Zagi kazası 4 dikiş.

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Mehmet Sarıkaya

Çalışkan Uye
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
492
Beğeniler
690
Yaş
68
Konum
Fethiye / Muğla
İlgi Alanı
Hepsi
#16
Son resimlerde pervane doğru takılı normal burundan motorlu bır model için (yani bombeli ve üstünde ölçü rakamları olan taraf modelin ön tarafına bakacak.)
Ancak zagi tarzı modellerde motor önde pervane arkasında kalacağı için siz pervaneyi ters takın bombelı pal yüzeyleri motora baksın.
Olası ters dönerde havayı öne üflerse esc motor arasındakı bağlantıların sadece iki tanesine yer değiştirin ki düz dönsün.
Muhtemelen ilk denemenizde pervane ters takılıydı. Yoksa o pervane ile 400 gr model anında zıplar giderdi bir süre sonra esc yada motor zarar görebilirdi.
Not: vıdeonuzda net görünmemesine rağmen pervane ters takılı gibi.
 
Son düzenleme:
Beğeniler: murat gül

Kadir Kurt

Kıdemli Uye
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
1,904
Beğeniler
1,133
Yaş
20
Konum
Afyon
İlgi Alanı
Uçak
#17
Dersim olduğu için telefonu bırakmıştım. Ben yokken Mehmet bey cevap vermiş zaten.
Yinede bu linki vereyim. Konunun 2. Sayfasında benim yazdığım mesaj var. Kısacası zagi tarzı arkadan itişli uçaklarda pervane yazısı motora bakacak sekilde olmalı. İlk denemede düzgün calismazsa esc motor kablolarinin yerini değiştirin düzgün çalışacaktır.
 
Beğeniler: murat gül
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
19
Beğeniler
8
Yaş
29
Konum
agrı
İlgi Alanı
Uçak
#18
RC Uçak Pervanesi Hakkında : Türleri, Boyutlari, Seçimi

Sümer Yamaner' Alıntı:
Uçaklarda buçuklu pervane olmaz diye bir kural yok. Örneğin APC'nin 12.75 * 3.25 pervanesi vardır ve 3D erbabı tarafından çok tutulur (OS 55AX motor ile). :)
Sümer abi ben duymamıştım, görmemiştim. Sayenizde bunu da öğrendik :saygilar:



Edit:

*İlk olarak pervane ölçüleri dışa bakacak şekilde deneme yaptım. R yazan pervaneyi yazısı bana bakacak şekilde taktım. (Esc kablolarının takılış şekline XYZ diyelim) Motoru çalıştırınca ters yönde itme gerçekleşti zagi geri geri gidecek. Sonra Esc kablolarını XZY şeklinde taktımbu şefer motor ters yönde döndü olması gereken gibi çalıştı ama yeterli gücü veremedi pervane.

*Bu sefer R yazmayan pervaneyi aynı şekilde yazısı bana bakacak şekilde taktım. Esc kabloları XYZ şeklindeyken bu sefer diğer pervanenin XZY şeklindeki gibi çalıştı(olması gereken gibi çalıştı ama yeterli gücü veremedi pervane). Esc yi XZY şeklinde yapınca, diğer pervanenin XYZ şeklindeki gibi çalıştı.(pervane ters yönde güçlü üflüyor)

Normal ve reverse pervanelerin farkı birisi saat yönünde güçlü itme sağlıyor diğeri saat yönünün tersinde güçlü itme sağlıyor.

Bende pervaneyi, yazısı motora bakacak şekilde taktım. Bu sefer doğru tarafa olması gereken güçte itme sağladı.



kadir kurt senin bu linkte paylaştıgın sorun tam olark benim sorunumun aynısı sanırım :) bilgilendirme için teşekkür ederim arkadaşlar. yarın videları takıp tekrar itiş gücünü deneyeceğim ama uçurmayacağım. esc yada motor zarar görmesin diye. üretici firmanın önerdiği 9050 pervane geldiğinde uçuş denemelerime devam edeceğim teşekkür ederim tekrar
 
Beğeniler: Kadir Kurt

Benzer Konular