IMAC İçin Düşük Bütçeli Antrenman Modeli İnşası

Kumandanın sıkıntısı :
-Kumanda'dan End Point, Dual Rate kisilmis olabilir mi ?

Modelde gariplikler var gozume carpan

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aileron ile govde arasinda neden bosluk biraktiniz ? Planda cok ufak bir bosluk vardi...

Bir de ana kiris kullandiniz mi anlayamadim, altta fotografta kiris icin yapilmis kesi gormedim, ustten de yalnizca bant gorunuyor... Icerisine bir kiris eklemedi iseniz bu ciddi bir problem...
 
-Kumanda'dan End Point, Dual Rate kisilmis olabilir mi ?


Modelde gariplikler var gozume carpan

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aileron ile govde arasinda neden bosluk biraktiniz ? Planda cok ufak bir bosluk vardi...

Bir de ana kiris kullandiniz mi anlayamadim, altta fotografta kiris icin yapilmis kesi gormedim, ustten de yalnizca bant gorunuyor... Icerisine bir kiris eklemedi iseniz bu ciddi bir problem...
Kumanda da End point yok birazcık oynayınca hatta bazen tam okuyor sonra biraz sonra tekrar bozuluyor.

Bantın altında ana kiriş var. Boşluk konusunda plandan çıkarttığım gibi eğer normali böyle değilse hatalı baskı olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bora
Kumanda da End point yok birazcık oynayınca hatta bazen tam okuyor sonra biraz sonra tekrar bozuluyor.
O kumanda da End Point olmama ihtimali yok (Travel Adjust olarak da gecer bazi ureticilerde), lakin anlattiginiz sey zaman zaman yaptigini isaret ediyor, garip olmakla birlikte tehlikeli bir durum.... Umarim hizlica cozum bulup guvenli sekilde ucmaya baslarsiniz...
 
Aradan baya zaman geçmiş gibi hissediyorum. Servolardaki boşluklar üzüyor bir tık. Bunu engellemek için servo hornunun en uç deliğini değil ortadaki delikleri kullanmaya başladık. Bir nebze daha iyi oldu.

Motor açısını ayarlamak için Rıfat abiyi baya uğraştırdım. (Belki de o beni uğraştırmıştır :D ) Sadece motor açısı değil, genel anlamda uçağın bu hale gelebilmesi için baya uğraştık. Baya şeyler öğrendim ki zaten bişey bildiğim yokmuş... Hala bişey bildiğim söylenemez :D

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Aradan baya zaman geçmiş gibi hissediyorum. Servolardaki boşluklar üzüyor bir tık. Bunu engellemek için servo hornunun en uç deliğini değil ortadaki delikleri kullanmaya başladık. Bir nebze daha iyi oldu.

Motor açısını ayarlamak için Rıfat abiyi baya uğraştırdım. (Belki de o beni uğraştırmıştır :D ) Sadece motor açısı değil, genel anlamda uçağın bu hale gelebilmesi için baya uğraştık. Baya şeyler öğrendim ki zaten bişey bildiğim yokmuş... Hala bişey bildiğim söylenemez :D

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Iyi gidiyorsun Ali Haydar... Dogumlar sancilidir, IMAC'in sancisiz olmasini mi bekliyordun :coolxf: Yeni antrenman programina devam...

Yasadigin surecin detayini da aktarirsan, neyin nasil farkina vardin, balik tutmayi nasil ogreniyorsun, dinleyelim biraz senden :coolxf:
 
Yasadigin surecin detayini da aktarirsan, neyin nasil farkina vardin, balik tutmayi nasil ogreniyorsun, dinleyelim biraz senden :coolxf:

Şöyle özetleyebilirim. Bazı şeyleri hep okuyordum. Teorik olarak biliyordum. Ama pratiğe dökmek tek başına oldukça zor. En azından benim gibi aceleci bir kişi için.

Şimdi bizde durum şu şekilde oluyor. Benim eskiden uçaktan beklentim uçsun yeterdi. Şimdi çok şey bekliyorum. Aç gözlü oldum heralde :D Şimdi istiyorum ki dümdüz uçsun. Öyle kanat yatırmalar, sağa sola çekmeler, yukarı aşağı iniş çıkışlar, motorun güç kaybetmesi falan olmasın istiyorum. Ki ben rahat rahat manevralara konsantre olayım. Tabi bu ilk zamanlar çok mümkün değildi. Rıfat abi uçağın problemli hareketlerini ve neden yaptığını anlatarak engellemek için ne yapmam gerektiğini anlattı. Bende bunu pratik olarak deneyerek ayarlamaya çalıştım ve o küçük küçük ayarların ne kadar da ciddi şekilde etki ettiğini gördüm. Şimdi benim yaşadıklarımı yaşamayan bir kişiye şöyle yaparsan şöyle olur desem muhtemelen çok anlamayacaktır. O yüzden ayar detayına girmeyeceğim. Zaten teorik bilgiler forumda da mevcut.

Şimdi bu aklımla bir uçak yapacak olsam eski yapıp uçurduğum uçaklardan çok daha iyi uçacakları garanti. Eskiden kafama göre biraz sağa biraz aşağı açı veriyordum :D çünkü hep söylenen bu. Söylenen yanlış değil. Tabi her şeyin doğru şekilde yapıldığı bir uçakta işe yarıyor. Mesela benim şuan uçtuğum uçakta açıları ayarlayabilmek için motorun sağa açı almasını sağlayacak 1-2 ince kağıt ve yukarı açı almasını sağlayabilmek için ise 2şer kalın 2şer ince pul ve 2şer kat kalın kağıt kullanım. Evet yukarı açı verdik çünkü motoru montelediğim yeri keserken farkında olmadan yamuk kesmişim. Dikkat etmemişim. Yani motor mountun da gövde eksenine dik olduğundan emin olmak lazım.

Uzun lafın kısası Rıfat abi neyi neden yapmam gerektiğini anlatıyor. Ben az çok anlıyorum. Deniyorum. Daha iyi anlıyorum. Doğru ayarı bulana kadar da zaten iyice kavramış oluyorum. Hala tam olarak anlayamadığım, emin olamadığım şeyler var. Rıfat abi sağolsun o konularda eksiğimi kapatıyor.

Ayrıca yeni yeni başladığım ve baya sevdiğim bir başka şey de sahada şarj ederek kesintisiz uçuş yapmak :D Bu çok iyi bişey ve uçuş yapmaya gitmenin anlamı oluyor. İnsan kendini daha rahat geliştirebiliyor. Şiddetle tavsiye ederim eğer yapmayan varsa.
 
Son düzenleme:
Dün izinliydim ve 16 uçuş yaptım. Benim için bir rekor oldu :)

16 sorti oldukca yogun bir tempo aslinda ama bu asamada faydali. Sunu gozlemlemissindir muhtemelen, baslardaki ucuslar daha iyi, sona dogru yorgunluklar belirmeye baslar, hatta bazen ne oluyor yahu, gitgide kotuye mi gidiyorum bile der insan. Bu yorucu gunden bir sonraki gun dinlenik halde yaptigin ucusta farki anlayacaksin... Taslar patir patir yerine oturmaya baslayacak:coolxf:

Yarismaya yakin gunlerde, daha yalin ve daha dinlenik-konsantre antrenmanlara yoneliriz...

Sabirla ve azimle calismaya devam Ali Haydar...
 
Uçağın iniş takımı iyice kötüleşmişti çakılmalardan sebep :D ara ara da pervane yere vuruyordu. Yeni iniş takımı çizdim. 98g bu haliyle. 12mm alüminyum örgü şişi var 20₺ çifti. Ve 3d yazıcıyla basılmış 3 parça.

İlk çizimimde delik genişliğini olması gerektiği gibi çizememiştim. Sonrasında Türklerin düşünebildiği tek malum yerde bir şimşek çaktı :D acaba olur mu diye PC başına geçtim. Misler gibi de oldu.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Uçağın iniş takımı iyice kötüleşmişti çakılmalardan sebep
Ali Haydar, ticari bir model olmuş olsaydı elindeki, her inişten sonra inis takımlarını eline alırdın... Şu an uzay mekiğinin yere vuruşu kıvamındaki inişleri absorbe edebiliyor bu iniş takımı...:saygilar:

12mm alüminyum örgü şişi var 20₺ çifti. Ve 3d yazıcıyla basılmış 3 parça.
Amaca uygun, düşük bütçeli felsefemize uyuyor bu imalat :coolxf:
 
Son düzenleme:
Aradan neredeyse 1 ay geçmiş video atmayalı. Zaman zaman bol bol uçuşlar yaptım. Zaman zaman yoğunluktan pek uçmaya gidemedim. Ama genel anlamda aktif şekilde uçtum. Hatta mix muhabbetine bir tane de uçak kırdım. Bahanesi mix ama kırım sebebi salaklığım oluyor. Uçuşun 2. saniyesinde yere çaktım uçağı. Neyse daha fazla detaya gerek yok :D

Yeni uçak yaptım bu sürede. Biraz daha işçiliğinin güzel olması dışında herşey aynı. Ama geometrisi ve kesimleri falan eskilerine göre gayet iyi. Alt kısma da şöyle bir motif yaptım. Güzel de oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bugün bu sahadaki yarışmadan önceki son uçuşumu yaptım diyebilirim :D Çarşamba günü yola çıkacağım İMUK'a doğru. Hem çok güzel bir tatil olacak benim için. Hemde bu tatilde sevdiğim hobiyi dolu dolu yapma imkanım olacak. Güzel günleri heyecanla bekliyorum :D

Bugünün uçuşlarından tabi ki en beğendiğimi bırakıyorum buraya (İniş hiç olmamış bu arada) :) Keyifli seyirler..
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme: