Trex 700 gasser

Caner Bey Zenoah'ın kendi cluch'ını kullanıyorsunuz değilmi.? Birde Çanın içine nasıl bir sürtünme maddesi koydunuz.? Sahiden çok emekli ve güzel bir çalışma. Orijinal helibug'ın ilk çıkan versiyonlarında benim elimde olanlarda Trex'in clutch'ını kullanıyor. Sonra Helibug'da Zenoah'ın Clutch'ının kullanan versiyonlar çıkardı. Bu arada Helibug ne yazıkki helikopter conversion kiti işinden çekildi. İleride parça ihtiyacımız olursa sizin gibi kendimiz üreteceğiz. Elinize emeğinize sağlık.

Saygılar;
 
Eline saglik Caner. Valla bravo, boyle bir imalat isinde yilmadan ilerliyorsun! ?☺

Benim merak ettigim bir konu var. Dislilerde ve çanda hafifletme delikleri yok. Dayanima etki etmeden ciddi sekilde hafifleyebilirler ve donme direncleri azalir delikler olsa.

Evet abi dediğin doğru fakat imalat aşamasında onu yapmayı unuttuk kendim açmak istemiyorum. Neden dersen delikleri çok simetrik açmam gerek açamazsam dişli çöp oluyor. Çok fazla titreşim ve balans yapıyor abi o yüzden bu riske gitmedim. Bir sonraki imalat aşamasında açıcam. Bu delikler alt tarafın dişli dönme hızıyla havalanmasana yardımcı oluyor aslında.
 
Caner Bey Zenoah'ın kendi cluch'ını kullanıyorsunuz değilmi.? Birde Çanın içine nasıl bir sürtünme maddesi koydunuz.? Sahiden çok emekli ve güzel bir çalışma. Orijinal helibug'ın ilk çıkan versiyonlarında benim elimde olanlarda Trex'in clutch'ını kullanıyor. Sonra Helibug'da Zenoah'ın Clutch'ının kullanan versiyonlar çıkardı. Bu arada Helibug ne yazıkki helikopter conversion kiti işinden çekildi. İleride parça ihtiyacımız olursa sizin gibi kendimiz üreteceğiz. Elinize emeğinize sağlık.

Saygılar;

Evet devrim bey bu işe bende helibug üzerinden aldığım kitimle başladım. Fakat bu kitin birçok hatası vardı başta aktarma debriyaj çanı ve bağlantı aparatları çok sağlıksızdı tamamen yeni tasarımla birleştirdim. Helibuğ kendini yenileyemediği için işi bıraktı. Ben Baja debriyaj denen ağır kullanım debriyajı kullanıyorum. Debriyaj için stok clunch kullanıyorum. Herhangi bir sorunla karşılaşmadım şimdiye kadar. Fakat daha iyi materyeller var ama benim görüşüm eldeki eğer sorunsuz iş görüyorsa fazla para vermeye gerek yoktur. Ana şase beni 3 yıldır uğraştırıyor. Çok fazla deneme yaptım ve çok yorucu oluyor. Bulunduğum yerde böyle bir imkan olamadığımızın her kesim benim 2 haftamı alıyor. Bazen tamam dediğimde bile 1mm hata bütün herşeyi berbat ediyor. Ama yılmadan usanmadan devam edince bir sonuca mutlaka varılıyor. Hepsi ayrı bir tecrübe oluyor. Düşünürseniz
 
Başından beri bu yolda harcamış olduğun çaba , çoğunluğun dikkatini çekmese de , bazılarımızın gözünden kaçmıyor Caner .
Tasarım ve arge hele hele böyle uçan bir cisim üzerinde yapılıyorsa, bunun ne kadar zor bir iş olduğunu ancak yapmaya kalkışan ya da buna yakın zorluklarda işlere soyunmuş kişiler bilebilir.
Dişlinin delikleri yokmuş , hiç problem değil , eğer onu yapmayı veya yaptırmayı başardıysan , ilerde revize edilir zaten.
1 mm , bu çok minik bir ölçü birimi , lakin uçacak olan bu tasarımın bazı yerlerindeki toleranslar ile karşılaştırıldığında , 1 km gibi bir ölçü birimine dönüşüyor , dediğim gibi çok zorlu bir yolda emin adımlarla ilerliyorsun , bizler de hayranlıkla takip ediyoruz...Umarım hedefine ulaşır , şu ana değin edindiğin deneyim ve tecrübenin maddi manevi tüm hazzını tadarsın inşallah.... ? :saygilar:
 
Başından beri bu yolda harcamış olduğun çaba , çoğunluğun dikkatini çekmese de , bazılarımızın gözünden kaçmıyor Caner .
Tasarım ve arge hele hele böyle uçan bir cisim üzerinde yapılıyorsa, bunun ne kadar zor bir iş olduğunu ancak yapmaya kalkışan ya da buna yakın zorluklarda işlere soyunmuş kişiler bilebilir.
Dişlinin delikleri yokmuş , hiç problem değil , eğer onu yapmayı veya yaptırmayı başardıysan , ilerde revize edilir zaten.
1 mm , bu çok minik bir ölçü birimi , lakin uçacak olan bu tasarımın bazı yerlerindeki toleranslar ile karşılaştırıldığında , 1 km gibi bir ölçü birimine dönüşüyor , dediğim gibi çok zorlu bir yolda emin adımlarla ilerliyorsun , bizler de hayranlıkla takip ediyoruz...Umarım hedefine ulaşır , şu ana değin edindiğin deneyim ve tecrübenin maddi manevi tüm hazzını tadarsın inşallah.... ? :saygilar:

Çok teşekkür ederim hakan abi dediğin gibi 1mm için komple kiti çöpe attığımı biliyorum. Ama nasip olursa artık uçurmaya yaklaştık. Bugünde test işlemleri sürdü ve herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmadım. İnşallah devam edecek ve uçmaya başlicam :). Bu aşamada sizlerin beğenilerini almak gerçekten beni çok mutlu ediyor. Hepimize çok teşekkür ederim.
 
Evet arkadaşlar denemelerden sonra artık bir hover denemesi için kolları sıvadım ve daha öncesinde 600 sınıfı heli palleri kullanıyordum herhangi Kırım aşamasında üzülmeyeyim diye ama o pervaneler için PAL bağlantı delikleri sanırım 4mm destekliyor bu yüzden 1 metrik daha ince vida kullanmak zorunda kalmıştım bugün tekrar ayar yapmak için söktüğünde bağlantı vidalarının eğildiğini yani merkez kaç kuvveti yüzünden eğim verdiğini gördüm. Dikkat etmek gerek gerçekten. Videoda onu anlatmaya çalıştım.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu tür özel projeleri takip etmek gerçekten büyük bir zevk :thumbup: Bizlere bu zevki sunduğun için tekrar teşekkür ederiz @caneraydeniz:RCKolik:
PAL bağlantı delikleri sanırım 4mm destekliyor bu yüzden 1 metrik daha ince vida kullanmak zorunda kalmıştım bugün tekrar ayar yapmak için söktüğünde bağlantı vidalarının eğildiğini yani merkez kaç kuvveti yüzünden eğim verdiğini gördüm. Dikkat etmek gerek gerçekten. Videoda onu anlatmaya çalıştım
En çok korktuğun vidalardan birisidir kendileri :rolleyes: Her ne kadar ebat ve görüntü olarak aynı olsa da kesinlikle imalat kalitesinden emin olduğumuz üreticilerin vidaları tercih edilmeli. Malum bu işin şakası yok;)
 
Bu pal vidaları ve tutucuları hakkında dikkat etmemiz gereken bence önemli bir husus ta pal tutucunun ebatlarına uygun paller kullanmak.

Eğer büyük pal tutucu ile küçük paller kullanırsak merkez kaç kuvveti ile binen yük vidanın ortasına binecektir, vida kalın dahi olsa iyi üretim dahi olsa ortasına binen yükten dolayı böyle bükülecektir.

Oysaki pal tutucuya uygun paller kullanırsak vidaya binen yük ortadan değilde pal tutucuya yakın yerden olacağından ve vidayı makas gibi kesemeyeceğinden dolayı yük pal tutucuya aktarılacaktır. :saygilar: :saygilar:
 
Evet arkadaşlar pallerin montajı ağırlık dengeleme, balansları, açı ayarı, swashplate ayarı yapıldı. Açılarım +9 , -9 olarak ayarladım. Kuyruk ayarlarını yarın akşam yapmayı planlıyorum. Malum kara düzen Futaba gy401 baba yadigarı gyro ile ayarlama yapıcam. Sonra nasip olursa uçuş denemelerine başlamak istiyorum. Bakalım ne kadar sağlam bizim alet.
 
Evet arkadaşlar pallerin montajı ağırlık dengeleme, balansları, açı ayarı, swashplate ayarı yapıldı. Açılarım +9 , -9 olarak ayarladım. Kuyruk ayarlarını yarın akşam yapmayı planlıyorum. Malum kara düzen Futaba gy401 baba yadigarı gyro ile ayarlama yapıcam. Sonra nasip olursa uçuş denemelerine başlamak istiyorum. Bakalım ne kadar sağlam bizim alet.
Hadi bakalım :thumbup: Valla en az senin kadar heyecanlıyım şu an. İnşallah sorunsuz güzel bir test süreci olur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: caneraydeniz
Futaba GY401 benimde favorim şimdiye kadar hiç utandırmadı bence iyi seçim. Sonrada GY611 bende flybarlı bir heli ordusuna sahip olduğum için envanterde bu ikisinden mevcut. Spirit hala sırada bekliyor. Ama Spirti bir çözersem süper olacak. Çok ufak bir şey var onu atlıyorum onuda halledince flybarless dünyasına giriş yapacağım. :)

Saygılar;
 
Futaba GY401 benimde favorim şimdiye kadar hiç utandırmadı bence iyi seçim. Sonrada GY611 bende flybarlı bir heli ordusuna sahip olduğum için envanterde bu ikisinden mevcut. Spirit hala sırada bekliyor. Ama Spirti bir çözersem süper olacak. Çok ufak bir şey var onu atlıyorum onuda halledince flybarless dünyasına giriş yapacağım. :)

Saygılar;

Evet gy401 çok güzel sonuçlar veren gyro çok seviyorum heleki titreşimi bol olan gasser helide. Fakat eski tip flaybarlı sitil ile uçuş denemelerinden sonra pixhawk sayesinde flybarsız uçuş deneyimi tadıcam bakalım nasıl olacak inşallah sorun yaşamam :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Evet gy401 çok güzel sonuçlar veren gyro çok seviyorum heleki titreşimi bol olan gasser helide. Fakat eski tip flaybarlı sitil ile uçuş denemelerinden sonra pixhawk sayesinde flybarsız uçuş deneyimi tadıcam bakalım nasıl olacak inşallah sorun yaşamam :)

Gasser - titresim!
Gasser heli - cok titresim!
Pixhawk - titresim?
Pixhawk - heli?
Pixhawk - gasser heli?

Ben pek bilemedim, sen emin misin bu isten? ?