Uçan merdiven Fokker DR1

Video bende ama izinsiz yayımlamak istemedim. O kadar küfür ettim ki! Ulan kessene gazı... Bu arada çok şanslısın. Eğer havalanacak olsaydı muhtemelen tellere ya da direklere girecektin.


İnce düşünmüşsün, teşekkür ederim. Bu arada olay hatırladığımdan da çabuk gelişmiş...
 
Eksoz gazı kafa yapmış, o yüzden olmuş bence. ? ? ?
Biz balıkadamlar da su altında bazan azot gazının narkotik özelliği nedenli yönlerde çuvallardık. :rolleyes::rolleyes:
Her patlarcının başına gelebilecek bir olay. ;) :laugh:
Herşey bir yana, model harika. İyiki hasar almamış.:bravo:
 
Abi geçmiş olsun, modelin kalkmayıp çimlere girmesi bence çok hayırlı olmuş...

Maiden öncesi yavaş ve hızlı taksi denemeleri yaptın mı? Bu uçak yer kontrolü en zor uçaklardan birisidir, asla ver gazı havalan mantığıyla gitmemek gerekli. Yeterli pist var, gazı çok yavaş (çok çok yavaş!) açarak ve modeli pistte düz çizgide tutmaya çalışarak kontollü bir şeklide hızlanmak gerek bu tür modellerde. En ufak bir çizgi kaçışında da anında kalkış iptal edilmeli, “devam edeyim nasılsa toparlarım” yaklaşımı çoğu zaman enkazdan modelin parçalarını toparlamakla biter :(

Modelin kuyruk tekerini biraz (5-10 derece) sola dönük ayarlamanı tavsiye ederim, böylece yerde taksi yaparken düz gitmek için mecbur sağ rudder vereceksin demektir, kalkış koşusunda da kuyruk tekeri etkisini kaybedip rudderın gücünü bulmaya başladığı hızlarda zaten rudderın sağ tarafta olur, kuyruk yerden kalkarken oluşan gyroskopik gecikmenin yol açtığı sola dönüşü anında karşılar, belki az yada fazla gelebilir bu, ama bunu düzeltmek 0 rudder ile başlamaktan daha kolaydır ve zaman içinde kuyruk tekerindeki açıya ince ayar yaparak rudderın tam olmasını sağlayabilirsin...
 
Mesele şu ki, kuyruk tekeri hiç yok! Dahta bir ayak var sadece...
(önceki sayfada demiştim ya çok fazla ve acemi hataları yaptım diye, acele ettim)

Ooo! tam skeyl olmuş :)

O zaman yapacak fazla birşey yok abi. Tekerleklerin eşit derecede sürtünmesiz olduğundan emin olmak lazım. Taksi yapmayı dene birgün ama epey zorlayacaktır tahminimce, aşağı elevatörü hassas bir şekilde kullanarak pervaneyi yere çarpmadan kuyruğu hafifçe kaldırmayı ve orda tutmayı öğrenmen lazım, zira düşük hızlarda rudder da etkili olmayacak, frenlerin de yok, yön kontrolün yok gibi birşey... ? Model kararlı bir şekilde hep belli bir tarafa çekme eğilimindeyse, en azından rudder etkili olacak hıza ulaşana kadar modelin düz bir hattı takip etmesi için diğer taraftaki tekerleği biraz daha sıkmak veya kuyruktaki tahtayı diğer tarafa çevirmek gibi denemeler yapabilirsin. Bütün mesele rudder etkin hale gelene kadarki hızlanmada modelin pistte kalması :)
 
Onu Almanlara sormak lazım ustam , vardır adamların bir bildiği herhalde, kaldırma gücü desem , o kadar bombardıman yaptı mı Almanlar , çeviklik desem , rakibi camel sophwith de hemen hemen aynı çeviklikte bir uçak , herhalde o dönemin şartlarında , bilim ve teknolojinin verebildiği maksimum ışıkta yapabildikleri buydu , inişi kalkışı sıkıntılı bir uçak ama uçarken havada alttan bakılınca şahin gibi enteresan bir silueti de var....Ben yine de hastasıyım bu uçağın , kırmızı olduğu için kan çekiyor olabilir mi acaba :D
 
Onu Almanlara sormak lazım ustam , vardır adamların bir bildiği herhalde, kaldırma gücü desem , o kadar bombardıman yaptı mı Almanlar , çeviklik desem , rakibi camel sophwith de hemen hemen aynı çeviklikte bir uçak , herhalde o dönemin şartlarında , bilim ve teknolojinin verebildiği maksimum ışıkta yapabildikleri buydu , inişi kalkışı sıkıntılı bir uçak ama uçarken havada alttan bakılınca şahin gibi enteresan bir silueti de var....Ben yine de hastasıyım bu uçağın , kırmızı olduğu için kan çekiyor olabilir mi acaba :D

İlk operasyonel 3 kanatlı uçağı da Sopwith yapmıştı. Aslında o zamanın koşulları düşünüldüğünde gerekçeler gayet mantıklı, zaten benim gerçek uçaklara lafım yok, fokker triplane’i kırmızı olsun siyah olsun severim de, ama soylediklerim model için, 3 tane kanat inşa edip tek bir modele koymak benim gözümde israf ??? o yüzden bugüne kadar hiç çok kanatlı model yapmadım ???