Uçan merdiven Fokker DR1

Valla sizi kışkırtıyor gibi olmayayım, ama pilotun ceketini ve pilot başlığını da eşim dikti. Hem de özene bezene deriden! Üşümesin diye atkısını da bağladı

Bu konuda bende şanslı taraftayim, eşimden hediye bir x5 im var. :)
Hediye derken finans kısmını yaptı sadece tabi.
 
Çok şükür benim hanım da bana hediye olarak 2 kanal lama5 alıvermişti yıllar önce, ama bana alırken dayanamayıp kendisi uçurmaya kalkmış ve doğal olarak kırmış :laugh:, ancak Hakan bunu nasılsa tamir eder uçurur diyerek bozuntuya vermeden paketlemiş, ama öyle bir paket yapmış ki , inanın içinden altın çıksa o paket atılmazdı , ve ben de atmadım tabii ki ,hala saklıyorum. İçinden çıkan malumunuz üzre oyuncak olduğu için hiç tamir olamadı ama beni bu hobiye başlattı, yani bir bakıma benim hanım hayatının hatasını yapmıştı bana bu hediyeyi verirken :lollol:
Ne bilsin garibim , artık bu saatten sonra Hakan'ın helileriyle yatıp kalkacak kadar , kafayı sıyırtacağını.....:lol:
 
Valla sizi kışkırtıyor gibi olmayayım, ama pilotun ceketini ve pilot başlığını da eşim dikti. Hem de özene bezene deriden! Üşümesin diye atkısını da bağladı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Arayıp, tarayıp ceylan derisi bulsaydı bari! Red baron gibi adama koyun derisi olacak değil herhalde!
 
Abi modelin hayırlı olsun, eşten gelen hediyeler de daha bir keyifli uçuruluyor :)

Bu tayyareyi seviyor olmama rağmen bir uçak için üç kanat yapmak ve sahaya taşımak benim tembel bünyeme aykırı geliyor :D

Aileronlar ile ilgili çekinceni pek anlayamadım açıkçası, biraz daha detaylandırırsan sevinirim, meraklandım...

Keyifli uçuşlar :thumbup::saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Abi modelin hayırlı olsun, eşten gelen hediyeler de daha bir keyifli uçuruluyor :)

Bu tayyareyi seviyor olmama rağmen bir uçak için üç kanat yapmak ve sahaya taşımak benim tembel bünyeme aykırı geliyor :D

Aileronlar ile ilgili çekinceni pek anlayamadım açıkçası, biraz daha detaylandırırsan sevinirim, meraklandım...

Keyifli uçuşlar :thumbup::saygilar:
Endişe demeyelim de deney diyelim. Aileronlar gövde ekseninin epey üzerinde. Üstten kanatlı birçok modelin de üzerinde. Uçağı aileron ile sağ-sola yatırırken gövde ekseninde yatış yapmasını hedefliyorum. Daha önce hiç diferansiyel ayar kullanmadım. Bu uçakta deneyeyim diye düşünüyorum.
 
Ya ustam düşündüğün şeye bak , sen istediğin gibi aileron yap , Fokker o , Bastın mıydı , triple tono bile atar hiç korkma, bas gitsin :p:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Endişe demeyelim de deney diyelim. Aileronlar gövde ekseninin epey üzerinde. Üstten kanatlı birçok modelin de üzerinde. Uçağı aileron ile sağ-sola yatırırken gövde ekseninde yatış yapmasını hedefliyorum. Daha önce hiç diferansiyel ayar kullanmadım. Bu uçakta deneyeyim diye düşünüyorum.
Offf duyan da her uçuşta ip gibi tonolar atıyor falan zannedecek! :lol:
 
Offf duyan da her uçuşta ip gibi tonolar atıyor falan zannedecek! :lol:
Büyüyünce ben de böyle uçacağım (bkz. 2.20'den itibaren tonoya özellikle dikkat):
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Hedefim bu uçakla öyle tono atabilmek!
 
Ya Deniz süper olmuş güle güle kırımsız günlerde uçur inşallah.Pilotta ceketi ve şapkasıyla tam baron valla. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Bu hafta sonu, pazar akşamı günün sonuna doğru, rüzgarın da dinmesini fırsat bilerek maiden uçuşunu yapmak istedim.
Pilleri taktım, switchleri açtım ama tık yok! ?

Bu uçağın en kötü tarafı tüm kritik elemanlar kapalı bir gövdenin içinde. Açmak tam bir azap! Bir de bu uçak haftalardır hangarda bekliyor. Bir de üstüne üstlük bir abimiz "kablolarını fare kemirmiştir" demez mi? Ruh halimi anlatmama gerek yok sanırım.
Neyseki kıymetli abilerimin yardımıyla alıcıyı değiştirdim (sorunun ne olduğunu ne siz sorun, ne de ben yazayım).
Yerde tüm kontrolleri (!) yaptım. Hava da kararmak üzere,...
Hadi kalkalım dedik, pist başına koyduk, gazı açtım, kuyruk 1-2 metrede yerden kalktı...
O da ne?! Ulan hızlandı herif sola dönüyor!...
Tam sağ rudder! Bana mısın demiyor!
Epey de hızlandı, pistin kenarına var en fazla 1m!
Hafif elevatör çek!
Sağ rudderı yavaşça geri bırak!
Yatışı aileron ile kontrol et!
Zaten zıplaya zıplaya gidiyorsun; bari havalan!
Çatırt!............
Bunların hepsi 3 sn içinde ve 10 m mesafede oldu....
Hala kendime çok kızgınım!
1) Sorunsuz kalkacağıma o kadar emindim ki, olmaması gereken bir şey çıktığında panikledim ve gerekli tepkiyi zamanında veremedim.
2) Hava kararacak diye acele ettim.
3) İçimdeki kötü hisse rağmen inat ettim ve gaza geldim....
Ben dersimi aldım ama.
Keskin sola dönüşün sebebini bilmiyorum ama tekerlekten şüpheleniyorum. Keza tekerlek jantından ayrılmıştı. Tumba sırasında mı oldu? Yoksa kalkış koşusunda mı? Emin olamam.
Tamir ediyorum, az bir şey kaldı. Pazar'a yetişir umarım. Hezarfen'e beklerim.
 
Son düzenleme:
Abi tam olarak ne oldu ben anlamadım diyecektim ki diğer taraftaki açıklamaların imdadıma yetişti. Merak edenler için buraya da kopyalayalım.

Red Baron ile geçtiğimiz pazar günü çok acemice ve çok moral bozucu bir kalkış yapmaya kalktım. Kalkamadığım gibi pistten çıktım. Kendime çok kızgınım hala. Videosunu Sümer abi çekti diye hatırlıyorum. Eve gelince hanımdan da sağlam bir fırça yedim. Neyseki hasar ciddi değil. Bu pazara kadar yetiştireceğim hayırlısıyla.....

Büyük geçmiş olsun bu arada :( Neyse ki hasar çok az diyorsun...
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi