Sedona by Yasin Yanık

Bir model tasarlamak uçak.drone.heli farketmez keyif veriyor ama üç dört duayen hobicinin yazılarını okumak bence daha keyifli arkası yarın dizileri gibi. Hem bircok bilgi var hemde bircok görsel. inanın birçok alanda kurs ayarında kitap.video ve benzeri araştırmam oldu. buradaki kadar akıcı ve heyecan verici olmadı.
Tasarlayan. Yapan. Ve yorum olarak katkı da bulunanlara teşekkür ederim.
Aslında Sedona modelini tasarlayan ve üreten, Black Horse firması. Yasin arkadaşımız ise ondan esinlenerek kendi trainerini ortaya koydu. Örneğin kuyruk montaj tarzı orijinale benziyor ama aileron menteşe sistemi bildiğim kadarıyla bu boyuttaki hiçbir ARF kitte yok. Ayrıca gövde güçlendirmelerinde elektrikli ve yakıtlı model arasında farklar var. Yani iki versiyon üretiliyor. Tabii ki bir iki ufak kusur da var ama onları zaten Yasin'e yazıyorum ve bir sonraki versiyonda düzeltmiş oluyor.
Ben tekrar aileron menteşelerine dönmek istiyorum. Bu fikri kendisine ben vermiştim aslında ve o da çok beğenip hemen uygulamaya koyulmuştu. Sistem o kadar düzgün kesilmiş ki. En büyük endişelerimden birisi, kanadı ve aileronu kapladıktan sonra telin rahat geçmeyeceği düşüncesiydi. Tek denemede sonuna kadar geçti ve çok takıntısız çalışır halde.
Tabii burada sırası gelmişken Yeto Abimin desteklerini unutmamam lazım. Öncelikle bir modelin baştan sona kaplanmasını izledim ve kritik olmayan parçaları bizzat (gözetim altında :D ) kapladım. İnanılmaz bir deneyim oldu.
Bugün @Anıl Tosunlar da bizimleydi. Onunla da RCKolik hakkında çok sohbet ettik. Gerçekten de şu anda ülkemizde bu alanda rakibi olmayan bir forum burası. Tüm emeği geçenlerin ellerine sağlık.
teşekkür ederim sümer hocam. sizin gibi tecrübeli modelciler ile tanışmak ayrı bir keyif benim için :saygilar:. aileron sistemi tamamen senin önerin ile bu seviyeye geldi trainer model için bu sistem başarılı oldu. ancak scale modeller için çokharika bir iç çıktı özellikle piper 1/3.5 scale tamamen gizli aileron çalışması var.:coolxf:. sizlerden gelenher öneriyi modellere uygulayarak kusursuz bir ürün ortaya çıkarmak istiyorum, trainer dahil bir çok model %100 e yakın kit haline geldi.
 
Kuyruğu 15 cm kadar kısalttım, ağırlık merkezi tutturmak için kullandığım ağırlıklardan tasarruf edeceğim. Uçuş karakteristiği de biraz daha oynaklaşacak.
Yatay ve dikey stablar aynı mı kaldılar abi? Yanlış bilmiyorsam kuyruk kısalınca yatay stabın moment kolu da kısaldığı için kuyruğu bastırma etkisi artacaktır onların da küçülmesi mi gerekir yoksa fark ihmal edilebilir seviyede midir bilemiyorum tabi.

Bir de işlemin sebebini merak ettim kuyruk bir hasar mı aldı yoksa ağırlık merkezi tutturmak için yapılan bir çalışma mı? Her iki ihtimalde de forumcak yeni birşeyler öğreneceğiz gibi görünüyor.:)
 
Yatay ve dikey stablar aynı mı kaldılar abi? Yanlış bilmiyorsam kuyruk kısalınca yatay stabın moment kolu da kısaldığı için kuyruğu bastırma etkisi artacaktır onların da küçülmesi mi gerekir yoksa fark ihmal edilebilir seviyede midir bilemiyorum tabi.

Bir de işlemin sebebini merak ettim kuyruk bir hasar mı aldı yoksa ağırlık merkezi tutturmak için yapılan bir çalışma mı? Her iki ihtimalde de forumcak yeni birşeyler öğreneceğiz gibi görünüyor.:)
Moment kolu kısalınca aynı hava hızında aynı yüzeyin aynı hücum açısında oluşturacağı moment de azalacak. Dolayısıyla yüzeylerin küçültülmesi değil büyütülmesi gerekecek. Ancak bu uçakta stablar zaten kürek gibi olduğu için muhtemelen biraz oynak olmakla birlikte uçurulabilir bir hal alacağını düşünüyorum. Ağırlık merkezi etkisi de bir kazanç olacak.
Fakat...
Normalde kuyruğu aşağı bastıran yatay stab, kısalan moment kolu nedeniyle aynı torku oluşturabilmek için daha yüksek bir kuvvet uygulamak durumunda kalacak ve bu da uçağın havadaki total ağırlığını artırmış olacak.
Sonuçta uçurup göreceğiz. Olmazsa Yasin yeni bir kuyruk takımı kesecek. :)
Haa neden böyle işlerle uğraşıyorum? Pazar günü üçüncü kalkışta pilin bitmesi ile ayçiçeklerin üzerine inerken kuyruğum koptu da ondan!
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Moment kolu kısalınca aynı hava hızında aynı yüzeyin aynı hücum açısında oluşturacağı moment de azalacak. Dolayısıyla yüzeylerin küçültülmesi değil büyütülmesi gerekecek. Ancak bu uçakta stablar zaten kürek gibi olduğu için muhtemelen biraz oynak olmakla birlikte uçurulabilir bir hal alacağını düşünüyorum. Ağırlık merkezi etkisi de bir kazanç olacak.
Fakat...
Normalde kuyruğu aşağı bastıran yatay stab, kısalan moment kolu nedeniyle aynı torku oluşturabilmek için daha yüksek bir kuvvet uygulamak durumunda kalacak ve bu da uçağın havadaki total ağırlığını artırmış olacak.
Evet tam ters yazmışım:lol: şimdi kafama tam olarak oturdu:thumbup:
Sonuçta uçurup göreceğiz. Olmazsa Yasin yeni bir kuyruk takımı kesecek. :)
Model yerli üretim olunca yedek parça desteği avantajı da oluyor tabi, müthiş valla.

Kırım için de geçmiş olsun abi. Yeni haliyle daha da iyi uçar umarım.:saygilar:
 
Trainere yeni bir yorum getirdim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
sümer hoca fantazilerin adamı ;D. bana söylediğinde neden beklemedin abi kesecektim dedim, adam bana bu fotoyu attı bitti diye. sümer hocanın yorumu bakalım uçuşa nasıl etki edecek, bende çok agresif davranacağını düşünüyorum. zaten fabrikası burda eski haline nasılsa döner :halay: