Phoenix Domino Trainer ARF: İlk RC deneyimim.

:( Maalesef yanlış bir montaj yapmışsın...
Yekenin delikleri dikey sabitleyici ile rudder ın menteşelerinin hizasında olmalıydı. Ahmet Bey'in dediği gibi menteşe ekseninde yani...
EK: Bu arada yeke de ters. Delikler diğer tarafa bakmalı. Özetle, klevis i bağladığın delik tam olarak stab ile rudder ın birleştiği çizgide olmalı.
Bir EK daha:laugh: (Yeni satır açmayayım dedim): Yekelerin montajını gövde üzerinde yapmak daha çok uğraştırır. Yekenin yeri belirlendikten sonra, montajı parçanın üzerinde daha rahat yaparsın. Bazı modellerde klavuz tam yerini verir, hatta yekenin vida delikleri de açılmış halde gelir. Değil ise yapıştırmadan bir ön montaj yapılır ve yekenin tam yeri belirlenir. Yatay sabitleyici-elevatör; ya da kanat-aileron için de bu geçerli. Tabii zoraki bir durum olabilir ve gövde üzerinde çalışmak da icap edebilir.
 
Son düzenleme:
Yekeyi menteşe eksenine en yakın olacak şekilde ve elevatöre de değmeyecek şekilde monte edeceğim. Tam menteşe eksenine denk gelmiyor. Çünkü tam sola döndüğünde, yeke kuyruğun kenarına değiyor. Tek sorun şu: Tam sola döndüğünde çok fazla sıkışan teli rahatlatmak için, telin çıktığı deliği 5-6cm öne doğru kesip genişleteyim mi, yoksa o sıkışıklık servo için sıkıntı olmaz mı?
 
Her yeni başlayana, "çevrende bu işle uğraşanlar mutlaka vardır, git aralarına karış" diyorum. Utanıyorlar mı, korkuyorlar mı, aralarına karışacakları kişiler Mars roketi tasarlıyor mu sanıyorlar bilemiyorum ama binbir bahane bulup gitmiyorlar.
Sahada bir tane model uçak görmüş olsan bu yaptığın şeyin komik olmaktan öte tam dayaklık olduğunu da kendin farkederdin!!!
 
Elevatör yekesinin bir resmini de koyabilir misin? Bana sanki elevatör ile rudder bağlantılarının gövdeden çıkışları yanlış gibi geldi. Yani oraya elevatör bağlantısı yapılması mı gerekiyor acaba? Eğer doğru yerdeyse, yekenin alt köşesini biraz kesip, delikleri eksene dik gelecek şekilde yerleştirirsen sorun olmaz. Bu arada, rudderın gövdeye 90 derece olana kadar dönmesine de gerek yoktur.
 
Kılavuzun 5.ci sayfasında anlatılıyor:



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kılavuz pdf:

 
Her yeni başlayana, "çevrende bu işle uğraşanlar mutlaka vardır, git aralarına karış" diyorum. Utanıyorlar mı, korkuyorlar mı, aralarına karışacakları kişiler Mars roketi tasarlıyor mu sanıyorlar bilemiyorum ama binbir bahane bulup gitmiyorlar.
Sahada bir tane model uçak görmüş olsan bu yaptığın şeyin komik olmaktan öte tam dayaklık olduğunu da kendin farkederdin!!!
Bulamadım hocam, sanırım yok. ?İnternetten gruplara baktım, aradım taradım ama bulunduğum şehirde bulamadım. Bir tek üniversitenin bir kulübünü bulabildim, ona da zaten gidemem. Malûm tatil... Sadece bir kez canlı canlı model uçak gördüm, o da yıllar önce, 5 metre öteden... Onda da uçağın rengine, motoruna, gürültüsüne, ellerdeki kumandalara takıldım. Yekeymiş, menteşeymiş, servoymuş o zamanlar bunların varlığından bile haberim yoktu. Yoksa ileride böyle bir işe girişeceğimi bilsem, alıp evire çevire incelemez miydim o uçağı, otomobil fuarlarında gördüğümüz Çinliler gibi yerlere yatıp, en ince detayına kadar çekmez miydim fotoğraflarını! ? Zaten tanışma metninde de yazmıştım, kokusunu alsam hiç durmam, atlar giderim modelcilerin yanına. Ama yok... Yaklaşık 4 saattir rudder yekesini monte etmeye çalışıyorum, daha doğrusu doğru pozisyonu bulmaya çalışıyorum. Mutsuz muyum? Hayır. Çünkü çok hoşuma gider benim böyle el işleri, zevk alarak yaparım.

Öyle ya da böyle ben bu uçağı yapıp uçuracağım. 2 hafta sonra olmaz, 3 ay sonra olur, ama olacak...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Kılavuzun 5.ci sayfasında anlatılıyor:



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Levent hocam arkadaşa boşuna kızmışım. O kılavuzu hazırlayanı yakalayıp bir temiz dayak atmak lazımmış. Öyle rudder yekesi mi monte edilir.
 
Bugünkü hedefim rudder ve elevatör yekelerini monte etmekti fakat sadece rudder yekesini monte ederken bile sorunlar çıktı. Fotoğrafta görüldüğü gibi rudder yekesini monte ettim. Kılavuza göre tam 180° dönmüş olarak monte edilmesi gerekiyordu. Yani dik tarafın yönü öne bakmalıydı. Ama öyle yapınca da, rudder tam sol pozisyonda ve elevatör tam aşağı pozisyonda olduğunda, elevatör rudder yekesine takılıyordu. Yekeyi 180° döndürerek onu hallettim fakat bu sefer de servo teli o kadar kısıtlı hareket ediyor ki, neredeyse rudder hiç hareket etmiyor. Kılavuza göre monte etseydim bile eminim yine haraket çok kısıtlı olacaktı. Bu işte bir terslik var ama bir türlü çözemedim. Bu konuda bir tavsiye verebilir misiniz?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Klavuzuna baktığımda, rudder'ın bağlantısında tasarım hatası var. Rudderın yeke konumu ve bağlantısı klavuzda da yanlış. Ben bu modeli topluyor olsam, rudder telini gövdenin üst tarafından çıkarır, yekeyi kuyruk dikmesinin tam karşısına koyardım. Böylece hiç bir yere temas etmez, hareketi de kısıtlanmazdı.
 
Bulamadım hocam, sanırım yok. ?İnternetten gruplara baktım, aradım taradım ama bulunduğum şehirde bulamadım. Bir tek üniversitenin bir kulübünü bulabildim, ona da zaten gidemem. Malûm tatil... Sadece bir kez canlı canlı model uçak gördüm, o da yıllar önce, 5 metre öteden... Onda da uçağın rengine, motoruna, gürültüsüne, ellerdeki kumandalara takıldım. Yekeymiş, menteşeymiş, servoymuş o zamanlar bunların varlığından bile haberim yoktu. Yoksa ileride böyle bir işe girişeceğimi bilsem, alıp evire çevire incelemez miydim o uçağı, otomobil fuarlarında gördüğümüz Çinliler gibi yerlere yatıp, en ince detayına kadar çekmez miydim fotoğraflarını! ? Zaten tanışma metninde de yazmıştım, kokusunu alsam hiç durmam, atlar giderim modelcilerin yanına. Ama yok... Yaklaşık 4 saattir rudder yekesini monte etmeye çalışıyorum, daha doğrusu doğru pozisyonu bulmaya çalışıyorum. Mutsuz muyum? Hayır. Çünkü çok hoşuma gider benim böyle el işleri, zevk alarak yaparım.

Öyle ya da böyle ben bu uçağı yapıp uçuracağım. 2 hafta sonra olmaz, 3 ay sonra olur, ama olacak...
Sana inanıyorum! :)
Kılavuzdaki şekli görünce saçımı başımı yolasım geldi.
Gerçi sen de yekeyi ön arka doğrultuda ters takmışsın ama kılavuzun seni yanılttığı da ortada.
Bak birkaç örnek atıyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yekenin delikleri menteşe hattı hizasında olmalı. Kontrol yüzeyinin hareketleri sırasında tel sıkışıyorsa geçtiği kanal büyütülerek, tel uygun şekillerde bükülerek (bükme işine şimdilik girmeni önermem) ve gerekirse yekenin fazlalıkları tıraşlanarak hareket rahatlatılmalıdır. Yoksa servo merkezleyemeyecektir.
Bu uçakta anladığım kadarıyla gövdenin en arka kesimi biraz fazla kalınca ve rudder ince kalıyor. Bu da yekenin tam yerine montajını zorlaştırıyor. Buna çare olarak, rudderin gövde arkası ile olan genişlik farkını sıfırlayacak kalınlıkta küçük bir ahşap parçanın, rudderin yekesinin normalde oturması gereken yerine (altındaki kaplama açıldıktan sonra ahşap ahşaba gelecek şekilde) yapıştırılması düşünülebilir.

(Son yazdığımdan bir şey anladın mı? :) İşte sahaya inin deme sebebim bu. Bunu sana alanda yüz yüze on saniyede anlatabilirdim)