1/30 Ölçekli Airbus A330-300 (3D Baskı)

..
Yani bir ihtimal bayram süresince üretim durabilir, belki iniş takımı parçaları ve küçük ıvır zıvır detayları basabilirim. Zaten yapacak başka işler de var malum ;)

Böylece rahat rahat bayram ziyaretlerini de yapabilirsin. Kimbilir? Hem belki el öpenlere filament veren falan çıkar.
 
Ustam ellerine sağlık , harika görünüyor.Senin tatil bitmeden uçuşa hazır olur bu , yatmak yok, uyumak yok , mutlaka bitmeli ;D:lol:

Abi teşekkür ederim de elimin yaptığı birşey yok ki, anca düğmeye basıyorum, airbus yaptığımızı düşünecek olursak bu da scale oldu :p:evil:
 
Kalan son beyaz filament ile kuyruktaki parçaları basmaya devam ettim. Önce kuyruğun en son parçası olan koniyi bastım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra kalan filamenti tarttım ve yatay stabları basacak kadar kaldığından emin olunca da onları bastım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Yatay stabların baskısı bittiğinde filamentin de son sırası kalmıştı :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sonra kırmızı filament ile içerde kalıp görünmeyecek olan bazı parçaların baskısına geçtim. Bu parçalar kuyruk kısmında yatay stabların bağlandığı bölgeyi güçlendirmek ve aynı zamanda stabları vidalamak için tasarlanmış parçalar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Burda Chris'in tasaımı çok hoşuma gitti, büyük kırmızı parçalar gövde parçası içinde stabların bağlanacağı yerleri güçlendirmek için aşağıda göründüğü şekilde yapıştırılıyorlar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu iki hafif destek ile kuyruğun bağlandığı bölme birhayli rijit bir hal alıyor. 3Dlabprint spitfire tasarımında bu kısım bir felaketti, hafif olması için her türlü destekten kaçmışlar ve uçak havada tono atarken kanatlarla kuyruk arasında gecikme oluyordu. Bu uçuşlar sırasında hiçbir soruna yol açmadı ama tono atarken kanatla kuyruğun paraleliğinin bozulduğunu görmek hiç de iyi bir his değil :) Spitfire hafiflik açısından iyi bir tasarımdı ama bence gereğinden fazla hafifti, 4 kg yerine 4.5 kg olsa hala gayet iyi uçabilirdi ve bu ilave 500 gram da kritik yerlerde uçağı daha rijit hale getirmek için kullanılabilirdi.

Neyse biz A330 a dönelim. Diğer 4 küçük parça da gövde parçasındaki yuvalarına oturuyorlar. Bunların ucunda birer delik var görebileceğiniz üzere, bu delikler stabların vidalanması için. Ortada görünen yuvarlak delikten 6 mm lik karbon tüp geçiyor olacak (henüz karbonlar elime ulaşmadı) kuyruklar da bu karbon tüpe geçirilip gövdeye oturtulacaklar. Bu kırmızı parçalar arka kanatlara da sıkı sıkıya geçtiği için aynı zamanda oturma açılarını da sabitliyorlar.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kuyruklar gövde parçasına geçirilmiş halde (karbon spar olmadan)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu da alt kısmın görünümü, sabitleme vide yerleri ve servo bölmesi kapağı görülebiliyor:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Yeni büyük parça basacak filament kalmadığı için elimdeki parçaların montajına geçtim, Önce her bir gövde bölmesi ile kendi "former" ları birbirlerine asetonla yapıştırıldı, sonra da gövde parçaları sırasıyla birbirlerine yapıştırıldı. Chris'in birleşim tasarımı bence 3Dlabprint in yapıştırma sisteminden çok daha iyi, dahası ABS'nin asetonla kaynatılması da aslında yapıştırma sonrasında parçanın tam anlamıyla bir bütün olmasını sağlıyor. BU yaklaşım ve birleşim yeri tasarımını ben de kendi tasarımlarımda kullanacağım kesinlikle.

Kuyruktaki tüm parçalar biraraya getirildi, burunda da radom ve en alttaki parça henüz yapıştırılmadı, aradakiler yapıştırılmış durumda. Radom en son yapıştırılacak, CG'yi dengelemek için buruna ağırlık eklenmesi gerekirse radomun içine konup öyle yapıştırılacak. Alttaki bölme ise ön iniş takımının mekanizmasının monte edileceği kısım, şu an ön iniş takımı basılıyor, bu kısımda bir de kontraplak destek var, hepsi biraraya getirilip monte edildikten sonra bu parça da öndeki diğer parçalara yapıştırılacak.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu kuş büyük olacak demiş miydik :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
basindan beri keyifle takip ediyorum , dun 3d yazici aldim , pek bilgi sahibi degildim kucucuk bir biblo saatler surdu gelip gidip baktim
3 saate bitti ,
siz devasa bir ucak yapiyorsunuz , sabriniza hayranim :)
budq ilk baskim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
basindan beri keyifle takip ediyorum , dun 3d yazici aldim , pek bilgi sahibi degildim kucucuk bir biblo saatler surdu gelip gidip baktim
3 saate bitti ,
siz devasa bir ucak yapiyorsunuz , sabriniza hayranim :)
budq ilk baskim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yazıcınız hayırlı olsun, iyi günlerde güzel işlerde kullanın :thumbup: kullandıkça tecrübe de bilgi de gelecektir.

İlk başlarda sizin de yaşadığınız gibi 3-4 saatlik baskılar bile sabırsızlıkla karşılanıyor, amma uzun deniyor, ama zaman geçip pek çok şey bastıkça 15-20 saatlik baskılar normal hale geliyor :) bu uçak 460 saat toplam baskıyla benim rekorum olacak. Bundan önceki en uzun baskıya sahip spitfire basımı yaklaşık 210 saat sürmüştü. O zamanlar ona bile "bitmez bu baskı" gözüyle bakıyordum :)
 
Gelelim iniş takımlarına. Chris de biraz benim kafadan, bazı detayları mutlaka modelde olabildiğince doğru olmasını istiyor. Uçağın retractları, dikmeleri vs vs de 3boyutlu baskı. Aşağıda ana iniş takımı dikmesi görülüyor, Bu haliyle 5 parça var, daha aşağıya eklenecek bazı bağlantılar, frenler ve jantlar da gelecek. Dikmenin iç kısmı karbon çubukla desteklenecek ve bu karbon çubuğun etrafında da bir yay olacak (fotoda dikmenin içinde görünen yay zayıf bir yay sadece denemek için koydum, bu yay daha sert bir taneyle değişecek). Tekerlekler (4 tane) altta açılı duran zımbırtının iki ucundaki deliklerin her iki yanına monte ediliyor olacak. Tekerleklerin de havadayken açılı durmasını sağ tarafta gördüğünüz çekme yayı sağlıyor. ilk mesajdaki ikinci videoya bakarsanız iniş sırasında bu sistemin nasıl çalıştığını da görebilirsiniz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Dikme tamamen sıkıştırılmış halde de böyle olacak:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ön iniş takımı retract mekanizmasının baskısı da tamamlandı, toplamda 4 saat 20 dakika sürdü. Bu parçalar görebileceğiniz üzere epey bir destekle basılıyor, aksi halde basmak mümkün değil. Parçaların baskı sonundaki dört bir yandan görünüşünü ekledim. Bu halleriyle hiçbirşeye benzemiyorlar :) her biri tek tek temizlenip birleştirilerek ön iniş takımı retract mekanizması haline gelecek.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ana iniş takımı fren zımbırtıları ve bağlantıları da basıldı ve monte edildi. Henüz rulmanlar yok karbon çubuklar yok ve civatalar falan geçici ama mekanizma gayet güzel çalışıyor :)

Modelde kullanılacak parçalar en baştan yeniden basılacak, güzelce temizlenip zımparalanıp boyanacak :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol