Trainer Uçak Yapımı

Teşekkür ederim.

Yaptığım kanat gayet sağlam oldu. Modeli yapım videosunda kanat için depron kullanılmış. Depron pahalı ve şehrimde bulamadığım için 3mm kapron (parke altı şilte) kullandım. Kanatı silikonla yapıştırdıkdıktan köpüklerin birleşim yerlerini hucum kenarı ve firar kenarlarını liftli tamir bantı ile bantladım bu sayede mukavemeti biraz iyi oldu. Ayrıca dihedral açısı ve iki kanasın birleşiminde 2 ayrı yerden 2 tane 30cm 3d yazıcı üretimi çubuk kullandım ki bu sayade daha sağlam bir kanat elde ettiğimi düşünüyorum.

Kanat açıklığı 110 cm.

Her ne kadar gerçeği ile çok fark olsada ssimilasyon çalışmak çok önemli. Özellikle similasyonda rüzgar durumunu arttırarak uçağın rüzgarda dengesiz uçuşu kontrol etmek, pilotajınızı geliştirecektir.

İlk yaptığım uçağın kanat görüntüsü tabi sonrasında bir kaç kırım sonrası kanat yeniledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim.

Uçak gövdesini foto blok malzemeden yaptınız sanırım.

Uçağın pilsiz ağırlığı ne kadar oldu acaba?

Kullandığınız motor ve pervane ölçülerini de paylaşırsanız çok sevinirim.
 
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim.

Uçak gövdesini foto blok malzemeden yaptınız sanırım.

Uçağın pilsiz ağırlığı ne kadar oldu acaba?

Kullandığınız motor ve pervane ölçülerini de paylaşırsanız çok sevinirim.
Evet gövde fotoblok.

Pilsiz ağırlığı 500-550 gr civarı.

2212 980-1000KV 9x6
2212 1250 KV 8X6

8X6 da daha güzel uçtu gibi biraz hızlıydı. 2 motor pervane ikilisinde de 3s pil ile 700 - 800 gr itki sağlıyor.

Forumdaki diğer başlığa yazdığınız cevabı gördüm. Benim yaptığım modeli yapabilirsiniz ilk uçuş için, kendin yap kanalı modeli. Tabi bu işte ilk uçuşlarda kırım vs. olabileceğini bilerek uçmak ve pes etmeden devam etmek lazım. Ben stabil uçurana kadar en az 3 kez kırmışımdır. Hatta bazen rüzgarlı hava Akrobasi yapayım vs. derken hala kırıyorum. Tamir edip devam... :D
 
Son düzenleme:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Konuyu hortlatmış oldum ama iyi oldu :) Ben de bu hafta yeni bitirebildim.Bu da uçmayı bekleyenlerden ...
Emeğinize sağlık güzel görünüyor kaplamayı gri bant ile yaptınız sanırım.

Pervane 8x45 mi?
 
Pervane 9060 hocam.Lifli tamir bantı ile kaplama yaptım.Hem havacı grisi güzel bir görüntü veriyor.Hem de olası bir kaza kırımda parçalanmayı önlemek için.
Hocam lifli bant kopmaya dayanıklı olsada darbe emici ekstra bir özelliği olmadığı için darbe aldığında köpük kırılacaktır. Size ekstra ağırlık zararı olucaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Pervane 9060 hocam.Lifli tamir bantı ile kaplama yaptım.Hem havacı grisi güzel bir görüntü veriyor.Hem de olası bir kaza kırımda parçalanmayı önlemek için.
Uçağın ağırlığı 800 gr geçmemişse pervanede 8060 veya 8045 daha iyi oluyor hocam. Bu şekilde uçak daha tasarruf ederek daha stabil uçuyor gibi geldi bana. Tecrübeyle sabit. Tabi motorun KV çok düşük olmamak koşulu ile.
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Uçağın ağırlığı 800 gr geçmemişse pervanede 8060 veya 8045 daha iyi oluyor hocam. Bu şekilde uçak daha tasarruf ederek daha stabil uçuyor gibi geldi bana. Tecrübeyle sabit. Tabi motorun KV çok düşük olmamak koşulu ile.
Bir ağabeyimiz 80x40 pervane getirmişti.Şuan elimde bir adet 80x40 bir adet de 90x60 pervane var. 80x40 bir deneyeceğim bakalım. Siz 80x45 tavsiyesinde bulunmuştunuz. Çok aşırı bir fark yapmaz diye düşünüyorum ama siz ne düşünüyorsunuz?
 
Bir ağabeyimiz 80x40 pervane getirmişti.Şuan elimde bir adet 80x40 bir adet de 90x60 pervane var. 80x40 bir deneyeceğim bakalım. Siz 80x45 tavsiyesinde bulunmuştunuz. Çok aşırı bir fark yapmaz diye düşünüyorum ama siz ne düşünüyorsunuz?
İtiş gücünü bir miktar düşürür. Ama uçuşa engel olmaz diye düşünüyorum. 90 x 60 da ideal. Benim motorum 1250 kv 8060 8045 ile çok güzel uçuyor. 9060 da güç fazla ama çok fazla Akım çektiğinden pili daha çabuk tüketiyor.
 
Klavyenin azizliği, 90x40 yazacağıma 80x40 yazmışım özür dilerim :) Deneyeceğim pervane 90x40 hocam ... Adımı 90x60a göre biraz daha düşük.
 
Arkadaşlar ilk uçuşu yaptım,birkaç dakika uçtuk fakat o kadar yol geldim uçurmadan dönmem deyip rüzgar ile inatlaştık ve kaza kırım olduk :) Pervane kırıldı,uçak ucu kırıldı ve motor mili yamuldu.Uçağı onardım yeni motoru bekliyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari