Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Eh madem hem yatay hem dikey kuyruk yapıldı, ortada gövdeye benzer bişey de var, koy hepsini üst üste çek iki foto, gaz verir iyi gelir...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sanki uçağa benzemeye başlamış ucundan accık...
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Vay arkadas, ne emek, ellerinize sağlık :bravo:

Bu arada Sümer abi ile ortak bir noktanızı daha buldum. Ayni ailen kalite kontrolcü kullanıyorsunuz siz de :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Teşekkürler Mehmet Bey.

Emre Kaman' Alıntı:
Deli var yetisin!!! [emoji16][emoji16][emoji16]

Ben uyarmıştım :D

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yahu İrmik de sizinle mi orada?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yok abi ya, o kadar çok isterdim ki, ama veterineri yolculuk için ilaç vermek gerekeceğini, yaşı nedeniyle de ilacı kaldıramayabileceğini, sorun olabileceğini söyledi. Bir de buraya gelirken ilk başta 6 aylık deneme süresi olarak geldiğimiz için ne olacağını bilmiyorduk, olur da dönersek hayvana boş yere eziyet etmiş olmayalım diye İzmir'de Annemde bıraktık (kara da orda). Orada hem çok güzel bir iklimde hem de evin güvenliği ve alabildiğine geniş bir bahçenin özgürlüğü ile yaşıyorlar birlikte. Burada kalıcı olacağımız kesinleştiğinde tekrar düşündük ama getirmek sadece bencillik olur hayvanın oradaki durumu çok daha iyi, burada sıcak, ev hapsi ve hepsinden önce yolculuk ilaç vs diyerekten getirmeme kararı aldık :( çok özlüyorum, Deniz'in de evde bir hayvanla büyümesini istiyorum, buradaki muhtaç kedi köpeklerden alalım diyoruz zaman zaman ama yine dönüp dolaşıp burada ne kadar kalıcaz, gidersek yanımızda götürebilecek miyiz, götüremezsek yine hayvana eziyet mi olacak vs vs vs diye diye kalakaldık öylece...
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Dikey kuyruğu hallettikten sonra (nasıl olduysa) normal sıralamayı takip edip yön dümenine girişmişim.

Yine merkezde genel şekli oluşturan balsa levhalar, hücum kenarındaki çıtalar, yerlerine yapıştırılan sinirler, menteşe yuvaları, menteşe blokları vs. ile inşaat yapılmakta. Tek fark, bu sefer sinirler lazer kesim değil, levhalardan kendim kestiğim şeritlerden yapılıp rende/zımpara ile şekillendirilmekteler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


yön dümeninin doğru düzgün şekillendirilip olması gereken profilin verilebilmesi için dikey kuyruğa bikaç noktadan iğneleyip kabaca profili hücum kenarına çizip şekillendirdim. Nihai şekillendirme için de yön dümeni ve dikeyi birbirlerine ince CApon ile "punto"layarak yapıştırdım (ilerde sökülebilecek şekilde) ve önce rende sonra zımpara ile son şeklini verdim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Emre Kaman' Alıntı:
Deli var yetisin!!! [emoji16][emoji16][emoji16]

Kalite kontrol muhendisi ayni aileden Mehmet abi, bu is olur [emoji106][emoji5]
Sumer abinin dedigi kadar varmissiniz Evren bey :laugh: :D

Bir de merak ettim. Bu kiti nereden temin ettiniz ?
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Bu arada bulunmasi kolay olmayan, her biri birbirinden degerli tiyolari iceren bu sahane konuyu sabitleyip, hemen indeks Sayfamiza ilave edelim :RCKolik:

 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Kuyrukta elleyecek yer kalmayınca (nedense yükseliş dümenlerine hiç el atasım gelmemiş) yine önlere ilerleyip köpek kulübesini tamamen bitirmeye yönelmişim...

Bu kısım biraz karmaşık bir geometriye sahip olduğu için küçük küçük parçalar halinde ilerledim:

Önce en uzun düz kısımı basit bir dikdörtgen balsa levha ile kapattım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra tek parçada kaplanamayacak alanlar için küçük parçalar kullanarak yavaş yavaş ilerledim

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Son parçayı da yapıştırıp kaba bir tesviye sonrasında elimizde şöyle bişey olmuş oldu:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Ben böyle bir kit yapsam değil uçurmak elini süreni vururum.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Evren bey, sizin gibi gerçek bir "Modelci"'yi forumda görmekten çok mutlu oldum. Malum, artık modelci kavramı da, en geç bir sene içinde tamamlanan "aldım, uçurdum, kırdım, caydım" sürecine dönüşerek içi boşalmış bir hale geldi. Hoş geldiniz, sefalar getirdiniz! Keşke hala eskisi gibi kit bulma imkanı olsa. Bu ARF çağında hala inşaatı seven, balsa yontmaktan keyif alan birisi olarak kendime bir yandaş bulduğuma da ayrıca çok sevindim. Kim bilir, belki de masanın üstünde gördüğüm alet adavatın tanıdık gelmesinden de olabilir. Ama maalesef şimdiye kadar sizin kadar ölçekli bir model yapma imkanım olmadı.

Yapım aşamaları paylaşımınızı da sanki kendim yapıyormuşum kadar keyifle, tek tek okudum. Ellerinize, emeklerinize sağlık. Ayrıca, bilmem kaç sene önce yapılan bir inşaatı fotoğraflamak, sonra da bunları bulup, çok güzel bir anlatımla paylaşmak da takdir edilecek bir şey. Planı temin ettiğiniz RCMW dergisine bir zamanlar aboneydim, her ay merakla beklerdim.

Arkası yarın dinler gibi (bir zamanların radyo programlarıydı) devamını da merakla takip edeceğim.

Bu arada, bir kaç sorum olacak;

- Kuyruktaki hafifletme deliklerini o kadar düzgün kesebilmek için hangi aleti kullandınız?
- Gövde arkasındaki former'ları plan üstünde yapıştırdıktan sonra, gövdeye U şeklinde geçirdiğinizi düşünüyorum. Peki, gövde genişliğini nasıl bu kadar milimetrik inşa ettiniz, bu esnada U'lar kırılmadı mı?
- Gövde yanlarının tamamen birbirinin aynı olması gerekiyor (ayna simetriği olarak). Çıtayı planın üzerine iğnelediğinizde, iğnenin plana temas eden ucu ile üst kısmı aynı hizada olması, yani tamamen yüzeye dik olmasını sağlamak çok zor. O nedenle, ikinci gövde yanı çıtalarının kayma ihtimali bulunuyor. İkinci gövde yanını birincisinin üzerinde inşa ederken, çıtalarda hiç kayma olmuyor mu?
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Yahu ben de 3 -5 dahtayı birbirine yapıştırınca hemen "motivasyon" pozu almaya ne de bayılıyormuşum. :D :D :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Son fotodaki telefona dikkat :)

Ama görünüşe göre bu motivasyon fotoğrafları çok da işe yaramamış zira bu aşamadan sonra çok fazla bir ilerleme kaydedemeden proje rafa kalkmış (2009 kasım sonları). Aslında birkaç birşey daha yapmıştım, en önemli kısım da deneme amaçlı yatay kuyruğun kaplanması oldu ama o aşamadaki fotoğraflar tamamen kayıp olduğu için burada paylaşma şansım olmayacak. NAsılsa ileriki aşamalarda gövdenin ve geri kalan kuyruk elemanlarının kaplamaları yapılacak, o aşamada detaylı fotoğraf ile belgeleme yaparız, çok büyük bir kayıp olmamış olur.
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Bu arada, lazer kesimin faydalarını gövde bölme şekillendiricilerinin (former) çentiklerinde görüyorum ve eski modelcileri çok daha fazla takdir ediyorum. Üşenmeyip uğraşmayı göze alsak bile, o kadar düzgün ve net olamazdı sanırım.
 
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Sumer abinin dedigi kadar varmissiniz Evren bey :laugh: :D

Bir de merak ettim. Bu kiti nereden temin ettiniz ?

Mehmet Bey, Uçağın planını İngiltere'den, Traplet Firmasından almıştım (Şu an için linkleri açık değil, açık oldukları bir zaman paylaşırım). Aynı firma uçak için gerekli aksesuarları ve "yarı" kiti de satmakta. Ancak benim kiti aldığım zamanlarda Traplet'in sattığı kitlerdeki parçalarda sorunlar olduğu bilidiriliyordu, o yüzden ben Amerikadan Bob Holman ile temasa geçip onun kestiği kiti tercih ettim. Çok da iyi etmişim çünkü kendisi de aktif bir modelci olan Bob Holman lazer kesim setlerinde kullandığı tüm balsaları titzlikle seçiyor ve uçağın parçalarının bulundukları yere, kullanıldıkları konuma göre en uygun balsayı kullanarak kesiyor. Lazer kesim makinası da o zamanlar için en iyilerden birisiydi. Malesef artık kendisi Brian Taylor tasarımlarının parçalarını kesip satmıyor (İyi ki Hurricane ile birlikte bir de Bf-109F kiti edinmişim). Sonradan duyduğuma göre Traplet müşterilerden gelen geri bildirimleri dikkate almış ve kesim dosyalarını düzeltmiş, şu an piyasadaki kitlerinin parça uyumu daha iyi olacaktır diye umuyorum. Ama yine de balsa seçimi konusunda Bob Holman'ın gösterdiği titizliği gösterebileceklerinden emin değilim (daha sanayi tipi seri üretim mantığında çalışıyorlar). İlave bilgi olarak, bu uçak için motor kaputu ve kanopi camını da Trapletten getirttim.

Konu sabitleme için de teşekkürler.


Celalettin Yazkan' Alıntı:
Ben böyle bir kit yapsam değil uçurmak elini süreni vururum.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

:D :D :D
eşim bazen bana acıyan gözlerle bakıp, "herşey tamam da uçurup çakacağın bir model için bu kadar uğraşmanı anlamıyorum" diyor :)

Hep söylediğim birşey vardır. Burada da tekrar etmiş olayım; benim için bu hobinin iki yanı var, birincisi inşaat, ikincisi de tahmin edersiniz ki uçuş. Benim için ikisi de çok keyif aldığım kısımlar, ancak şu an bu konuda paylaştığım türdeki inşaatlarda esas keyif unsuru inşaatın kendisi oluyor. Model tamamlanıp uçma noktasına geldiğinde zaten hem öğrenme hem de keyif açısından maksimum seviyede getiriyi sağlamış oluyor, olur da uçmasa yada uçuşta kaza kırım geçirse bile aslında gerçek anlamda bir "kayıp" olarak görmüyorum. Tabiki üzülmemezlik olmuyor ama sonuçta sıfırdan kendi yaptığım bir şey kırım geçirirse, biliyorum ki tamir etmek de gerekirse yeniden yapmak da mümkün benim için :)
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Omer Erkan' Alıntı:
Evren bey, sizin gibi gerçek bir "Modelci"'yi forumda görmekten çok mutlu oldum. Malum, artık modelci kavramı da, en geç bir sene içinde tamamlanan "aldım, uçurdum, kırdım, caydım" sürecine dönüşerek içi boşalmış bir hale geldi. Hoş geldiniz, sefalar getirdiniz! Keşke hala eskisi gibi kit bulma imkanı olsa. Bu ARF çağında hala inşaatı seven, balsa yontmaktan keyif alan birisi olarak kendime bir yandaş bulduğuma da ayrıca çok sevindim. Kim bilir, belki de masanın üstünde gördüğüm alet adavatın tanıdık gelmesinden de olabilir. Ama maalesef şimdiye kadar sizin kadar ölçekli bir model yapma imkanım olmadı.

Yapım aşamaları paylaşımınızı da sanki kendim yapıyormuşum kadar keyifle, tek tek okudum. Ellerinize, emeklerinize sağlık. Ayrıca, bilmem kaç sene önce yapılan bir inşaatı fotoğraflamak, sonra da bunları bulup, çok güzel bir anlatımla paylaşmak da takdir edilecek bir şey. Planı temin ettiğiniz RCMW dergisine bir zamanlar aboneydim, her ay merakla beklerdim.

Arkası yarın dinler gibi (bir zamanların radyo programlarıydı) devamını da merakla takip edeceğim.

Bu arada, bir kaç sorum olacak;

- Kuyruktaki hafifletme deliklerini o kadar düzgün kesebilmek için hangi aleti kullandınız?
- Gövde arkasındaki former'ları plan üstünde yapıştırdıktan sonra, gövdeye U şeklinde geçirdiğinizi düşünüyorum. Peki, gövde genişliğini nasıl bu kadar milimetrik inşa ettiniz, bu esnada U'lar kırılmadı mı?
- Gövde yanlarının tamamen birbirinin aynı olması gerekiyor (ayna simetriği olarak). Çıtayı planın üzerine iğnelediğinizde, iğnenin plana temas eden ucu ile üst kısmı aynı hizada olması, yani tamamen yüzeye dik olmasını sağlamak çok zor. O nedenle, ikinci gövde yanı çıtalarının kayma ihtimali bulunuyor. İkinci gövde yanını birincisinin üzerinde inşa ederken, çıtalarda hiç kayma olmuyor mu?

Ömer Bey,
Ne de güzel yazmışssınız, üzerine söyleyebilecek hiçbir şeyim yok. Ben de kendi adıma bir eski yolları yöntemleri tercih eden bir yoldaşın bulunduğu ortama geldiğim için çok mutlu oldum. Sümer Abime ne kadar teşekkür etsem azdır.

Kit bulmak artık çok zor, hatta görebildiğim kadarıyla "kit" kavramı bile değişti, ARF leri kapsar oldu artık. Kit üreticileri açısından bakacak olursak ticari açıdan haklılar da, yargılayamam. fazla miktarlarda satılmayacak birşeyi üretip stoklamak günün ticari anlayışına tamamen zıt. Öte yandan halen model planlarının satışının yapılması, yeni planların piyasaya sürülmesi ve lazer (yada CNC router) kesim yapan firmaların, sipariş üzerine de olsa yarı yada tam kitler satması bizim gibi inşa tutkunlarını ayakta tutuyor. Ayrıca hiçbirşey olmasa bile oturup kendi parçalarımızı kesme seçeneğimiz her zaman bakidir. Niyet, vakit, nakit üçlemesinin bir hizaya getirilmesine bakıyor her şey...

Yapım aşamalarını takip etmekten keyif almanıza (bu herkes için geçerli tabiki) çok sevindim. Ancak belirtmeden geçmem doğru olmaz, bu aşamaya kadar olan kısımları zaten o zamanlarda dökümante edip çeşitli forumlarda paylaşmıştım. Yoksa benim hafızam balıktan hallicedir :) fotoğraflara bakıp bakıp bu ne ola ki diye anlamaya çalışmam gerekirdi. Şu anda buraya yaptığım paylaşımları bir nevi özet geçerek, bugünün ağzından yazıyorum ama kronolojink sırayı takip edebilmek için eski paylaşımlarımdan faydalanıyorum.

Sorularınıza gelecek olursak;

- Kuyruktaki hafifletme deliklerini o kadar düzgün kesebilmek için hangi aleti kullandınız?

Yatay kuyruktaki delikleri 11 numara uçlu bıçak ile açmıştım, sonrasında da küçük zımpara çubukları veya uygun çaplı yuvarlak birşeye sarılı zımpara ile tesviye etmişimdir. Dikeyde şu aşamada görünen eliptik açıklıklar ise lazer kesim makinasının marifeti :) Ayrıca burada kullanıp kullanmadığımdan çok emin olmasam da bu tür işlerde kullanmayı çok sevdiğim bir alet setim var(dı) "Gaskin Softbore Cutters" Malesef artık bunlar satılmıyor sanırım. Bu set çok basitçe farklı çaplara sahip ve uçları keskinleştirilmiş pirinç borulardan oluşmaktaydı ve balsa yada kavak kontra gibi nispeten yumuşak ağaçlarda tam olarak yuvarlak delikler açmak için çok kullanışlıydılar. Bu tarafa taşınma işi çıkınca İstanbuldaki atolyeyi toparlarken çok sevdiğim bir abime hediye etmiştim o seti. Sanırım tornada yenilerieni kendim yapsam faydalı olacak :)

- Gövde arkasındaki former'ları plan üstünde yapıştırdıktan sonra, gövdeye U şeklinde geçirdiğinizi düşünüyorum. Peki, gövde genişliğini nasıl bu kadar milimetrik inşa ettiniz, bu esnada U'lar kırılmadı mı?

Aynen düşündüğünüz gibi yerleştirdim formerları. İnce ayar yapabilmek için iki gövde yanı arasına gelecek olan çıtaların boylarını biraz fazla olacak şekilde kesmiştim, nihai yapıştırma sırasında formerları referans olarak kullanıp, plandaki karşılığına göre de kontrol edip ara çıtaların boylarını ayarlayıp yapıştırdım diye hatırlıyorum. Bu şekilde iskelet ve formerlar birbirlerine tam oturdular.

- Gövde yanlarının tamamen birbirinin aynı olması gerekiyor (ayna simetriği olarak). Çıtayı planın üzerine iğnelediğinizde, iğnenin plana temas eden ucu ile üst kısmı aynı hizada olması, yani tamamen yüzeye dik olmasını sağlamak çok zor. O nedenle, ikinci gövde yanı çıtalarının kayma ihtimali bulunuyor. İkinci gövde yanını birincisinin üzerinde inşa ederken, çıtalarda hiç kayma olmuyor mu?

İlk gövdeyi inşa ettikten sonra ters çevirip (ayna simetriği olması için) ikinci yarıyı onun üzerinde yapmıştım. Fotoğraflardan görebildiğim kadarıyla ikinci yarıyı yaparken ana çıtaları doğrudan ortalarıdan geçecek şekilde iğnelemişim, bu sayede hareket etmeden ve alttakine tam hizalı olarak kalmalarını sağlamayı umud etmişim sanırım :) Tabi iğneleri ek yerlerine yada köşe birleşimlerine değil sadece doğrusal kuvvetlerin etkidiği ortalarda kalan kısımlara saplamışım. Köşeler ve kafes sistemin ek yerleri iğne saplamak için pek akıllıca konumlar olmayacaktır :)

Gövde formerları üzerindeki çentikler hakkındaki tespitiniz çok doğru, elle de yapılması imkansız değil tabiki (birkaç formerı sonradan elle yapmam gerekti) ama hem genişlik, hem merkez hattın korunması hem de derinliğin her formerda her çentikte sabit olması büyük ustalık dikkat ve özen isteyen bir çalışma. Lazer kesimin sağladığı hassasiyet ve kazandırdığı zaman paha biçilemez...
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Özgür Evren Varol' Alıntı:
...
:D :D :D
eşim bazen bana acıyan gözlerle bakıp, "herşey tamam da uçurup çakacağın bir model için bu kadar uğraşmanı anlamıyorum" diyor :)

Hep söylediğim birşey vardır. Burada da tekrar etmiş olayım; benim için bu hobinin iki yanı var, birincisi inşaat, ikincisi de tahmin edersiniz ki uçuş. Benim için ikisi de çok keyif aldığım kısımlar, ancak şu an bu konuda paylaştığım türdeki inşaatlarda esas keyif unsuru inşaatın kendisi oluyor. Model tamamlanıp uçma noktasına geldiğinde zaten hem öğrenme hem de keyif açısından maksimum seviyede getiriyi sağlamış oluyor, olur da uçmasa yada uçuşta kaza kırım geçirse bile aslında gerçek anlamda bir "kayıp" olarak görmüyorum. Tabiki üzülmemezlik olmuyor ama sonuçta sıfırdan kendi yaptığım bir şey kırım geçirirse, biliyorum ki tamir etmek de gerekirse yeniden yapmak da mümkün benim için :)

Evren bey, bir tanımlama bu kadar mı cuk oturur? Benim için de aynı şeyler geçerli; birincisi modelin inşaatı, ikincisi uçuşu. İnşaatı tamamladığım zaman modelden aldığım keyfin birinci aşaması tamamlanmış oluyor. Uçtuğu zaman da ikinci aşaması. Bir farkla, benim eşim bana acıyan gözlerle bile bakmaz!...

Özgür Evren Varol' Alıntı:
...
- Kuyruktaki hafifletme deliklerini o kadar düzgün kesebilmek için hangi aleti kullandınız?

Yatay kuyruktaki delikleri 11 numara uçlu bıçak ile açmıştım, sonrasında da küçük zımpara çubukları veya uygun çaplı yuvarlak birşeye sarılı zımpara ile tesviye etmişimdir. Dikeyde şu aşamada görünen eliptik açıklıklar ise lazer kesim makinasının marifeti :) Ayrıca burada kullanıp kullanmadığımdan çok emin olmasam da bu tür işlerde kullanmayı çok sevdiğim bir alet setim var(dı) "Gaskin Softbore Cutters" Malesef artık bunlar satılmıyor sanırım. Bu set çok basitçe farklı çaplara sahip ve uçları keskinleştirilmiş pirinç borulardan oluşmaktaydı ve balsa yada kavak kontra gibi nispeten yumuşak ağaçlarda tam olarak yuvarlak delikler açmak için çok kullanışlıydılar. Bu tarafa taşınma işi çıkınca İstanbuldaki atolyeyi toparlarken çok sevdiğim bir abime hediye etmiştim o seti. Sanırım tornada yenilerieni kendim yapsam faydalı olacak :)
...

Benim de bu iş için kullandığım bir ayağı bıçaklı daire kesici tower'dan aldığım bir alet var. Ama daha çok yuvarlak kaplama kesmek için uygun, balsayı tam kesip çıkarmak zor. Şu duvarlara ya da sunta vs ye yuvarlak delik açmak için kullanılan dairesel testere gibi aletler var. Onların şöyle küçüğü olsa süper olacak aslında.
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Evet modele dönecek olursak, önceki mesajda da yazdığım gibi, aşağı yukarı bu son aşamadan sonra çeşitli nedenlerle bu proje rafa kaldırıldı ve tekrar çalışılacağı günü beklemeye başladı. O dönemlerde özellikle yoğun bir şekilde planörlerle ilgilendiğim için, yaz ayları antreman uçuşları ve yarışmalar, aralarda yarışmada hasar gören modellerin tamiratları, bakımları, kış ayları yeni sezon için yeni planörlerin inşaası AR-GEsi ve nadiren de olsa uçurduğum motorlu modellerin hasarları tamiratları yada diğer inşaatım tüm boş vakti alıyordu. Zavallı Hurri ise sabırla sıranın ona geleceği günü bekliyordu...

2015 yılı başlarında gelen sürpriz bir iş teklifi sonucunda bir anda kendimizi iki aylık bebekle birlikte Umman'da bulduk. Başlarda açıkçası kalıcı olup olamayacağımızı bilemediğimiz için çok da fazla "yerleşecek" hareketler yapmadık, ben sadece birkaç plastik maket getirip aralarda kafa dağıtmak için bişeyler yaptım, zaten sadece iki kişi olarak bebek büyütmek geriye fazla da boş zaman bırakmıyordu. Biraz biraz buradaki süremizin daha uzun olacağı netleşmeye başlayınca da ufak ufak RK modelcilik için adımlar atmaya başladım. İlk iş olarak bizi ziyarete gelen babama yanında radyomu getirttim. Radyo sorunsuz bir şekilde gümrükten geçince çok rahatlamıştım, çünkü buraya radyo kontrollü her türlü uçan nesneyi getirmek (ithal etmek) kanunen yasak (babama sıkı sıkı tembih etmiştim, sorarlarsa "araba, gemi kumandası bu" de diye, onlar serbest :) ). Radyo geldikten sonra buradaki modelci grubundan ikinci el bir uçak aldım ve onlarla birlikte uçmaya başladım. Ha diyeceksiniz, yasak değil miydi nasıl uçuyorsunuz? Evet yasak, ithalat (posta ile getirtme dahil) yasak, uçurmak da yasak, ama biz askeri bir alanda, özel izinle, uçuş yapıyoruz. Bu tarz çelişkilere sanırım hepimiz aşinayız, bu taraflar da çok farklı değil :) Tabi laf arasında (sorumsuz) "drone"culara da ufaktan bir giydirmek lazım sanırım ama faydası da yok... Herneyse, bu arkadaşlarla gide gele sohbet ede ede neyin getirilebileceğini neyin getirilemeyeceğini, gümrükten geçişin "püf noktalarını" vs vs öğrendim zaman içinde. Nihayetinde burada da kesin olarak bir inşaat yapmaya karar verdiğimde hurricane'i buraya getimenin en doğru seçim olacağını düşündüm. Zira henüz ortada kanat yok (kanat parçaları bir poşet içindeki sinirlerden ibaret) gövde desen kuyruk yapıştırılmadı, ana gövde tek başına çok da uçağa benzemiyor, kısacası havaalanı gümrüğünden geçirme olasılığım yüksek. Ayrıca üerindeki emek de toplasanız bir iki ay, şu an sıfırdan yapsam daha bile kısa sürer, en kötü durumda gövdeye el koyarlar, geri kalan "dahta" parçaları kurtarırız, diyerekten hadid dedim, vakit hurricane vaktidir... (Her işte bir hayır vardır derler, belki de bu modelin o halde kalmış ve rafa kalkmış olması buraya getirebilmek içindi :) )

Yine de riski azaltmak ve dağıtmak için ilk seyahatimde sadece planları (evrak çantasında) kaputu, kuyruk elemanlarını, kanopiyi ve iniş takımlarını vede bir gemi maketi kutusu içine konmuş şekilde lazer kesim parçaları getirdim. Her bir parçanın ayrı bir bavul yada çantada olmasına dikkat ederek dağıttım. Ayrıca buradaki arkadaşların tavsiyeleri doğrultusunda gümrük memurunun soracağı sorulara da hazırlıklıydım, "aa bu uçmuyor ki", "statik model bu, duvara asacağım", "yahu nasıl uçsun bu motor var mı baksana" vb vb vb.. Neyse ki hiçbirisne gerek kalmadı, sorunsuz bir şekilde geçtik ve evde her şeyi yere serip mutlu mutlu seyreyledim dakikalarca...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu parçaların buraya gelişleri 2016 yılının ağustos ayına denk geldi...
 
Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Omer Erkan' Alıntı:
Benim de bu iş için kullandığım bir ayağı bıçaklı daire kesici tower'dan aldığım bir alet var. Ama daha çok yuvarlak kaplama kesmek için uygun, balsayı tam kesip çıkarmak zor. Şu duvarlara ya da sunta vs ye yuvarlak delik açmak için kullanılan dairesel testere gibi aletler var. Onların şöyle küçüğü olsa süper olacak aslında.

O "pergelvari" kesiciyi ben de kullanıyorum, malesef balsada pek pratik değil, dairenin su yönüne dik olan kesimlerinde hep çuvallıyorum, ya kesim güzel olmuyor ya iğne yerinden kaymaya başlıyor, kesim merkezli olmuyor...

Benim söylediğim aletler aynen buvat açacağı yada dolap kapaklarında yaylı menteşelerin yuvalarını açmak için olan aparatlara çok benziyorlar.

Fotoğraflarını buldum eski dosyaların içinde :)

Set şöyle birşey
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kesici kısmının görünümü de şöyle (Etrafına sarılı zımpara tam olarak kesici kısmının görülmesine engel oluyor ama temelde ucu keskinleştirilmiş pirinç bir tüp sözkonusu olan):
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Fotoda gördüğünüz gibi ayrıca farklı yarıçaplardaki alanların yuvarlak olarak zımparalanmasında da oldukça faydalılar :D