Muscat Tayyare Fabrikası'ndan haberler

Yarın akşam sızdırmazlık testleri yapılacak, sonrasında da modele montaj ve yeni borulama vs halledilecek. Model cuma veya cumartesi uçuşa yetişecek gibi görünüyor

Ha buarada, bugune kadarki işlemler daha önce kompozit vs işleri videolarinda işlenmişti, ama bugun yaptiklarim depo uretimine ozel adimlar oldugu icin bir yandan da video cektim olabildigi kadar, hersey bitince isleyip yayinlayacagim, kompozit ile ilgili baslikta da paylasiriz.
İki harika haber, sabah sabah güzel oldu :thumbup: Ellerine sağlık kardeşim :hoppa:
 
Yeni depo imalatı tamamlandı, sızdırmazlık testleri de başarılı :thumbup: modele montaja başlıyorum.:halay::yuppi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Eski deponun model içindeki görünümü:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni deponun model içindeki görünümü:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni depo ve yeni hava kapanının yerlerindeki görünümleri:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni hortumlar da yerlerini almaya başladılar (yerleşim kesinleşince tüm hortumlar emniyet teliyle sıkıştırılacaklar)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdi deponun üzerine bir platfom yapıp pompa filtre ve vanayı oturtmam gerekli...
 
Şimdi deponun üzerine bir platfom yapıp pompa filtre ve vanayı oturtmam gerekli...
Epey bir yer kazanmışsın kardeşim :thumbup:

Bu arada baktım Panter'in kendi ÖZ konusu ;D en son 9 Mart'ta güncellenmiş :eek: dayanamadım ve bu konudaki son mesajları oraya da kopyalayım :lollol:

 
Epey bir yer kazanmışsın kardeşim :thumbup:

Bu arada baktım Panter'in kendi ÖZ konusu ;D en son 9 Mart'ta güncellenmiş :eek: dayanamadım ve bu konudaki son mesajları oraya da kopyalayım :lollol:


Ne diyeyim adminim, Allah sizi başımızdan eksik etmesin :) iş bitince hepsini orada da paylaşmak niyetindeydim ama siz beni büyük bir dertten kurtardınız elinize sağlık :thumbup::saygilar:
Benzine zam mı geldi Evren abi :) Depolar küçülüyor...

Eline sağlık, yine kompozit imalatında döktürüyorsun :saygilar:

Benzin bedavaydî da hava çok pahalı be :) eski depoda yarım litre hava vardı, pahalıya geliyordu :lol::lol::lol:
Teşekkür ederim :)


Son durum güncellemesi, tüm işler tamamlandı, yakıt sistemi modele yerleştirildi, testler yapıldı, herşey tamam. Öğlenden sonra sahaya gidip motoru yerde çalışırkenki testleri de yapacağım, içime sinerse de panter yeniden gökyüzüne kavuşur :thumbup:

Fotoğraflar gelsin :)

ilk olarak deponun üzerine oturacak platformu tasarladım. Bu platform depoya yapışacak dört ayak üzerine m3 civata ile sabitleniyor. Depoya yapışan ayaklar aynı zamanda depoyu sabitleyen cırtcırt bantın öne arkaya kaymasına engel oluyorlar. Platform üzerinde de pompa, filtre ve valfin oturup kablo cırtlarıyla sabitleneceği yataklar tasarladım:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Önce ayaklar ABs ile basıldı, bunlar içerisine m3 somun gömüldü:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ayaklardan sonra da platformu yine ABS kullanarak bastım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elemanları platforma tutturdum ve depo üzerindeki konumlarını kontrol ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tam herşey gayet güzel derken farkettim ki pompanın emiş tarafındaki nipel elimdeki yeni hortumlar için küçük geliyor!!! O nipele uygun olan hortumun boyu da hava kapanına ulaşmaya yetmiyor!!! Murphy iş başında :lollol: Murphynin bu hareketine karşı ben de hemen torna başına geçip bir aluminyum bağlantı adaptörü işledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu bağlantı nipeli ile pompa tarafındaki ince hortum ile hava kapanından gelen kalın hortumu birbirine bağladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu sorun da aşılınca tüm bağlantılsr tamamlanabildi. Sabah itibariyle tüm bağlantıları paslanmaz çelik tel ile sıkıştırıp emniyete aldım. Platform ayaklarını depoya yapıştırdım, depoyu sabitledim, platformu monte ettim ve tüm kablolama borulama vs tamamlayıp sisteme yakıt doldurdum, yakıt pompasını test ettim, türbine kadar olan boru hattını yakıtla doldurdum, motoru çalışmaya hazır hale getirip depoyu yeniden boşalttım. Doldur boşalt sırasındaki ilk izlenimim bu yeni hava kapanının çok daha rahat olduğu oldu. Eski kapanla modeli kaldirıp az biraz sallamam gerekiyordu, bu meret ile model yerde kendi halinde dururken hiç hava sıkışmadan dolum yapılabiliyor.

Sistemin son hali şöyle oldu:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tüm testler başarılı, motor tabiri caizse tık diye çalıştı, uzun süre tam gazda tuttum kabarcık oluşumu gözlenmedi, uzun süre rölanti sonrası değişik gaz oranları da sorunsuz geçti. Panter yeniden gökyüzüyle buluşmaya hazır!
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tüm testler başarılı, motor tabiri caizse tık diye çalıştı, uzun süre tam gazda tuttum kabarcık oluşumu gözlenmedi, uzun süre rölanti sonrası değişik gaz oranları da sorunsuz geçti. Panter yeniden gökyüzüyle buluşmaya hazır!
Artık bir video ile taçlandırmak lazım bu çalışmayı ?
 
Artık bir video ile taçlandırmak lazım bu çalışmayı ?

video çekimleri hazır bekliyor (umarım :) ) uçağı yetiştirme programında onlarla zaman kaybetmedim, ama şimdi koşturmaca hafifledi, bu akşam işleyip koyarım diye planlıyorum :thumbup:

Bugün sahada da “uçuş öncesi kontroller” konulu bir video çektim, onu da yakında yayınlarım, faydalı olur umarım :saygilar:
 
video çekimleri hazır bekliyor (umarım :) ) uçağı yetiştirme programında onlarla zaman kaybetmedim, ama şimdi koşturmaca hafifledi, bu akşam işleyip koyarım diye planlıyorum :thumbup:

Bugün sahada da “uçuş öncesi kontroller” konulu bir video çektim, onu da yakında yayınlarım, faydalı olur umarım :saygilar:
Harika ? Bir dizi film edasında bekliyoruz resmen ?
 
Deponun yapımı ile ilgili videonun işlenmesi bitmek üzere, en azından ben yapacağımı yaptım, gerisi yazılımın işi, sonrasında da youtube a yüklenecek. Onları beklerken ben de günün raporunu yazıvereyim şuraya :)

Pantere yeni depo yaptığım bu ara dönemde motorun ayarlarında da ufak bir değişikliğe gitmiştim, motorun maksimum devrini 141000'den 136000'e düşürmüştüm. Bu motorun tam gazdaki gücü bu model için gereksiz fazla, aslında ideal güç kaynağı yaklaşık 80N olur diyordum hep. Kingtech motorları için güzel bir devir/itki grafiği vermediği için ve halihazırda bir itki ölçme düzeneğim olmadığı için 136bin devir kaç newtona denk geliyor bilemiyorum tam olarak, ama önemli de değil. Derdim hazır depoyu küçültürken motorun da maksimum devrini kısarak yakıt tüketimini azaltmaktı.

Sahaya gidip modeli kurup genel kontrollerimi yaptıktan sonra depoyu doldurdum. Sabah da yazdığım gibi bu yeni hava kapanı ile yakıt dolumu yapmak çok rahat ve kolay, modeli hiç kıpırdatmadan kabarcıksız bir dolum mümkün oluyor. Sonrasında motoru çalıştırdım, bu sefer motor anında çalıştı, sevindirdi, umut verdi. Sonrasında yerde uzun süreli tam gaz denemeleri yaptım, yakıt sisteminde hiçbir kabarcık baloncuk vs oluşumu görmedim. Sonra uzun süreli rölanti ve ani gaz açma/kapama testleri yaptım, onlar da sorunsuz geçince taksi ve kalkış koşusu hızlanma testleri yaptım, motor tarafında herhangi bir sorun görmeyince de motoru kapattım ve soğumaya bıraktım. Taksi testleri sırasında frenler sanki eskisine nazaran biraz daha az tutuyormuş gibi bir hisse kapıldım ama çok da üzerinde durmadım, sonuçta modeli güzelce durdurabiliyorlardı.

Motoru bir süre dinlendirip soğuttuktan sonra depoyu tekrar doldurdum, motoru çalıştırdım ve pistbaşı yaptım. Motorun gücünü kısmış olduğum için biraz daha uzun bir kalkış koşusu olabilir diye normale göre daha geriden başladım ama motorun gücü gayet yerindeydi ve normal bir şekilde kalkıp tırmanışa geçtim. Sonrasında da sakin bir uçuş yaptım. Yeni depo ile ne kadar süre uçacağım kesin olmadığı için kumandadaki sayacı da 6 dakikadan 4,5 dakikaya çekmiştim. Alarm çaldı, modeli iniş moduna sokup şiddetli yan rüzgara rağmen sorunsuz bir şekilde indim. Frenlerin zayıf olduğu hissiyatı yine oluştu, bir ara açar temizlerim diye geçirdim aklımdan. Modeli yanıma getirip motoru durdurduktan sonra içine baktığımda da deponun halen yarı yarıya dolu olduğunu farkettim, hava kapanında da hiç kabarcık yoktu, hepsi iyi haber. İkinci uçuşu biraz daha uzun süreli yaparım diye planladım.

Bir süre hem modeli hem kendimi dinlendirdikten sonra ikinci uçuş için depoyu doldurdum, motoru çalıştırdım, son kontrolleri de yapıp pistbaşı yaptım. Yine normal bir kalkış yaptım ama anormal olarak bu sefer iniş takımlarının toplanmadığını farkettim. Birkaç deneme daha yapıp toplanmadığını görünce de biryerlerde bir sorun var, ne olur ne olmaz diye dönüp inişe geldim. İniş sorunsuz oldu ama bu sefer frenler neredeyse hiç tutmuyordu, model indikten sonra epey bir yol katedip öyle durdu. Modeli tekrar yanıma getirip iniş takımları neden kapanmadı acaba diye incelerken bir anda bende jeton düştü!! frenler gittikçe zayıflıyor ve bir andan itibaren de iniş takımları da çalışmaz hale geliyor, bunların ikisi de aynı pilden besleniyor. Hemen pili söküp gerilimini ölçtüm, kendine hayrı kalmamış garibimin, hatta bir hücresi 3V altına bile inmiş, hasar görmüş olma ihtimali bile var... Neyse en azından sorunu bulduk diyip söktüm pili, sonrasında da 3. uçuşu iniş takımları açık (ve frensiz!) olarak yapıp touch and go yapar yapar dururum ,biraz iniş çalışır pasımı atarım diye düşündüm ve 7 touchandgo yaptıktan sonra indim, tabi frenler olmayınca uçak indikten sonra uzadıkça uzadı :D allahtan pist uzun :D.

Velhasıl, panter yeni yakıt sistemiyle uçuşlarına devam eder hale geldi ve toplamda da 70. uçuşunu tamamlamış oldu. Bu yeni depo ile CG de sanki biraz geri kaydı ve modelin tepkilerini daha iyi bir hale getirdi gibi hissettim ama hayli darbeli bir yan rüzgar vardı, bu konuda net bir çıkarım yapmak çok uygun olmaz.

Pil de eve dönünce hiç vakit kaybetmeden "şartlandırılmaya" alındı, şimdilik ciddi bir hasar kapasite kaybı vs görünmüyor ama bundan sonra daha dikkatli takip etmek gerekeceği kesin, en azından frenlerin zayıflamaya başladığı an pili kontrol etmek gerektiğini öğrendim :lol:

Yarın da uçuş günü olacak bir aksilik olmaz ise :thumbup::RCKolik::saygilar:
 
Deponun yapımı ile ilgili videonun işlenmesi bitmek üzere, en azından ben yapacağımı yaptım, gerisi yazılımın işi, sonrasında da youtube a yüklenecek. Onları beklerken ben de günün raporunu yazıvereyim şuraya :)

Pantere yeni depo yaptığım bu ara dönemde motorun ayarlarında da ufak bir değişikliğe gitmiştim, motorun maksimum devrini 141000'den 136000'e düşürmüştüm. Bu motorun tam gazdaki gücü bu model için gereksiz fazla, aslında ideal güç kaynağı yaklaşık 80N olur diyordum hep. Kingtech motorları için güzel bir devir/itki grafiği vermediği için ve halihazırda bir itki ölçme düzeneğim olmadığı için 136bin devir kaç newtona denk geliyor bilemiyorum tam olarak, ama önemli de değil. Derdim hazır depoyu küçültürken motorun da maksimum devrini kısarak yakıt tüketimini azaltmaktı.

Sahaya gidip modeli kurup genel kontrollerimi yaptıktan sonra depoyu doldurdum. Sabah da yazdığım gibi bu yeni hava kapanı ile yakıt dolumu yapmak çok rahat ve kolay, modeli hiç kıpırdatmadan kabarcıksız bir dolum mümkün oluyor. Sonrasında motoru çalıştırdım, bu sefer motor anında çalıştı, sevindirdi, umut verdi. Sonrasında yerde uzun süreli tam gaz denemeleri yaptım, yakıt sisteminde hiçbir kabarcık baloncuk vs oluşumu görmedim. Sonra uzun süreli rölanti ve ani gaz açma/kapama testleri yaptım, onlar da sorunsuz geçince taksi ve kalkış koşusu hızlanma testleri yaptım, motor tarafında herhangi bir sorun görmeyince de motoru kapattım ve soğumaya bıraktım. Taksi testleri sırasında frenler sanki eskisine nazaran biraz daha az tutuyormuş gibi bir hisse kapıldım ama çok da üzerinde durmadım, sonuçta modeli güzelce durdurabiliyorlardı.

Motoru bir süre dinlendirip soğuttuktan sonra depoyu tekrar doldurdum, motoru çalıştırdım ve pistbaşı yaptım. Motorun gücünü kısmış olduğum için biraz daha uzun bir kalkış koşusu olabilir diye normale göre daha geriden başladım ama motorun gücü gayet yerindeydi ve normal bir şekilde kalkıp tırmanışa geçtim. Sonrasında da sakin bir uçuş yaptım. Yeni depo ile ne kadar süre uçacağım kesin olmadığı için kumandadaki sayacı da 6 dakikadan 4,5 dakikaya çekmiştim. Alarm çaldı, modeli iniş moduna sokup şiddetli yan rüzgara rağmen sorunsuz bir şekilde indim. Frenlerin zayıf olduğu hissiyatı yine oluştu, bir ara açar temizlerim diye geçirdim aklımdan. Modeli yanıma getirip motoru durdurduktan sonra içine baktığımda da deponun halen yarı yarıya dolu olduğunu farkettim, hava kapanında da hiç kabarcık yoktu, hepsi iyi haber. İkinci uçuşu biraz daha uzun süreli yaparım diye planladım.

Bir süre hem modeli hem kendimi dinlendirdikten sonra ikinci uçuş için depoyu doldurdum, motoru çalıştırdım, son kontrolleri de yapıp pistbaşı yaptım. Yine normal bir kalkış yaptım ama anormal olarak bu sefer iniş takımlarının toplanmadığını farkettim. Birkaç deneme daha yapıp toplanmadığını görünce de biryerlerde bir sorun var, ne olur ne olmaz diye dönüp inişe geldim. İniş sorunsuz oldu ama bu sefer frenler neredeyse hiç tutmuyordu, model indikten sonra epey bir yol katedip öyle durdu. Modeli tekrar yanıma getirip iniş takımları neden kapanmadı acaba diye incelerken bir anda bende jeton düştü!! frenler gittikçe zayıflıyor ve bir andan itibaren de iniş takımları da çalışmaz hale geliyor, bunların ikisi de aynı pilden besleniyor. Hemen pili söküp gerilimini ölçtüm, kendine hayrı kalmamış garibimin, hatta bir hücresi 3V altına bile inmiş, hasar görmüş olma ihtimali bile var... Neyse en azından sorunu bulduk diyip söktüm pili, sonrasında da 3. uçuşu iniş takımları açık (ve frensiz!) olarak yapıp touch and go yapar yapar dururum ,biraz iniş çalışır pasımı atarım diye düşündüm ve 7 touchandgo yaptıktan sonra indim, tabi frenler olmayınca uçak indikten sonra uzadıkça uzadı :D allahtan pist uzun :D.

Velhasıl, panter yeni yakıt sistemiyle uçuşlarına devam eder hale geldi ve toplamda da 70. uçuşunu tamamlamış oldu. Bu yeni depo ile CG de sanki biraz geri kaydı ve modelin tepkilerini daha iyi bir hale getirdi gibi hissettim ama hayli darbeli bir yan rüzgar vardı, bu konuda net bir çıkarım yapmak çok uygun olmaz.

Pil de eve dönünce hiç vakit kaybetmeden "şartlandırılmaya" alındı, şimdilik ciddi bir hasar kapasite kaybı vs görünmüyor ama bundan sonra daha dikkatli takip etmek gerekeceği kesin, en azından frenlerin zayıflamaya başladığı an pili kontrol etmek gerektiğini öğrendim :lol:

Yarın da uçuş günü olacak bir aksilik olmaz ise :thumbup::RCKolik::saygilar:
Abi valla şimdi kendimi suçlu hissettim:rolleyes: yakın çevremde biraz kem gözlü bilinirim:laugh:. Daha bu sabah paylaştığın fotoğraflarda yandaki pil gözüme çarptı ve kendimce "İniş takımları için ayrı, pompa için ayrı, alıcı için ayrı, ECU için ayrı... Bir sürü pil var bunun takibi ne zordur" diye şöyle bir düşündüm:laugh: ve sonuç bu:lol: Bence ucuz atlatmışsın abi bir kurşun döktür. Benim nazarımdan korkulur :lol:
 
Yav, daha önce Panter'in yapımında konusu geçti ama, şu hava kapanı işini biraz daha açabilir miyiz acaba? (Daha önce bahsi geçti de ben kaçırdıysam özür dilerim) Boru bağlantıları, yakıt nerden gelir, hava nerden gider, neden öyle olur, motora giden yakıttaki hava kabarcıklarını nasıl engeller? Bu bildiğimiz "header tank" değil midir? Bir ara profil bir modelim vardı. Hatta, forumda da paylaşmış olmalıyım. Ama, motora giden hava kabarcıklarını header tank dahil, ne yaptıysam engelleyememiştim de...
 
Abi valla şimdi kendimi suçlu hissettim:rolleyes: yakın çevremde biraz kem gözlü bilinirim:laugh:. Daha bu sabah paylaştığın fotoğraflarda yandaki pil gözüme çarptı ve kendimce "İniş takımları için ayrı, pompa için ayrı, alıcı için ayrı, ECU için ayrı... Bir sürü pil var bunun takibi ne zordur" diye şöyle bir düşündüm:laugh: ve sonuç bu:lol: Bence ucuz atlatmışsın abi bir kurşun döktür. Benim nazarımdan korkulur :lol:

Senin nazarın buraya erişiyor mu onu bilemem de bu bariz benim şaşkınlığım, 800 mAh saatlik pilin 18 uçuştur şarj olmadığını farketmemek, üstelik gayet ge güzel bir pil ve şarj takip sistemim varken bunu başarmak bana has birşey :D 50. uçuşta retract ve fren pilleri yerine tek bir pilli sisteme geçmiştim, o zamandan bu yana diğer piller ile bu pilin şarj zamanlaması bir türlü tutmadı, arada kaynadı, OBEB OKEK problemi haline geldi resmen bu mesele :D :D :D

Her zamanki gibi çok iyi bir işçilik. Muhteşem.

Çok teşekkür ederim :saygilar:

Yav, daha önce Panter'in yapımında konusu geçti ama, şu hava kapanı işini biraz daha açabilir miyiz acaba? (Daha önce bahsi geçti de ben kaçırdıysam özür dilerim) Boru bağlantıları, yakıt nerden gelir, hava nerden gider, neden öyle olur, motora giden yakıttaki hava kabarcıklarını nasıl engeller? Bu bildiğimiz "header tank" değil midir? Bir ara profil bir modelim vardı. Hatta, forumda da paylaşmış olmalıyım. Ama, motora giden hava kabarcıklarını header tank dahil, ne yaptıysam engelleyememiştim de...

En iyisi buna da bir video çekeyim, video ile anlatayım tüm yakıt sistemini.

Hava kapanı aslında header tank gibi ama tam olarak değil. İçerisinde keçe tipi bir filtre var ve bu filtre yüzde 90'ı havada olsa bile o yakıta temas eden yüzde 10luk kısımdan emiş yapıyor, pompaya havadan arındırılmış yakıt gönderiyor. Yani işin aslı olayın esprisi o filtrede.