Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Gövdenin astar hazırlığında son durum:

Ana iniş takımı kapakları geri yerlerine monte edildiler

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ön iniş takimı kapakları da traşlanıp menteşelendiler ve yerlerine monte edildiler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Her şey planlandığı gibi gidiyor maşallah %p Maiden çeyrek var :thumbup::hoppa:

An itibariyle planın bir gün önündeyim Adminim :thumbup: kısmetse arayı daha da açmayı hedefliyorum ki birşeyler ters gittiğinde (biliyoruz ki elbet gidecek) zaman kaybını kapatabilecek tampon olsun.

Evren abi her projeni olduğu gibi bunuda hayranlıkla izliyorum tebrikler harika işler hepsi :bravo::saygilar:

Teşekkürler Mustafa :)

Bugün çoğunlukla kanatlar üzerinde çalıştım, aileronların her ikisi de bitirip menteşelemeyi hallettim, kanattaki hem aileron hem de flaplardaki menteşe hattını örten, 0.4 mm kalınlıklı kontraplak şeritleri yerlerine alıştırıp yapıştırdım, ince bir şerit pamuk macun ile de geçişi yumuşatacak tesviyeye hazırladım.

Gövdeyi astarlamadan önce de flaplar ve kanat ucu yakıt depoları hariç herşeyi biraraya getirip modelin tamamen ahşap görünümüyle son pozlarını fotoğrafladım… bu görüntüyü özleyeceğimi itiraf etmeliyim :(


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Malesef yeni işim dolayısıyla eskisi kadar forumda aktif olamıyorum ama gittiğim her limanda internet buldukca her fırsatta bu konuyu takip ediyorum Evren Abi :) Belgesel tadındasın :) Ellerine saglık hersey cok guzel gidiyior. Bi aksilik çıkmadan tamamlanması dileğiyle :)
Bu arada son dahta görüntüsü özlenmeyecek gibi değil :)
 
Vee karşınızda gri panter!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Evle ilgili işler tamamlanıp da sıra panteri astarlamaya geldiğinde saatin kompresör çalıştırmak için çok uygun olmadığını farkettim. Ne yapsam acaba yarına mı ertelesem derken aklıma daha önceden de denemek istediğim bir yöntem olarak, rulo ile astar uygulamak geldi. Hemen ruloyu çıkardım, sulu zımpara yaparken kullandığım kullan-at tipi aluminyum kaplardan birisini de çıkartıp içine 1K oto dolgulu astarını boca ettim. Hiç inceltmeden doğrudan model üzerine uyguladım. Çok kolay uygulandı diyebilirim, neyse ki hanım kompresörsüz de astar atabildiğimi farketmedi, yoksa dilinden kurtulamazdım :)

Astarı yiyince yüzey kalitesi hemen kendisini belli etti. Kuyruk ve kanat birleşimi yerlerinde kalite beklediğimden çok daha iyi, hızla ve kolaylıkla tesviye edilebilecekler gibi görünüyor. Gövde ise o kadar iyi değil ama yine beklediğimden bir tık daha iyi diyebilirim. Yarın başlayacak ve 5 gün sürecek tesviye planının sonunda önümüzdeki haftasonunda güzel bir boyama altlığı elde edebilirim gibi görünüyor.
Son kat boya da parlak olacağı için kusurları kaldıracaktır :) ordan da yırtarız azcık :)
 
:heartxf::heartxf::heartxf: Maşallah , model cillop oldu cillop :thumbup:

Ah o gürültü korkusu yok mu , 2 gecedir bana bir mekanik desteği yaptırmadı , abi kıl testere ile 2 mm kontrplak keseceğim , aşağıdakilerin öksürük sesleri bile bize duyuluyor, kesmeyi denedim, bir çekiyorum öyle bir cayırtı kopuyor ki , halini çok iyi anlıyorum yani :lollol:
 
Bu gerçekten Evren mi acaba diye düşünüp duruyorum. İnanılmaz! :D
Tamamen katılıyorum

Benim de bazı şüphelerim yok değil bu konuda :lollol:

Geriye dönüp yaptığım analiz sonucunda belirlediğim etkenleri listelersek:


- :RCKolik: etkisi kesinlikle küçümsenemez, ciddi anlamda bir motivasyon ve destek sağlıyor bu ortam ve tüm arkadaşlar :saygilar:

-Sıcaklık/iklim baskısı :lollol::lollol::lollol: : Geçen sene Hurricane ile yaşadığım şeyi Pantherde tekrar etmek istemiyorum, bunca emek sonrası tek uçuşla sezonu kapatmak istemiyorum. Tabi maiden uçuşta tamiratı ciddi zaman alacak yada imkansız olacak bir kırım yaşanırssa o ayrı, ama onun dışında en azından modele ve motora alışmaya yetecek kadar uçmak istiyorum, mesela şu 20 litre Jet A-1 bitsin sıcaklar bastırmadan, hedefim bu. Bilinçaltında ve beynin arka planında bu olunca tüm boş vaktin panthere kaydırılması da daha kolay oluyor. Bazen elime bir plastik maket alıyorum ya şuna iki dakika bişey yapayım diye düşünürken kenardaki 20 litrelik yakıt bidonu gözüme ilişiyor, hemen maketi bırakıp pantere yöneliyorum :D Araya bir tek Kalas Kobra gövdesi soktum malumunuz, o da bu senenin uçuşlarındaki keyif katsayısını arttırmak amaçlıydı ve pantherden çaldığım toplam süre 5-6 saati geçmez :) Türkiye'deyken ne zaman olsa maiden yapabileceğimi ve uçabileceğimi (ya da hiç uçamayacağımı) bildiğim için inşaat konusunda da daha umursamaz oluyordum, haliyle işler de çok daha yavaş ilerliyordu. Tabiki atolye zamanının çoğunluğunun da arkadaşlarla laklak yaparak geçmesi (ki inşaattan da keyiflidir) de inşaatların yavaş olmasına neden oluyordu. Ama iş sıkıya gelince oradayken de sağlam iş çıkartabiliyordum, yani potansiyel hep mevcuttu da eşik enerjisini aşıp o potansiyeli harekete geçirmek kolay değildi. Bir örnek; malum planör yarışmacısıydım, yarışmalarda kullandığım iki tane 2m planörüm vardı, birisi ağır miles, diğeri de hafif miles, sakin havalarda hafifle, rüzgarlı havalarda da ağırla yarışıyordum, yani aslında bu modeller birbirlerinin yedekleri değillerdi tam olarak. Ve bir Eskişehir yarışmasında ağır milesımı İnönünün C tepesi yamaçlarında biryerlere çaktım, alet tamiri imkansız bir şekilde parçalandı. Zaten 5 yıldır o meretle yarıştığım için modelin kaybı fazla bir üzüntü yaratmadı ama esas sorun 3 hafta sonra İstanbul Riva'da sezonun son ve en önemli yarışmasının olması, ve Riva sahasının da o mevsimde rüzgarıyla meşhur olmasıydı. Yeni bir ağır model yapmaktan başka çarem yoktu yani, ve sıkı bir çalışmayla 2 hafta sonra sahaların görüp görebildiği en sağlam ve rüzgarlı hava performansı en iyi olan miles hazırdı. hem de cam elyafı kaplamalı, boyamalı falan :)

-atolyenin ev içinde olması: Bu çift taraflı bir konu aslında, hem ev içinde hem de dışarda atolyede çalışmayı tecrübe ettim, her ikisinin de önemli avantaj dezavantajları var. Ev içinde atolyenin en büyük dezavantajı gürültü/toz/koku sınırlaması. Yukarda Hakan Bey'in de yazdığı gibi ev ortamları dahilinde, yapmamız gereken pek çok şey "sakıncalı" olabiliyor, ya çok gürültülü, ya çok tozlu, ya da çok kokulu olabiliyor. Ama öte yandan, çalışma ortamının ev içinde olması aynı zamanda "ya şu mereti 5 dakika bir okşayayıp, şurasını yapıp burasını düzeltip geleyim" deme şansını sağlıyor. Tam yatmadan önce yada sabah kalkınca işe gitmeden önce ufak tefek de olsa birşeyler yapabilmeye olanak sağlıyor. Panther (ve Hurricane) inşaatlarımda da bu küçük dokunuşların etkisi büyük oldu.


:heartxf::heartxf::heartxf: Maşallah , model cillop oldu cillop :thumbup:

Ah o gürültü korkusu yok mu , 2 gecedir bana bir mekanik desteği yaptırmadı , abi kıl testere ile 2 mm kontrplak keseceğim , aşağıdakilerin öksürük sesleri bile bize duyuluyor, kesmeyi denedim, bir çekiyorum öyle bir cayırtı kopuyor ki , halini çok iyi anlıyorum yani :lollol:

Teşekkürler :)

Ah o gürültü :) şu ara ben şanslıyım, üst katımız boş, alt zaten otopark, atolye yaptığım odanın dış duvarı da apartman girişi, yani üst kat dışında herhangi bir yabancıyla ortak duvar yok, onlar da olmayınca şu an gönlümce gürültü yapabiliyorum, ev halkı rahatsız olmuyorsa sorun yok demektir :) Ama İstanbuldaki evde çalıştığım oda hem alt hem de üst komşuya sahipti, ve tünel kalıp betonarme ev olduğu için de ses izolasyonu hakgetire, aynen dediğiniz gibi 3 kat yukardaki ya da aşağıdaki adam öksürse sanki yan odada biri öksürmüş gibi oluyordu :D iki çekiç darbesi mutlak ya alttan ya üstten gelen tak tak tak darbeleriyle tamamlanıyordu :D

Akıl vermek gibi olmasın ama, metal kesmek için olan daha ince dişli bir testere kullanarak ve kestiğiniz ana tahtanın altına ve üstüne birer balsa yada benzeri yumuşak ağaçla destek yaparak testere cayırtısını azaltmanız mümkün olacaktır :)


Evren abi, küçücük de olsa bir nazar boncuğu boyayıver görünmeyen bir köşesine... Tam göz bebeği oldu, şahane %p%p%p

Teşekkürler Rasim, nazar boncuğu iyi fikir, ekleyelim biryerlere :thumbup:

Geceyle de çok uyumlu görünüyor gri astar. Acaba böyle mi kalsa? Gece uçarsınız, hatalar görünmez!

Sümer abi bir el atıp uygun bir ışıklandırma procesi yaparsa neden olmasın :)

Teknik şartname şöyle olabilir:

- sistem uçağın sağı, solu, önü, arkası, altı ve üstünün 500-600 metre uzaklıktan bile ayırt edilmesini sağlayacak şiddet ve renk skalasında bir ışıklandırma sağlamalı

- sisteme entegre olarak yer alacak olan hava hızı sensöründe tanımlanan bir eşik değerin altına inildiğinde pilotu uyaracak bir yanıp sönme sekansı devreye girmeli (gece uçuşlarında görsel olarak hız tayini çok zorlaşır)

-sisteme entegre olan "hücum açısı sensörü" ünden gelecek verilere göre kritik hücum açısına yaklaşıldığında yukarıdakiden daha farklı bir çakma sekansıyla pilotu uyaran bir sistem olmalı

-sisteme entegre barometrik altimetreden gelen verilerle, iniş takımları ve flaplar aşağıdayken model yerden 25m ve daha düşük irtifalardayken devreye giren ve yaklaşık 45 derece ile modelin önüne ve aşağı doğru bakan powerled projektörler içermeli.

-sistem 2S lipo ile doğrudan çalışmalı

-sistem ağırlığı tüm sensörler, kablolama, piller ve ışıklar dahil 250 gramı aşmamalı

-ışıklar ve sistemin diğer elemanları modelin aerodinamik özelliklerini etkilemeyecek şekilde monte edilebilmeli.

-maliyet 250TL'yi aşmamalı (Ummana kargo dahil) :evil::evil::evil:
 
Araya bir tek Kalas Kobra gövdesi soktum malumunuz, o da bu senenin uçuşlarındaki keyif katsayısını arttırmak amaçlıydı ve pantherden çaldığım toplam süre 5-6 saati geçmez :)
Araya girdi ama bence de gayet yerinde ve güzel bir çalışma oldu :thumbup: Hep uçak hep uçak nereye kadar :lollol::lol:
Ama iş sıkıya gelince oradayken de sağlam iş çıkartabiliyordum, yani potansiyel hep mevcuttu da eşik enerjisini aşıp o potansiyeli harekete geçirmek kolay değildi.
2018 yılında gördüklerimizden sonra biz de ikna olduk bu konuda :D %p
Sümer abi bir el atıp uygun bir ışıklandırma procesi yaparsa neden olmasın :)
Oldu olacak kendisi full otonom olsun ve kendisi kalkıp, uçup insin, ne dersin ;D
 
Ne yaptın Evren hocam, senin bu ışıklandırma kriterlerini karşılayacak dünyada bir üretici var mı :lollol::lol:
Tüm bunlar olacak ve 250 TL tavan maliyet.:lol:
Sümer abi ne cevap verecek çok merak ettim, ama şurası kesin , SümeronikRc her türlü talebe cevap verir de , sen dönünce faturayı nasıl ödersin orasını bilemem artık :lol::lol: