- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,685
- Tepkime puanı
- 20,211
- Yaş
- 48
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Şöyle bir uyanalım esneyelim gerinelim... 


Hem işyerinde hem evde işler yoğunlaştı bir anda, bir de illa tutturdular gel başbakan ol falan diye, ya dedim ne işim olur rahat bırakın beni.. Zor kurtuldum ellerinden.. Ufak tefek de olsa model üzerinde çalışabildim, ama boş zamanımın çoğu bizim emektar 3 boyutlu yazıcıya yeni bir ev yapmakla geçti diyebilirim. Onu da artık Wallingford Tayyare Fabrikasından haberler başlığında inceleriz

262'ye dönecek olursak... Yukardaki mesajlardaki sorunlarla başedebilmek adına son karar olarak inşaatı tezgaha sabitleyerek ilerleme kararı aldım.
Ama önce planı kullarak gövdede "postaların" geleceği yerleri "omurga" üzerine işaretledim:
İskeleti tezgaha sabitleme için de "artık dahtalar" kutusuna başvurdum. Çoğunluğu Panterin inşaatından kalan balsa çıta ve levhamtrak dahtaları plana iğneledim:
Sonrasında da elde ne kadar gönye varsa göreve çağırıp omurgayı ve postaları balsa çıtalar kullanarak tezgaha iğnelenen dahtalara yapıştırdım (Bu vesile ile en sevdiğim aletlerimden olan balsa makasıyla da hasret giderdik biraz):
4 ve 7 numaralı postalar bariz bir uyumsuzluk gösteriyordu, Bu meretleri aşağı yukarı 3 mm oynayacak şekilde yapıştırmak mümkün! İşin trajikomik tarafı bu iki posta aynı zamanda kanat montaj bloklarının bağlı olduğu postalar, yani hizalamada kaçırılan her mm kanadın oturma açısını, haliyle de uçağın uçuşunu etkileyecek! Evirip çevirip acaba şöyle mi böyle mi diye bakındıktan sonra nihai karar olarak bu postaların her ikisini de omurga üzerine düşeyde ortalayarak yapıştırma kararı aldım ve bastım CAponu gitti, artık geri dönüş yok. Bazı postaları altlarından ikişer çıta ile destekleyerek tezgaha sabitledim, böylece gövdenin sağa sola dönmesini de kontrol altına almayı hedefledim:
Elevatör servosunun geleceği yere servo montaj blokları yapıştırıldı:
Ve sonrasında göve boyunca olan 6x3 mm lik "stinger" çıtaları yerlerine yapıştırıldılar. Yukarıda bahsettiğim üzere 4 ve 7 numaralı bölmelerimiz (Mardin'e selam olsun
) uyumsuzlar, aynı uyumsuzluk stringerleri yerleştirirken de karşıma çıktı haliyle. 4 numaralı bölmede biraz ekstra kesme biçme yapmam gerekti. Dahası, çıtaları bu postalardaki yuvalarında, yuvanın dibine kadar oturtmaya çalışınca hatlarının eciş bücüş bir hal aldıklarını farkettim (bu postalar bariz bir şekilde küçük kalıyorlar). Ben de bu iki postayı görmezden gelerek, çıtaları "doğal" kıvrımlarını takip etmelerine izin vererek diğer postalara yapıştırdım, en son oldukları gibi de 4 ve 7 numaralı postalarda denk geldikleri yerlere yapıştırdım. Bu iki posta omurgada düşeyde ortalanarak yapıştırıldıklarında altta ve üstte 1.5mm kısa kalıyorlardı, çıtalar da yine 1.5mm dışarda kaldılar doğal hallerinde bırakılınca, tutarlı bir hata, sevindirici
Postaların dış hatları omurga ve çıtalarla eş seviyeye gelsin diye 1.5 mm kalınlıklı balsa levhadan, lif yönleri enine oalcak şekilde kestiğim çıtalar yapıştırdım (kanat inşaatındaki "cap strip" mantığındaki gibi)
Elevatör kontrol çubuğu ve kılıfını da postalardaki deliklerinden geçirip yerine yapıştırdım.
Gövdeyi kaplamaya girişmeden önce biraz daha desteklemenin faydalı olacağına kanaat getirip çeşitli yerlere çapraz destekler ekledim:
Kaplamaya başlamadan önce bir de pil meselesini halletmek gerek.. Orjinal tasarım 3S 3200mAh pile göre yapılmış. Bu pil 2 cm civarı bir kalınlığa sahip, pil yuvası da hayli dar, burada edinebildiğim piller için bir piyasa araştırması yaptığımda o incelikte bir pil bulamayacağımı farketmem uzun sürmedi. Ben de bulabildiğim pillere göre bir pil yuvası tasarlarım dedim. 4S 1800mAh pil ölçülerinde bir kutu tasarlayıp 3D yazıcıda bastım ve modelin iöine tıkıştırıp tıkıştıramayacağımı kontrol ettim:
Sonuç başarılı, biraz kesme biçme ile pili sokabiliyorum. Şimdi bu pillleri (iki tane olacak) omurganın iki yanında emniyetle tutacak, CG ayarlamak için ileri geri kaydırma imkanı da sağlayacak bir "kafes" tasarlıyorum. Bu kafes de yapılıp yerine yapıştırıldıktan sonra gövdeyi kaplamaya (sarmaya) başlayacağım.
Sarma için 2.5mm kalınlıklı balsa levhadan 6.5 mm genişlikli çıtalar kesmeye de başladım:
Gövde hadi neyse de sıra yatay kuyruğa gelince tam bir şenlik olacak... Hayatımda ilk kez tezgahtan 15 cm yukarda bir kanat inşaatı yapacağım, üstelik komple balsa levha kaplı! Sonumuz hayrola... Hazır havalar da soğumuşken kış uykusuna mı yatsam acaba...



Hem işyerinde hem evde işler yoğunlaştı bir anda, bir de illa tutturdular gel başbakan ol falan diye, ya dedim ne işim olur rahat bırakın beni.. Zor kurtuldum ellerinden.. Ufak tefek de olsa model üzerinde çalışabildim, ama boş zamanımın çoğu bizim emektar 3 boyutlu yazıcıya yeni bir ev yapmakla geçti diyebilirim. Onu da artık Wallingford Tayyare Fabrikasından haberler başlığında inceleriz


262'ye dönecek olursak... Yukardaki mesajlardaki sorunlarla başedebilmek adına son karar olarak inşaatı tezgaha sabitleyerek ilerleme kararı aldım.
Ama önce planı kullarak gövdede "postaların" geleceği yerleri "omurga" üzerine işaretledim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İskeleti tezgaha sabitleme için de "artık dahtalar" kutusuna başvurdum. Çoğunluğu Panterin inşaatından kalan balsa çıta ve levhamtrak dahtaları plana iğneledim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonrasında da elde ne kadar gönye varsa göreve çağırıp omurgayı ve postaları balsa çıtalar kullanarak tezgaha iğnelenen dahtalara yapıştırdım (Bu vesile ile en sevdiğim aletlerimden olan balsa makasıyla da hasret giderdik biraz):
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
4 ve 7 numaralı postalar bariz bir uyumsuzluk gösteriyordu, Bu meretleri aşağı yukarı 3 mm oynayacak şekilde yapıştırmak mümkün! İşin trajikomik tarafı bu iki posta aynı zamanda kanat montaj bloklarının bağlı olduğu postalar, yani hizalamada kaçırılan her mm kanadın oturma açısını, haliyle de uçağın uçuşunu etkileyecek! Evirip çevirip acaba şöyle mi böyle mi diye bakındıktan sonra nihai karar olarak bu postaların her ikisini de omurga üzerine düşeyde ortalayarak yapıştırma kararı aldım ve bastım CAponu gitti, artık geri dönüş yok. Bazı postaları altlarından ikişer çıta ile destekleyerek tezgaha sabitledim, böylece gövdenin sağa sola dönmesini de kontrol altına almayı hedefledim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Elevatör servosunun geleceği yere servo montaj blokları yapıştırıldı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ve sonrasında göve boyunca olan 6x3 mm lik "stinger" çıtaları yerlerine yapıştırıldılar. Yukarıda bahsettiğim üzere 4 ve 7 numaralı bölmelerimiz (Mardin'e selam olsun


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Elevatör kontrol çubuğu ve kılıfını da postalardaki deliklerinden geçirip yerine yapıştırdım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gövdeyi kaplamaya girişmeden önce biraz daha desteklemenin faydalı olacağına kanaat getirip çeşitli yerlere çapraz destekler ekledim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kaplamaya başlamadan önce bir de pil meselesini halletmek gerek.. Orjinal tasarım 3S 3200mAh pile göre yapılmış. Bu pil 2 cm civarı bir kalınlığa sahip, pil yuvası da hayli dar, burada edinebildiğim piller için bir piyasa araştırması yaptığımda o incelikte bir pil bulamayacağımı farketmem uzun sürmedi. Ben de bulabildiğim pillere göre bir pil yuvası tasarlarım dedim. 4S 1800mAh pil ölçülerinde bir kutu tasarlayıp 3D yazıcıda bastım ve modelin iöine tıkıştırıp tıkıştıramayacağımı kontrol ettim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonuç başarılı, biraz kesme biçme ile pili sokabiliyorum. Şimdi bu pillleri (iki tane olacak) omurganın iki yanında emniyetle tutacak, CG ayarlamak için ileri geri kaydırma imkanı da sağlayacak bir "kafes" tasarlıyorum. Bu kafes de yapılıp yerine yapıştırıldıktan sonra gövdeyi kaplamaya (sarmaya) başlayacağım.
Sarma için 2.5mm kalınlıklı balsa levhadan 6.5 mm genişlikli çıtalar kesmeye de başladım:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gövde hadi neyse de sıra yatay kuyruğa gelince tam bir şenlik olacak... Hayatımda ilk kez tezgahtan 15 cm yukarda bir kanat inşaatı yapacağım, üstelik komple balsa levha kaplı! Sonumuz hayrola... Hazır havalar da soğumuşken kış uykusuna mı yatsam acaba...