1/30 Ölçekli Airbus A330-300 (3D Baskı)

Valla "Nasıl ki, ressamlık, müzisyenlik" gibi sanaatsal yeteneklere allah vergisii diyorlar ve doğuştan gelen yeteneklerdir. Eğitimle iyice pekişir. Bu olay da öyle birşey bence. Doğuştan gelen yetenektir, pilotaj eğitimi iyice mükemmele götürür. :) Ama yoksa yoktur. Özgür beyde olduğunu kendi adıma biliyorum. Sunarsan otoriteler ne der bakalım. (ben asla olamam):saygilar::)

Söylediğinize katılıyorum, bazı insanlarda bu doğuştan gelen bir yetenek kesinlikle, ben onlardan değilim ama :) benimki çalışmayla tecrübeyle gelişen türden. O yetenekli şanslı arkadaşların 1 saatte kaptığı işi ben 100 saatte kapıyorum, ama o 100 saati bu iş için harcamayı seviyorum :thumbup::thumbup::thumbup::saygilar:


Hocam yapma. Bu adamın kirli çamaşırlarını ortaya döktürme bana. :D :p :D :p
Yıllar öncesinden tanırım, :) Temiz çocuktur. ;) Size kalmış. :saygilar::saygilar::lol:

Mehmet bey bırakın döksün yahu, biliyorum ne diyeceğini, ne olmuş yani onun ve diğer arkadaşların 15-20 tane uçağını kırmışsam :lollol::lol::evil:
 
Mehmet bey bırakın döksün yahu, biliyorum ne diyeceğini, ne olmuş yani onun ve diğer arkadaşların 15-20 tane uçağını kırmışsam :lollol::lol::evil:
Sayı adaletli dağıldıysa sorun olmaz elbette :laugh: Ama misal 19 tanesi Sümer abinin uçağıysa.......:lollol: :lol:
 
Sayı adaletli dağıldıysa sorun olmaz elbette :laugh: Ama misal 19 tanesi Sümer abinin uçağıysa.......:lollol: :lol:

Tabii ki adil abi laf mı, hatta adalet uğruna Sümer abinin uçağıyla havada başka arkadaşların uçağına çarpmışlığım bile oldu, daha ne kadar adil olabilirim bilmiyorum :evil::lol::lollol:
 
İki gün önce flap menteşe kaportalarının baskısını başlatmıştım, toplamda 14 saati bulacak bir baskıydı. Gecenin bir yarısı printer kabini içindeki duman sensörünün alarmıyla uyandım, printerin yanına koştuğumda ortada duman veya yangın yoktu çok şükür ama baskı çuvallamıştı...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Baskı çuvallayınca printer kafasına epey bir abs sıvanmış ve bazıları kömürleşme derecesine kadar yanmış, muhtemelen o aralarda bir yerlerde çıkan duman da sensörü tetiklemiş. Bu sayede sensörün iyi çalıştığını öğrenmiş oldum :) (atolyede üç farklı noktada bu sensörlerden var)

Printeri iyice temizleyip baskı plakasının “ABS juice” katmanını tazeledikten sonra dün sabah yeniden aynı baskıyı başlattım, bu sefer sorunsuz basıldı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bunların yerine montajını hafta içinde yavaş yavaş yaparım...
 
Dün akşam itibariyle de motor ve ESC’lerin kablolama işlerine de giriştim. ESClerin motora giden kablolarının boyu kısa kalacaktı, o yüzden önce bu kablolara uzatmalar ekledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uzun zamandır her türlü lehim işinde hitec şarj cihazımın bütünleşik havyasını kullanıyorum, fazlasıyla memnunum :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uzatmalar eklendikten sonra ESC leri kanattaki yerlerine yerleştirip motora giden kablolarını nacelle’in oturacağı yuvadaki delikten geçirdim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonrasında bu kablolar pilon içindeki kanaldan geçirilip motor kabloları ile birleştirildiler pilonlar da kanat içindeki yuvalarına oturtulup kalıcı olarak yapıştırıldılar.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu dakikadan sonra escleri yerlerinden sökersem eğer tekrar geri takabileceğimden emin değilim :) denemek de istemiyorum ;D çok zorda kalırsam “klavuz ip” yöntemi ile kabloları geçirebileceğimi düşünüyorum ama dediğim gibi, kolay olmayacak, denemek istemiyorum :) yeni kanat basmak bile daha kolay olabilir :lollol::lollol::lollol:
 
Geçmiş olsun. :rolleyes:
Alet köle gibi çalışıyor, karşılığında biraz şefkat bekliyor. :D
Kolay gelsin.:saygilar:

Teşekkür ederim, yazıcıya iki gün hava değişimi yazmıştım, iyice dinlenmişti, sonrasındaki ilk baskıda bunu yaşadık. Sanırım dinlenmek iyi gelmiyor, tüm izinler iptal :p
 
“Modelci gaz gibidir, bulunduğu kabın hacmini alır.” (Anonim modelci atasözü)

Bu modeli yapmaya başladığımdan beri “nereye koyacağım” sorusu da beraberinde kafamdaydı. Gövde için asma sistemi güzel işe yaradı, kanatlar birleştirildiklerinden beri de onlar için yer arayışındaydım. Hatta emekliye ayırdığım spitfire’ı tamamen elden çıkartıp ondan açılan hacmi kullanmayı bile düşünüyordum. Sonra aklıma atolye kapısının arkasında gayet güzel bir hacmi “halen” kullanmadığım geldi :) kanatlara şöyle bir baktım, üst yüzeyleri kanat ucu haricinde dümdüz, çıkıntı yapan birşey yok, olur bu iş :)

Hemen bir kanadı elime alıp tarttım, kanat kökünde asabileceğim potansiyel noktalara ve bu noktalardan asınca ne şekilde durduğuna bakarak uygun bir asma noktası belirledim.

Asma noktası tamam da bir de askı lazim. Başta tamamen 3D yazıcıyla basabileceğim bir kapı üstü askısı yapmayı planlarken sonradan oğlanın kırılan bir basket potasının askılarını sakladığım geldi aklıma (modelci aynı zamanda stokçudur!) bu askıların üzerindeki vida çap ve aralıklarını ölçüp bilgisayar başına geçtim ve şu aşağıdaki basit askıyı tasarladım:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uyup uymayacağını görmek için de ABS kullanarak bir tane bastım ve askıya monte ettim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Askı ile kanadın ilişkisi de şu şekilde oluyor:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu askı sistemini kapının üzerine takıp kanadı da astım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Askının işe yaradığını görünce de hemen ikinciyi basıp ikinci kanadı da astım (bas ve as yöntemi olarak literatüre girsin bu işlem! :evil:)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kapı açıkken de şöyle bir görünüm oluyor:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


O arada bir yerde Me-262 kanatlarını sokacak bir yer gördüm sanki :lollol::lollol::lollol:
 
“Modelci gaz gibidir, bulunduğu kabın hacmini alır.” (Anonim modelci atasözü)
(modelci aynı zamanda stokçudur!)
(bas ve as yöntemi olarak literatüre girsin bu işlem! :evil:)
Bu güzel sözler konu içinde kaybolup gitmesin diye ne yapsak acaba :rolleyes: :D "Modelcilik ile ilgili özdeyişler" diye ayrı bir konu açıp, bu ve benzerlerini orada mı topsak ? Ne dersiniz arkadaşlar ?;)
 
Pil ile kanatlardaki ESC’ler arasındaki Y konektörün yapımı da tamamlandı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu konektörün pil tarafına bir EC5 konektör lehimledim (5Ah ve daha büyük pillerimde EC5 konektörler olduğu için, mecburi), ESC taraflarında ise birer deans konektör lehimledim. Kablo olarak da 12gauge deans ultra silikon kablo kullandım. Modeli gerçek bir “airliner” gibi uçurmak niyetindeyim, yani kalkış ve tırmanış dışında tam gaz kullanacağımı sanmıyorum, bu bağlantılar yeterli akım taşıyabilektir. Hafta içi bir gün bir güç analizi yaparım :thumbup:

Bu Y konektörü pil tepsisine iki uçtan kablo bağıyla sabitledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Önümüzdeki hafta içinde servo ve LED ler için de gerekli kablolamayı tamamlar modeli servoların montajına hazır hale getiririm.
Eksik servoların da siparişi verildi, bir aksilik olmaz ise en geç 10-15 gün içinde servolar da elime ulaşır.4-5 ekim haftasonunda bu kuşun maidenini yapabilecek hale gelirim, gerisi hava durumuna kalmış :)
 
SumeronicsRC power analyser kullanılmayacağı kesin...

Ürün inceleme için bir numune gelmedi ki kullanayım :p

Güç analizi sırasında hangi ekipman kullanılacak, merak ettim :D

Elimde eagle tree data logger var, bir de turnigynin bir power analyserı. Niyetim birisini bir motora diğerini diğer motora bağlamak, sonra da yer değiştirip tekrar denemek. Böylece her ikisini karşılaştırma şansım da olabilecek :)