Messerschmitt Bf 109 F RC modeli - 3D Baski

Ve baskı başladı!! :hoppa::halay::yuppi:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bugün buranın saatiyle 18:46 da modelin satışa çıktığına dair e-posta geldi, 19:30 itibariyle dosyalar alınmış düzenlenmiş, printerın nozzleı değiştirilmiş gerekli ayarlatı yapılmış ve baskı başlamış haldeydi :D

Baskıya gövde ile başladım bakalım.

Buarada modelin detayları da belli olmuş oldu tabi, kanat açıklığı benim tahminimden biraz daha küçük, 1.53 metre, spitfire ile aynı ölçek olsun demişler, 1/6.6 ölçekli olacak şekilde yapmışlar modeli. Bir de uçuş videosu paylaşmışlar, hemen buraya ekliyorum sizler için de...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu boyutta bir modelin basımı en fazla 15 gün falan sürer bir aksilik olmaz ise. her zaman olduğu gibi baskı verimliliği içib Gcodelar üzerinden bir baskı planalaması yapacağım, o zaman daha net belli olur herşey.
 
Bugün buranın saatiyle 18:46 da modelin satışa çıktığına dair e-posta geldi, 19:30 itibariyle dosyalar alınmış düzenlenmiş, printerın nozzleı değiştirilmiş gerekli ayarlatı yapılmış ve baskı başlamış haldeydi :D
Harika haber :thumbup:
Ama videodaki garipliği bir tek ben mi farkettim:kalkış yapan uçakla iniş yapan uçak aynı değil.
Abi bence kullanılan boyalar uçarken havada ton değiştirmiş olabilir ;D:lollol:
 
Ama videodaki garipliği bir tek ben mi farkettim:kalkış yapan uçakla iniş yapan uçak aynı değil. 1:59'da değişiyor bu uçak. Sen de basımın ortasında farklı bir uçak basmaya başlama sakın!
Abi dur karıştırma gözünü seveyim! Bu arkadaşımız şimdi de "uçuş esnasında havada değişen uçak yaptım" deyip çıkmasın karşımıza??? Modelcilikte David Copperfield ekolü... diye bir akım başlatacak, boşver çaktırma:rolleyes:
(Bu arada ne gözmüş sendeki. Benim ruhum duymamıştı videoyu ilk izlediğimde) :)
 
Gövdenin ilk iki parçası tamamlandı..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu parçaların basım süreleri üzerinden diğer parçaların süre tahminlerine ince ayar yaptım ve baskı planlamasını netleştirdim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Toplamda 120 saatlik bir baskı olacak. Herhangi bir aksilik olmaz ise 6 Mayısta tüm parçalar basılmış olacak, 14-15 mayıs haftasonunda maiden için hazır hale gelebilir model.

Epeydir bu elemanların tasarımlarından basmıyordum, bu geçen zamanda tasarımlarında iyileştirmeler yapmışlar, parçaların montaj şekli eskiden sadece alın alına yapışmayla yapıyorlardı, şimdi iç içe geçme sistemi de eklemişler, çok daha iyi olmuş. Yukarda iki parçanın birleşmiş fotoğrafında hiçbir yapıştırma yok mesela, ama geçme o kadar uyumlu ve sıkı ki yapıştırıcısız bile duruyor. Yapıştırmadan sonra çok daha sağlam olacaktır. Yüzey detayları da ince ve şık olmuş, ama pek çok detay eksik tabi. Bir kısmını ben kendim eklemeyi düşünüyorum, elim armut toplamıyor ya :) Herşeyi çekoslavakyalılaştıramadıklarımızdan beklemenin anlamı yok..
 
Baskılar ilerledikçe uçak da belirginleşmeye başlıyor :)

Bir büyük parça daha basıldı..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hurricane ile boyut karşılaştırması (ikisinin ölçeği çok yakın)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yüzey detayları da ince ve şık olmuş, ama pek çok detay eksik tabi. Bir kısmını ben kendim eklemeyi düşünüyorum, elim armut toplamıyor ya :) Herşeyi çekoslavakyalılaştıramadıklarımızdan beklemenin anlamı yok..
Aynen kardeşim :thumbup: Senin de bir şeyler ilave etmen lazım :D Öyle armut piş ağzıma düş yok :lollol::lol:
 
Baskılar tüm hızıyla devam ediyor, bugün işe geldiğimde baskıyı takipedebilmek için online kamerayi kurdum, ama kamerayı da 109’un basılan parçaları üzerine konumlandırdım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bir nevi 109 kendi kendisinin yapımını denetliyor diyebiliriz sanırım ???
 
Tüm gövde parçaları tamamlandı!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Boyutsal karşılaştırma için Hurri, Spit ve 109 biraraya gelsin :) modellerin üçünün de ölçeklerinin birbirine çok yakın oldugunu hatırlatmakta fayda var.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Hocam baskıyı ve tasarımı ağırlık/ dayanıklılık oranına göre nasıl değerlendirirsiniz. Diğer malzemelerden yapılan modellere göre

Bu tasarıma göre değişiyor. Özünde 3D baskıda kullanılan plastikler konvansiyonel balsa/kontraplak inşaata nazaran daha ağırlar. Tabi bu eşdeğer sağlamlık için olan bir karşılaştırma. Ancak 3D baskı teknolojininin sağladığı hassasiyet, ince basabilme vs gibi avantajları sonuna kadar kullanan bir tasarım daha hafif olabiliyor. Tabi bu daha hafif tasarım konvansiyonel inşaata nazaran daha az sağlam oluyor ama yine de model havada dağılmıyor :) yani aslında uçmak için yeterli sağlamlıkta oluyor. Ama taşırken vs dikkat etmeniz gerekiyor çünkü özellikle kuyruk tarafı hafif yapılabilmek için hayli narin olarak tasarlanıp basılıyor. Aslında bakarsan bu gerçek uçaklarda da tamamen böyledir. Bizim klasik modellerimiz genellikle gereğinden daha fazla sağlam oluyor.

Rakamsal karşılaştırma vereyim bir de. Yukardaki fotodaki Spitfire ve Hurricane yakın boyutta uçaklar, her ikisi de 2. dünya savaşı avcu uçağı. Yani elmayla elmayı karşılaştırıyoruz diyebiliriz. Her ikisi de elektrikli, aynı güçte motorlar ve aynı pille uçuyorlar. 3D baskı olan spitfire 4 kg, klasik inşaat Hurricane 5.4 kg oalrak uçuyor. Hurricanede ses sistemi de var, yarım kilo ordan geliyor, onu düşersek 4.9 kg yapar, hala ciddi bir fark. Ama ben hurrinin uçuşunu daha çok beğeniyorum, daha bir "warbird" gibi uçuyor, öte yanda spitfire neredeyse "süzülüyor", azıcık bir rüzgarda yaprak gibi sallanıyor, o kadar da tad vermiyor.

Bir örnek daha, bu 109 için verdikleri uçuş ağırlığı 3 kg, ve maksimum kalkış ağırlığı olarak 3.2 kg yazmışlar, neden niçin inan bilmiyorum :D Aynı uçağın aynı boyutta olan konvansiyonel inşaat için yapılmış olan Brian Taylor tasarımı bir plan var elimde. Brian taylor modelcilik camiasında hafif inşaat ile ünlüdür, kendisi bu modeli yaklaşık 4kg uçuş ağırlığıyla bitirmiş. Biz fani modelciler en hafif olsa 4.5 kg olarak falan bitirebiliyoruz aynı modeli... Çok ciddi bir ağırlık farkı var yine. Ama öte yandan, konvansiyonel olanlar tam bir warbird gibi uçarken (ve çakılırken :D ) bu 3d baskı hafif model flapları toplu halde 30km/saat gibi bir stall hızına sahip diyor tasarımcı.. Kubik kanat yüklemesi de 15 çıkıyor bu haliyle.. Pek heyecan vermeyen bir uçuş karakteri olacağı açık :)

Bana göre, bu modelleri biraz daha sağlam yapsalar bile artan ağırlığı rahatlıkla kaldırabilir, hatta uçuşu daha bile iyi olur diyebilirim. Ama tabi ben deliyim, sözümü dinlemez kimse, hafif uçak iyidir diye bir hurafeye kapılmış gidiyorlar :evil: