İlk modelim için motor seçimi

yunus oğuz

Yeni Uye
Katılım
5 Ocak 2021
Mesajlar
47
Tepkime puanı
83
Yaş
39
Konum
gaziantep
İlgi Alanı
Uçak
İyi akşamlar
Kıymetli dostlar bu benim ilk uçağım.
Planları aldığım sitede 3s lipo 2212 gövde 1000 kv motor ve 1045 pervane tavsiye edilmiş. Bende ileride daha küçük bir uçakta kullanırım diye 1400 kv motor alsam nasıl olur (8045 pervane ile)
Kanat 120 cm toplam ağırlık 700 gr civarı olacak

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
İyi akşamlar
Kıymetli dostlar bu benim ilk uçağım.
Planları aldığım sitede 3s lipo 2212 gövde 1000 kv motor ve 1045 pervane tavsiye edilmiş. Bende ileride daha küçük bir uçakta kullanırım diye 1400 kv motor alsam nasıl olur (8045 pervane ile)
Kanat 120 cm toplam ağırlık 700 gr civarı olacak

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
S


Sıkıntı olmaz diye düşünüyorum, bu ağırlıkta ve buna benzer trainer modellerde dediğin ölçülerde motor ve pervaneleri kullanabilirsin. Aldığın motorun bilgilerine baktığında hangi pervane ve pil ile optimum verim alınabileceğini göreceksin. Uçuş yapmadan önce bir süre kesinlikle simülatör çalış ve uçağın ağırlık merkezini iyi ayarla. Bunun için internette bolca bilgi ve video mevcut. Sabırlı ol illaki kırım yaşayacaksın, vazgeçme. Bu forumda teorik olarak bu hobi ile alakalı birçok veriye ulaşabilirsin fakat uçmadan kavrayamazsın önce simülatör çalışmak kaydı ile bol bol uç, zaten herşeyi öğrenirsin ;)
 
1400 kv motor ve 7x5 7x6 pervane bu modele rahatlıkla yeter. Ancak ilerde farklı modellerde de kullanacağını düşünerek ve bu modelde 1100 kv bir motor edinmen daha makul. 7-8-9 inç pervaneler kullanabilirsin.
Daha küçük model için 2200-300 kv arası motor ile 5 yada 6 inc pervane düşümnebilirsin. Tabi bunlarla kullancagın pil S sayısı önemlli
 
Sıkıntı olmaz diye düşünüyorum, bu ağırlıkta ve buna benzer trainer modellerde dediğin ölçülerde motor ve pervaneleri kullanabilirsin. Aldığın motorun bilgilerine baktığında hangi pervane ve pil ile optimum verim alınabileceğini göreceksin. Uçuş yapmadan önce bir süre kesinlikle simülatör çalış ve uçağın ağırlık merkezini iyi ayarla. Bunun için internette bolca bilgi ve video mevcut. Sabırlı ol illaki kırım yaşayacaksın, vazgeçme. Bu forumda teorik olarak bu hobi ile alakalı birçok veriye ulaşabilirsin fakat uçmadan kavrayamazsın önce simülatör çalışmak kaydı ile bol bol uç, zaten herşeyi öğrenirsin ;)
Öncelikle teşekkür ediyorum. Çok çok sabırlı sayılırım. Maddi sıkıntı içinde olmam sebebiyle yaklaşık 1 yıldan beri dandik bir kumanda ile simulator kullanıyorum. Artık simulatordeki trainer modelini akrobasi uçağı gibi kullanıyorum. Bir geri geri gitmediğim kaldı. ?Sonunda rüyalarıma girmeye başlayınca 10 taksitle flysky i6x aldım. Sirada motor pervane ve lipo var.
 
motorun cw yada ccw olması bişey değiştirir mi ?
nasıl olsa ccw olanın kabloları yer değiştirince cw olmaz mı ?
alacağım sitede sunysky 980 kv cw bitmiş ama ccw var gözüküyor kafam karıştı :(
yardımcı olursanız sevinirim
ayrıca hiç bir yerde 1100 kv bulamadım.
 
Pervanin sabitlenmesi için takılan somunlarda gevşeme olmaması için dönüş yönüne göre düz ya da ters dişli somun kullanılıyor. Yani kabloları değişik bağlayıp cw motorun yönünü ters çevirip ccw pervane takmak mümkün ama pervane gevşeme yapabilir.

Şimdi gördüm zaten uçakta kullanacaksanız motorun dönüş yönüne göre pervane seçmenizde bir sakınca yoktur. Sadece sağa verdiğimiz birkaç derecelik motor açısını sola vermeniz yeterli olur.:saygilar:
 
980 kv ortalama bir motor. Pek çok modelde kullanabilirsin. Sanırım 2-4S destekli. Öyleyse 2-4S destekli ESC ile geniş bir yelpazede kullanabilirsini.
Örn: 935 kv 4S destekli motoru F-22 , Polaris veya üstten kanatlı modellerde kullanıyorum. F-22 ve Polaris de 8 inc pervane ve 4S pil. Üştten kanatlarda 3S ile 8-9-10 inc pervane gibi.
 
980 kv ortalama bir motor. Pek çok modelde kullanabilirsin. Sanırım 2-4S destekli. Öyleyse 2-4S destekli ESC ile geniş bir yelpazede kullanabilirsini.
Örn: 935 kv 4S destekli motoru F-22 , Polaris veya üstten kanatlı modellerde kullanıyorum. F-22 ve Polaris de 8 inc pervane ve 4S pil. Üştten kanatlarda 3S ile 8-9-10 inc pervane gibi.
Evet sunysky olan marka 4s destekli fakat emax vb diğerleri 3s. Bu modelde uçmayı öğrenince ikinci hedefim f22 yavaş uçan bir model. Yani yavaş derken bir videoda gördüm indoor şeklinde yapmışlar yavaş uçarken ani hizlanip istediği gibi hareket edebiliyor du. Tekrar bulursam videosunu atarım.
Edit:buldum
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Ve sonunda uzun bir motor seçimi (ileriye dönük olması bakımından) arayış ve ufak aksilikler sonucu model bitti.
Lipo için sıkıntı yaşadım. Spariş ettiğim lipo bana şişmiş olarak geldi. Hemen resimlerini çekip firmaya attım. Firma sağolsun hemen yenisi yolladı eskisi sizde kalsın dedi. Ama ne hikmettir ki yeni gelen lipoda şişmiş olarak geldi. Tekrar arayıp durumu bildirdim resimleri attım. Çok özür dileyerek hemen ücret iadesi yaptılar. Ürünleri geri istemediler ayrıca hediye çeki de yolladılar. Bu iyi niyetleri sebebiyle firma ismini burdan yazmıyorum. Ayrıca iki lipoyu tamamen hücrelerine ayırıp, her iki lipodaki bozuk iki hücreyi çıkarip 4s lipoya çevirdim. Tamamıyla şarj edip bir gün sonra 2c olarak desarj ettim. Ve elimde 4s 1800 mah bir lipom oldu ?.

Neyse uzattım galiba.
Resimleri ekliyorum lütfen tavsiye yada söylemek isteğiniz bişey olursa sevinirim.
Forum sayesinde öğrendiklerimi uyguladım.
Yaptıklarım :
Yatay denge kontrolü : ok(motor ucu ile rudder ucundan)
Ağırlık merkezi : ok (kanat hücum kenarından 5 cm. Kanatın 1/4 ü denk geliyor.) uçak burnu hafif aşağı meyilli.
Motor yönü 4 derece sağa 1 derece aşağı ayarlı.
Lipo hariç, tüm elektronik ler dahil toplam ağırlık 685 gram oldu.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Uçak gayet yakışıklı. Eline sağlık, güzel olmuş. Siyah malzeme(adını bilmiyorum ama merak ettim) daha da güzel göstermiş. Ağırlık merkezi çok çok önemli. Ve sen doğru bir şekilde ayarlamışsın sanırım.

Motora verdiğiniz açıları nasıl ölçtüğünüzüde merak ettim açıkçası.

Pil alırken yaşadığınız olaylar sizin için çok güzel olmuş. Firmanın bu güzel davranışı sizin en azından kısa vadede, acemiliğinizi atarken alıştırma yapabileceğiniz bir pilinizin olmasını sağlamış. Güle güle kullanın :saygilar:
 
Uçak gayet yakışıklı. Eline sağlık, güzel olmuş. Siyah malzeme(adını bilmiyorum ama merak ettim) daha da güzel göstermiş. Ağırlık merkezi çok çok önemli. Ve sen doğru bir şekilde ayarlamışsın sanırım.

Motora verdiğiniz açıları nasıl ölçtüğünüzüde merak ettim açıkçası.

Pil alırken yaşadığınız olaylar sizin için çok güzel olmuş. Firmanın bu güzel davranışı sizin en azından kısa vadede, acemiliğinizi atarken alıştırma yapabileceğiniz bir pilinizin olmasını sağlamış. Güle güle kullanın :saygilar:
çok teşekkür ederim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

bunun bir benzeri var eski ama uzun süreden beri işim gören yadigar bir alet.:)
 
Eline sağlık. :saygilar:
Bu modelde CG chordun 1/4 ne mi denk gelmeli?
 
Eline sağlık. :saygilar:
Bu modelde CG chordun 1/4 ne mi denk gelmeli?
forumda baktığım eski trainer model konularının hepsinde başlangıç için 1/4, ustalaştıkça 1/3 civarı çekilmeli yazılmıştı. ona göre ayarladım bende.
buna sebep olarak ta uçak burnun hafif önde olmasını sağlamak ve yunuslama şeklinde zor bir kontrol olmamasını engellemek denilmişti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
forumda baktığım eski trainer model konularının hepsinde başlangıç için 1/4, ustalaştıkça 1/3 civarı çekilmeli yazılmıştı. ona göre ayarladım bende.
buna sebep olarak ta uçak burnun hafif önde olmasını sağlamak ve yunuslama şeklinde zor bir kontrol olmamasını engellemek denilmişti.
Bu modellere pek aklım ermez de, Zamanında hayli yapıp uçurmuştuk. :rolleyes:Bir kısmı claark-y profil, bir kısmı under-camber. bazıları Semi-Symmetrical filandı. Genelde 1/3 yapardık. Elbet daha sonra modelin davranışına göre CG ayarlardık. Siz 1/4 ' denk getiriyorsanız ve burun hafif ağırsa 1/3' e alınca daha da burun ağır basar.
Forumda konuya çok bilen arkadaşlar var umarım en doğrusunu yazarlar. :)