Yeni Modelim : Real Hawk Balsa Kiti

Motor mountun montajını yapacagim. Ne kadar aşağıda veya yukarıda yapmam ile ilgili bir kriter varmı? Yakıt deposu karbüratör seviyesi resimdeki gibi olsa uygunmudur ? Yakıt deposu bu modelin değil. Sadece ölçü amaçlı gösterdim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yavaş yavaş ilerliyoruz. :) Canopy yi tek parça yaptım. Normalde sadece siyah olan kısım takılıp çıkarılıyordu. Ön iki bölmeyi de canopy ye ekledim. İlk bölmede yakit deposu ,ikinci bölmede gaz servosu olacak.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Motor mountun montajını yapacagim. Ne kadar aşağıda veya yukarıda yapmam ile ilgili bir kriter varmı?

Belki ben okuduğumu yanlış anlıyor olabilirim ama motorun konumu yani ne kadar aşağıda veya yukarıda olacağını depoya göre ayarlamayız. Motorun bulunması gereken yer tasarımın değişmez bir özelliğidir ve genellikle gövde eksende olması gerekir. Farklı bir yere monte etme uçağın uçuş karakterini de etkiler. Mesela olması gerekenden yukarda olursa gaz açınca burun düşürür, aşağıda olursa gazaçınca burun kaldırır gibi. Bunu dengelemek için aşağı veya yukarı çekiş açısı ile oynamak gerekir ancak tüm bu ayarlar sadece sınırlı bir uçuş hızı (seyir hızı) için geçerli olur, farklı uçuş hızlarında ve gaz aralıklarında ister istemeztrimlerde de kaçıklık olur. Bu nedenle genelde motorun konumunu tasarımcının uygun gördüğü yere hizalayıp depoyu aşağı veya yukarı yerleştirerek depo ortası ile karbüratör hattını eş seviyeye getiririz.

Yazılandan sanki motorun konumu depoya göre ayarlanmış gibi bir hissiyata kapıldım, yanlış anladıysam affola :)


Normalde sadece siyah olan kısım takılıp çıkarılıyordu. Ön iki bölmeyi de canopy ye ekledim. İlk bölmede yakit deposu ,ikinci bölmede gaz servosu olacak.

Ön kısım kanopiye dahil edilince sanki burun fazla zayıf kalmış gibi göründü gözüme. Alt taraf da açık görebildiğim kadarıyla, nasıl bir kaplama gelecek alt tarafa?
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuzhan KÖSOĞLU
Belki ben okuduğumu yanlış anlıyor olabilirim ama motorun konumu yani ne kadar aşağıda veya yukarıda olacağını depoya göre ayarlamayız. Motorun bulunması gereken yer tasarımın değişmez bir özelliğidir ve genellikle gövde eksende olması gerekir. Farklı bir yere monte etme uçağın uçuş karakterini de etkiler. Mesela olması gerekenden yukarda olursa gaz açınca burun düşürür, aşağıda olursa gazaçınca burun kaldırır gibi. Bunu dengelemek için aşağı veya yukarı çekiş açısı ile oynamak gerekir ancak tüm bu ayarlar sadece sınırlı bir uçuş hızı (seyir hızı) için geçerli olur, farklı uçuş hızlarında ve gaz aralıklarında ister istemeztrimlerde de kaçıklık olur. Bu nedenle genelde motorun konumunu tasarımcının uygun gördüğü yere hizalayıp depoyu aşağı veya yukarı yerleştirerek depo ortası ile karbüratör hattını eş seviyeye getiririz.

Yazılandan sanki motorun konumu depoya göre ayarlanmış gibi bir hissiyata kapıldım, yanlış anladıysam affola :)




Ön kısım kanopiye dahil edilince sanki burun fazla zayıf kalmış gibi göründü gözüme. Alt taraf da açık görebildiğim kadarıyla, nasıl bir kaplama gelecek alt tarafa?

Abi dediğin gibi motorun konumunu depoya göre ayarladım. Motor eksenden biraz aşağıda gibi hatırlıyorum. Eve gidince resmini çekerim. Ama depo çıkış delik kısmı ortası ile karbüratörün hizalanabilmesi için motor alabileceğim en üst noktada. Çünkü depo en üst noktada. Depoyu daha fazla yukarı alamıyorum.

Alt taraf şu anda açık. Modelin ağırlık merkezini ayarlayabilmek için pili nereye koyacağım hakkında henüz bilgim olmadığından açık bıraktım. Tüm işler bittikten sonra ağırlık merkezini ayarlayıp alt tarafı da kapatacağım. Alt tarafın ahşap parçaları var. Belki pilin konumuna göre bir kapak yapmam da gerekebilir. Satıcı her ne kadar bu uçak nitroya uygun dese de bence sadece elektrikli için tasarlamışlar. Gaz servosu ve depo için yer bile bırakmamışlar. Bu arada model muhtemelen 700 gram civarında tamamlanacak.
 
Abi dediğin gibi motorun konumunu depoya göre ayarladım. Motor eksenden biraz aşağıda gibi hatırlıyorum. Eve gidince resmini çekerim. Ama depo çıkış delik kısmı ortası ile karbüratörün hizalanabilmesi için motor alabileceğim en üst noktada. Çünkü depo en üst noktada. Depoyu daha fazla yukarı alamıyorum.

Görebildiğim kadarıyla zaten bu modelde fazla da bir oynama payın yok motorun yüksekliği ile, o yüzden fazla sorun olmaz. Ama deponun yüksekte olması da çok sorun yaratmazdı :) Bu bilgiyi ileriki modellerin için paylaştım aslında.


Alt taraf şu anda açık. Modelin ağırlık merkezini ayarlayabilmek için pili nereye koyacağım hakkında henüz bilgim olmadığından açık bıraktım. Tüm işler bittikten sonra ağırlık merkezini ayarlayıp alt tarafı da kapatacağım. Alt tarafın ahşap parçaları var. Belki pilin konumuna göre bir kapak yapmam da gerekebilir. Satıcı her ne kadar bu uçak nitroya uygun dese de bence sadece elektrikli için tasarlamışlar. Gaz servosu ve depo için yer bile bırakmamışlar. Bu arada model muhtemelen 700 gram civarında tamamlanacak.

Bence alt tarafta bir kapak yapma. Bu tür kutu kesitli gövdelerin mukavemeti, yani sağlamlığı kutu şeklinde 4 tarafının kapalı olması sayesindedir. Eğer bir tarafı açarsan, ki üst tarafı kapağa monte ederek bunu yaptın bile, kutunun sürekliliği kesileceği için bir miktar mukavemet kaybı yaşar, dahası bir de alta kapak açarsan bu sefer o kapağın olduğu yerde sadece iki yan duvar kalır ki bu da yapıyı iyice zayıflatır. Üst tarafta da boydan boya giden tek bir kapak yapmak yerine mesela iki ayrı kapak yapsaydın, arkada kanopiyi aynen tasarımcının verdiği gibi kullanıp ön tarafta da depoya ulaşmak için yeterince büyük, ama aynı zamanda da olabildiğince küçük bir kapak yapıp kapağın hem ön hem de arka tarafında kutunun sürekliliğini sağlayan enlemesine lif yönlü balsa parçalar bıraksaydın sağlamlıktan fazla ödün vermeyen ama aynı zamanda içeriye erişim sağlayan bir yapı elde edilebilirdi.
Alt taraftaki kaplama balsalarının da liflerinin enlemesine olmasına dikkat et lütfen. Üreticinin işin kolayına kaçarak lifleri boyuna olan bir balsa levha vermiş olmasından korkuyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuzhan KÖSOĞLU
Görebildiğim kadarıyla zaten bu modelde fazla da bir oynama payın yok motorun yüksekliği ile, o yüzden fazla sorun olmaz. Ama deponun yüksekte olması da çok sorun yaratmazdı :) Bu bilgiyi ileriki modellerin için paylaştım aslında.




Bence alt tarafta bir kapak yapma. Bu tür kutu kesitli gövdelerin mukavemeti, yani sağlamlığı kutu şeklinde 4 tarafının kapalı olması sayesindedir. Eğer bir tarafı açarsan, ki üst tarafı kapağa monte ederek bunu yaptın bile, kutunun sürekliliği kesileceği için bir miktar mukavemet kaybı yaşar, dahası bir de alta kapak açarsan bu sefer o kapağın olduğu yerde sadece iki yan duvar kalır ki bu da yapıyı iyice zayıflatır. Üst tarafta da boydan boya giden tek bir kapak yapmak yerine mesela iki ayrı kapak yapsaydın, arkada kanopiyi aynen tasarımcının verdiği gibi kullanıp ön tarafta da depoya ulaşmak için yeterince büyük, ama aynı zamanda da olabildiğince küçük bir kapak yapıp kapağın hem ön hem de arka tarafında kutunun sürekliliğini sağlayan enlemesine lif yönlü balsa parçalar bıraksaydın sağlamlıktan fazla ödün vermeyen ama aynı zamanda içeriye erişim sağlayan bir yapı elde edilebilirdi.
Alt taraftaki kaplama balsalarının da liflerinin enlemesine olmasına dikkat et lütfen. Üreticinin işin kolayına kaçarak lifleri boyuna olan bir balsa levha vermiş olmasından korkuyorum :)

Aslında ilk başta dediğin gibi yakıt deposu için ayrı bir kapak düşünmüştüm. Ama ahşabı işleme konusunda kendime güvenemedim. Yapmış olduğum ufak tefek kesme, delik açma işlemlerini bile çok düzgün yapamadım. Zaten elimde uygun alet erdavat ta yok. Ahşap işleme işine uzaktan bakınca kolay gibi görsem de işin içine girince o kadar da kolay olmadığını gördüm. Ama yapılamayacak kadar da zor değil :) Hatta bir zamanlar ahşap plakalar alıp plandan başka bir modelin parçalarını kendim kesmeyi düşünmüştüm. Hemde falçata ile :) İyi ki düşünmekle kalmışım. :) Abi sanki lifler boyunaydı diye hatırlıyorum :) Akşam bakacağım.
 
Aslında ilk başta dediğin gibi yakıt deposu için ayrı bir kapak düşünmüştüm. Ama ahşabı işleme konusunda kendime güvenemedim. Yapmış olduğum ufak tefek kesme, delik açma işlemlerini bile çok düzgün yapamadım. Zaten elimde uygun alet erdavat ta yok. Ahşap işleme işine uzaktan bakınca kolay gibi görsem de işin içine girince o kadar da kolay olmadığını gördüm. Ama yapılamayacak kadar da zor değil :) Hatta bir zamanlar ahşap plakalar alıp plandan başka bir modelin parçalarını kendim kesmeyi düşünmüştüm. Hemde falçata ile :) İyi ki düşünmekle kalmışım. :) Abi sanki lifler boyunaydı diye hatırlıyorum :) Akşam bakacağım.

Akşam gidince modelin burun kısmını tam yukarıdan gösteren (depo olmadan) bir foto gönderebilirsen sevinirim. Sorunu giderebilecek bir iki basit fikrim var ama o kısmı görmem lazım önce, eski fotolara da baktım, tam göremediğim noktalar var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Akşam gidince modelin burun kısmını tam yukarıdan gösteren (depo olmadan) bir foto gönderebilirsen sevinirim. Sorunu giderebilecek bir iki basit fikrim var ama o kısmı görmem lazım önce, eski fotolara da baktım, tam göremediğim noktalar var.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol