Trainer Uçak Yapımı

Katılım
20 Ağu 2018
Mesajlar
99
Tepkime puanı
40
Yaş
28
Konum
İstabul
İlgi Alanı
Hepsi
Merhaba,

Uzun süre düşündükten Kendin Yap kanalında paylaşılan trainer modelini yapmaya karar verdim. Buradan da yaptıklarımı aktaracağım.

İlk olarak yaptığım şey el çizimim kötü olduğu için çizimleri AutoCAD programında çizmek oldu ve bunları A4 boyutunda çıktı alınabilecek hale getirdim. Dosyayı ekliyorum ilerde kullanmak isteyen olursa kullanabilir.

Modelin kesim aşaması ile devam edeceğim.

Model linki:

Teknik Özellikler:
Gövde: 73 cm (28.74 inc)
Kanat: 109 cm (42.91 inc)
Uçuş ağırlığı: About 675 gr
Ağırlık merkezi (CG): 4.9-5.5cm kanat önünden (Hucum kenarında)
Gerekli uzaktan kumanda: 4 kanal ve 4 mikro servo
Gerekli pil: 11.1V 2200Mah (Max 2700maH)
Gerekli motor: 2212 Fırçasız Motor (980-1400KV)
Gerekli pervane: 2 Blade 9×6 (9060)
Uçuş süresi: Yaklaşık 30 dakika (ortalama %38 gaz seviyesi ile)
Kanat alanı: 1976 cm2
Vbar: 0.46

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Ekli dosyalar

  • 1_2_3_4_5_6_7_8_9_merged.pdf
    226.6 KB · Görülme: 38
uçuş vidosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Eline sağlık. Gazı on/off mantığıyla kullanmıyorsun. Dönüşlerde stall riski olmaması için gaz veriyorsun. Düzlüklerde gereksiz gaz vermeyip gazı azaltıyorsun. Rüzgara rağmen hem irtifanı hem de kanat yatışlarını kontrol altında tutuyorsun. Bunlar gayet güzel şeyler. Tebrikler :coolxf:%p Gyro kullanıyor muydun?

Gelelim inişe :D Öncelikle yukarıda yazdıklarımı yapan arkadaşın böyle bir iniş yapıyor olması hiç yakışmamış :) Yeterli ilgiyi vermiyorsun inişe. Basitçe şöyle söyleyebilirim. Yere teker koyma açın çok yüksek. Yapman gereken şey şu. Rüzgara karşı gazını kapatıp dik bir açıyla yere 1-2 metre mesafe kalana kadar yaklaş. Yada hafif gazlı daha düşük bir açıyla yaklaş. Artık nasıl yaklaşmak istersen :D Sonra da çeyrek gazda tut uçağı. Uçak tırmanmak için elevatör çekmediğin sürece 2 metre irtifada uçmaya devam edecek.

Bu şekilde yere 2 metre yaklaşmış oldun ve çeyrek gazda uçuyorsun. Artık iniş zamanı. Gazını kapat ve uçağın burnunu hafifçe aşağı bas. Yüksekliğin 30cm civarına geldiğinde hafifçe elevatörü çekip uçağın burnunu düzelt. Ama gaz verme. Zaten yere teker koymuş olacaksın.

Yere 2 metrede uçabilmeyi öğrenmek için alıştırmalar yapabilirsin. Uçuş için kalktın. Rüzgara karşı döndün ve 2 metre irtifaya indin. O irtifayı koruyarak gazı da gerektiğinden fazla vermeden pist boyunca uç ve tekrar gazlayarak yüksel. Bu alıştırmayı sürekli yap alışana kadar. Ve video çekip paylaşmayı unutma :) Kolay gelsin.

Merhaba,

Uzun süre düşündükten Kendin Yap kanalında paylaşılan trainer modelini yapmaya karar verdim. Buradan da yaptıklarımı aktaracağım.

İlk olarak yaptığım şey el çizimim kötü olduğu için çizimleri AutoCAD programında çizmek oldu ve bunları A4 boyutunda çıktı alınabilecek hale getirdim. Dosyayı ekliyorum ilerde kullanmak isteyen olursa kullanabilir.

Modelin kesim aşaması ile devam edeceğim.

Model linki:
Uçağın uçuşu gayet güzel. Pişman olacağını sanmıyorum. Planı A4e uygun ayarlaman hoş olmuş. Yapmak isteyenler için kolaylık sağlar. Takipteyim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlar Ergül
Eline sağlık. Gazı on/off mantığıyla kullanmıyorsun. Dönüşlerde stall riski olmaması için gaz veriyorsun. Düzlüklerde gereksiz gaz vermeyip gazı azaltıyorsun. Rüzgara rağmen hem irtifanı hem de kanat yatışlarını kontrol altında tutuyorsun. Bunlar gayet güzel şeyler. Tebrikler :coolxf:%p Gyro kullanıyor muydun?

Gelelim inişe :D Öncelikle yukarıda yazdıklarımı yapan arkadaşın böyle bir iniş yapıyor olması hiç yakışmamış :) Yeterli ilgiyi vermiyorsun inişe. Basitçe şöyle söyleyebilirim. Yere teker koyma açın çok yüksek. Yapman gereken şey şu. Rüzgara karşı gazını kapatıp dik bir açıyla yere 1-2 metre mesafe kalana kadar yaklaş. Yada hafif gazlı daha düşük bir açıyla yaklaş. Artık nasıl yaklaşmak istersen :D Sonra da çeyrek gazda tut uçağı. Uçak tırmanmak için elevatör çekmediğin sürece 2 metre irtifada uçmaya devam edecek.

Bu şekilde yere 2 metre yaklaşmış oldun ve çeyrek gazda uçuyorsun. Artık iniş zamanı. Gazını kapat ve uçağın burnunu hafifçe aşağı bas. Yüksekliğin 30cm civarına geldiğinde hafifçe elevatörü çekip uçağın burnunu düzelt. Ama gaz verme. Zaten yere teker koymuş olacaksın.

Yere 2 metrede uçabilmeyi öğrenmek için alıştırmalar yapabilirsin. Uçuş için kalktın. Rüzgara karşı döndün ve 2 metre irtifaya indin. O irtifayı koruyarak gazı da gerektiğinden fazla vermeden pist boyunca uç ve tekrar gazlayarak yüksel. Bu alıştırmayı sürekli yap alışana kadar. Ve video çekip paylaşmayı unutma :) Kolay gelsin.


Uçağın uçuşu gayet güzel. Pişman olacağını sanmıyorum. Planı A4e uygun ayarlaman hoş olmuş. Yapmak isteyenler için kolaylık sağlar. Takipteyim :)
Hocam değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Yeniyim hocam bu ikinci modelim.

İniş konusunda çok haklısınız. sıkıntılar çok.
Gazı kesip elevator sürekli tam çekip süzülerek inmeyi planlamıştım hatalı bir düşünce demekki.

Ama iniş için verdiğiniz bilgiler benim için çok değerli tekrar teşekkür ederim.☺️ Video paylaşmaya çalışacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Parçaların kesimlerini tamamladım. Sadece birleştirmesi kaldı. Gövdeyi flite testten alışık olduğum şekilde iç boşaltma yaparak birleştireceğim böylelikle yamuk olma şansı olmayacak.

Uçağınız çok güzel duruyor, elinize sağlık ve çok güzel bir uçuş yapmışsınız.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sorularım;

İniş takımlarını nasıl yaptınız? Basit bir yöntemi var mı?
İniş takımının montaj tahtası tam olarak nereye gelicek? Mesafe verilmemiş.

Elevatoru gövdeye montajlarken yapıştırma için çizgi çekmiş fakat vermemiş kuyruktan kaç cm ileri yapıştırmam gerekiyor?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Moturun 3° ve 1° açılarını nasıl verebilirim?

Teşekkürler :)
 
Sorularım;

İniş takımlarını nasıl yaptınız? Basit bir yöntemi var mı?
Dakika 12:10a bakabilirsin. Benzer mantıkla birşeyler yapılabilir.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Böyle bir video da var
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ekte paylaştığım extra planının son sayfalarındaki şemada gayet güzel. Tel olarak motorsiklet veya bisiklet jant teli kullanabilirsin. Gayet iyi oluyorlar. THK'dan çelik tel de alabilirsin. Tahtada matkapla karşılıklı küçük delikler açıp yünlü bir ip ile bağlayacaksın teli. En son cıvık CA ile o yünlü ipleri yerlerine sabitlyeceksin. Çıkan dumanı solumamaya dikkat.
İniş takımının montaj tahtası tam olarak nereye gelicek? Mesafe verilmemiş.
Uçağın ağırlık dengesi hizasının ön taraflarında uygun bir yere koyabilirsin.

Elevatoru gövdeye montajlarken yapıştırma için çizgi çekmiş fakat vermemiş kuyruktan kaç cm ileri yapıştırmam gerekiyor?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Adamın yaptığına uygun bir yerdeen yapıştır :D Düz olduğu sürece sorun olmaz :)

Moturun 3° ve 1° açılarını nasıl verebilirim?

Teşekkürler :)
Hissederek vermen lazım :D Aşağı açıyı verirken açının yukarı doğru olmadığını hissetmen yeterli. Sağa açıda motorun sağa dönük olduğunu görmen yeterli.
 

Ekli dosyalar

  • PR_extra300.pdf
    777.7 KB · Görülme: 19
Son düzenleme:
Parçaların kesimlerini tamamladım. Sadece birleştirmesi kaldı. Gövdeyi flite testten alışık olduğum şekilde iç boşaltma yaparak birleştireceğim böylelikle yamuk olma şansı olmayacak.

Uçağınız çok güzel duruyor, elinize sağlık ve çok güzel bir uçuş yapmışsınız.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sorularım;

İniş takımlarını nasıl yaptınız? Basit bir yöntemi var mı?
İniş takımının montaj tahtası tam olarak nereye gelicek? Mesafe verilmemiş.

Elevatoru gövdeye montajlarken yapıştırma için çizgi çekmiş fakat vermemiş kuyruktan kaç cm ileri yapıştırmam gerekiyor?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Moturun 3° ve 1° açılarını nasıl verebilirim?

Teşekkürler :)

1 - İniş takımını 3d yazıcı ile ürettim. Yazıcı yoksa 2mm çelik yay telini pense ile şekil vererek yapabilirsin kendin yap videosunda örneği var. Arka kuyruk dümeni teker ve iniş takımını teli bükerek yaptım. Ön 3d yazıcı çıktısı.

montaj tahtası önde bölümde yanların daralmaya başladığı çizgiye denk gelecek şekilde alttan yapıştırdım.


2-elevator dümeninin başladığı yer yani kesik yer tam arka kuyruğun bittiği yerde olacak şekilde yapıştırdım. Çizime göre kuyruktan 8 cm ileride oluyor.

3 - motor tutucuyu fusion360 ile açılı olacak şekilde 3d çizimini yapıp 3 boyutlu yazıcıdan ürettim. Ama @Ali Haydar GÖK hocamın dediği gibi göz kararı ile kontraplak biraz açı ile yapıştırmak yetiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bekir Ekinli
Neredeyse herşeyi yaptım, sadece kanat ve iniş takımı kaldı. Ne yazık ki depron ve ya çelik tel bulamadım nalbur ve vb yerlerde. İnternetten sipariş verip bekleyeceğim.

Kanatları fotobloktan yapsak ne olur ki?
 
Kanatları fotobloktan yapsak ne olur ki?
Problem yok, biraz ağır olur, şu aşamada çok takılmayın...

Çelik tel ne için ? İniş takımı içinse örgü şişini 4-5 mm lik içi boş aluminyum olarak kullanabilirsiniz...

Yok it çek teli olarak diyorsanız renonun yan sanayi gaz telleri vardı eskiden ince ve uygun fiyatlı, yedek parçacıdan tedarik edebilirsiniz
 
Bu hafta sonunu boş geçmedim. Bir trainer de ben yaptım. Detaylı bir şekilde yapımını falan paylaşmayacağım için özel konu açmadım. Motivasyon şeysi niyetine paylaşayım buradan :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


1400mm kanat açıklığına sahip 700g uçuşa hazır ağırlık diye tahmin ediyorum. Kanat kirişleri hariç deprondan yaptım.

Plan ve yapım videosu falan bu videoda ve açıklamalar kısmında var.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

2212 2200kv sarı motorlardan, 6030 pervane, 700g uçuşa hazır ağırlık. Motor da 6030 pervane ile 732g çekiyor fabrika verilerine göre. Uçağın kuyruğu ağır bu videoda. Yine de sağ salim inebildik. CG düzeldiğinde ve rüzgarsız bir zamanda misler gibi uçacaktır.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Uçak çok güzel duruyor elinize sağlık. Baya temiz yapılmış bir model.

İniş takımı için kullanacağım. Tekerlekler 2mm iç çapa sahip, 4mm örgü şişini nasıl kullanırım tam bilemedim.
 
Çivi bükebilirsin şişin ucuna aks olarak, kabaca 135 derece olacak açısı ... Çiviyi alüminyuma sabitlemek için de bildiğimiz ipliği sıkıca sarıp bir damla cyano ile sabitleyebilirsin...

Daha temiz görünsün dersen şişin içine saplayabilirsin çiviyi, ama döner eder vs dersen dıştan bağlama en güzeli...
 
  • Beğen
Tepkiler: Bekir Ekinli