Messerschmitt Me-262 1/10 ölçek - dahta inşaat :)

Atolye yavaş yavaş faal hale geliyor, haftasonu reçineli yazıcıyı kutusundan çıkartıp bir güzel temizleyip ayarlarını yapıp devreye aldım, ilk iş olarak da Me-262’ye pilot bastım, hem de bir değil tam üç tane!

Mahallenin delisi gururla sunar, karşınızda dünyada ilk ve tek, 3 kişilik Me-262A3-3

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Nerde kalmıştık…

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Dun aksam 262 yeniden tezgaha indi. Bir süre hangisi kanattı hangisi gövde diye hatırlamak için bakıştıktan sonra az biraz planlama yaptım. İnşaatta (hem motor podlarında hem de gövdede) ilerleyebilmek için kanat üst kaplamasının yapılması gerektiğini farkedip onu yapabilmek için de kanat içi kablolamaları bitirmem gerektiğine karar verdim. Gerekli ekipman ve kabloları çıkartıp yerleşim ve güzergahları belirledim. Bugün niyetim kablolamayı ve kaplama hazırlıklarını bitirmek. Yarın da üst kaplamayı yapabilirim belki kim bilir..
 
Dünün raporu:

Kanat içi kablolama:

Motorların ESCleri kanst üzerine yerleştirilecekler. Haliyle kablolara uzatma gerekliydi, bu uzatmaların iki tarafta da konektörlü olmasını, böylece hem motorun hem kontrolörün gerektiğinde sökülüp takılabilir olmasını istiyordum. Epey bir lehimleme operasyonu gerekse de sonuç güzel oldu.
Allahtan sadece aileron var merette de iki servo ile kurtardık o tarafı 🤣

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor kablolarını güzelce kılıflayıp sinirlerde açtığım deliklerden geçirdim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bitmiş halde kablolar ve kontrolörler kanat üstünde şöyle duruyor olacaklar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kablolama işini üst tarafın kaplanması hazırlığı takip etti.

Kanat üst kaplaması orta kısımda küçük bir panel ve her iki kanat üstüne de birer levha olacak şekilde yapılacak. 1.5mm balsa levhalardan parçalar kesip birleştirerek lif yönü kanat ekseninde olacak bir levha hazırlayıp kablolar ve kanat montaj plakası için gerekecek açıklıkları kestim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Orta panelle uçların birleşeceği hattaki sinirlerin dış taraflarına 2.5mm lik balsadan parçalar kesip eklemeler yaparak kalınlaştırdım, böylece her iki levhanın da düzgün basabileceği genişlikte bir sinir haline geldi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kaplama sonrası kanadın alt yüzeyinde kesilmesi gerekecek olan yerleri işaretlemeyi de unutmamak lazım :)
Birkaç noktadan toplu iğne saplayıp kanadın altında bu iğneleri referans alarak gerekli işaretlemeleri yaptım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Velhasıl, kanat iskeleti kaplamaya hazır hale geldi. Orta kısımı kapladıktan sonra uç panellerin levhalarını hazırlayacağım. Tabi bir de dogru “washout” açısını verecek şekilde bir destek sistemi de kullanmak gerekecek. O iş için de kanat sinirlerinin çıktığı levhalardaki “negatif”leri kullanacağım.
 
Çok da gerekli olmayan bir soru:
Motor hız kontrolcülerinin motorlara giden üçer kabloyu gerektiği kadar uzatmışsın. Ancak dikkatimi çekti: motordan çıkan üç kablo senin uzatma olarak yaptığın kablolardan epey ince görünüyor. Aynı kalınlıkta kablo kullansaydın epey bir ağırlık avantajın olmaz mıydı?
 
Çok da gerekli olmayan bir soru:
Motor hız kontrolcülerinin motorlara giden üçer kabloyu gerektiği kadar uzatmışsın. Ancak dikkatimi çekti: motordan çıkan üç kablo senin uzatma olarak yaptığın kablolardan epey ince görünüyor. Aynı kalınlıkta kablo kullansaydın epey bir ağırlık avantajın olmaz mıydı?

Hizli davranip yazayim... Motordan cikanlar sargi kablolari yani tam kesit bakir... Uzatmalar ise cok telli kablolar... Haliyle bosluklarindan dolayi daha buyuk gorunuyorlar ayni kesitte olsalar dahi... Muhtemelen Ozgur hocam, bir miktar da buyuk kesit kullanmis olabilir, bilemiyorum....
 
Fizikçi, matematikçi, kimyacı, jeolog ve antropologdan oluşan bir heyet bir araştırma için arazide bulunmaktadır. Birden yağmur bastırır. Hemen yakındaki bir arazi evine sığınırlar. Ev sahibi bunlara bir şeyler ikram etmek için biraz ayrılır. Hepsinin dikkati soba üzerinde toplanır.

Soba yerden 1 m. kadar yukarda, altındaki dizili taşların üzerindedir. Sobanın niçin böyle kurulmuş olabileceğine dair bir tartışma başlar.

Kimyacı, "adam sobayı yükselterek aktivasyon enerjisini düşürmüş, böylece daha kolay yakmayı amaçlamış";

fizikçi, "adam sobayı yükselterek konveksiyon yoluyla odanın daha kısa sürede ısınmasını sağlamak istemiş";

jeolog, "burası tektonik hareketlilik bölgesi olduğundan herhangi bir deprem anında sobanin taşların üzerine yıkılmasını sağlayarak yangin olasılığını azaltmayı amaçlamış";

matematikçi, "sobayı odanın geometrik merkezine kurmuş, böylece de odanın düzgün bir şekilde ısınmasını sağlamış";

antropolog, "adam ilkel topluluklarda görülen ateşe tapmanın daha hafif biçimi olan ateşe saygı nedeniyle sobayı yukarıya kurmuş".

Bu sırada ev sahibi içeri girer ve ona sobanın yukarda olmasının nedenini sorarlar., Adam cevap verir: - "Boru yetmedi."
 
Fizikçi, matematikçi, kimyacı, jeolog ve antropologdan oluşan bir heyet bir araştırma için arazide bulunmaktadır. Birden yağmur bastırır. Hemen yakındaki bir arazi evine sığınırlar. Ev sahibi bunlara bir şeyler ikram etmek için biraz ayrılır. Hepsinin dikkati soba üzerinde toplanır.

Soba yerden 1 m. kadar yukarda, altındaki dizili taşların üzerindedir. Sobanın niçin böyle kurulmuş olabileceğine dair bir tartışma başlar.

Kimyacı, "adam sobayı yükselterek aktivasyon enerjisini düşürmüş, böylece daha kolay yakmayı amaçlamış";

fizikçi, "adam sobayı yükselterek konveksiyon yoluyla odanın daha kısa sürede ısınmasını sağlamak istemiş";

jeolog, "burası tektonik hareketlilik bölgesi olduğundan herhangi bir deprem anında sobanin taşların üzerine yıkılmasını sağlayarak yangin olasılığını azaltmayı amaçlamış";

matematikçi, "sobayı odanın geometrik merkezine kurmuş, böylece de odanın düzgün bir şekilde ısınmasını sağlamış";

antropolog, "adam ilkel topluluklarda görülen ateşe tapmanın daha hafif biçimi olan ateşe saygı nedeniyle sobayı yukarıya kurmuş".

Bu sırada ev sahibi içeri girer ve ona sobanın yukarda olmasının nedenini sorarlar., Adam cevap verir: - "Boru yetmedi."

Salla diyorsun :) ok
 
Hala pazar günü yaptıklarımı paylaşamadım, ama şimdilik araya bir reklam alalım 🤪

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol