Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Zaten kaza videolarından falan görülen kadarıyla en çok arıza iniş takımı sistemlerinde meydana geliyor. Ya açılmaz ya yarım açılır ya tekerlek kopar ya ön dikme katlanır. Galiba en hassas nokta iniş takımları. Ben de benim gariban köpük uçağınkileri 4-5 kez kırıp yapıştırdım :laugh::laugh:

Ama evren gerekli tedbirleri almıştır:saygilar:
 

Akşam şöyle bir baktım kitaba, farkettim ki yatay stabın profili yanlış olmuş! Çekiçle giriştim uçağa söktüm stabı! Yapıştırmadan önce bileydim iyiydi, şimdi yeni bir gövde yapmam gerekecek, stabı sökerken kuyruk da parçalandı...

Miknatislari unuttum ben :D

Kitap super haber. Artik gerisini 255bin rivet dusunsun :D:D

Mıknatısların esas görevi havada değişen hava basıncıyla arka taraftan açılmayı engellemek. :)

Perçinleri sayman iyi olmuş ben üşenmiştim :) bir de döküm verirsen iyi olur :) kanatta kaç tane gövdede kaç tane falan :)

Allahtan geç geldi de model hızlı bir şekilde uçar hale geldi abi :lollol::lol:


:lol::lol::lol:

Kalkıştan sonra veya inişe gelirken, ciddi bir süratle uçuyor iken bu kapaklar açık kaldığı sürede o kuvvetlere dayanacaklar mı?

Bilmem görücez :) koparlarsa hanıma yüklenicem, eve rüzgar tüneli yapmama izin verseydin böyle olmazdı diye :)

Abicim ARF yerine kit yapmanın iyi yanı bu. Kapaklar koparsa, zaten kendin yapmışsın, yine yaparsın. :)

Ya da kapaksız uçarsın :)

Mesele kopup gitmesi değil ki. Umarım o durumu hiç yaşamayız ama koparken /kırılırken iniş takımı mekanizmasının görevini engelleyecek bir durum yaratırsa kötü olur. Öyle bir durumda en iyi ihtimalle yarı açık iniş takımıyla gövde üstü iniş...
Maazallah!....

Bugüne kadarki en iyi inişlerim hep gövde üzerine yada yarım açık iniş takımları üzerine oldu diyebilirim :) ama tabiki tercihim yerküre ile uçak arasındaki tek temasın tekerleklerde olmasından yana...

Zaten kaza videolarından falan görülen kadarıyla en çok arıza iniş takımı sistemlerinde meydana geliyor. Ya açılmaz ya yarım açılır ya tekerlek kopar ya ön dikme katlanır. Galiba en hassas nokta iniş takımları. Ben de benim gariban köpük uçağınkileri 4-5 kez kırıp yapıştırdım :laugh::laugh:

Ama evren gerekli tedbirleri almıştır:saygilar:

O videolar hep dandik retract sonucu olan şeyler :p ben tedbirimi aldım kaliteli retract kullandım :lol::lol::lol:

Şaka bir yana, kapak mevzusunda Sümer abinin rahmetli babaannesinin şifonyer menteşelerinden kullanmamın bir nedeni de sağlamlıktı, bu menteşeler kolay kolay kopmaz ya da yerinden çıkmaz. Kapakları da olası titreşim ve rezonans kaynaklı kendi kendilerini imha etme durumuna karşı olabildiğince hafif ama sert yapmaya çalışıyorum, bu meretler içten dıştan çapraz lifli karbonla kaplanarak burulmaya karşı mukavim hale getirilecekler.

Tabi pilotaja da epey bir iş düşüyor ama tam gazda uçarken cart diye flap ve tekerlek indirmeyecek tecrübeye sahibim :)
Daha da bişey olursa ne diyeyim :)

En kritik aşama ilk uçuşlar olacak, henüz modeli tanımadığım için daha hızlı uçuyor olacağım çünkü, ilk uçuşlar atlatılınca o tecrübeyle yaklaşma, flap açma, teker indirme hızları da yavaş yavaş oturur beynime...

Mıknatısları sevdim, gayet güzel çalışıyorlar benim içime sindi izleyince. :)

Süper, ben de rahatladım o zaman :thumbup::)
 
Ön iniş takımı kapaklarının “konsept” menteşelenmesini yapabildim sonunda...
bu sefer sistemi bilgisayarda modellemeden direk giriştim ve pişman oldum :) bilgisayarda harcayacağım vaktin fazlasını harcadım tam doğru menteşe hattını bulup doğru hizalamayı yapana kadar... neyse öyle veya böyle halloldu en azından. Diğer kapağı da kesip biçip menteşeleri adam akıllı yerlerine sabitleyip son ince ayarları da yapınca hareket mekanizmasına geçilecek...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Şehir dışı seyahatinden döner dönmez kolları sıvayıp bu motor test tablası sistemini yaptım! Artık motor ve yakıt sistemi testlerine hazırız. :thumbup::yuppi::halay::hoppa:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu sisteme baktıkça “bu kadar şey uçağın içine nasıl sığacak!?!?!” diye düşünmeden edemiyorum...
 
Bu böylede uçar bence. :lollol: :lol:

Evet o yüzden 10 kilo da kum torbası hazırladım ne olur ne olmaz :lollol::lollol::lollol:

Motoru en arkaya koyacaksın, depoyu onun ününe! Gerisini de boşluklara....
Aklıma bir fıkra geldi:
- 4 tane fili bir vosvosa nasıl sığdırırsın?
- ikisi öne, ikisi arkaya... :lol:

4 fili bilmem de benim vosvosa 7 “sualtı rugby” oyuncusu biniyorduk :)


Aynen bu kadar basit işte :lollol::thumbup:

İçim rahatladı benim de :)
 
Ve sistem ilk kez yakıtla tanıştı...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Depoyu yarı yarıya doldurup türbinin pompasını “prime” edip test ettim. Her şey gayet güzel çalışıyor. Pompa tam güçte emerken de herhangi bir kabarcık oluşumu (kavitasyon) göremedim. Türbinin pompasını bypass edip manuel el pompasıyla çektiğimde ise bu kavitasyon kaynaklı kabarcık oluşumu net bir şekilde görüldü.

Türbinin bileşenleri de çalıştırma öncesi tüm testlerden geçti, bu akşam bir aksilik çıkmaz ise (Salim abi ile buluşabilirsek) ateşliycez motoru...

şu aşamada yakıt sistemi ile ilgili iki yorumum var, ilki depoya kesinlikle ikinci bir nipel takmam lazım, yaparken bu hiç aklıma gelmemişti :) depoyu (insanca) boşaltma şansım yok şu anda :lollol::lollol::lollol:
Öte yandan ikinci bir nipel ve deponun içinde ilave bir boru olması fikri de hoşuma gitmiyor. Uçağı ters çevirip doldurma hattından geri boşaltmak bir seçenek olabilir...

Şimdilik deponun kapağını söküp, clunk hattındaki yakıtı türbinin kendi pompasıyla çekip depoyu da elle tanka geri boşaltarak sorunu çözdüm, ama uçak içindeki depoyla böyle olmaz :) bir çare gerek...

İkimci yorum ise hava kapanı ile ilgili. Bu yaptığım aynı zamanda hava kapanı testi oldu bir nevi, clunkı ana depodan çıkartınca haliyle sistem hava emmeye başladı ve hava kapanı yapması gereken işi yapıp türbin pompasına sadece yakıt göndermeye devam etti. Acaba nereye kadar sisteme hiç hava vermeden devam edecek diye merak edip devam ettim teste, sonuç beni birhayli şaşırttı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hava kapanındaki yakıt seviyesi bu noktaya gelene kadar yakıt akışı devam edebildi... ben çok daha önce sisteme hava girmeye başlar diye düşünmüştüm açıkçası. Gayet etkili bir sistem demekki görmüş olduk.
 
Motor testi de tamamlandı. Yakıt sistemi tam gazda da sorunsuz bir şekilde besleyebiliyor motoru, 136 bin devri gördük, ki bu uçakla nadiren o devirlere çıkmam gerekecek...

Hem go-pro ile hem de cep telefonuyla çekim yaptım ama karanlık nedeniyle pek iyi videolar olmadı. Belki haftasonu düzeneği uçuş sahasına götürüp gündüz gözüyle tüm sistemi daha iyi gözlemleyerek bir test daha yaparım, o arada daha iyi bir video çekmem de mümkün olur...

Sonrasında da gövdenin cam elyafı kaplanması ve en azından bir-iki tur astar-macun-zımpara sonrasında motor ve tüm sistemleri gövde içine yerleştirip gövde içindeki ilk testini de yapabilirim. Hava kanalları ve soba borusu varken de motorun sağlıklı çalışabiliyor olduğunu görmek gerek...
 
Motor testi de tamamlandı. Yakıt sistemi tam gazda da sorunsuz bir şekilde besleyebiliyor motoru, 136 bin devri gördük, ki bu uçakla nadiren o devirlere çıkmam gerekecek...
Testin ilk aşaması şükür sorunsuz şekilde tamamlanmış oldu :halay: