Linkte sözü edilmeyen bir konuda açıklamada bulunmak gerekirse, buji filamanı, yalnızca yakıtın içerisindeki metanol ile katalitik etkileşime girer. Nitro veya yağ ile değil. Hot bujilerin filamanı ince, cold bujilerin filaman teli ise kalın olarak üretilir. Yakıtın içerisindeki metanol yüzdesi ne kadar fazlaysa -nitro ve yağ yüzdesi ne kadar düşükse- o derece hot buji kullanmak gerekir. Çünkü hot buji filamanındaki platin, cold bujilere göre daha ince, bir başka deyişle yüzeyi daha azdır. Yüksek metanol yüzdesine sahip -düşük nitro ve yağ yüzdesine sahip- bir yakıt ile cold buji kullanılırsa, cold bujinin filamanının daha kalın olması nedeniyle metanol filaman ile daha fazla etkileşime girer. Bu nedenle silindirdeki patlama piston tepe noktasına ulaşmadan gerçekleşeceğinden motorun gücü de düşer. Bu nedenle metanol yüzdesi yüksekse filamanı ince olarak üretilen hot buji kullanılır, ki metanol filamanla daha geç etkileşime girsin. Hot veya cold buji kullanımında önemli olan yakıtın nitro yüzdesi değil, metanol yüzdesidir. Metanol seviyesi yükseldikçe hot, düştükçe cold buji kullanılır.