Kalan son beyaz filament ile kuyruktaki parçaları basmaya devam ettim. Önce kuyruğun en son parçası olan koniyi bastım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonra kalan filamenti tarttım ve yatay stabları basacak kadar kaldığından emin olunca da onları bastım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yatay stabların baskısı bittiğinde filamentin de son sırası kalmıştı
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonra kırmızı filament ile içerde kalıp görünmeyecek olan bazı parçaların baskısına geçtim. Bu parçalar kuyruk kısmında yatay stabların bağlandığı bölgeyi güçlendirmek ve aynı zamanda stabları vidalamak için tasarlanmış parçalar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Burda Chris'in tasaımı çok hoşuma gitti, büyük kırmızı parçalar gövde parçası içinde stabların bağlanacağı yerleri güçlendirmek için aşağıda göründüğü şekilde yapıştırılıyorlar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu iki hafif destek ile kuyruğun bağlandığı bölme birhayli rijit bir hal alıyor. 3Dlabprint spitfire tasarımında bu kısım bir felaketti, hafif olması için her türlü destekten kaçmışlar ve uçak havada tono atarken kanatlarla kuyruk arasında gecikme oluyordu. Bu uçuşlar sırasında hiçbir soruna yol açmadı ama tono atarken kanatla kuyruğun paraleliğinin bozulduğunu görmek hiç de iyi bir his değil

Spitfire hafiflik açısından iyi bir tasarımdı ama bence gereğinden fazla hafifti, 4 kg yerine 4.5 kg olsa hala gayet iyi uçabilirdi ve bu ilave 500 gram da kritik yerlerde uçağı daha rijit hale getirmek için kullanılabilirdi.
Neyse biz A330 a dönelim. Diğer 4 küçük parça da gövde parçasındaki yuvalarına oturuyorlar. Bunların ucunda birer delik var görebileceğiniz üzere, bu delikler stabların vidalanması için. Ortada görünen yuvarlak delikten 6 mm lik karbon tüp geçiyor olacak (henüz karbonlar elime ulaşmadı) kuyruklar da bu karbon tüpe geçirilip gövdeye oturtulacaklar. Bu kırmızı parçalar arka kanatlara da sıkı sıkıya geçtiği için aynı zamanda oturma açılarını da sabitliyorlar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kuyruklar gövde parçasına geçirilmiş halde (karbon spar olmadan)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu da alt kısmın görünümü, sabitleme vide yerleri ve servo bölmesi kapağı görülebiliyor:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yeni büyük parça basacak filament kalmadığı için elimdeki parçaların montajına geçtim, Önce her bir gövde bölmesi ile kendi "former" ları birbirlerine asetonla yapıştırıldı, sonra da gövde parçaları sırasıyla birbirlerine yapıştırıldı. Chris'in birleşim tasarımı bence 3Dlabprint in yapıştırma sisteminden çok daha iyi, dahası ABS'nin asetonla kaynatılması da aslında yapıştırma sonrasında parçanın tam anlamıyla bir bütün olmasını sağlıyor. BU yaklaşım ve birleşim yeri tasarımını ben de kendi tasarımlarımda kullanacağım kesinlikle.
Kuyruktaki tüm parçalar biraraya getirildi, burunda da radom ve en alttaki parça henüz yapıştırılmadı, aradakiler yapıştırılmış durumda. Radom en son yapıştırılacak, CG'yi dengelemek için buruna ağırlık eklenmesi gerekirse radomun içine konup öyle yapıştırılacak. Alttaki bölme ise ön iniş takımının mekanizmasının monte edileceği kısım, şu an ön iniş takımı basılıyor, bu kısımda bir de kontraplak destek var, hepsi biraraya getirilip monte edildikten sonra bu parça da öndeki diğer parçalara yapıştırılacak.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu kuş büyük olacak demiş miydik
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol