Aynı özellikle iki uçaktan patlarlı olan elektrikli olandan daha mı tehlikelidir