Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Benim şahsen en sevdiğim kısmın videosu gelsin bakalım :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sistem yakıtla tanıştıktan başka, bir hayli samimi bile olmuşlar. Peki komşulardan hava hücumu diye panikleyen olmadı mı?

Kalan yakıtı boşaltmak için de klnak hattına T ile falan bir saplama yapılamaz mı?
 
Video gayet başarılı, net bir şekilde gözüküyor %p:thumbup:

??
Teşekkürler adminim, goprodaki videoyu da bir inceleyeyim, işe yarar şeyler varsa onları da kullanıp youtube serimize bir ekleme yapayım.


Peki komşulardan hava hücumu diye panikleyen olmadı mı?

Ücret talep etmediğimiz için kendilerini şanslı saymalılar bence... ayrıca onlar Salim’in büyuk motorlarına alışıklar, benim “cücük” 100lüğü EDF sanmış olabilirler ???

Kalan yakıtı boşaltmak için de klnak hattına T ile falan bir saplama yapılamaz mı?

Sonradan daha sakin bir kafayla düşününce aslında ortada bir sorun olmadığını farkettim ???

Şöyle ki, doldurma hattı hava kapanının tepesine giriyor, kapanın tepesindeki diğer hat da depoya, klunk hattına bağlı. Sistemin atmosfere açık tek kısmı da ana depo. Bu durumda, ben doldurma hattından emiş yapıp oradaki basıncı düşürdüğümde el mahkum ana depodaki yakıt atmosfer basıncıyla hava kapanına akacak. Yani ana depoyu boşaltmam mümkün olacak, ama hava kapanını tam olarak boşaltmak istersem uçağı yan tarafına çevirmem gerekecek. Kaldı ki hava kapanında (ve pompa emiş hattında) yakıt olması zaten istenilen bir durum :)

Evren hocam nasolsa deponun kalıbı sende değil mi, 5 - 10 tane yapıver boşalanı atarsın. :lollol: :lol: :lol:

Sistem güzel çalışıyor maşallah. :coolxf: %p

Yeni depo yapma fikrini sevdim, kullan at depo, harika ????
 
Burun konisinin yenisi ABS filament ile basıldı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu mereti uçağın burnuna yapıştırıp bütün gün balkonda güneşin altında bıraktım, Ufacık da olsa bir şekil değişikliği olmadı, yani testi geçti diyebiliriz :) Şimdilik kanat ucu yakıt tanklarını da ABS olarak basmayı deneyeceğim eğer düzgün basabilirsem bu sezonu kurtardık demektir ??

Bugün ögleden sonra Hem Luc (mahallenin öbür delisi :) ) hem de Salim amca’nın (yakıtçı baba :) ) atolyelerine gittim. Luc’tan yarın için bir parça ödünç aldım (yarın hurricane uçuşa çıkacak) Salim amca ile de onun uçağına yapacağım duman yağı deposu için ölçü aldık planlama yaptık falan. Çıkarken de amcam elime 25lt Jet A-1 yakıtı tutuşturuverdi ??? tam gazda 45 dakikalık yakıt demektir bu :) bu sezonu kurtarır mı bilmem ama “bitirisen yenisini vericem” dedi giderken ???
 
Şimdilik kanat ucu yakıt tanklarını da ABS olarak basmayı deneyeceğim eğer düzgün basabilirsem bu sezonu kurtardık demektir ??
Her parça en ince ayrıntısına kadar test ediyor maşallah :thumbup:
Bugün ögleden sonra Hem Luc (mahallenin öbür delisi :) ) hem de Salim amca’nın (yakıtçı baba :) ) atolyelerine gittim.
Oooh ziyaretlerle geçen dolu dolu bir gün olmuş %p
Çıkarken de amcam elime 25lt Jet A-1 yakıtı tutuşturuverdi ??? tam gazda 45 dakikalık yakıt demektir bu :) bu sezonu kurtarır mı bilmem ama “bitirisen yenisini vericem” dedi giderken ???
Keşke tüm amcalar böyle cömert olsa ;D
 
Abi yakıtçı babayı sakın bırakma, keramet sahibi o mübarek.Daha çoook bereketi olur emin ol :thumbup:
Keşke biz de bulabilsek , pilci baba , palci baba gibi , dolar böyle giderse zaten babalara kaldık da :D

Yakıtćı baba aynı zamanda sahanın anahtarının sahibi :) onu bırakmak demek hobiyi bırakmak demek abi :)

Sizlerin de “elektronikçi” abisi var öyle demeyin :thumbup:
 
Malesef iş ve ev yoğunluğu ile bihayli yavaşladım :(

Bunca zamandır anca stabın ve elevatörler ile rudder parçalarının diğer taraflarınî kaplayabildim. Bu kaplamaları da traşlama şansım bile olmadı. Ama iyi haberler de var :) yeni ABS burun konisinin güneş testinden geçmesini takiben kanat ucu tankları için de deneme yaptım ve ABS ile onları da sorunsuz basabildim! Bu ciddi zaman kazandırabilecek bir adım oldu, bu meretleri kanada yapıştırıp 49 yada 100 gramlik kumaş ve epoksi ile kaplamam yetecek demektir.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bugün itibariyle de hava giriş kanallarının etrafındaki şekillendirmeyi tamamlamaya başlayacağım ki haftasonu gövdenin cam elyafı kaplanmasına başlayabileyim. Kadamdaki maiden tarihi olan 25-26 ocak hala mümkün ama biraz zorlayıcı olacak gibi... kısmet diyip işimize bakalım :)
 
Acik yazici ile incecik abs basmak! :thumbup: Umman baya sicak memleket belli ki :D

Şöyle bir yol izledim :) atolyenin klimasını tamamen kapattım, perdeleri açtım (sera etkisi) ve kapısını sürekli kapalı tuttum. Oda 27 derecede sabitlendi, plaka da 110 dereceye ısınınca sonuç başarılı oldu :) açıkçası ufak bir fil ayağı durumu var, yavru fil ayağı diyelim :) belli belirsiz birşey ve montajı da etkilemedi.

Her iki yakıt deposu da tamamlandı ve montajları yapıldı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni depoları basmadan önce tasarımda da üzerlerine kanadın firar kenarına doğru denk gelecek bir delik eklemiştim. Bu delik sayesinde depoları kanatla hizalamak ve en önemlisi her iki tarafın simetrik olarak kanada monte edilebilmesini kolaylaştırmayı umuyorum.

Eski depolar da boşa gitmesin diye deneysel bir işe giriştim, bir tanesinin ön ve arka parçalarının içlerine poliüretan köpük bastım. Eğer köpük şekillerini bozmadan genleşip sertleşirse, bu meretleri erkek kalıp (plug) yapıo ilerisi için dişi kalıp almakta kullanabilirim :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Nasıl sonuçlanacak meraktayım :)
 
Ben de parçalanmadan nasıl çıkacağını merak ediyorum :D
Çıkmayacak adminim, bu köpük ince duvarlı parçaların içini doldurup sağlam ve rijit hale getirmek için, böylece kalıpları alınırkenki işlemlere dayanabilsinler, deforme olmasınlar diye.