Zagi kazası 4 dikiş.

Son resimlerde pervane doğru takılı normal burundan motorlu bır model için (yani bombeli ve üstünde ölçü rakamları olan taraf modelin ön tarafına bakacak.)
Ancak zagi tarzı modellerde motor önde pervane arkasında kalacağı için siz pervaneyi ters takın bombelı pal yüzeyleri motora baksın.
Olası ters dönerde havayı öne üflerse esc motor arasındakı bağlantıların sadece iki tanesine yer değiştirin ki düz dönsün.
Muhtemelen ilk denemenizde pervane ters takılıydı. Yoksa o pervane ile 400 gr model anında zıplar giderdi bir süre sonra esc yada motor zarar görebilirdi.
Not: vıdeonuzda net görünmemesine rağmen pervane ters takılı gibi.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: murat gül
Dersim olduğu için telefonu bırakmıştım. Ben yokken Mehmet bey cevap vermiş zaten.
Yinede bu linki vereyim. Konunun 2. Sayfasında benim yazdığım mesaj var. Kısacası zagi tarzı arkadan itişli uçaklarda pervane yazısı motora bakacak sekilde olmalı. İlk denemede düzgün calismazsa esc motor kablolarinin yerini değiştirin düzgün çalışacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat gül
RC Uçak Pervanesi Hakkında : Türleri, Boyutlari, Seçimi

Sümer Yamaner' Alıntı:
Uçaklarda buçuklu pervane olmaz diye bir kural yok. Örneğin APC'nin 12.75 * 3.25 pervanesi vardır ve 3D erbabı tarafından çok tutulur (OS 55AX motor ile). :)
Sümer abi ben duymamıştım, görmemiştim. Sayenizde bunu da öğrendik :saygilar:



Edit:

*İlk olarak pervane ölçüleri dışa bakacak şekilde deneme yaptım. R yazan pervaneyi yazısı bana bakacak şekilde taktım. (Esc kablolarının takılış şekline XYZ diyelim) Motoru çalıştırınca ters yönde itme gerçekleşti zagi geri geri gidecek. Sonra Esc kablolarını XZY şeklinde taktımbu şefer motor ters yönde döndü olması gereken gibi çalıştı ama yeterli gücü veremedi pervane.

*Bu sefer R yazmayan pervaneyi aynı şekilde yazısı bana bakacak şekilde taktım. Esc kabloları XYZ şeklindeyken bu sefer diğer pervanenin XZY şeklindeki gibi çalıştı(olması gereken gibi çalıştı ama yeterli gücü veremedi pervane). Esc yi XZY şeklinde yapınca, diğer pervanenin XYZ şeklindeki gibi çalıştı.(pervane ters yönde güçlü üflüyor)

Normal ve reverse pervanelerin farkı birisi saat yönünde güçlü itme sağlıyor diğeri saat yönünün tersinde güçlü itme sağlıyor.

Bende pervaneyi, yazısı motora bakacak şekilde taktım. Bu sefer doğru tarafa olması gereken güçte itme sağladı.



kadir kurt senin bu linkte paylaştıgın sorun tam olark benim sorunumun aynısı sanırım :) bilgilendirme için teşekkür ederim arkadaşlar. yarın videları takıp tekrar itiş gücünü deneyeceğim ama uçurmayacağım. esc yada motor zarar görmesin diye. üretici firmanın önerdiği 9050 pervane geldiğinde uçuş denemelerime devam edeceğim teşekkür ederim tekrar
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
Çok geçmiş olsun.Bu hobide herzaman dikkati elden bırakmamakta yarar var.
 
Ben Zagi'den bu nedenle biraz ürkerim. Ben üç şekilde uçuruyordum. Birisi kanattan atma şeklinde. Diğeri yere dik olarak koyup dikine kalkış şeklinde. Sonuncusu da elden atılırken kesinlikle motor çalıştırmadan bekleyip elden çıktıktan sonra gaz açmak şeklinde.
Size geçmiş olsun. Çok dikkatli olun. Kırılan modeli yeniden yapmak çok kolay ama parmak, el kol çok değerli.
Sırası gelmişken tetanos aşısı konusunu da hatırlatayım. Toz toprakla bulaşık işler yaptığımız için herhangi bir yaralanma olmasa da on yılda bir tetanos aşımızı tekrarlatmamız, derin ve kirli bir yaralanmada tekrar yaptırmamız gerekiyor.

Sümer Bey merhaba
Konuyu hortlatmak gibi olacak ama ben de zagi uçurmayı seviyorum ama fırlatmak bayağı ürkütüyor. Yere dik koyarak nasıl kalkış yapıyor sunuz? Kalkış rampası gibi bir şey mi kullanıyor sunuz? Biraz bilgi verelir misiniz?
 
Sümer Bey merhaba
Konuyu hortlatmak gibi olacak ama ben de zagi uçurmayı seviyorum ama fırlatmak bayağı ürkütüyor. Yere dik koyarak nasıl kalkış yapıyor sunuz? Kalkış rampası gibi bir şey mi kullanıyor sunuz? Biraz bilgi verelir misiniz?
Benim Zagi'de kanat uçlarında wingletler vardı. Onlar olunca, onları bir tür ayak gibi kullanarak Zagi'yi yere dik olarak koymak mümkün. Bundan sonra iş biraz hızlıca gaz açıp hafifçe elevatör basarak kalkış yapmaya kalıyor. Tabii bunu yaparken Zagi'nin alt yüzeyi tarafında değil sırtı tarafında durmanız ve birkaç metre uzakta olmanız gerekiyor.
 
Hızlı cevap için teşekkür ederim. Bu durumda wingletleri, aileronları da havada bırakacak şekilde uzun tutmak lazım.