C130 : Çok motorlu uçak.

C130 : Çok motorlu uçak.

C130'un bugünkü performansından kısa videolar...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Özellikle üçüncü video bence kısa ama çok hoş olmuş... Çeken Ahmet kardeşimin ellerine sağlık.
 
C130 : Çok motorlu uçak.

Sümer Yamaner' Alıntı:
C130'un bugünkü performansından kısa videolar...
....
Özellikle üçüncü video bence kısa ama çok hoş olmuş... Çeken Ahmet kardeşimin ellerine sağlık.

hey maşallah bir tane de bana aldırtacaksın abi :halay:
 
C130 : Çok motorlu uçak.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Sen elinin altındaki gemi ile idare et. :D :D :D
Haklısın abi bir tur daha(4ay) çıkacağım eve döndüğümde bakarım.izinde fırsatım olursa canlı izlemeye geleceğim.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
C130 : Çok motorlu uçak.

3. Kısa video gerçekten çok güzel olmuş :thumbup: :bravo:
 
C130 : Çok motorlu uçak.

Sümer Yamaner' Alıntı:
C130'un bugünkü performansından kısa videolar...

Çok güzel görseller. :bravo: :bravo:

Ömer Bey'in de Sümer abimizin de ellerine sağlık. :RCKolik:
 
C130 : Çok motorlu uçak.

İşte budur. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
C130 : Çok motorlu uçak.

Bu uçak adama kafayı yedirir.
Bugün sevgili RCKolik dostlarımızla güzel bir gün geçirdik. Ben akşama doğru toplam iki sorti uçabildim. İkinci sortiye kalkmadan önce Celalettin Sezer kardeşim "abi bak elektrikliye geçtin rahat ettin" demez mi... Havalandım, gayet güzel uçtum ama bir süre sonra uçak garip davranmaya başladı. Zaten iniş zamanı da geldiği için inişe geldim. Son yaklaşmada acayip panik yaptım çünkü 3 numaralı motor yani sağ kanat inboard motor çalışmıyordu!!! Allah'tan dış motor değildi. Uçak fazla sapıtmadan uçabilir haldeydi. Hafif bir sol yan rüzgar altında uçağı pistin en sağ kenarına yakın indirebildim. Sonra tabii motoru söktüm. Motor yanmıştı!!!
Geçenlerde burada da paylaşmışımdır, 1 numaralı motorda titreşim vardı ve onu değiştirmiştim. Kısaca bu uçakla toplamda 8 sortim oldu ve iki motor gitti. Dört sortide bir motor!!!
Titreşim olan motorun sargılarına bu motorun titreşimsiz çanını monte ettim bu akşam. Bakalım ilk uçuş gününde ne olacak.
Bu arada tabii yanan motoru da söktüm ve inceledim. Stator sargılarını ortadaki mile muhtemelen yapıştırmışlar. Her ne tür bir yapışkansa ayrılmış ve stator motorla birlikte hareket etmeye meyilli hale gelmiş. Tabii kablolar tuttuğu için tam tur atamıyor ama yaklaşık artı eksi 15 derece hareket ediyor. Sanıyorum ki bu hareket sonucu kabloların izolasyonu sıyrıldı ve kısa devre oldu. ESC ne durumda onu da bilemiyorum doğal olarak. Onu da test edeceğiz bakalım...
Kısacası Celalettin haklı. Elektrikliye geçtim bi rahat ettim bi rahat ettim ki sormayın! :p
 
C130 : Çok motorlu uçak.

Sümer bey, geçmiş olsun! Tam bir ucuz atlatma olmuş anlaşılan. Peki, biri durunca diğerini de durduracak sistemler işe yaramadı mı?
 
C130 : Çok motorlu uçak.

Omer Erkan' Alıntı:
Sümer bey, geçmiş olsun! Tam bir ucuz atlatma olmuş anlaşılan. Peki, biri durunca diğerini de durduracak sistemler işe yaramadı mı?
Son yaklaşmada 3 4 metre irtifada onu düşünüp ilgili switchi tıklayacak halim ve zamanım yoktu ki. :) Sistem otomatik değil ne yazık ki.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
C130 : Çok motorlu uçak.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Son yaklaşmada 3 4 metre irtifada onu düşünüp ilgili switchi tıklayacak halim ve zamanım yoktu ki. :) Sistem otomatik değil ne yazık ki.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Belki hatırlarsın abi tam da ilk uçuş öncesi bu soruyu sormuştuk sana... Acaba nazarımız mı değdi ne :-\ Neyse allahtan kırım olmamış.... Tekrar geçmiş olsun abi :embarras:
 
C130 : Çok motorlu uçak.

Sümer Yamaner' Alıntı:
...Elektrikliye geçtim bi rahat ettim bi rahat ettim ki sormayın! :p
Geçmiş olsun Sümer abi. Neyseki sorunsuzca indirebilmişsin. :yuppi:

Dert ettiğin şeye bak Sümer abicim, uçakta var 4 tane motor. :laugh: Elektriklilerden bir tanesi yanmış zaten, ötekini de yedeğe çekip diğer ikisini yakıtlıya çevirdin mi tamamdır. ;D

Yakıtlı&elektrikli riski bölmüş olursun, azcık karmaşık olur belki ama senin için kolay. ;)

Hem dünyadaki ilk hybrid C130 olarak literatüre gireceğini düşünüyorum. :coolxf:
 
C130 : Çok motorlu uçak.

Türker'ciğim sen Zihni Sinirlikte bizim Cüneyt Çinkitaş'ı sollamak üzeresin. Ha gayrer. :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
C130'u biliyorsunuz. Dün akşam manualini inceledim. Hayatımda bu kadar detaylı uçuş anlatımı görmemiştim. Inboard ve outboard motorları ayrı ayrı kumanda etmeyi öneriyor. Gazı açarken ince içler sonra dışlar, gazı keserken önce dışlar sonra içler kuralları var ki çok haklı. Dış motorlardan birinin durması ciddi risk demek. Allah'tan elektrikli setup ile uçacağım uzun zamandan sonra ilk kez. :D Stop riskim düşük yani!!!

Şimdi sorun şu: Her bir motora ayrı pil mi yoksa tüm motorlar tek kaynaktan mı beslenmeli. Bununla ilgili olarak aslında eskiden beri araştırma yapıyordum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Çünkü hep hayalimda çok motorlu bir uçak konusu vardı.
Her motora birer pil takılırsa patlar motorludaki gibi asimetrik thrust ve hatta ileride pillerin yaşlanması ile stop riski söz konusu. Halbuki tek kaynaktan besleyecek olursak bu risk yok. Onda da tek kaynak çökerse tüm motorlar gidiyor. Ama çok motorlu uçaklarda tüm motorların gitmesi tek motorun kaybından daha az riskli. :)
Elimde 4 adet 3S 4000 mAh pil var. Bulduğum çözüm şu:
Bunları ikişer ikişer paralel bağlayacağım. Ama tam anlamıyla paralel. Yani balans konnektörleri de paralel bağlanacak. Bu şekilde iki tane 3S1P pilden bir tane 3S2P 8000 mAh pil elde edeceğim. Pillerimin ikisi kullanılmış ikisi sıfır. Sıfır olanları inboard motorlara ikinci el olanları outboard motorlara bağlayacağım. Inboard motorların ESC'lerini Y kablo ile bir kanala outboard motorların ESC'lerini Y kablo ile başka bir kanala bağlayacağım. Buton kontrollü bir miks yaparak en azından outboard motorları bir butonla devre dışı bırakabilecek bir setup oluşturacağım. Ayrıca miks oranları ile oynayıp inboard motorların outboard motorlardan daha fazla güç üretmesini sağlamak da istiyorum.
Pilleri şarj etmek ve bağlantıları kolaylaştırmak için iki adet modül tasarladım. Birini ürettim. Bu modülün bir kenarındaki dişi bağlantı sanki tek bir pilmiş gibi şarj cihazı için düşünüldü. İki balans konnektörünün arasındaki balans kablosu da bu "sanal" tek pilin balans kablosu olarak görev yapacak. İki pil diğer yandaki iki erkek konnektöre bağlanacak. Pillerin balans konnektörleri de görülen iki yuvaya takılacak. ESC'ler de diğer iki dişi konnektöre bağlanarak setup tamamlanmış olacak. Bu modüllerden biri iç motorlar diğeri ise dış motorlar için kullanılacak.
İşin içinde Arduino falan yok ama yine de DIY projesi sayılır diye buradan paylaştım. :D

[attachimg=1]
Pilleri doğrudan paralel bağlamak yerine, pillerin Eksi uçlarını birleştir. Artı uçlarına 1N5408 Diyot un anodunu her pilin Artı ucuna gelecek şekilde kaç pil varsa her bir pile bir diyot olacak şekilde bağla Diyotların katod kısmını birleştir ortak Katoddan bir kablo aracılığıyla Kartını öyle beslemen tavsiye edilir.
Direk bağlantılarda eski piller yeni pilleri gereksiz yere deşarj edebilir sen daha uçuşa geçmeden pillerinin şarjı %70 lere düşerki buda senin uçuş zamanına kötü etki yapabilir. bu konuda istersen şema verebilirim.