Dün akşam dahtaları boruya yapıştırabildim. Bu tür işlerde (dahta/plastik yapıştırmaca) her zaman olduğu gibi yine Hysol 9462 epoksiye başvurdum. Ama farkettim ki elimdeki tüm Hysol yapıştırıcıları raf ömürlerini doldurmuşlar! En taze olanı 2021 Temmuz ayı SKT'si olandı, bende onu seçtim. Biyandan dahtaları yapıştırırken bir tane artık kontraplaklarla bir test parçası yapıştırdım. Neyse ki 3 saat sonra o kontraplak parçalar gayet normal bir yapışma/kürlenme eğilim göstermeye başladı rahatladım
Sabah itibariyle epoksi tamamen donmuştu, destekleri sökebildim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Türbin de yerine güzelce oturdu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu Hysol denen meretin kürlenmesi devam etmekte, 25 derece sıcaklıkta tam gücüne ulaşması 3 gün sürüyor. Bu akşam dahtaları laminasyon epoksisiyle "boyayayıp" aynı zamanda ön kısımda dahtaların dışa çıkan kulaklarıyla tüp arasında kalan boşlukları da ya yine hysol ile ya da laminasyon epoksisi/kolloidal silika karışımıyla doldurup güçlendireceğim. Bir ihtimal parçayı 50-60 derece arasında fırınlayıp 3 günlük tam kürlenme süresini kısaltıp motor testlerini cuma günü yapmaya başlayabilirim, henüz kesin karar vermedim.
Karar vermem gereken bir diğer durum daha var. O da testlerden önce kabuğun iç yüzeylerine ısıya karşı koruma uygulayıp uygulamamak. Korumayı uygularsam ve herşey yolunda giderse bu parçayı direk modelde kullanmam mümkün olabilir. Ama korumanın gerçekten ne kadar işe yaradığını asla bilemem

Diğer seçenekte bu parçayı "merak ve bilim uğruna"

feda etmeyi göze alıp hiçbir ısı koruması olmadan motoru test edip kabuğun ulaştığı sıcaklıkları izlemek. Sonrasında da ısı korumalarını ekleyip aynı koşullarda testi tekrar edip uygulanan korumaların ne kadar işe yaradığını görmek. Tabi eğer ilk testler sırasında kabuktaki sıcaklıklar epoksinin dayanımının üzerine çıkarsa bu parça modelde kullanılamaz hale gelir ve yeni bir tane yapmam gerekir. Açıkçası bu üretimi bir nevi deneme olarak yaptığım için bu ikinci seçenek bana daha cazip geliyor ama kesin karar vermedim hala
