Messerschmitt Bf 109 F RC modeli - 3D Baski

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
4,093
Tepkime puanı
17,409
Yaş
44
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu da ucuncu kez bastigim ama 5 saniyeden fazla omru olmayan Hazreti Piaggio P.180

Aha, canard!!! Düşman başına :):)
Statik model olarak tutun bence Mehmet bey, boyayın güzelce asın tavana, çok güzel görünür 👍🏻
 
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
116
Tepkime puanı
99
Yaş
42
Aha, canard!!! Düşman başına :):)
Statik model olarak tutun bence Mehmet bey, boyayın güzelce asın tavana, çok güzel görünür 👍🏻
Bu canard isi fenafillah mertebesi gibi birsey benim icin. Ucmadan önce ucmus gibi olup" teyyare-i yokluk sırrına ermek istiyorum. CoG calculator, flowsimden moment merkezi hesaplarindan cikan sonuclar hatali cikti. Bu sefer simprop kitini referans alip deneyecegim.
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
4,093
Tepkime puanı
17,409
Yaş
44
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Bu canard isi fenafillah mertebesi gibi birsey benim icin. Ucmadan önce ucmus gibi olup" teyyare-i yokluk sırrına ermek istiyorum. CoG calculator, flowsimden moment merkezi hesaplarindan cikan sonuclar hatali cikti. Bu sefer simprop kitini referans alip deneyecegim.

Canard işi doğal olarak “dengesiz” bişey :) top üzerinde top tutmaya çalışmak gibi. Üstteki topu doğru yere koymak (CG) yetmiyor üstüne üstlük dinamik bir şekilde sürekli dengesizliği karşılayacak ve yeniden dengeye getirmek gerekiyor. Modern uçaklarda bu işi bilgisayar hallediyor, model uçakta eğer bir stabilizör kullanılmayacaksa iş pilota kalıyor..
Yapılamaz değil ama epey terletiyor insanı :):)
kolay gelsin :)
 

M. Ozan ÖZALTUNOĞLU

Çalışkan Uye
Katılım
31 May 2018
Mesajlar
429
Tepkime puanı
1,062
Yaş
43
Konum
Sivas
İlgi Alanı
Uçak
Benim kafam karıştı pardon:laugh:
Bu "canard" bu uçağın adı mı? Yoksa uçaktaki yapısal bir özelliğin adı mı?
Hazreti Paggiolar... O hazretleri 5 saniye yaşamış... Yok "uçmadan uçma" felsefesi derken; bi de canard çıktı:lol:
Bana daha anlayamadan zor oldu, çok zor bu canard işi...
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
7,751
Tepkime puanı
20,101
Yaş
58
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Benim kafam karıştı pardon:laugh:
Bu "canard" bu uçağın adı mı? Yoksa uçaktaki yapısal bir özelliğin adı mı?
Hazreti Paggiolar... O hazretleri 5 saniye yaşamış... Yok "uçmadan uçma" felsefesi derken; bi de canard çıktı:lol:
Bana daha anlayamadan zor oldu, çok zor bu canard işi...
Canard'ın sözcük anlamı ördek.
Burundaki hareketli parça yani elevatör sistemin temeli. Kuyrukta da yatay stab var. Elevatör ağırlık merkezinin önünde olunca stabilite yok oluyor.
 

M. Ozan ÖZALTUNOĞLU

Çalışkan Uye
Katılım
31 May 2018
Mesajlar
429
Tepkime puanı
1,062
Yaş
43
Konum
Sivas
İlgi Alanı
Uçak
Hay sen sağ ol hocam valla teşekkür ederim:saygilar: Sonunda ucundan vakıf oldum...
Bu arada hakkaten zor muş bak! Bana öyle gelmesi de boşuna değilmiş:)
Tam bir dengesizlik aslında. Ne gibi bir getirisi var acaba?:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Eksin
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
4,093
Tepkime puanı
17,409
Yaş
44
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Ne gibi bir getirisi var acaba?
Maksimum “lift” avantaji. Konvansiyonel ucaklarda kuyruk asagi bastirir, kanadin urettigi tasima kuvvetinin bir kismi bunu dengelemeye gider. Canard konfigurasyonunda tum kanat yuzeyleri yukari dogru tasima kuvveti uretir.
 
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
116
Tepkime puanı
99
Yaş
42
Canard işi doğal olarak “dengesiz” bişey :) top üzerinde top tutmaya çalışmak gibi. Üstteki topu doğru yere koymak (CG) yetmiyor üstüne üstlük dinamik bir şekilde sürekli dengesizliği karşılayacak ve yeniden dengeye getirmek gerekiyor. Modern uçaklarda bu işi bilgisayar hallediyor, model uçakta eğer bir stabilizör kullanılmayacaksa iş pilota kalıyor..
Yapılamaz değil ama epey terletiyor insanı :):)
kolay gelsin :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kompeter destegi guzel fikir. Igyro ile deneyecegim. O da olmaz ise son care fortuna tertibati ile geriden trosisleri faaliyete geçirip, krosisleri 45' e çıkarmak.
 

Deniz Tanrıverdi

Kıdemli Uye
Katılım
1 Eki 2014
Mesajlar
2,021
Tepkime puanı
3,769
Yaş
50
İlgi Alanı
Uçak
"Kompeter destegi guzel fikir. Igyro ile deneyecegim. O da olmaz ise son care fortuna tertibati ile geriden trosisleri faaliyete geçirip, krosisleri 45' e çıkarmak"

Google Translate'e yazdım, ama gene anlamadım. Aslında Google da anlamadı ama benim gönlüm olsun diye yine de bir şeyler yazdı. O cevabı da çevirmene yazdım,...
:rolleyes:
 
  • Haha
Tepkiler: Ömer Erkan

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
7,751
Tepkime puanı
20,101
Yaş
58
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Maksimum “lift” avantaji. Konvansiyonel ucaklarda kuyruk asagi bastirir, kanadin urettigi tasima kuvvetinin bir kismi bunu dengelemeye gider. Canard konfigurasyonunda tum kanat yuzeyleri yukari dogru tasima kuvveti uretir.
Yatay stab aşağı basmıyor mu ki?
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
4,093
Tepkime puanı
17,409
Yaş
44
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Yatay stab aşağı basmıyor mu ki?

yatay stab dediğin canard mı? Canard burnu yukarı iterek kanadın aerodinamik momentini ve ağırlık merkezinin yol açtığı momenti dengeler.
Böylece hem kanat hem kanard taşıma kuvveti ürettiği için toplam “lift” ağırlığa eşit olur, bu da daha düşük drag sağlar.
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
7,751
Tepkime puanı
20,101
Yaş
58
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
yatay stab dediğin canard mı? Canard burnu yukarı iterek kanadın aerodinamik momentini ve ağırlık merkezinin yol açtığı momenti dengeler.
Böylece hem kanat hem kanard taşıma kuvveti ürettiği için toplam “lift” ağırlığa eşit olur, bu da daha düşük drag sağlar.
Hayır, kuyrukta da stab var ya. Canard zaten full hareketli elevatör değil mi?
 

Benzer konular