Trainer Uçak Yapımı

Açık konumda kalmış şuan kumanda çalışmıyor. Bu şekilde kullanmak istemediğim için benzer bir switch buldum yarın falan elimde olur diye tahmin ediyorum.

Uçağı sonunda tamamladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aileron, rudder vs hareket aralığı kaç mm olmalıdır?
 
Açık konumda kalmış şuan kumanda çalışmıyor. Bu şekilde kullanmak istemediğim için benzer bir switch buldum yarın falan elimde olur diye tahmin ediyorum.

Uçağı sonunda tamamladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aileron, rudder vs hareket aralığı kaç mm olmalıdır?

Açık konumda kalmış şuan kumanda çalışmıyor. Bu şekilde kullanmak istemediğim için benzer bir switch buldum yarın falan elimde olur diye tahmin ediyorum.

Uçağı sonunda tamamladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aileron, rudder vs hareket aralığı kaç mm olmalıdır?
Elinize sağlık güzel görünüyor.

Hareket aralığını ben kumandadan %80 e çekiyorum end pointleri. Ama kendin yap bir videosunda orta noktadan itibaren aşağı yukarı 2 cm 1 cm düşürüyordu. 1cm yeterli sanırım.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Bekir Ekinli
Bu arada bende modeli biraz süsledim. 🙂


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Fakat ikinci uçuşta uçak sola yatmaya başladı nedeni bilmediğim bir şekilde. Kalkışta biraz sıkıntı oldu ama hava trim ile düzelttim gibi.

Buda son uçuşlardan biri öğrencilerle Cumhuriyetin 100. Yılına Özel uçuş gösterisi ☺️

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Uçağı sonunda tamamladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eline sağlık. Güzel görünüyor :) Uçuşa hazır ağırlık kaç g oldu?


Aileron, rudder vs hareket aralığı kaç mm olmalıdır?
Firar kenarının 3 cm hareket ediyor olması yeterlidir. Yani 1.5 cm yukarı 1.5 cm aşağı. Uçuş yaptıktan sonra fazla gelebilir. İlk uçuş sonrası atımların fazla geldiğini düşünürsen 2cmye kadar düşürebilirsin. Tüm kanatçıklar için geçerli bu söylediğim. Uçuş sonrası tekrar gözden geçirilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bekir Ekinli
Açık konumda kalmış şuan kumanda çalışmıyor. Bu şekilde kullanmak istemediğim için benzer bir switch buldum yarın falan elimde olur diye tahmin ediyorum.

Uçağı sonunda tamamladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aileron, rudder vs hareket aralığı kaç mm olmalıdır?
Forumda kanatçık açıları diye bir konu açmıştı birisi. Oradaki gibi olabilir.
Bir de eklemek istediğim bir şey var: o lastiklerin kanatla ilk temas ettiği yeri tahta çay kaşığı, dil çubuğu gibi bir şey ile güçlendirirseniz uçak daha uzun ömürlü olur, aynı şekilde kanadın arka kısmına yani lastiğin kanattan ayrıldığı noktayı da güçlendirirseniz kanat zarar görmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bekir Ekinli
Bu arada bende modeli biraz süsledim. 🙂


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Fakat ikinci uçuşta uçak sola yatmaya başladı nedeni bilmediğim bir şekilde. Kalkışta biraz sıkıntı oldu ama hava trim ile düzelttim gibi.

Buda son uçuşlardan biri öğrencilerle Cumhuriyetin 100. Yılına Özel uçuş gösterisi ☺️

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ben de benim dron ile uçağı takip edeyim diyorum ama aynı anda 2 cismi nasıl uçuracağımı hâla çözemedim.
Dronda active track diye cisim , insan takip modu var aslında ama uçak drona göre hızlı uçtuğu için bu özellik kullanılamıyor maalesef.
Bi tane fpv‘ci ve uçakçı gurubu ne güzel olur aslında.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bekir Ekinli
Hocam uçmayı baya çözmüşsünüz maşallah. Uçağınız baya güzel duruyor.

Benim uçağın ağırlığı Pil dahil 550gr civarı gelmekte. Baya hafif oldu bence.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor tutucu dan kablo yeri açarken biraz fazla kaçırdım :D bu boşluğu kapatmaya gerek var mı?
 
Forumda kanatçık açıları diye bir konu açmıştı birisi. Oradaki gibi olabilir.
Bir de eklemek istediğim bir şey var: o lastiklerin kanatla ilk temas ettiği yeri tahta çay kaşığı, dil çubuğu gibi bir şey ile güçlendirirseniz uçak daha uzun ömürlü olur, aynı şekilde kanadın arka kısmına yani lastiğin kanattan ayrıldığı noktayı da güçlendirirseniz kanat zarar görmez.
Mantıklı, ekleme yapacağım.
 
Ben de benim dron ile uçağı takip edeyim diyorum ama aynı anda 2 cismi nasıl uçuracağımı hâla çözemedim.
Dronda active track diye cisim , insan takip modu var aslında ama uçak drona göre hızlı uçtuğu için bu özellik kullanılamıyor maalesef.
Bi tane fpv‘ci ve uçakçı gurubu ne güzel olur aslında.
Tabi arkadaşım takip etti:) ama zor dediğiniz gibi birde droneda da acemisiyiz çekebildiğimiz kadarı ile çektik. Dji spor modda iyi bir pilotaj ile kullanmak lazım o şekilde belki yetişebilir.
 
Bu arada bende modeli biraz süsledim. 🙂


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Fakat ikinci uçuşta uçak sola yatmaya başladı nedeni bilmediğim bir şekilde. Kalkışta biraz sıkıntı oldu ama hava trim ile düzelttim gibi.

Buda son uçuşlardan biri öğrencilerle Cumhuriyetin 100. Yılına Özel uçuş gösterisi ☺️

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Uçak harika olmuş :heartxf: Şu süsleme işlerini ben pek beceremiyorum :D Uçuş desen o da çok güzel. Gayet stabil, gaz kontrolü güzel, komutlar güzel. Hatta tono gördüm 2 tane :thumbup:

İnişi çözdüm gibi 🙂 @Ali Haydar GÖK hocam.

Gelişmeler var :D Açı dik demiştik. Problem çözülmüş. Teker koyma açısı güzel. Ama fazla olan bir şey var. O da modelin hızı.

Güzel bir şekilde yaklaşmışsın. Ama son anda aşağı basmışsın burnu. Pilotajın sayesinde hemen telafi için yukarı verip toplamışsın. Aslında hızına bakarsak o irtifa gayet güzeldi. Burun aşağı basmayıp uçağın yavaşça aşağı doğru süzülüşünü izleyebilirdin. Ve yere doğru yaklaştıkça belli belirsiz elevatör çekip süzülmeye devam edebilirdin. Model artık yavaşladığında zaten kendi teker koyacak yada sen elevatör çekmeyi bırakıp piste oturtabilirdin uçağı. Ve oldukça yumuşak bir iniş olurdu :)

He tabi diyeceksin pist kısaydı yola çapraz iniş yapıyorum falan ama bunlar senin sorunun :evil:
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail CAN
Hocam uçmayı baya çözmüşsünüz maşallah. Uçağınız baya güzel duruyor.

Benim uçağın ağırlığı Pil dahil 550gr civarı gelmekte. Baya hafif oldu bence.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor tutucu dan kablo yeri açarken biraz fazla kaçırdım :D bu boşluğu kapatmaya gerek var mı?
Bunu bende merak ettim. Benim 3s 1800 mah pil ile 650 gr geliyordu. Süsleme ile 700 oldu.

Birde ben motor kv ve pervaneleri bilgilerini sormak istiyorum.

Boşluk hakkında bir fikrim yok bende de biraz boşluk var ama bu kadar çok değil hemde motorun arkasında kalıyor. Sizdeki durum mukavemeti düşürebilir belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bekir Ekinli
Hocam uçmayı baya çözmüşsünüz maşallah. Uçağınız baya güzel duruyor.

Benim uçağın ağırlığı Pil dahil 550gr civarı gelmekte. Baya hafif oldu bence.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor tutucu dan kablo yeri açarken biraz fazla kaçırdım :D bu boşluğu kapatmaya gerek var mı?
Uçak hafif olmuş. Gayet rahat uçar ama bu motor mount neyden yapılmış? Hiç sağlam durmuyor :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Bekir Ekinli
Pleksiden yaptım aslında baya sağlam, sadece deliği biraz fazla açmışım. Problem çıkarır mı bilemedim.

2212 1000kv motor 30a esc 1500mah 3s lion batarya( kendim yaptım) gayet sağlıklı bir pil
 
Uçak harika olmuş :heartxf: Şu süsleme işlerini ben pek beceremiyorum :D Uçuş desen o da çok güzel. Gayet stabil, gaz kontrolü güzel, komutlar güzel. Hatta tono gördüm 2 tane :thumbup:



Gelişmeler var :D Açı dik demiştik. Problem çözülmüş. Teker koyma açısı güzel. Ama fazla olan bir şey var. O da modelin hızı.

Güzel bir şekilde yaklaşmışsın. Ama son anda aşağı basmışsın burnu. Pilotajın sayesinde hemen telafi için yukarı verip toplamışsın. Aslında hızına bakarsak o irtifa gayet güzeldi. Burun aşağı basmayıp uçağın yavaşça aşağı doğru süzülüşünü izleyebilirdin. Ve yere doğru yaklaştıkça belli belirsiz elevatör çekip süzülmeye devam edebilirdin. Model artık yavaşladığında zaten kendi teker koyacak yada sen elevatör çekmeyi bırakıp piste oturtabilirdin uçağı. Ve oldukça yumuşak bir iniş olurdu :)

He tabi diyeceksin pist kısaydı yola çapraz iniş yapıyorum falan ama bunlar senin sorunun :evil:
Aynen öyle @Ali Haydar GÖK hocam Pist kısa çapraz iniyorum. :D niye çapraz iniyorsam düm düz at yarışı pisti.:Dbiraz acele ile indim pil zayıfladı gibi oldu o yüzden heyecan yaptım sanırım.

Birde kafayı aşağı basmıyorum kendi basıyor. Cg yi ayarlarken ön kısım hafif aşağı olacak şekilde ayarladığımdan gazı kesince elavator çekmessem kendi kafa basıyor.