ilk yaptigim
Cokbilmis wikipedia'ya gore "Comet I Kruvazör Tank (A34), Birleşik Krallık ordusu tarafından II. Dünya Savaşı sırasında kullanılan kruvazör tank sınıfında bir zırhlı savaş aracıydı. Ancak savaşın sonuna yetiştirilebilen bu tank İngilizlerin savaş sırasında sahip olduğu en iyi tanktı." Bana gore de WoT Blitzde agir tank ile oynarken cok sinir bozan, kutu gibi , ayakkabi kutusu gib cirkin bir sey
3d baski modele gelirsek eger, 1/10 boyutlarinda Genislik: 313 mm, yukseklikt: 264 mm, uzunluk , 769 mm ve de 5800 gram agirliginda. Tahmin edilecegi gibi agirligin buyuk kismi filament. 6kg filament harici, onlarca rulman, bir okadar vida ve de elektronikleri ekleyince butce dostu bir proje oldugunu soylemek zor. Tiger Ausf B hareket sirasinda daha stabil olmasi icin ust uste gecen yol tekerleri kullaniyor. Bu da oldukca karmasik bir sitem ve iyi ayarlanmasi gerekiyor. Comet ise tek sira , her tarafta 5 adet olmak uzere 10 tane yol tekeri kullaniyor. Palet klavuzlari da tek sira ve de merkezden geciyor. Cizen kisi suspansiyon sistemini de gelistirmis. Tiger B'de palet gerginligi ayarlanirken plastik parcalar esniyordu. Cometde ise aliminyum borular kullaniyor ve de palet gerdirme sistemi daha etkin.
Ust uste binen tekerler ile tek sira tekerlerin basinc dagilimi grafigi (Alamandir vardir bir bildigi):
Comet 1 3d baski model suspansiyon sistemi
Insa sirasinda tankimin Comet 1 olmamasi icin yukarida saydigim avantajlari da goz onune alarak bir test platformu olmasina kara verdim. Kutu gibi sekli cok genis bir hacim sagliyor ve ve de nispeten basit STL dosyalarinda degisiklik yapmama imkaan veriyor. Ilk yaptigim degisiklik disli kutusu oldu. 3d basim parcalara guvenmektense reduktorlu motor aldim ve de direk sprokete bagladim. Ileride eklemeyi dusundugum elektronikleri de dusunureke govdeye bolca da havalandirma deligi actim. Tekerler normalde aliminyum borular ile yataklaniyorken herbirine ikiser rulman ekledim.
Bu degisiklikler test platformu sifatini kazandirmadigini farkederek, daha fazla ne deneyebilirim diyerek aklimdakileri listelemeye basladim. Ilk aklima gelen Konyali bilim insanlari gibi borla calisan birsey yapmakti ki ama 2 kadeh saraptan sonra ayaklarim yere daha saglam basmaya basladi. Cok abartmamak icin gercek bir tankta olabilecekleri listelemeye basladim.
1. Tabiki Top: Orjinal dizayn taigen airsoft mekanizmasi eklemeye izin veriyor ancak plastik bb tooplar evde cok kirlilik yaratiyor. Bunun uzerine yurtdisinda water gel airsoft launcher mekanizmasi siparis verdim. Bu su kureleri hem dogayi kirletmiyor hem de nispeten daha ucuz.
2. Taret: Airsoft mekanizmasininin boyutu ve de Comet'in basik tareti yanyana gelince buyuk bir sorun ortaya cikiyor. Namlunun asagi ve yukari oynama acilari cok kuculuyor. Bu sorun ile ilk karsilasan ben degilimdir fikri ile arastirma yaparken oscilating taret dizaynlarina denk geldim. taretin tamaminin asagi yukari oynamasi hem taretin icinde daha fazla yer sagliyor hem de sonraki asamada yerlestirilecek olan atis kontrol sisteminin top acisi ile hizalanmasinda buyk kolaylik sagliyor.
Dedigim gibi tamamen test platformu olarak dusundugumden estetik ikinci planda kaldi. Begendigim ozelliklere karar verdikten sonra daha ozenerek ucuncu bir model yapmayi dusunuyorum. Daha eklenecek cok sey var ve yol aldikca paylasacagim. Bu arada Comet dememek icin tankima isimde buldum. Efsane tank


Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
den edindigim tecrubeler ile daha iyisini yapmak uzere hazirlanirken ayni kisinin Comet 1 modelini de satisa sundugunu gordum. Imgiliz savas makinelerini sevenlerden olmadigim icin (kesinlikle over-rated olduklarini dusunuyorum) ilk bakista ilgimi cekmese de Tiger Ausf.B'ye gore 3d dizayni olarak cok guzel iyilestirmeler yapilidigini farkettim ve hemen insaata basladim.Cokbilmis wikipedia'ya gore "Comet I Kruvazör Tank (A34), Birleşik Krallık ordusu tarafından II. Dünya Savaşı sırasında kullanılan kruvazör tank sınıfında bir zırhlı savaş aracıydı. Ancak savaşın sonuna yetiştirilebilen bu tank İngilizlerin savaş sırasında sahip olduğu en iyi tanktı." Bana gore de WoT Blitzde agir tank ile oynarken cok sinir bozan, kutu gibi , ayakkabi kutusu gib cirkin bir sey
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
3d baski modele gelirsek eger, 1/10 boyutlarinda Genislik: 313 mm, yukseklikt: 264 mm, uzunluk , 769 mm ve de 5800 gram agirliginda. Tahmin edilecegi gibi agirligin buyuk kismi filament. 6kg filament harici, onlarca rulman, bir okadar vida ve de elektronikleri ekleyince butce dostu bir proje oldugunu soylemek zor. Tiger Ausf B hareket sirasinda daha stabil olmasi icin ust uste gecen yol tekerleri kullaniyor. Bu da oldukca karmasik bir sitem ve iyi ayarlanmasi gerekiyor. Comet ise tek sira , her tarafta 5 adet olmak uzere 10 tane yol tekeri kullaniyor. Palet klavuzlari da tek sira ve de merkezden geciyor. Cizen kisi suspansiyon sistemini de gelistirmis. Tiger B'de palet gerginligi ayarlanirken plastik parcalar esniyordu. Cometde ise aliminyum borular kullaniyor ve de palet gerdirme sistemi daha etkin.
Ust uste binen tekerler ile tek sira tekerlerin basinc dagilimi grafigi (Alamandir vardir bir bildigi):
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Comet 1 3d baski model suspansiyon sistemi
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Insa sirasinda tankimin Comet 1 olmamasi icin yukarida saydigim avantajlari da goz onune alarak bir test platformu olmasina kara verdim. Kutu gibi sekli cok genis bir hacim sagliyor ve ve de nispeten basit STL dosyalarinda degisiklik yapmama imkaan veriyor. Ilk yaptigim degisiklik disli kutusu oldu. 3d basim parcalara guvenmektense reduktorlu motor aldim ve de direk sprokete bagladim. Ileride eklemeyi dusundugum elektronikleri de dusunureke govdeye bolca da havalandirma deligi actim. Tekerler normalde aliminyum borular ile yataklaniyorken herbirine ikiser rulman ekledim.
Bu degisiklikler test platformu sifatini kazandirmadigini farkederek, daha fazla ne deneyebilirim diyerek aklimdakileri listelemeye basladim. Ilk aklima gelen Konyali bilim insanlari gibi borla calisan birsey yapmakti ki ama 2 kadeh saraptan sonra ayaklarim yere daha saglam basmaya basladi. Cok abartmamak icin gercek bir tankta olabilecekleri listelemeye basladim.
1. Tabiki Top: Orjinal dizayn taigen airsoft mekanizmasi eklemeye izin veriyor ancak plastik bb tooplar evde cok kirlilik yaratiyor. Bunun uzerine yurtdisinda water gel airsoft launcher mekanizmasi siparis verdim. Bu su kureleri hem dogayi kirletmiyor hem de nispeten daha ucuz.
2. Taret: Airsoft mekanizmasininin boyutu ve de Comet'in basik tareti yanyana gelince buyuk bir sorun ortaya cikiyor. Namlunun asagi ve yukari oynama acilari cok kuculuyor. Bu sorun ile ilk karsilasan ben degilimdir fikri ile arastirma yaparken oscilating taret dizaynlarina denk geldim. taretin tamaminin asagi yukari oynamasi hem taretin icinde daha fazla yer sagliyor hem de sonraki asamada yerlestirilecek olan atis kontrol sisteminin top acisi ile hizalanmasinda buyk kolaylik sagliyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Dedigim gibi tamamen test platformu olarak dusundugumden estetik ikinci planda kaldi. Begendigim ozelliklere karar verdikten sonra daha ozenerek ucuncu bir model yapmayi dusunuyorum. Daha eklenecek cok sey var ve yol aldikca paylasacagim. Bu arada Comet dememek icin tankima isimde buldum. Efsane tank
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
' dan esinlenerek OSCUP yani Olmayan Sorunlara Cozum Uretme Platformu adini uygun buldum. Tahminimce nihai urunu Konyali bilim insani seviyesi ile bendeki BAC degerinin carpimi ile olusan koefisyan belirleyecek... tabiki benim "Namlusuz, paylayıcısız, mermisiz ve saatte 300.000km/h cikis hizi olan" top yapma kabiliyetim sakli tutarak
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Son düzenleme: