Messerschmitt Me-262 1/10 ölçek - dahta inşaat :)

Gelelim pazar günü yaptıklarıma..

Kanadın üst kaplaması için hazırlıklar listesinden devam, aileron servolarının kablolarını çekiştirebilmek için dantel ipliği döşeyip iki ucunu bantlarla tutturdum. (Bu ipi hatırlayanlar el kaldırsın :evil:)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonrasında aileron menteşelerinin yerlerini belirlemek için az bir miktar (hatırı sayılmaz miktarda olmasına özen göstererek) çalıştım... Kaplama öncesinde menteşelerin (ve kontrol yekesinin) geleceği yerlere balsa bloklar kesip yapıştırmak gerekecek..
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Orta paneli kaplamadan önce yapmam gereken bir şey daha vardı ama neydi o neydi o diye diye geçirdiğim birkaç saat sonrasında, hatırlayamayınca, kendi kendimi gaipten şeyler uydurmakla suçlayıp yallah diyip kanat orta panelini kapladım. Tam yapıştırıcı kuruduğunda da yapmam gereken o şeyi hatırladım! Alıcı antenlerı için tüpler koyacaktım!!! Neyse ki kaplama yerine yapışıkken de sinirleri delip (kendi sinirlerimi yatıştırdıktan sonra) polisitiren borucukları alıcının yer alacağı konuma kadar ulaştırmayı başardım (Mesleki hayatımda nerelere ne borular döşedim bu iki borucuk mu kurtulacak benden!) Borucukların uçlarını da 45er derece bükünce işlem tamam oldu. Aileron servolarının kabloları için de iki delik açınca orta panel kaplaması işi tamamlanmış oldu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kaplama öncesi hatırlamak için beklediğim ilave zaman bir de üzerine kaplama sonrası o boruları sinirlerin içinden geçirebilmek için harcanan ilave zaman nedeniyle işler biraz sarkmış oldu. Yine de uç panel kaplamalarını keserek hazırlıklara başlayayıp, bir umut belki yine de kaplayabilirim demiştim ki hanımdan mesaj geldi, burnumuzun dibinde bir klasik araba etkinliği varmış (daha doğrusu olacağını biliyordum da unutmuşum). Aman gitsek ne olacak altı üstü iki üç metal yığını ben uçakla uğraşayım en iyisi derken hanım bu sefer etkinlikten bir foto yolları, bir dolu teneke yığını var evet ama aralardaki vosvosları ve porscheları görünce herşeyi bıraktım fırladık evden... Haliyle uçak da yukarda gördüğünüz haliyle kaldı (araya reklam olarak aldığımız, tasarımı ve baskıları saatler süren "nacelle" çalışmasını yok saymamak lazım ama).
 
Nacelle demişken…

Bunlar da bugünden gelsin, bir nevi motivasyon şeysi..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Dün akşam da fan ile kaportanın birbirine geçme sisteminin tasarımını tamamladım.

Kaportanın arka yüzeyine fanın sıkı geçme olarak oturabileceği 3mm derinlikli bir yuva ekledim, hava kanalındaki zımbırtıları da fandan ve spinnerindan uzaklaştırmak için 5 mm içeri (öne) ittirdim. İstediğim sıkılıkta bir geçme elde etmek için az bisey de ince ayar yapınca…

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu kısım artık oldu diyip tam hallerini basmaya başladım.
Parça ABS ile basılıyor, tasarımda duvar kalınlıklarını 0.85mm olacak şekilde ayarladım, dilimlerken de tek çeper ayarı kullanınca (0.4mm nozzle ile) baskı da iki çeper (her duvarda bir iç bir dış çeper) olarak gerçekleşiyor. Sonuç olabildiğince hafif ama yeterince sağlam bir yapı oluyor. Bu burun parçalarının her biri 35 gr civarı çıkacak tahminen..
 
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Messerschmitt müzesinin Me-262’si geçen haftasonu RIAT gosterileri icin ilk kez İngiltereye geldi...

Uçağın geleceğini RIAT listesinde görür görmez hem cuma hem cumartesi icin bilet almıştım. Cuma günü saçma sapan bir hava vardı, sabah evden çıktığımda yağmur başladı, nefes almak için bile durmadı! Cuma programında uçuş gösterileri daha kısa süreliydi, saat 10 da başlayıp 3 te bitecekti. Ben de uçuşlardan sonra rahat rahat statik uçaklara bakarım, Me-262yi yerde görürüm incelerim fotoğraflarım diye planladım (cuma gösteri daha sakin oluyor). Cumartesi günü de uçarken izlerim dedim. Ama yağmur o kadar saçmaydı ki resmen telef oldum. Üzerimde yağmurluk olmasına rağmen saat 11 itibariyle kuru yerim kalmadı, uçuş gösterilerinin de pek çoğu iptal edildi zaten, mucizevi bir şekilde uçabilenler de oldu o arada, ama görmek istediğim uçuşların hepsi iptal edilenler arasındaydı... Hava da temmuz ortasında 12-13 dereceye düştü, soğuk, sırılsıklam olmak ve bir de 25km/s lik rüzgarı yiyince artık elim ayağım tutmamaya başladı, saat 2 civarı mecuren şovu terkettim. Defalarca dolanmama ve aramama rağmen 262 de yoktu ortalarda, büyük hayal kırıklığıyla eve döndüm... Onca hayal kırıklığı, halsizlik ve bitkinliğe ragmen Cumartesi yine gittim. Programa göre cumartesi 262 uçacaktı, hava da nispeten daha güzel olmasına rağmen tam Battle of Britain müzesinin Lancaster-Hurricane-Spitfire üçlüsü ve ilk nesil jetler olarak Gloster Meteor ile Me262nin uçacağı zaman diliminde cuma günkünden çok daha beter bir yağmur bastırdı! Haliyle bunların hiçbiri uçamadı... Üstelik nedense 262 park yerinde de yoktu, defalarca baştan sona dolandım görmek umidiyle ama yoktu hiçbiyerde... Yine büyük bir hayal kırıklığı yaşayarak döndüm eve. Günün en güzel tarafı (zaten onca bitkinlik ve halsizlikle gitme kararı vermemde etkili olan şey de buydu) uzun zamandır "mektup arkadaşlığı" yaptığım iki modelci arkadaş ile yüzyüze tanışmış olmak oldu.

Me-262'yi pazar gunu ucurmuslar! Üstelik birileri foto koymuş, yerde de görülebilmiş uçak, hem de tam tahmin ettiğim yerde, çirkin meteorun yanına parketmişler! Oysa ki oraya defalarca bakmıştım, yoktu, meteoru gördüm, ne kadar çirkin olduğunu bikaç kez daha teyid edebildim ama yanındaki park yeri hep boştu! 🤬😡🤬
 
Me-262'yi pazar gunu ucurmuslar! Üstelik birileri foto koymuş, yerde de görülebilmiş uçak, hem de tam tahmin ettiğim yerde, çirkin meteorun yanına parketmişler! Oysa ki oraya defalarca bakmıştım, yoktu, meteoru gördüm, ne kadar çirkin olduğunu bikaç kez daha teyid edebildim ama yanındaki park yeri hep boştu! 🤬😡🤬
Nasip değilmiş kardeşim. :embarras: Senin elinden geleni fazlasıyla yapmışsın zaten. ;)
 
Hepsi aslında benim şanssızlığım!

It doesn't matter for us, for me. big planes easy than the other planes, unfortunately. everytime is we have the control the plane, under the control the plane, during the plane, we have the some possibility, some big chances, some big okazyon, something like that but, what can i do, sometimes. it is the flight, that is the flight. something happened everything is something happened. but anyway, now is in the tabele, we have to see the situation, i don't want to see the back, i want to see the front and i hope ...
 
It doesn't matter for us, for me. big planes easy than the other planes, unfortunately. everytime is we have the control the plane, under the control the plane, during the plane, we have the some possibility, some big chances, some big okazyon, something like that but, what can i do, sometimes. it is the flight, that is the flight. something happened everything is something happened. but anyway, now is in the tabele, we have to see the situation, i don't want to see the back, i want to see the front and i hope ...
İmparator çok yaşa! 🤣
 
Bu neyin google cevirisidir arkadaş? Eğer kendi incilizcen ise vay incilterenin haline! Kraliçem sen çok yaşa!

Bu arkadaşı modelcilikten men etmek lazım. Kimyasalların etkisinde fazla kalmış. Bir şeyler öğrenmeye çalışanlar için de kötü örnek oluyor. Düşünsenize: etrafınızda bir sürü "benim idolüm Özgür Evren abi"dir diyen genç modelcil ve modelci adayları... Uyyy...
 
Son düzenleme:
Bu neyin google cevirisidir arkadaş? Eğer kendi incilizcen ise vay incilterenin haline! Kraliçem sen çok yaşa!

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu arkadaşı modelcilikten men etmek lazım. Kimyasalların etkisinde fazla kalmış. Bir şeyler öğrenmeye çalışanlar için de kötü örnek oluyor. Düşünsenize: etrafınızda bir sürü "benim idolüm Özgür Evren abi"dir diyen genç modelcil ve modelci adayları... Uyyy...
Nihohahahaha :coolxf::evil:


Dediler ki Evren, ne çok düşmanın varmış... O da dedi ki kendilerine; "Benim düşmanım yok... Başarının düşmanı var :coolxf:"
Yok yahu, gıcık adamın tekiyim, üstüne bir de yaşlandıkça huysuzlaşıyorum, çok normal :)

Tecrübeli... Bilgili... Arkadaşlar Evren abi bundan sonra ders almaz, ders verir :saygilar:
Atalarımız ne demiş, delinin ipiyle kuyuya inilmez! :saygilar: