50-55 CC Model Toplama

50-55 CC Model Toplama

Doğuş ellerine sağlık. Gerçekten baştan sona heyecanla okudum. Son halinin resimlerini ve uçuşunu merakla bekliyorum.

Başarılar kardeşim.
 
50-55 CC Model Toplama

Ali Bülent MESGUTLU' Alıntı:
Doğuş ellerine sağlık. Gerçekten baştan sona heyecanla okudum. Son halinin resimlerini ve uçuşunu merakla bekliyorum.

Başarılar kardeşim.


Çok teşekkür ederim abi. Umarim uçuşunuda görürüz. [emoji3] Eskiden heyecan yapardim yeni model filan diye modeller büyüdükçe heyecan azalıyor gibi. Büyük uçak daha fazla mı güven veriyor yoksa ben mi alıştım anlamadım abi. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Doğuş' Alıntı:
Çok teşekkür ederim abi. Umarim uçuşunuda görürüz. [emoji3] Eskiden heyecan yapardim yeni model filan diye modeller büyüdükçe heyecan azalıyor gibi. Büyük uçak daha fazla mı güven veriyor yoksa ben mi alıştım anlamadım abi. [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk
Bence sen alismaya basladin :D Eger heyecan azaliyorsa aman dikkat Dogus :laugh:
 
50-55 CC Model Toplama

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bence sen alismaya basladin :D Eger heyecan azaliyorsa aman dikkat Dogus :laugh:

Abi heyecan azalıyor derken kumanda başinda hala ellerim ayaklarım titriyor. Ama başta bir korku vardı. Uçar mı uçmaz mı, konar mı konmaz mı diye. Artık bir uçağın havada kalamayacağını kıra kıra öğrendik abi. [emoji4]

Birde bir sıkınti var uçak büyük küçük önemli değil. Ama uçakta malzeme çok fazla, ya kendi evime ya da ufak bir atölyeye çıkmam şart. Sizlere çok özeniyorum abi bir çantaya çoğu şeyi sığdırıyorsunuz. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
50-55 CC Model Toplama

mavikaya2011' Alıntı:
Herkese iyi günler, 50cc uçak yapım aşamaları görünce dayanamadım bir yorumda ben yazayım dedim. DLE motor uzmanlık alanımdır(işin şakası). \Halil İbrahim Kalay\ iyi bilir. :) Motor galiba hiç çalışmamış resimlerden öyle anladım. En az 2 depo yerde çalışmadan havada rodaja geçmemenizi tavsiye ederim. 1256tg başlangıçta çok yeterli bir servo olacaktır. İlerde uçağınızın hantal kalacağını göreceksiniz. O zaman MKS ve Savöx gibi firmaların daha güçlü servolarına geçme ihtiyacı duyabilirsiniz. HV777, Savöx2270, HV1220 ve 1256 servolarla 50cc bir çok uçak tecrübem oldu. 50cc uçaklarımız 12kg torkla da uçar 40kg torklada zamanla bunun farkını anlayacaksınız. Kill switch konusunda switch'i yanlışlıkla kapatmayacaksanız hepsi aynı işi yapar. RCEXL en en iyi fiyat performans sahibi olandır benim fikrimce. Hiç bozulduğunu görmedim. Gaz servosunun kolunu ayarlarken rahat hareket ettiğine ve jikle telinin her pozisyonunda temas etmediğine dikkat etmelisiniz. Gaz servosunun end pointlarını ayarlarken uç noktalardan bir kağıt geçecek kadar boşluk kalsa yeterli olacaktır. Yatay servo montajı yaptığınızı gördum. Skysun'da aynı servoyu diğer yönlu takma şansınızda var galiba. (30cc extra toplamıştım bi ara) Yatay servo yatağına takacaksanız iyice kuvvetlendirmenizi tavsiye ederim. Rudder telini iyi ayarlamalısınız ne fazla kassın ne fazla gevşek kalsın. (Her pozisyonda). Tüm kanatçıklarınızda highrate'e atımlarınız fazla olsun ilerde lazım olur. Yüksek exponuz olsun. Servo baş vidalarına çok az locktile sürmelisiniz zamanla titreşimden çıkar. Topladığınız uçak bir scale model olmadığı için her zaman güç isteyecektir. Pilinizin C'si önemli değil ama 2500 civarı 2 tane 2S yeterli olacaktır. (6-7 sorti çıkarır) Powerbox kullanacağınızı düşünüyorum. Ben bir modelde servolarımı direkt 2S ile alıcı üzerinden besledim 2350 mah pil 4 sorti çıkarıyordu. (HV1220 kullandım). Kimse depo kurulumundan bahsetmemiş en önemli bir noktada burada vardır. Deponuzun clunk hattının ortasına 3-4 cm'lik bakır boru koymalısınız. Yoksa ters düz harekette clunk öne düşer ve stop eder. Çoğu arkadaşımın başına gelmiştir. Tecrübeyle öğrenildi bu durum. Diyecekseniz peki yukarıdan aşağıya iniş yaparken hava içinde kalacak yakıt çekemeyecek??? O süre çok kısa bir süre ve tekrar yakıt geldiğinde karb. üzerinden o hava dışarı çıkıyor hemen yakıtı alıyor merak etmeyin stop etmez. Hortumdaki yakıt yeterli oluyor bu durumları engellemek için yoksa bizde header tank takardık helici arkadaşlar gibi. Failsafe ayarlamayı sakın unutmayın. Özellikle throttle ve failsafe kanalına!!! Bu arada ateşleme pilinin life olmasını tavsiye ederim. 1500 civarı yeterlidir. Günlerce çalışır sorunsuz storage derdi yoktur mis gibi. Cowling konusuna gelince önden açtığınız yer yeterli olacaktır fazlasıyla. Pervane olarak 23x8 ile 20-30 sorti yapmanızı tavsiye ederim. Ondan sonra bu motorun bana göre en uygun pervanesi 24x8 meijzik (7100 rpm) , benden daha iyi pilotaj sahibi abime göre (24x9 falcondur (6750 rpm)) Karar sizindir ama 22x10'dan uzak durun. Aklıma geldikçe karışık yazdım, kusura bakmayın bunlar benim tavsiyelerimdir katılmayan arkadaşlar elbette olacaktır herkesin yoğurt yiğişi farklıdır. İyi günler herkese

Teşekkür ederim katkılarınız için, motor hiç çalışmadı. Yerde motor için değil ama uçak için en azından iki depo yakıt yakılacağını düşünüyorum. Skysun firmasına içim ısınamadı. Ne montaj kılavuzu, ne yapısı gereği uçağı hiç sevemedim. Muadillerine göre hafif olduğu için bir abim önermişti. Artık uçtukça farklarını kavrayacağım. Bu klasmandaki ilk modelim olduğu için servo KG'ları konusunda bilgisizim. Ama ben üzerinde servo değişikliği yapacak kadar bu modelin bende kalacağını düşünmüyorum. Asıl niyetim uçağı havada paramparça etmek. Çoğu uçağımda istediğim pilotajı sunamıyordum. İstediğim pilotaj akrobasi ve 3D uçuşlar değil. Her ne kadar model karakteri gereği yakın olsada sport uçuş tarzı ile temel akrobatik hareketler. Benim bu uçaktaki tek istediğim taraf rudder hakimiyeti. Çok iyi iniş kalkış yaptığım uçaklarda istediğim istikameti tutturamıyorum. Gerek montaj hataları gerek modellerin yapısından kaynaklanan kısıtlamalar yüzünden ama bu modelde bu sınırlamaları kaldırıp tamamiyle her istediğim şarta uyum sağlayabilmesi olacak. Piste dik yan rüzgarlarda iniş sırasında rüzgarı karşıma alacak şekilde konumlandırıp piste teker koyduktan sonra uçağı düzeltebiliyordum anca. Benim için bu hobi sadece kalkış ve inişlerle sınırlı şu an için. Bana keyif veren kısımlar uçağın aprondan çıkıp pist başı yaptıktan sonra pistin en az 3/4 koşmasının ardından teker kesip, pist başına teker koyduktan sonra pist sonundan dönüp apronda yerini almasıdır. Havadaki hareketleri yapıp ardından uçağı kucağımızda taşıyorsak bence bir anlamı kalmıyor.

Gaz servosu kolunu henüz ayarlayamadım çünkü kolun montajını yapamadım daha. Walbro karbüratörün yedek parçalarında vidanın numarası verilmemiş, yurt dışı sitelerde 2-26 4-40 gibi değerler buluyorum ama metrik sisteme çeviremedim. Kolun montajını yapabilirsem servo konumuna karar verebilirim. Henüz o konuda incelemelerde bulunamadım.

Depo montajı konusunda ise şimdiye kadar her depo montajında olabildiğince esnek bir boru kullandım ve tek parça. Sizin düşüncenizin aksine hortumun depo içerisinde serbeste dolaşmasını destekledim. Şimdiye kadar hiçbir depoyu tam olarak tüketmedim. Havadaki uçuş sürem deponun 1/3'ü kadardır. Her uçuş sonrasıda takviye yaparım. O nedenle başıma bu konuda bir aksilik gelmedi. Bu görüşümü bu depodada destekleyeceğim.

Yatay servo montajı ve elavatörlerdeki gizli servolara hiç ısınamadım. Hem hareketi kısıtlıyor bu nedenle serolardan tam güç alamıyoruz, hemde montajı konusunda eksiklikler kalıyor. İmkan bulursam bundan sonra bu tarz uçaklardan uzak duracağım. Yatay servo montajı ve elavatörlerdeki gizli servolardan.
 
50-55 CC Model Toplama

Bence yakışıklı oldu. [emoji3]

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Cowlingin o kısmı yamuk olduğu için yaklaşık bir saat elimde o şekilde tutmam gerekti.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bugün motor gaz kolu için uygun vida bulamadık vidacıda, metrik değilmiş kılavuz içinde dar olur dedi ne yapacağımı bilemedim...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
50-55 CC Model Toplama

Güzel olmuş. Şimdi o delikleri aç tekrar. :D :p :D :p Şaka şaka...

Gaz kolu için ne vidası arıyorsun? Eğer yekeyi yerine tespit edecek vidayı arıyorsan (kendininkine ne oldu ki???) M3 bir vidadır DLE karbüratörlerde.
 
50-55 CC Model Toplama

Sümer Yamaner' Alıntı:
Güzel olmuş. Şimdi o delikleri aç tekrar. :D :p :D :p Şaka şaka...

Gaz kolu için ne vidası arıyorsun? Eğer yekeyi yerine tespit edecek vidayı arıyorsan (kendininkine ne oldu ki???) M3 bir vidadır DLE karbüratörlerde.

Abi fazla uğraştırmadı delikleri kapatmak 1mm balsayı boyadım yapıştırdım. Uçuşta bir şey olmazsa böyle kalır. Ama eskiden oradan ayar vidalarını görüyorsum artık yere yatmam gerekecek. [emoji4]

Abi içinden çıkmadı vida bugün tüm metrikleri denedik. Ayrıca 1/18 gibi birşeylerde denedik. Ama olmadı M3 giriyor ama bir iki diş sonra girmiyor. Dişlerde sorun yok gibi abi ayrıcada.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
50-55 CC Model Toplama

Sümer Yamaner' Alıntı:
İyi de zaten çok kısadır o vida. Bugüne kadarki tüm DLE motorlarımda M3 idi.

Abi 7 mm yuvası var 4 mm de diş vardır diye düşünüyorum bu bir tırnak boyu anca giriyor abi. Asp'nin yeni karbüratörü bana denk gelmişti abi hatırlarsan buda öyle. Hem üzerindeki karbüratörde ortalıkta yok. Walbro WT-1113 517 diye yazıyor parça listesine baktım hiç numara filan yazmamış yedeğinide satmıyor ayrıca abi. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
50-55 CC Model Toplama

mavikaya2011' Alıntı:
O delikleri ilk fırsatta açmanızı tavsiye ederim.
Birincisi önden bakınca sağdakinden jikle telini açıp kapatacaksınız.
İkincisi onlar soğutmaya çok yardımcı olacak kanallardır.
Tabiki tercih sizin

Jigle konusunda bir yer bulunacağını düşünüyorum. Gerekirse servo bağlanır.

Bu deliklerin kapatılması aslında motoru soğutmak için düşünüldü. Motor tek bir yerden hava alıp onu hemen çıkaracak. Yani hava sadece motor kafasından geçecek. Zaten motor kafası açık konumda. Çıkış delikleride öyle bizim amacımız cowlingin içine giren gereksiz hava idi.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
50-55 CC Model Toplama

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pull-Pull tellerinin gerginliği konusunda size bilgi vermek istedim. Umarım gerginliği yeterlidir. En fazla bu kadar esnetebiliyorum merkezi konumda teli.

Ayrıca aileronların servo yuvalarınıda sağlamlaştırmak istedim.

Rudder servo hornun vidalarını loctite ile sabitledim ball linklerin fiberli somunları var. Hepsi allen vidalarla değiştirdim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
50-55 CC Model Toplama

Sümer Yamaner' Alıntı:
Bence teller gevşek olmuş.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Merkez konumda hiç kıpırdatamamak mı lazım abi, neye göre gerdirmeye devam edeceğim. Tam ölçüsünü bulamadım. [emoji4]




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
50-55 CC Model Toplama

Abicim bildiğin gergin olacak. Normalde montaja başlarken vidalı bağlantılar sadece birkaç diş tutar halde olmalı. Her iki telin tespiti bu halde yapılmalı. O esnada tel ister istemez biraz boşluk yapacak. O boşluk da vidalı bağlantılar sıkıştırılarak alınmalı.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi