nitro motorlarda metrik karşılık

junkersju

Çalışkan Uye
Katılım
2 Mar 2014
Mesajlar
348
Tepkime puanı
216
Yaş
55
selamlar ,

nitro motorlardaki 15lik,40lık veya 52lik diye belirtilen ,görüşümce tamamen yanlış çünkü eğitimimizi metrik hesaplarla yapıyoruz,

bir açıklık getirmek istedim, bana 40lık motor birşey ifade etmiyor fakat 6,5cc . ekdeki tablo umarım bilgilendirici olur


Engine A B C C2 D E F G H J S Weight (g)
12(1,95cc) 33 11 57.5 40 60 40 25 35 49 M5 136
15(2,5cc) 33 11 57.5 40 60 40 25 35 49 M5 165
21(3,34cc) 37 14.5 69 44 68 52 29 45 55 M6 225
25(4,04cc) 38 15 70 45 78 55 30 47 62 1/4UNF 256
28(4,57cc) 38 15 70 45 78 55 30 47 62 1/4UNF 246
32(5,22cc) 37 15 75 44 72 52 31 45 56 1/4UNF 330
36(5,90cc) 37 15 75 44 72 52 31 45 56 1/4UNF 332
40(6,5cc) 44 17.5 85 52 87 60 35 52 69 1/4UNF 412
46(7,5cc) 44 17.5 85 52 87 60 35 52 69 1/4UNF 412
53(8,5cc) 44 17.5 85 52 87 60 35 52 69 1/4UNF 420
61(10cc) 52 25 97 60 100 66 42 54 80 5/16UNF 609
75 (12cc) 52 25 97 60 100 66 42 54 80 5/16UNF 614
91's' (15cc) 52 25 97 60 100 66 42 54 80 5/16UNF 720*
1.08 (17,2)1 57 25 105 70 114 73 47 60 90 3/8UNF 720
1.20(20cc) 57 25 105 70 116 73 47 60 92 3/8UNF 760
1.80(29,9cc) 67 37 135 80 135 95 58 78 115 3/8UNF 1528
* includes weight of 'quiet' silencer
1) and older .91 series3

Fourstrokes;
C2 (on fourstrokes) is distance from prop. driver to end of carb inc. choke (if fitted)
Weight is including carb. and standard silencer (inc. manifold)
Engine A B C C2 D E F G H J S Weight (g)
.30 36 14 64 84 44 87 49 29 40 71 1/4 UNF 275
.52 44 17.5 80.5 115 51 101 58 34 50 84 1/4 UNF 455
.61 44 17.5 80.5 115 51 101 58 34 50 84 1/4 UNF 445
.65 50 21 89 119 57 117 66 42 55.5 96 5/16 UNF 630
.70 50 21 89 119 57 117 66 42 55.5 100 5/16 UNF 630
.80 50 21 89 119 57 117 66 42 55.5 96 5/16 UNF 630
.91 52 25 91.5 114 60 121 66.5 43 54 99 5/16 UNF 640
1.20 58 25 104 134 67 139 77 47 64.5 115 5/16 UNF 890
1.80 58 25 112 137 68 144 80 47 68 121 3/8 UNF 1040
1.60 1265
64cc 2800



Specifications;
Type Displacement
(cc) Bore
(mm) Stroke
(mm) Output (kw/rpm) Practical
rpm Weight
(g) Notes
12A 1.94 13.80 13.00 0.45/16.500 3,000-17,000 136
15A 2.45 15.50 13.00 0.50/19.500 3,000-17,000 165
21A 3.34 16.30 16.00 0.55/19.500 3,000-20,000 165
25A 4.04 17.40 17.00 0.65/18.500 2,000-18,000 256
28A 4.57 18.50 17.00 0.74/18.500 2,000-18,500 246
32A 5.22 19.00 18.40 0.86/17.500 2,000-18,000 330
36A 5.90 20.20 18.40 0.94/17.500 2,000-18,000 332
40A 6.46 20.66 19.28 1.14/16.500 2,000-17,500 412
46A 7.49 22.25 19.28 1.30/17.000 2,000-17,500 412
53A 8.49 23.68 19.28 1.46/17.500 2,000-18,000 420
61A 9.95 24.00 22.00 1.68/17.500 2,000-18,000 609
75A 12.40 26.30 22.00 1.80/17.000 2,000-17,500 614
91A 14.93 27.30 25.500 2.20/17.000 2,000-17,500 728
108A 17.22 28.50 27.00 2.40/17.000 2,000-17,500 733
120AR 19.96 30.68 27.00 2.70/9.500 2,000-9,600 940 Ringed
180AR 29.82 35.00 31.00 4.50/7.600 1,800-7,800 1528 Ringed

FS30AR 5.00 19.70 16.40 0.40/9,500 2,500-10,000 275 Ringed
FS52AR 8.56 23.00 20.60 0.71/9,500 2,300-9,500 455 Ringed
FS61AR 9.95 24.80 20.60 0.83/10,500 2,100-10,400 444 Ringed
FS65AR 10.63 24.80 22.00 0.85/10,500 2,000-11,000 630 Ringed
FS70AR 11.50 25.80 22.00 1.1/11,000 2,000-11,000 630 Ringed
FS80AR 12.80 26.50 23.20 1.2/11,000 2,000-11,500 630 Ringed
FS91AR 14.95 27.70 24.80 1.3/10,500 2,000-11,000 640 Ringed
FS120AR 19.96 30.40 27.50 1.6/10,500 2,000-11,000 888 Ringed
FS180AR 30.00 2.2/10,500 2000-10,500 1040 Ringed
 

Ekli dosyalar

  • motor metrik hesap.doc
    148 KB · Görülme: 312
nitro motorlarda metrik karşılık

Ümit bey, alkol motorlarının hacimlerinin imperial ölçü sistemine göre belirtilmesi, sanırım modelciliğin ülkemizdeki başlangıcının daha çok Amerikan kaynaklı olmasından. Çünkü bazı eski modelcilerin malzemelerini Amerikan üslerinde görevli personelden edindiklerini duymuştum. Sonrasında da muhtemelen o şekilde yerleşti. 2,4 Ghz radyolardan önce, 72 Mhz radyoların da ülkemizde yaygın olmasının nedeninin bir çok kişinin radyosunu Amerikadan alması gibi. Bu motorlarla uzun zaman geçirdikten sonra 40'lık, 52'lik, yani 0.40 inç küp, 0.52 inç küp diye belirtilmesi çok anlamsız gelmiyor insana. Benzin yakıtlı motorlar ise modelcilikte çok daha yeni kullanılmaya başlandığı (testere vs motorlarından bireysel dönüştürmeler hariç) ve metrik sistem kullandığımız için, hacim cc olarak ifade ediliyor (aslında cc derken bile Türkçesini kullanmıyoruz). Hep söylediğim gibi, bu motorlara nitro denmesi de çok saçma. Çünkü temel yakıtı metil alkol ve hint yağı, nitormetan olmadan da çalışırlar. Nitrometan performans artırıcı ve rölanti düzenleyici olarak katılır.

Aslında dediğinizde haklısınız! Ama maalesef teknolojiyi geliştiren değil de yalnızca kullanan olduğumuz için, teknoloji nereden geliyorsa kullanılan terimlerde oradan geliyor; ilk uçuş yerine "maiden", dizüstü yerine "laptop", yatış dümeni yerine "aileron" vs.

Sanırım verdiğiniz tablo belli bir motor markasının motorlarının ölçüleri. Çünkü harflerin altındaki rakamların boyutlar olduğunu düşünürsek, genel değil markaya göre değişkenlik gösterir.

Öte yandan, çeşitli ölçü birimlerini ölçü sistemleri arasında dönüştürmek için ben uzun yıllardır aşağıdaki bağlantıdaki küçük programı kullanıyorum, oldukça işe yarıyor.

 
nitro motorlarda metrik karşılık

Ömer bey, ülkemizde köz- motorların :D tanımlanması, 18,40,52 gibi ,tamamen çengelbulmaca ayrıca mantıksız. cc türkçede santimküp ve mantıklı .

aslında bu yaygın tabirleri ,18,40 ve nitro, görünce uzun zamandır toplamak istediğim 6,5cc patlar motorlu balsa uçakdan vazgeçiyorum . köpük ve e-motor bir yere kadar.

Kumanda konusunu siz daha iyi bilirsiniz fakat sadece tahmin ediyorum,ilk başlarda ülkemizde 27Mhz AM kumandalar yaygınlaşmış olabilir,yanlış bilmiyorsam 72Mhz herzaman FM idi.ayrıca sivil kullanıma yasak.

nitro konusunda tamamen haklısınız,teknik yanlış algılanmış ve böyle devam ediyor
 
nitro motorlarda metrik karşılık

Ümit Piriştina' Alıntı:
Ömer bey, ülkemizde köz- motorların :D tanımlanması, 18,40,52 gibi ,tamamen çengelbulmaca ayrıca mantıksız. cc türkçede santimküp ve mantıklı .

aslında bu yaygın tabirleri ,18,40 ve nitro, görünce uzun zamandır toplamak istediğim 6,5cc patlar motorlu balsa uçakdan vazgeçiyorum . köpük ve e-motor bir yere kadar.

Kumanda konusunu siz daha iyi bilirsiniz fakat sadece tahmin ediyorum,ilk başlarda ülkemizde 27Mhz AM kumandalar yaygınlaşmış olabilir,yanlış bilmiyorsam 72Mhz herzaman FM idi.ayrıca sivil kullanıma yasak.

nitro konusunda tamamen haklısınız,teknik yanlış algılanmış ve böyle devam ediyor

"köz- motor" = "glow motor" bunu tuttum, güzel bir karşılık olmuş! %p

Ümit bey, keşke yakın olsaydınız, istediğiniz balsa uçağı toplamakta memnuniyetle yardımcı olurdum!

Radyo konusunda ise, 27 Mhz AM sanırım kara araçları için yasal frekanstı, yanılıyor olabilirim. Öte yandan, doğru, 72 Mhz yasal değildi, ama yaygın olarak kullanılıyordu (hala daha kullanılıyor). Türkiyede izin verilen ise 35 Mhz idi. Ancak resmi yarışma vs olursa aranırdı.