Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Hava girişlerinin hücum kenarlarına da 1/4” (6.4mm) ve 3/8” (9.5mm) balsa levhalardan çıkartılan çıtalar yapıştırıldı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu iki kat planda da gösterilen ve F9F-2 modelinin hava girişini yapmak için gerekli olan kalınlığı sağlıyor. Ben F9F-5 modelinin hava girişini benzetmek için bunlara, dış tarafa (kanat tarafına) birkaç kat daha ilave edip -5 modeline özgü olan şekli vereceğim. Keza kanat hücum kenarı da kök kısmında biraz daha balsa ilavesiyle hava girişleriyle uyumlu olacak sekilde biçimlendirilecekler.
 
İlk sıkılan köpük hacimleri tamamen dolduramadı

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kalan boşluklar için de az bişey daha ilave yaptım, sabah parçalar tamamen dolmuş haldeydi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Görebildiğim kadarıyla herhangi bir şekil bozulması yok parçalarda. Dik tutup doldurduğum için genleşme açık olan taraflara doğru oldu çeperleri zorlamamış olması gerek.

Parçaların sertliği de güzel oldu, kalıp almak için kullanılabilir durumdalar, ama şimdilik bunlar kenarda zamanlarının gelmesini bekleyecekler :)

Gece kanatlara da giriştim ve aileronlarla flapları kesip kanattan ayırdım, haftasonu bolca zımpara işi var :thumbup::halay::yuppi::hoppa::RCKolik:
 
Son düzenleme:
Kanatlar ve flaplarla aileronların kesim yüzeyleri temizlendi ve plandaki kesitlerine gelecek şekilde tesviye edildiler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


ilk olarak flaplara el attım. Flapın hücum kenarı 1.5mm lik balsa ile kaplanıp kapatıldı. Kanattaki flap yuvası da yine plandaki talimatlara uyularak 2.5mm lik balsa ile kaplandı ve tesviye edilip plandaki en kesit şekillerine getirildiler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hava girişlerinin hücum kenarları da yavaş yavaş şekillendirilmeye başladılar.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kuyrukta her iki tarafı da fiber kaplanan elemanların da kumaşlarının fazlalıkları traşlandı ve yüzeylerin ilk tesviyeleri yapıldı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elevatörler ve rudder parçaları öncelikli olarak astar/zımpara sürecine sokulacaklar ki biran önce boyanıp yerlerine yapıştırılabilsinler. Geri kalan parçalar biraz daha geriden gelseler de sürece engel olmazlar.
 
Haftasonu yoğun bir çalışma ile kapatıldı :thumbup::RCKolik: Panther üzerinde çalışmak için uçuşa da gitmedim, hatta eşimin tabiriyle tarihi bir an yaşadık, eşimden "uçuşa gitmemek" için izin istedim :lol::lol::lol:

Ev mesaisi ve aile zamanlarının dışında kalan tüm zamanımı Panther üzerinde geçirdim diyebilirim. Panther de tüm zamanını balkondaki masanın üzerinde zımpara ile "okşanarak" geçirdi :D Hava giriş kısımlarının şekillendirilmesi tamamlandı. Hava girişleri için öncelikle gerçek uçağın çizimleri ve fotoğraflarını kullanarak çıkardığım şablonlarla hem kanadın hem de hava girişlerinin hücum kenarlarını şekillendirmeye başladım, ama farkettim ki Ziroli amcanın tasarladığı kanat profili ile bu meretleri tam olarak scale yapmam imkansız, en azından kanat kökünde profili birhayli değiştirmem gerekecek (zaten gerçek uçakta da bu yeni şekiller -5 versiyonunda eklenen kanat profili değişikliği sonrası ortaya çıkmış) Ben de tam scale olmasına takılmadan, -5 versiyonunun hava girişlerine benzeyen ama mevcut profile de uyum sağlayan bir şekille tamamladım. Sonrasında da tüm gövde tesviye edilip kaplamaya hazır hale getirildi ve dün gece itibariyle de gövdenin altı kaplandı kurumaya bırakıldı. Buarada belirtmekte fayda görüyorum, gövdenin kaplamasını mutfak tezgahında yapmak gibi bir başarıya da imza atmış durumdayım :coolxf:

Flapların zımparası da tamamlandı, menteşeleri bantla tutturularak kontrol sistemi denendi, onaylandı. Kanatların genel tesviyesine, hücum kenarlarının şekillendirilmesine başlandı. Kanatlarla ilgili en büyük "belirsizlik" olan aileronların ne şekilde menteşeleneceği de nihayete kavuştu. Her ne kadar "scale" menteşeleme olmayacak olsa da içime sinen sağlamlıkta ve gerekli işlevselliği sağlayacak tek yöntemin elevatörlerde olduğu gibi merkez hattan menteşeleyip menteşe hattının da alttan ve üstten 0.4mm lik kontralarla kapatılması olduğuna karar verdim. Aslında Panther'in aileronları üstten menteşelidir, Ziroli de planda bu şekilde vermiş, orjinal tasarımın uçuş koşulları için işe yarayabilecek güvelinir bir çözüm olabilir ama açıkçası benim modelim için içime sinmedi hiç. Yine üstten menteşelenecek ama daha sağlam olacak ve menteşe hattını kapatabilecek ("gapless hinge" kriterini sağlayacak) bir yöntem üzerinde bihayli kafa yorduysam da bulabildiğim çözümler gereksiz karmaşık ve riskli olacaklardı, en nihayetinde "bu bir eğitim uçağı, zaten kontrol çubuğu da açıktan gidiyor, bırak skeyl sevdasını" diyip pes ettim ve klasik güvenilir yönteme karar verdim :)

Atolyenin durumu içler acısıydı, hazır Panther balkonda yatarken macun uygulamalarından sonra kurumayı beklerken atolyeyi de toparlayıp önümüzdeki günlerin yoğun çalışmaları için hazır hale getirdim.

Atolyeye yeni bir ekipman kazandırdım :) son birkaç aydır kerkindiğim orta boy, taşınabilir bir kompresör vardı, sonunda içişleri bakanını ikna edip onu alabildim :thumbup: :halay: bir adet de büyük boya tabancası aldım, böylece özellikle dolgulu astar uygulamalarında çok ciddi zaman kazandırabilecek bir ekipman olmuş oldu elimde. Malum burada sadece küçük bir airbrush kompresörü ve airbrush ile çalışabiliyordum. Kompresör RC modellerde kullandığım nispeten daha büyük airbrushıma (Paache H) bile yetecek kadar hava basamıyordu, boyayı aralarda tankın yeniden dolmasını bekleyerek atabiliyordum. İş dolgulu astara gelince de işler iyice komedi oluyordu, dolgulu astarı airbrushtan püskürtebilecek kadar inceltince doğal olarak "çok az dolgulu astar" haline geliyordu ve normalde tek katla sağlanacak dolguyu 5-6 katta sağlayabiliyordum. Hurricane'i tesviye ederken sprey dolgulu astar bulmuştum ve iki kutu (mağazadaki tüm stok!) almıştım, sonra bir daha da bulamadım o meretten, haliyle dolgulu astarı da tabancayla atmak şart olmuştu. Şimdi bu kompresör ve boya tabancasıyla pantherin dolgulu astarını atmak 15-20 dakikalık bir iş haline gelecek. Tabanca da hint malı, pek güvenmiyorum ama nasılsa sadece astarda kullanacağım bu mereti, bozulmadığı sürece püskürtme kalitesi çok da önemli değil. Tabanca çok iyi çıkmazsa eğer, boya aşamasına geldiğimde otosanayiden adam gibi bir rotuş tabancası bulabileceğimi umuyorum.


Tüm bu işlerle uğraşırken fotoğraf çekmedim :) sadece zımparalaa işlerine mola verdiğim bir andan balkon pozu var elimde :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Çalışma planı da 26 Ocak Cumartesi günü maiden yapabilme hedefiyle baştan aşağı gözden geçirildi ve daha verimli olacak şekilde yeniden düzenlendi. İki gün sonra Türkiye'den misafirlerimiz gelecek, bu benim için avantaj, özellikle hafta içleri atolye de daha çok vaktim olacak demektir, çok ciddi bir aksilik olmaz ise 26'sı olmasa bile en geç 1-2 şubat haftasonuna model hazır olabilecek gibi görünüyor, hava da uygun olursa :yuppi::yuppi::yuppi:

Plana göre bu perşembeye kadar gövdedeki tüm kaplama işlemleri, gövde kapakları, iniş takımı kapakları vs dahil olmak üzere, tamamlanacak. Önümüzdeki haftasonu da gövde ilk tur doglulu astarıyla tanışırken kanatların kaplama hazırlıkları başlayacak :thumbup:
 
Panther üzerinde çalışmak için uçuşa da gitmedim, hatta eşimin tabiriyle tarihi bir an yaşadık, eşimden "uçuşa gitmemek" için izin istedim :lol::lol::lol:
“Uçuşa gitmemek için izin” almak gerçekten de tarihi bir an olmuş :lollol::lol:
Buarada belirtmekte fayda görüyorum, gövdenin kaplamasını mutfak tezgahında yapmak gibi bir başarıya da imza atmış durumdayım :coolxf:
Yavaş yavaş tüm evi ele geçiyordun Evren hocam, maşallah :laugh::laugh:
Atolyenin durumu içler acısıydı, hazır Panther balkonda yatarken macun uygulamalarından sonra kurumayı beklerken atolyeyi de toparlayıp önümüzdeki günlerin yoğun çalışmaları için hazır hale getirdim.
Helal olsun gerçekten, dolu dolu bir haftasonu olmuş :thumbup:
Atolyeye yeni bir ekipman kazandırdım :) son birkaç aydır kerkindiğim orta boy, taşınabilir bir kompresör vardı, sonunda içişleri bakanını ikna edip onu alabildim :thumbup: :halay: bir adet de büyük boya tabancası aldım
Yeni ekipman hayırlı olsun. İnşallah güzel işler çıkmasına vesile olur.
26'sı olmasa bile en geç 1-2 şubat haftasonuna model hazır olabilecek gibi görünüyor, hava da uygun olursa :yuppi::yuppi::yuppi:
Bu kadar sürede, böyle detaylı bir imalat sonrası maiden bi rekor olsa gerek :hoppa:
 
“Uçuşa gitmemek için izin” almak gerçekten de tarihi bir an olmuş :lollol::lol:

Olayın aslı şöyle, artık uçuşa Deniz de geldiği için eşime de bir miktar sakin zaman yaratmış oluyorum, bu aralar okullar da tatil burda, yani eşimin hafta içinde de kendine ayıracak hiç vakti kalmadığı için uçuşa giderek ona boş vakit yaratmama daha da çok ihtiyacı vardı :)

Yavaş yavaş tüm evi ele geçiyordun Evren hocam, maşallah :laugh::laugh:

Geçen haftalarda bu konuda kendimi aştım, balkonda kobra gövdesi vardı boyanıyordu, yatak odasînda panter, salonda da hurricane :) tam işgal durumu, hem de eşim de evdeyken ??? tabi bilirsiniz ki olayın kendisinden çok nasıl pazarlandığı önemlidir, ben durumu eşime şu şekilde pazarlıgirdum: “Umman’da hava sahası bu kadar iyi korunan başka bir ev yok! İki avcı uçağı ve bir taarruz helikopteri koruyor bizi!”
???

Bu kadar sürede, böyle detaylı bir imalat sonrası maiden bi rekor olsa gerek :hoppa:

Başkaları için belki değildir ama benim için gerçekten bir rekor oluyor bu inşaat ?? Sümer abim bilir, ben ARF’yi hiç modifiye etmezsem 6 ayda, sadece kaplamasını yenilersem 12 ayda, ciddi modifikasyon yaparsam 2 senede uçmaya hazır hale getiririm ???
 
Arşive baktım bu herifle ilgili kirli çamaşırlar için ama bir şey çıkmadı! :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
İşte bu da 30 Ağustos 2008'de Orhanlı çayırında görüp aşık olduğum Phoenix P51. Ancak o zaman üzerinde Magnum 4 zamanlı 91'lik motor vardı. Bu fotoda ise Evren'in bir yerlerden bulup aldığı RCV denilen çılgın motor var.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Arşive baktım bu herifle ilgili kirli çamaşırlar için ama bir şey çıkmadı! :)
Daha ne olacak abi, dökmüşsün işte bütün kirli çamaşırları :lollol:

İşte bu da 30 Ağustos 2008'de Orhanlı çayırında görüp aşık olduğum Phoenix P51. Ancak o zaman üzerinde Magnum 4 zamanlı 91'lik motor vardı.

Abi, bu yaz Türkiyeye geldiğimde bu modeli ve o motoru depodan çıkartıp sana hediye edeceğim, istersen uğraşırım dersen topla ve uçur, istersen evinde yada hezarfende tavana as :)


Grup resmî şu planör yarışmasında derece aldığınız zamana mı ait abi ?

Aslında aile fotoğrafı daha çok :D

Evet. İlk resmi yarışmam! :)

İlk resmi yarışmada kürsüde olmak, hem de birincilik ödülü almak her babayiğidin harcı değildir :thumbup: