Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Sözmen

Yeni Uye
Katılım
20 Eki 2013
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Yaş
56
Arkadaşlar dünkü uçuşta farklı 2 pal kullandım, elimde tek kalan 2 farklı marka pali ağırlık ve tekil balans yönünden eşitledim. arada 1 gr bile fark yoktu. Bir gün önce de aralarında 3gr fark olan aynı marka pal ile heli tir tir titriyordu yerde. Demek istediğim tölerans sadece 1gr.. Bu durumda demek ki ağırlıkları iyi balanslamışız. Ancak son dakikada ne oldu haydi izleyelim...:)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Hakan abi debriyaj mı sıyırmış yoksa başka birşey mi çıktı sorun ?
 
Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Herkes fikrini ve ne olmuş olabileceğini yazıp tahminde bulunsun, 2. video'da izleyeceksiniz :)
 
Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Abi öncelikle bu tür konuları paylaşmanı özlemişiz doğrusu %p

Ben de merak edip zamanında tracking sorunu olmayan Orjinal ALIGN Flybarlı Pallerin balanslarını kontrol edip, ağırlıklarını ölçmüştüm.

Aralarında yanlısım yoksa 3 gram falan fark vardı ve buna bağlı az da olsa bir balanssızlık vardı. Bu fark HK pallerinde malum hep oluyor. Bu nedenle onları balanslıyordum ama orj pallere elim gitmemişti :laugh: Dedim nasıl olsa tracking yapmıyor, oyle kalsın diye düşündüm.

Bu arada video sonuna kadar merakla izledim. Ne yalan söyleyeyim, ben zannettim ki, pallere ilave ettiğin ağırlıklardan birisi yerinden cıktı zannettim :rolleyes:
 
Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Hakan Sözmen' Alıntı:
Herkes fikrini ve ne olmuş olabileceğini yazıp tahminde bulunsun, 2. video'da izleyeceksiniz :)
Vay abime bak, demek devamı da var ve az sonra :D
 
Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Hakan abi bence pallerin süneklikleri farklı olduğu için bütün kuvvet tek bir palin üzerine bindi ve bu daha sert olan pal yüke daha fazla dayanamayıp kendini bıraktı.
%50 şansımı kullanıyorum ve Align patlamıştır diyorum. :laugh:
 
Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Türker Akgün' Alıntı:
Hakan abi bence pallerin süneklikleri farklı olduğu için bütün kuvvet tek bir palin üzerine bindi ve bu daha sert olan pal yüke daha fazla dayanamayıp kendini bıraktı.
%50 şansımı kullanıyorum ve Align patlamıştır diyorum. :laugh:
Valla düşününce bu daha mantıklı geldi. Ben 2 oy kullanıyorum bu durumda :laugh:

1- Align Pal patladı ya da
2- Ilave ağırlıklardan biri ya da her ikisi de bu kadar aksiyona dayanamayıp, yerinden çıktı ve bu sırada üzerinde bulunan palle de zarar verdi
 
Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Pallerde hiç bir hasar ve bozukluk yok, devam :)
 
Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Hakan Sözmen' Alıntı:
Pallerde hiç bir hasar ve bozukluk yok, devam :)
Abi bence bu işte bir iş var :laugh: Zira kameraman arkadaş tam olay anında heliyi değil, stickleri çekiyormuş. :D Dur o zaman bir kaç kez daha seyredip, şu normal olmayan sesin kaynağını bulmaya çalışayım :rolleyes:
 
Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Abi kameramanda tam yerinde heliyi bırakıp senin stickleri çekmeye başlamış valla tesüf ederim. :lollol:

- Abi debriyaj olmadığı kesin,
- Pal değil onu öğrendik,
- Otorotasyonla indirdiğine göre servo veya torq tube değil diye düşünüyorum

Yeni Tahminlerim :

- Main drive sıyırmış olabilir,
- One way rulman patlamış olabilir
- Motor somunu gevşemiş olabilir, mi acaba ???
 
Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Azıcık IP UCU alsak hiç de fena olmayacak aslında ;D (Sesden bir şey çıkaramadım çünkü :-\ )
 
Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Hadi sizi merakta bırakmiim, 2. videoyu izleyin ;)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Hakan abi manual'den bütün parça listesini saydık nerdeyse ama neyseki şansa tutturabilmişiz. :laugh:
Olacak iş değil. :eek: Kırım falan geçirmiş miydi abi bu dişli daha önce ? Yoksa malzeme yorgunluğu ya da hatalı üretim mi dersin ?
 
Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Vay be ana dişli gitmiş demek ki :eek: Ama neden ve nasıl :rolleyes: Video sonunda dişlilerin neden bu şekilde komple sıyrıldığını da araştırıp bilgi veririz demişsin abi. Var mı sebebi konusunda net bir şey.

Bu arada ben hep dişli sıyırma ihtimalini Gaz eğrisi yumuşak ayarlanmamış durumlarda, ters bir pozisyonda Normal moddan IDLE-UP geçişlerinde olabilir diye biliyordum, demek bu da olabiliyormuş :eek:
 
Farklı paller ile uçu ve son dakika problemi:)

Valla Türker, en fazla 1-2 kırımı olmuştur dişlinin. Genelde kırım sonrası dişlileri dikkatli kontrol ederim. Ya gözden kaçtı veya pallerin biri diğerinden 1 cm uzun ve 3mm geniş olduğunu göz önüne alıp aerodinamic hesapları yaparsak acaba bunun etkisi var mı diye de merak etmiyor değilim. Gerçi gramajlar aynı ve hiç titreşim yokken :rolleyes: