Phoenix Domino Trainer ARF: İlk RC deneyimim.

Suya kendim girmemde risk olan ortamlarda RC tekne yüzdürmeye giderken hiç olmazsa kurtarma amaçlı bir dandik tekne daha birlikte yanıma alıyorum. Muhittincim sen uçağı kurtamak için off road mı kullanıyorsun? ;D?

Arazi şartları otomobil için uygun olmuyor abi.
 
Evet sıra doğru. Pervanenin yazılı yüzü öne bakacak. Bu arada motor bloku ile öndeki parlak parça arasındaki küçük pula çok dikkat et. Kolaylıkla düşürüp kaybedebilirsin.
Yazılar anlamadığımız dilde İse, copy/paste yapıp forum ortamına mı soracağız. :lol: Kusura bakmayın bu aralar 65+ tavan yaptı...:):)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Zafer Emre ESKİ
İmkan varsa bence de Spinner kullanılması iyi olur.Pervane somunu yeteri kadar sıkı olmalı.Hatta motor mount vidaları da dahil periyodik olarak sıklıklarını kontrol etmek gerekir diye düşünüyorum.Uçuşa da tek başına gidilmemeli diye düşünüyorum ki olası bir durumda size yardımcı olabilecek birilerinin olması açısından iyi olur.

İlave olarak eğer ilk uçuş değilse ve motor açısı düzgün ise Motor Mount un Firewall bağlantı vidalarında Medium özellikte diş kilitleyici(Thread Locker) kullanılabilir.Eğer model ilk defa uçacaksa bu uygulamayı önermiyorum ki motor açısıyla oynamak gerekirse daha kolay olur.Thread Locker ı çok fazla sürmeye gerek yok, 1 damla kadar(vida çapı küçükse daha az) yeterli olur.Medium kullanıldığında ısıtarak tekrar sökmek mümkün olur.Bu tarz yerlerde örneğin servo bağlantılarındaki stopper somununda kullanışlı.Gevşemeyi önler.
 
Son düzenleme:
Pervane konusu gerçekten de korkulması gereken bir konu ama söylediğiniz kadar bilinçli hareket ederseniz bir sıkıntı yaşamazsınız. Ben de yeni bir uçak aldım ama sadece uzaktan bakıyorum inşallah haftaya buluşmada tecrübeli abilerim ile bir sıkıntı çıkmazsa uçuracağız. Her ihtimale karşı çaylak modelimi de hazırladım. Hatta onda da bir sıkıntı çıkarsa diye off road aracımı da götüreceğim.
Ya onda da sıkıntı çıkarsa! :lollol:
 
Zaten motor çalıştırma konusunda fazlasıyla bilgi mevcut forumda. Hem de en ince detayına kadar. Okudukça hem daha çok öğreniyor, hem de daha çok cesaretleniyorum. Tabi araya videolar da serpiştirince iyice pekişti motor konusu. İlk başladığımda, komşu ile bile gitmeyi düşündüm ayar konusunda ama şu an kendimden eminim, sabırsızlanıyorum... Uçağı sabitleme konusunda hemen hemen aynı fikirdeyiz, bahsettiğinize çok yakın bir şekilde sabitleyeceğim. Artı olarak gövdeden de iki tarafa sabitleyeceğim, nolur nolmaz rüzgâr çıkar bir şey ters gider, uçağın burnu havalanır, sağa sola savrulur. Olmaz da beni bulur, bende olur. Gerçi kanatları çıkartacağım bu işlem esnasında, yine de sağlam kazığa bağlamak lazım.
Bu CA konusunda ciddi misiniz? Kesiğe de mi sürülüyor? ???

Japon konusunda çok ciddiyim. @Sumer Yamaner hoca daha net bilgi verir. Tıbbi versiyonunu ameliyatlarda kullanıldığını duydum.
 
Pervane konusu gerçekten de korkulması gereken bir konu ama söylediğiniz kadar bilinçli hareket ederseniz bir sıkıntı yaşamazsınız. Ben de yeni bir uçak aldım ama sadece uzaktan bakıyorum inşallah haftaya buluşmada tecrübeli abilerim ile bir sıkıntı çıkmazsa uçuracağız. Her ihtimale karşı çaylak modelimi de hazırladım. Hatta onda da bir sıkıntı çıkarsa diye off road aracımı da götüreceğim.
Muhittin kardeş, Elde varsa şayet tekne de götür.Off road arabada da sıkıntı çıkarsa onu kullanırsın.:lollol:
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhittin Şentürk
Muhittin kardeş, Elde varsa şayet tekne de götür.Off road arabada da sıkıntı çıkarsa onu kullanırsın.:lollol:
Kıbrıs'ta durumlar nasıl bilmem ama 2,5 aydır hafta sonları hapis hayatı sürüyoruz. Teknem de olsa emin ol onu da götürürdüm. Hatta yanıma kamp malzemelerimi alıp solaklarda gecelemeyi bile düşünüyorum :lollol:
 
Kıbrıs'ta durumlar nasıl bilmem ama 2,5 aydır hafta sonları hapis hayatı sürüyoruz. Teknem de olsa emin ol onu da götürürdüm. Hatta yanıma kamp malzemelerimi alıp solaklarda gecelemeyi bile düşünüyorum :lollol:
Covid-19 salgınının başlangıcından itibaren biz de ev karantinasındaydık.Hepimiz gıda alışverişi dışında hiçbir yere gitmedik.Eve birşey lazım olduğunda da maske ve eldiven takıp alacağımızı alıp eve geri dönüyorduk.Yani 3 aya yakın biz de hiç dışarı çıkamadık.Her gün yasaktı yani.Çok şükür vaka kalmadı burada ama yine de eskisi gibi açılım söz konusu değil testler yapılmaya devam ediliyor ve bir takım uygulamalar söz konusu.Ümit ediyorum en kısa sürede Türkiye'de ve tüm Dünya'da bu salgın son bulur.

Yeni uçağın tekrardan hayırlı olsun.Güle güle uçur.:)
 
İmkan varsa bence de Spinner kullanılması iyi olur.Pervane somunu yeteri kadar sıkı olmalı.Hatta motor mount vidaları da dahil periyodik olarak sıklıklarını kontrol etmek gerekir diye düşünüyorum.Uçuşa da tek başına gidilmemeli diye düşünüyorum ki olası bir durumda size yardımcı olabilecek birilerinin olması açısından iyi olur.

İlave olarak eğer ilk uçuş değilse ve motor açısı düzgün ise Motor Mount un Firewall bağlantı vidalarında Medium özellikte diş kilitleyici(Thread Locker) kullanılabilir.Eğer model ilk defa uçacaksa bu uygulamayı önermiyorum ki motor açısıyla oynamak gerekirse daha kolay olur.Thread Locker ı çok fazla sürmeye gerek yok, 1 damla kadar(vida çapı küçükse daha az) yeterli olur.Medium kullanıldığında ısıtarak tekrar sökmek mümkün olur.Bu tarz yerlerde örneğin servo bağlantılarındaki stopper somununda kullanışlı.Gevşemeyi önler.
Uçuş için daha çok yolum var, uçağımı tamamen toplayıp bitirdikten sonra simülasyon çalışmaya başlayacağım. Tabi yapılması gereken servo ince ayarları ve daha başka başka ayarlar, kontroller vs. var. Yavaş yavaş onları da hallederim. Simülasyonda pişene kadar uçmak yok. Arada bir motoru çalıştırırım sadece. Dediğiniz gibi tek gitmek yok!
Dün motor mountu söktüm, yakıt deposu ucunun çıkış kısmını kapatıp sadece iki hortumun çıkacağı şekilde ayarladım. Tekrar monte ederken farkettim ki m.mountu firewalla sabitleyen civatalar biraz kısa gibi. Bu arada eski halinin aynısı olarak tekrar monte ettim. M.mount ile firewall arasına ekstra bir şey de takmadım, sadece 4 kat akrilik boya attım, onu da toplasanız 1mm etmez. Civatalar kısa kalıyor ve firewallun arkasından çıkmıyor, aynı hizada kalıyor. Bu haliyle pek güven vermediği için, daha uzun saplama civata alıp arka taraftan da -bir somun vardı adı aklıma gelmedi, hatırlayamadım, civatanın gevşemesini engelleyen- o somundan takacağım. Hatta tüm civatalar/vidalar için sabitleyici çözümlere bakacağım. Tabi m.mount açısında bir değişiklik yok, orijinal haliyle duruyor ki zaten değişmesi benim için hayırlı olmaz.
Pervane de bir kenarda duruyordu, öylesine denemek için halkasından büyük bir iğne geçirdim, dengede değil. Kenarlarında kalıptan kaynaklı fazla plastik çıkıntılar vardı, onları temizledim, farklı kalınlıkta iğnelerle denedim serbestçe dönebileceği şekilde, tekrar baktım yine bir tarafı ağır. Sıra ona gelince onu da artık ojeyle, vernikle halledeceğim. Spinnerın da o iki oluğu, yani pervanenin ön kısmında kalan yerler pervaneye temas ettiği için 1-2 mm tıraşlayıp pervaneye temastan kurtaracağım. Zaten spinnerın o kısımlarının plastiği biraz daha ince, sanırım pervaneye göre kesip ayarlamak için öyle yapmışlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Muhittin Şentürk
Spinnerin ince bölgeleri için düşünce doğru da pervane balansı o şekilde yapılmaz ve balanslı bir pervaneyi balanssız hale getirebilirsin.
 
Spinnerin ince bölgeleri için düşünce doğru da pervane balansı o şekilde yapılmaz ve balanslı bir pervaneyi balanssız hale getirebilirsin.
Evet hocam zaten o yüzden fazla kurcalamadım pervaneyi. Sadece zarifçe üzerindeki fazla plastik kalıntıları temizledim, esas formuna müdahale etmedim. O iğneye geçirip bakma işi de sadece meraktan, öylesine deney amaçlı. Bu balans konusunun üzerine ilerleyen zamanlarda detaylıca düşeceğim.
 
Son düzenleme: