- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,685
- Tepkime puanı
- 20,211
- Yaş
- 48
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Dört gözle 262 ve dahta inşaat bekleyenler, gözünüz aydın 
Ne yalan diyeyim ben de epeydir konvansiyonel bir balsa/kontra inşaat hasretiyle yaşıyordum, Umman’dan İngiltereye taşınma, iş ve hayat koşullarındaki değişimle birlikte modelcilik malzemelerine erişimin kolaylaşması kombinasyonu bana “vakti geldi” dedirttirdi, bu uçağın planı zaten epeydir elimdeydi, atolyeyi biraz olsun adam edip çalışılabilir hale getirince de Sarik Hobbies’ten lazer kesim set ile birlikte ilave dahta setini de sipariş ettim.
Model küçük, çıtır çerez bişey, kabaca 1/10 ölçeğinde (tam olarak 1/9.89
) 50” (127cm) kanat açıklığına sahip. Tasarımcı Philip Noel, modeli iki tane 70mm EDF ile uçurulacak şekilde tasarlamış. Tasarım 2000’li yılların başlarının imkanları etrafında yapılmıştı, bu iki 70mm fan toplamda 700Wcivarında çekiyor anca. Modelde iniş takımı yok, bungee ile firlatıp motor podları üzerine inmece.. Rudder opsiyonel.
Bugünün koşullarına geldigimizde iki adet 50mm lik fan, 4S pil ile orjinal tasarımdaki fanların performansına yakın olacaktır diye düşünüyordum (ve hesaplıyordum). Lippisch P.13a nın 50mm fan ile gösterdiği uçuş performansı da bu konuda bir nevi teyid oldu, ki onun fanının arkasındaki çıkış tüpü hayli kayıplı bir sistem, Me-262’nin kanat altı podlarında aynı fan çok daha verimli olacaktır diye bekliyorum. Fanların 50mm ile değiştirilmesi modelin motor hava giriş ve çıkış ağızlarını da daraltıp ölçekli boyutlara getirebilecegim anlamına geliyor. Ağırlık kazancı da retractlı bir iniş takımı kullanma imkanı sağlayabilir gibi görünüyor ama buna inşaat biraz ilerledikten sonra karar vereceğim.
İlk olarak modelin Sarik Hobbies web sitesindeki fotolarını şuraya koyuverelim:
Sonra da planlar ve dahtaların fotoğraflarıyla konuyu başlatalım!
Ne yalan diyeyim ben de epeydir konvansiyonel bir balsa/kontra inşaat hasretiyle yaşıyordum, Umman’dan İngiltereye taşınma, iş ve hayat koşullarındaki değişimle birlikte modelcilik malzemelerine erişimin kolaylaşması kombinasyonu bana “vakti geldi” dedirttirdi, bu uçağın planı zaten epeydir elimdeydi, atolyeyi biraz olsun adam edip çalışılabilir hale getirince de Sarik Hobbies’ten lazer kesim set ile birlikte ilave dahta setini de sipariş ettim.
Model küçük, çıtır çerez bişey, kabaca 1/10 ölçeğinde (tam olarak 1/9.89
Bugünün koşullarına geldigimizde iki adet 50mm lik fan, 4S pil ile orjinal tasarımdaki fanların performansına yakın olacaktır diye düşünüyordum (ve hesaplıyordum). Lippisch P.13a nın 50mm fan ile gösterdiği uçuş performansı da bu konuda bir nevi teyid oldu, ki onun fanının arkasındaki çıkış tüpü hayli kayıplı bir sistem, Me-262’nin kanat altı podlarında aynı fan çok daha verimli olacaktır diye bekliyorum. Fanların 50mm ile değiştirilmesi modelin motor hava giriş ve çıkış ağızlarını da daraltıp ölçekli boyutlara getirebilecegim anlamına geliyor. Ağırlık kazancı da retractlı bir iniş takımı kullanma imkanı sağlayabilir gibi görünüyor ama buna inşaat biraz ilerledikten sonra karar vereceğim.
İlk olarak modelin Sarik Hobbies web sitesindeki fotolarını şuraya koyuverelim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonra da planlar ve dahtaların fotoğraflarıyla konuyu başlatalım!
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol