Messerschmitt Me-262 1/10 ölçek - dahta inşaat :)

Orta panel altını kaplamadan önce kanat montaj bloklarındaki delikleri deldim, bu iş için önce dremelin sütunlu matkap aparatıyla 3mm çaplı klavuz delik açtım, sonra da o delikleri 5mm çapa genişlettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Delme işlemi tamamlanınca blokları kanat altı hatlarına gelene kadar tesviye ettim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Orta oanel alt kısmın tesviye işlemleri de tamamlaninca kaplamaya geçtim. Bu kısmın kaplaması hayli karmaşık ve çok-parçalı olması gerekti. Öncelikle tam orta kısımda gövdenin altına denk gelen yüzeyde kanat hattında bir eğrilik varken kanadın kendisinde hava akışı doğrultusunda bir eğrilik söz konusu. Yani birbirine dik açıda iki farklı kıvrıma sahip bir yüzeyi kaplamamız gerekecek. Balsa levhalar lif yönlerine dik eksendeki kıvrımlara adapte olabilirler ama lif yönünde bir eğrilğe uyum sağlamaları daha zor. Bu yüzden tam gövde altı ile kanat tarafındaki levhaların farklı lif yönlerine sahip olması gerekli. Ayrıca motor podlarının altlarında (üstü desek daha doğru :) ) kalan yüzeyin de kaplanması faydalı olur, bu da mevcut iskeletin etrafına oturacak bir levha yapmak gerek demek. Bu kısımda kanat genişliği de bir levha genişliğinden fazla, mecburen birden fazla levha kullanılarak bir kaplama plakası hazırlamak gerekli…

İlk olarak en çok iş isteyen levhayı ölçüp biçtim..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra bu levhanın önüne yapıştırılacak parçayı hazırlayıp yapıştırdım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


En son olarak da firar kenarı tarafındaki levhayı kesip biçip yapıştırdım ve kanat tarafı kaplama plakasını tamamladım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Levha hazır olunca da yerine orta CApon kullanarak yapıştırdım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu levhanın bittiği yerden kanat ortasına kadar olan kısmı da lif yönleri gövde boyuna olan bir balsa levha ile kapladım.

İki levhanın birleşim yerine denk gelen sinir üzerine 2.5mm balsadan çıtalar kesip yapıştırarak ek yerinde yapışma alanını arttırıp her iki levhanın ucunun da zemine basmasını sağladım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Diğer tarafı da aynı şekilde kapladıktan sonra, son olarak da motor podları kısmında kalan ufak açıklıklara yama yapıp alt kaplamayı tamamladım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Alt kaplama bitince, hazır dışarda da yağmur nefes almak için duraksamışken hemen bir motivasyon şeysi patlatmamak olmazdı di mi :coolxf:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


M
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tum alt kaplama ve retract montaj plakalarının maliyeti 59 gram olmuş :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Dalga geçiyor bu herif ya!
BU MODEL 1253 GR'A GELECEK!!!

Malesef abi, geçtik o rakamı, 700 gram ekipman gelecek, kaplamasi boyası derken 1253’ü geçeriz epey..

Ben kağıttan yapsam daha ağır olur du😅

Normal abi, tipik bir kağıdın özgül ağırlığı bu modeldeki ortalama balsanınkinden 6 kat daha fazla! :saygilar:

Beyler, henüz kanadın üstü kaplanmadı. Asıl ağırlık orada olacak.

Bi 70-80 gram gelir ordan da kesin..
 
Yavaş yavaş motor podları üzerinde mesai harcamaya başlamak lazım sanki...

Arka planda görünen (hava giriş ve çıkışları daha büyük olan) çizim modelin planı, üzerinde de boyutu eşleştirilmiş skeyl pod çizimi görülmekte:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bir de gamalı haç mevzuu var ki... Asıl o olmazsa hiç skeyl olmaz. İngiliklerin gözüne gözüne öyle ayıp olmaz mı 🙄
Podlar gitti @Türker Akgün kardeşimizin dediği gibi... Model zaten aşırı derecede hafif! Hiç gerçekçi değil;D

Luftwaffe görünüm de olmazsa:eek:

Şaka bir yana çalışma harika gidiyor. Çok da eğitici%p:bravo::bravo::bravo:
Bu arada Podlar neyle kaplanacak?
 
Skeyl'e yakın, kabul edilebilir dediğin bu muydu :eek:

Seni çok yanlış tanımışım bu zamana kadar :lol: :lol: :lol:

Bu başka bir uçak artık benim gözümde. :pOlsa olsa MeserSimit Me-262,58 falan denilebilir belki ;D

Yahu beni kendimden şüphe ettiriyorsun, "acaba yazmadım mı?" diye düşünüp geri dönüp okudum başlığı, gayet de açık açık yazmışım bak:

Görünüş olarak bu modelin en kötü yeri motor podları, EDF Me262’lerin neredeyse hepsinde olan bir sorun bu, fanların hava giriş alanları “skeyl” alandan cok daha büyük oluyor genelde, bu da çok sırıtıyor modelde. Ben daha küçük fan kullanacağım için giriş ve çıkış alanlarını küçültüp daha güzel görünen bir hale getirebileceğim. Başta tüm motor podlarını kesip sıfırdan kendim yapmayı planlıyordum ama elimdeki çizimlerle karşılaştırıp ölçüp biçtikten sonra podların orta kısımlarının ölçülerinin yeterince skeyl olduğuna karar verdim. Sadece ön ve arkalarındaki kısımları değiştirmek yeteceği için de yallah diyip dün akşam inşaata giriştim:

Son durumda ön kısımdaki "kaportasal" değişiklikler tamamlanmak üzere. Podları az bişey de geriye kaydırınca daha bir iyi oturdu:

Aşağıda mavi çizgiler 1.6mm kalınlıklı balsa kaplamayı göstermekte:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burda da ön kısmın kaportasının şekil bulmuş hali var:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sırada gerçek uçakta motorları çalıştırmaya yarayan 2 zamanlı Riedel benzin motorlarının bulunduğu yuvaların tasarıma eklenmesi var. Sonrasında da arkaya ilerleyeyip orda da son posta sonrasında kalan kısmı modifiye edeceğim.
Şekilsel modifikasyonlar tamamlanınca da iç kısımlardaki hava giriş kanalları, motorların montaj yöntemi vs gibisinden mühendislik gereksinimlerine el atılacak..


Bir de gamalı haç mevzuu var ki... Asıl o olmazsa hiç skeyl olmaz. İngiliklerin gözüne gözüne öyle ayıp olmaz mı 🙄
Podlar gitti @Türker Akgün kardeşimizin dediği gibi... Model zaten aşırı derecede hafif! Hiç gerçekçi değil;D

Luftwaffe görünüm de olmazsa:eek:

Abi burada model üzerindeki swastikalar problem değil için rahat olsun :) yasal olarak izinli. Bakınız kulübün luftwaffe filosundan seçmeler:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şaka bir yana çalışma harika gidiyor. Çok da eğitici%p:bravo::bravo::bravo:
Bu arada Podlar neyle kaplanacak?

Teşekkürler :saygilar:

Podlar da aynı gövde gibi, 2.5 mm balsa levhadan kesilme çıtalarla "sarılıp" zımparalanarak yaklaşık 1.6mm ye indirilecek şekilde tasarlanmış.