Güncelleme vakti

Gövdeye ilaveten kanat ana panelleri haricindeki diğer tüm ıvır zıvırlar da astarlandılar.. Bu hafta zımparalamaya girişirim sanırım
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hayırlı uğurlu olsun, yalnız farklı bir desen isteriz.
Aynı olursa ben panterle bunu karıştırırım.
Türker havada modeli panter sanmasın diye de farklı bir renk şeması seçtim

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Epeydir böyle kamuflajlı birşey yapmak istiyordum, çöl kamuflajı çok güzel tabii her daim favorim ama hep aynı kamuflajla nereye kadar dimi

Bu sefer komşuya yöneldim. Special Hobbynin bu maketini aldım, ama renk şeması bunla birebir aynı olmayacak, genel kamuflaj böyle olacak, ama tam olarak modellemeyi seçtiğim uçak Yunanistanın 120. hava eğitim birliğinin 40. yılını kutlaması vesilesiyle özel bir boyama yaptıkları 363. filoya ait 160084 kuyruk numaralı uçağı oldu.
Bu uçağa uygulanan "özel" şemada uçağın genel kamuflajı korunmuş, kuyruk ve kanat ucu yakıt tanklarına özel bir boyama uygulanmış. Kuyruk komple siyaha boyanıp sol tarafa sarı olarak mızrak tutan, aynı zamanda 363. filonun da sembolü olan mitolojik karakter "Danaos" figürü boyanmış. Kuyruğun sağ tarafına ise güzel bir motifle T-2 üst görünümü ve sarı bir kuyruklu yıldız kuyruğu misali birşeyler eklenmiş. Normalde dikey kuyruğun üzerinde olan Yunan bayrağı da dorsal kuyruğun ucuna taşınıp kıvrımlı bir şekilde boyanmış. Kanat ucu tanklarına da yine T-2 üst görünümü işlenip sarı ve kırmızı trimler yapılmış. Yatay kuyrukları bariz bir şekilde gösteren tam üstten veya tam alttan çekilmiş bir foto, video veya boyama profiline ulaşamadım ama bulduğum fotolar ve izlediğim videolardan gördüğüm kadarıyla bunlar da komple siyah olarak boyanmışlar.
Uçağın gerçeğine ait birkaç foto ekleyelim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bir de video ekleyelim, 1. dakikadan itibaren özel boyamalı uçak görülmeye başlıyor.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modeli boyamak için her zaman olduğu gibi baz kat (1K) oto boyası tercih edeceğim. Tabi burada yine tipik problemim karşımda, elimde gerçek uçakta kullanılan renklerin kodları hep FS (federal standard) formatında, yani Amerikan sisteminde, buradaki oto boyacıları ne hikmetse sadece RAL kullanıyorlar (Alaman standardı) Üstelik RAL sisteminde de klasik RAL ötesinde bir şey yok ellerinde.. Velhasıl, bir gün tamamen şans eseri oto sanayi tarafından geçerken ve vaktim de varken hadi dedim gireyim boya alayım. Aslında esas olarak kalıp ve panter için boya alacaktım ama hazır girmişken bir de elimdeki FS kodlarına en yakın RAL kodlarıyla da boya alayım dedim. Alt yüzeyler için olan gri ve üst yüzeylerdeki yeşil tonlarına yakın renkler seçip karıştırdım. Toprak rengine yakın bir kod bulamadım, elimde örnek de olmadığı için onu sonraya bıraktım. İlerleyen zamanlarda da hem örnek olması hem de bu modelde denemek istediğim bir boyama tekniği için bu renklerin plastik model için üretilmiş boyalarından da sipariş verdim. Bu boyalar elime geçince de hem renkleri karşılaştırmak için hem de toprak rengini oto boyacısından alabilmek için küçük kartlar boyadım. Aşağıda fazla ışık nedeniyle epey bozulmuş olsalar da bu renkler görülebilir:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu da maket boyalarıyla oto boyacısında karıştırdığım boyaların karşılaştırmaları:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Renkleri uçak üzerinde görmek için de kuyruğu kobay olarak kullanıp rastgele boyadım..
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Alt yüzeylerdeki gri renkleri birbirine çok yakın, oto boyasını biraz daha açarsam direk muadili olarak kullanma şansım bile olabilir. Ancak denemeyi düşündüğüm boyama tekniği için az biraz koyu olması zaten istediğim bir özellikti, o yüzden bu renk tam uydu diyebilirim. Yeşillerdeki ton farkı çok daha bariz, koyu olmaları yine işime geliyor, ama tonlarına biraz müdahale gerektirebilirler de, birkaç deneme sonrası göreceğiz.
Toprak rengi bu sefer örnek kartımla birlikte boyacıya tekrar gideceğim, adamların kartelalarından olabilecek en yakın rengi seçip onla birlikte saf ana renklerden de alacağım (sarı-mavi-kırmızı-beyaz-siyah). Böylece elimdeki renklere istediğim gibi müdahele etme şansım olacak. Elin amerikalı modelcisi direk gidiyor istediği kodda boyayı resmen köşedeki marketten alıyor, biz yoklukta mecburiyetten yeni yeni beceriler kazanıyoruz


Motor montaj sistemi kalıbındaki son durum da şöyle; astarlama sonrası ilk kat ve en emek yoğun olan zımpara işi tamamlandı. Bu aşamada 280 ve 400 numara zımparalar ıslak olarak kullanıldılar. Zımparalama için kalıbın yüzey hatlarına uygun olacak şekilde farklı kıvrımlara sahip küçük zımpara blokları tasarlayıp bastım ve kullandım. Bunların nedeni niçini detaylı olarak sıradaki videoda anlatılıyor olacak. Dün gece hazır kompresör ve airbrush işler haldeyken ikinci tur tesviye için ince astarlar da atıldı (fotoları yok henüz).
Buarada, kalıp çeyreklerinin hepsini aynı anda ve aynı seviyede ilerleyecek şekilde hazırlamıyorum, misal bir parça sadece ilk kat astarlı, diğeri ilk kat astar zımparalanmış halde, bir diğeri ikinci kat astar atılmış halde gibi. Böylece videoda daha kısa sürede farklı aşamalara ait durumu gösteren örnekler oluyor elimde. Benim için iş yükü biraz artıyor ama hayli önemli olan bu tesviye konusunda daha faydalı bilgiler sunabilmek adına iyi oluyor
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şimdilik güncellemeler bu kadar
