Yaptigim ucak ilk kalkis denemesinde kirima ugradi!

Seyredemiyorum. Yaş kısıtlaması koymuşsun.
Abi YouTubede izle dediğinde belki izleyebilirsin. Ayrıca videoyu özetlersek bir kişi uçak elinde koşuyor.Uçağı gövdeden ve kuyruktan tutuyor. 3-5 metre sonra uçağı atabilmek için duruyor. Ve uçağı kontrollü güç kullanarak atamıyor. Uçak atarken önce gövdedeki elini bırakıyor. Sonra kuyruktaki eliyle güç vererek itiyor. Uçak elden çıkarken verilen kontrolsüz güç sonucu burunu hemen havaya kaldırıyor. Sonra burunu aşağı indirip loop atıyor. Loopu 360 derece tamamlayıp kuyruk aşağıda yere düşüyor.

Uzun lafın kısası videoda doğru olan birşey yok. Uçak 110cm kanat açıklığına sahip gibi duruyor. 1 buçuk kiloluk bir uçak. Elden atarak kaldırmak profesyonellik ister bence. Hem atan kişi hem atıldığında uçağı toporlayacak kişi acemi olunca baya zor denilebilir böyle bir havalanma. Hadi diyelim kalktı ve uçtu. Yere iniş nasıl olacak?

Yapılacak şey gayet basit. Hem bir iniş takımı eklenecek hemde mümkünse daha hafif bir pil kullanılacak. Ve ağırlık dengesine azami dikkat gösterilecek. Yine de uçak fazla ağır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Emre Duran
Abi YouTubede izle dediğinde belki izleyebilirsin. Ayrıca videoyu özetlersek bir kişi uçak elinde koşuyor.Uçağı gövdeden ve kuyruktan tutuyor. 3-5 metre sonra uçağı atabilmek için duruyor. Ve uçağı kontrollü güç kullanarak atamıyor. Uçak atarken önce gövdedeki elini bırakıyor. Sonra kuyruktaki eliyle güç vererek itiyor. Uçak elden çıkarken verilen kontrolsüz güç sonucu burunu hemen havaya kaldırıyor. Sonra burunu aşağı indirip loop atıyor. Loopu 360 derece tamamlayıp kuyruk aşağıda yere düşüyor.

Uzun lafın kısası videoda doğru olan birşey yok. Uçak 110cm kanat açıklığına sahip gibi duruyor. 1 buçuk kiloluk bir uçak. Elden atarak kaldırmak profesyonellik ister bence. Hem atan kişi hem atıldığında uçağı toporlayacak kişi acemi olunca baya zor denilebilir böyle bir havalanma. Hadi diyelim kalktı ve uçtu. Yere iniş nasıl olacak?

Yapılacak şey gayet basit. Hem bir iniş takımı eklenecek hemde mümkünse daha hafif bir pil kullanılacak. Ve ağırlık dengesine azami dikkat gösterilecek. Yine de uçak fazla ağır.
Tesekkurler:saygilar:
 
1. O şekilde elden atılmaz.
2. O kanadın o ağırlığı taşıyabilmesi çok ciddi bir hızda uçması gerekir ki, ne kalkış mümkün, ne de sağlıklı bir iniş.
3. En azından süzülür gibi yapması gerekirdi. Ki bunu yapamamasının nedeni bence fırlatma sırasında pil adamakıllı geriye kaymıştır.
Yani her şey yanlış.
 
1. O şekilde elden atılmaz.
2. O kanadın o ağırlığı taşıyabilmesi çok ciddi bir hızda uçması gerekir ki, ne kalkış mümkün, ne de sağlıklı bir iniş.
3. En azından süzülür gibi yapması gerekirdi. Ki bunu yapamamasının nedeni bence fırlatma sırasında pil adamakıllı geriye kaymıştır.
Yani her şey yanlış.
Ben aslında asagidaki plandan yola çıkarak uçağı yaptım
pdf:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Onun uçağının kalkış ağırlığı 1490gr olarak yazılmış. Benim elimde 2 tane 2212 olduğu için çift motorlu yaptım.
Kanadı 8cm daha uzun yaptım.
İki motorun 1045 pervane ile itki gücü 800+800 1600 gr olarak geçiyor. Bu yeterli değilmi?
Pilide aslında cırtcırtla tutturmuştum ama daha sağlam tutturmam gerektiğini anladım. Anlamadığım şey pil geriye kayınca nasıl uçağın burnu aşağı iniyor. Yukarı doğru kalkması gerekmez mi?
İlginiz için teşekkürler.:saygilar:
 
Merkezkaç kuvveti! Önce yukarıya dönüyor zaten.
Benim tahminim bu. Sadece üç saniyelik bir video görüntüsünü seyrederek, o da uzak kalmış, kesin bir şey söylemek çok zor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Emre Duran
Henüz denge sağlamamış bir uçağın dengesi tekrar bozulduğunda yaptığı şeyleri anlamaya çalışmak çok da gerekli değil bence. Zaten uçağın ağırlığının en az 3de 1ini oluşturan bir pilin 2-3cm yer değiştirme ihtimali bulunması bile başlı başına kırım sebebi olabilir.

Uçağın kanat boyu tam olarak nedir? Kanadın airofil yapısı nasıl. Şöyle yakın çekim birkaç fotoğraf atarsanız ne hakkında konuştuğumuzdan emin olmuş oluruz.

Uçağı uçuran şey sadece motorlar değildir. Yani motorlar yeterli çekişi sağlasada uçağın uçmayabilir. Tekrar ediyorum: Herşey doğruysa bile 1.5kg uçağın o şekilde havaya atılarak havalanması zor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Birde kumandayı kullanan önce yukarı komutu verip ardına düzeltme için aşağı komutu vermiş olmasın zaten gaz tam verili iken kontrol edende o hale getirmiş olabilir
 
Henüz denge sağlamamış bir uçağın dengesi tekrar bozulduğunda yaptığı şeyleri anlamaya çalışmak çok da gerekli değil bence. Zaten uçağın ağırlığının en az 3de 1ini oluşturan bir pilin 2-3cm yer değiştirme ihtimali bulunması bile başlı başına kırım sebebi olabilir.

Uçağın kanat boyu tam olarak nedir? Kanadın airofil yapısı nasıl. Şöyle yakın çekim birkaç fotoğraf atarsanız ne hakkında konuştuğumuzdan emin olmuş oluruz.

Uçağı uçuran şey sadece motorlar değildir. Yani motorlar yeterli çekişi sağlasada uçağın uçmayabilir. Tekrar ediyorum: Herşey doğruysa bile 1.5kg uçağın o şekilde havaya atılarak havalanması zor.
Kanat boyu 132 cm genisligi yakalsik 24 cm, cubugun on taraftan uzunlugu 8 cm,


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kanat airofil yapısı çok hoşuma gitti :) Eline sağlık. Otopilotum hiç olmadı. Olsaydı kesinlikle güvenmezdim kalkış konusunda.
Kuyruk ile kanadın arasındaki boşluk kısa gibi geldi bana. Haliyle burun kısmı uzun. Ama bilmiyorum.

134 cm kanat açıklığı ile 1.5kg uçak uçar. Ama motorların hakikaten 800+800=1600g thurst üretiyorsa. Pratikte !

Yani mümkünse eğer gövde kısmını farklı bir malzemeden daha hafif ve iniş takımı ekleyerek yap tekrardan. En önemlisi ağırlık merkezini ayarla. Pilin hareket etmediğinden emin ol. Ve otopilota güvenmeyerek kendin uçağı kaldır. Yer koşusunu biraz uzun tutmanda fayda var. Kalkışı iyice hız kazandığında yaparsın.

Eğer bu halini denemek istiyorsan yine bir iniş takımı ekleyerek aynı işlemleri uygulayabilirsin. Kolay gelsin :)
 
Kanat airofil yapısı çok hoşuma gitti :) Eline sağlık. Otopilotum hiç olmadı. Olsaydı kesinlikle güvenmezdim kalkış konusunda.
Kuyruk ile kanadın arasındaki boşluk kısa gibi geldi bana. Haliyle burun kısmı uzun. Ama bilmiyorum.

134 cm kanat açıklığı ile 1.5kg uçak uçar. Ama motorların hakikaten 800+800=1600g thurst üretiyorsa. Pratikte !

Yani mümkünse eğer gövde kısmını farklı bir malzemeden daha hafif ve iniş takımı ekleyerek yap tekrardan. En önemlisi ağırlık merkezini ayarla. Pilin hareket etmediğinden emin ol. Ve otopilota güvenmeyerek kendin uçağı kaldır. Yer koşusunu biraz uzun tutmanda fayda var. Kalkışı iyice hız kazandığında yaparsın.

Eğer bu halini denemek istiyorsan yine bir iniş takımı ekleyerek aynı işlemleri uygulayabilirsin. Kolay gelsin :)
Teşekkür ederim efendim. Bu haliyle iniş takımı ekleyerek deneyeceğim. Umarım başarılı olur. Sorunuma çözüm üretmeye çalışan herkese şükranlarımı sunuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Rica ederim. Kıyaslama olması açısından ilk uçurduğum uçakla alakalı bilgi vereyim.

Mesela ben 1.5kglık çift motorlu bir uçak yapmıştım. Uçağında benim de ilk uçuşumuzdu. Çift motorluydu ve her motor 1.3kg thurst üretiyordu. Yani toplam 2.6kg Tabi ben ölçerken tek tek bir pille ölçtüm bunu. Ama uçarken iki motor da tek pilden besleniyordu. Her neyse. Bu airofil yapısı ile 130cm kanat açıklığına sahip 1.5kg uçak uçtu. Ama çok zor uçtu. Çok cebelleştim uçarken. Yani motorların o ağırlık karşısında yetersiz gelebilir. Ama senin kanadının airofil yapısı gayet güzel. Belki daha kolay uçar uçağın.

Airofil yapısı
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk uçuş
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Emre Duran
Ben aslında asagidaki plandan yola çıkarak uçağı yaptım
pdf:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Onun uçağının kalkış ağırlığı 1490gr olarak yazılmış. Benim elimde 2 tane 2212 olduğu için çift motorlu yaptım.
Kanadı 8cm daha uzun yaptım.
İki motorun 1045 pervane ile itki gücü 800+800 1600 gr olarak geçiyor. Bu yeterli değilmi?
Pilide aslında cırtcırtla tutturmuştum ama daha sağlam tutturmam gerektiğini anladım. Anlamadığım şey pil geriye kayınca nasıl uçağın burnu aşağı iniyor. Yukarı doğru kalkması gerekmez mi?
İlginiz için teşekkürler.:saygilar:
kullandığın pil li-ion mu ??