Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

kırmızı ışık hayır alamet değil, birşeyleri ters bağlamış olabilirsiniz ayrıca yüzdelik ayarlarınız biraz fazla gibi .unutmayın anakart dji kumandası ile kullanılması için ayarlı default olarak sizin sorununuzla alakalı değil fakat bunun da göz önünde bulundurulması gerekiyor .büyük ihtimalle yanlış bir bağlantınız var tabii görmeden bakmadan bukadar denebilir.
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

marş kombinasyonu yönünde stik end point ların trimlerini sonuna kadar yapıp tekrar marşa basın
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Sorunu tesbit ettim.

Throddle (GAZ) ayarı naza programında normal gözükmesine ve program üzerinde doğru yönde hareket etmesine rağmen, kumandanın ayarlarından reverse (Hareket yönünün Ters çevrilmesi) edilmesi gerekiyormuş.

:halay:
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Sorulan soru ve sorunlarin cozumunun ardindan durumun bildirilmesi cok iyi bir davranis. Tebrikler
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Şimdi yeni bir sorunum var.

Quadım kalkmaya çalışırken sola doğru savruluyor. Daha doğrusu sağ taraf yerden kesiliyor sol taraf kesilemiyor ve bu nedenle sola yıkılıyor. Bir türlu cesaret edip kaldıramıyorum bu nedenle. GPS modda kaldırsam kaçıp gitmez heralde ama korkuyorum. Ne dersiniz? :-\
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Bende bir soru sormak istiyorum. Lütfen cevaplarsanız sevinirim.

Naza m v2 aldım. GPS Combo paketinden. Montajını yaptım. Ayarlarını yaptım. Kumanda ayarları tamam. uçuş modlarını ayarladım. switchlere atadım. Motorları arm yaptım çalıştı.
Önce ilk sorum şu. İlk uçuşta Atti moddamı kalkıyoruz Gps moddamı kalkıyoruz. Uçuş karakterleri özellikleri bakımından farklar nelerdir.?

Diğer sorum ise Ev içinde yaptığım bu denemelerde Gps modda da Atti modda da motorlar arm olabildi. yani uçabilir hale geldi lakin GPS modda 3 kırmızı bir yeşil Led çakıyordu. Işık haritasına baktığımda 5 den az uydu bulduğu anlamına geldiğini gördüm. E peki yeterli uydu sayısı nedir Naza için ve yeterli uydu sayısını bulmadan Arm olmama kendini koruma özelliği yokmudur Naza da APM de ki gibi?

Cevaplarsanız sevinirim.
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Selçuk bey sorunuzun ilk cevabı ''ev''

ikincisi ise ''dışarda'' gps modda yeşil+birkere kırmızı -sorundeğil fakat gps modda yeşil+ 2,3 kere kırmızı sorundur ,yer değiştirip tekrar deneyin

Kağan beyin sorunu tamamen donanımsal görüküyor uzakdan
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Ümit Piriştina' Alıntı:
Selçuk bey sorunuzun ilk cevabı ''ev''

ikincisi ise ''dışarda'' gps modda yeşil+birkere kırmızı -sorundeğil fakat gps modda yeşil+ 2,3 kere kırmızı sorundur ,yer değiştirip tekrar deneyin

Kağan beyin sorunu tamamen donanımsal görüküyor uzakdan

ümit bey cevabınız için teşekkür ederim öncelikle ama sanırım anlayamadım cevabı yada anlatamadım sorumu.

İlk sorum ilk Uçuşta atti modmu gps mod mu uygun yani aralarındaki uçuş farkları nedir?

İkinci sorum ise ev içerisinde normalmidir bu kırmızı led flashlaması. size göre bir sorun var. açık alanda hiç denemedim zaten propalleri hiç takmadım daha. evde ayar yaparken karşılaştıklarım bunlar. yani sorun dediğiniz az uydu bulmasımıdır. az uydu buluyorsa neden ARM oluyor motorlar, koruması yokmu? Teşekkürler.
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Selçuk bey evde gps bulması imkansız gibi onun için atti mod.dışarda atti veya gps tercihen gps ,daha güvenli ,ağaç yanı ,bina altı ,travo ,elektrik telleri (havaalanı ;D) insanların yoğun olduğu yer vb yerlerden uzak uçuş yapınız sizin bilinçli oldunuzu biliyorum ,birisi okuduğunda , adına son eki yazdım
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Ümit Piriştina' Alıntı:
Selçuk bey evde gps bulması imkansız gibi onun için atti mod.dışarda atti veya gps tercihen gps ,daha güvenli ,ağaç yanı ,bina altı ,travo ,elektrik telleri (havaalanı ;D) insanların yoğun olduğu yer vb yerlerden uzak uçuş yapınız sizin bilinçli oldunuzu biliyorum ,birisi okuduğunda , adına son eki yazdım

:) ümit bey evde propaller takmam ben :) uçuş için gel git 100 km yol yapıyorum her hafta. evde buluyormu bulmuyormu bilmiyorumda 3 kırmızı 2 yeşil ne anlama geliyor acaba?

birde madem uydu bulmuyor neden motorlar arm oluyor gps modda bir türlü aklım yatmadı bu işe. hadi buldu diyelim e yeterli uydu sayısını evde bulması imkansız. e yine de Arm oluyor motorlar çalışıyor. bunun koruması yok mu acaba Ümit bey. Yoksa APM e has bir durummu bu?
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Kağan Ayanoğlu' Alıntı:
Şimdi yeni bir sorunum var.

Quadım kalkmaya çalışırken sola doğru savruluyor. Daha doğrusu sağ taraf yerden kesiliyor sol taraf kesilemiyor ve bu nedenle sola yıkılıyor. Bir türlu cesaret edip kaldıramıyorum bu nedenle. GPS modda kaldırsam kaçıp gitmez heralde ama korkuyorum. Ne dersiniz? :-\

Kağan bey ihtimaldir belki propaller yönleri motor yönleri doğru ise motor kalibrasyonları yani throttle range calibrasyonu yaptınızmı? dediğiniz şekilde yanlamasına kalkış yapıp dikleniyorsa açık alanda da aynısı olacaktır. IMU calibrasyonunu (6-8dk) süren kalibrasyonu baştan yapınız diğer ayarlarınızı yaptıktan gözden geçirdikten sonra.
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Selçuk bey,evde gps açarsınız fakat atti'de kalır onun için bir kere yeşil sonrasında uydu yok ikazı olan kırmızılar. Apm evde nasıl uydu buluyor :eek: :eek:

Kağan beyin sorunlarına gelince

bir yerde okumuşdum - nazaya kültablası tak uçurur diye-

yukarda belirttiğim gibi sorunu donanımsal görüküyor, bilmiyorum paylaşıldımı fakat, bir quad toplanacaksa mümkün olduğunca

fazladan yedek donanım bulundurulması gerekiyor (motor,esc,kumanda, pil vb.) olmayınca bir terslik anında şundamıdır bundamıdır oluyor,ilk quadımda bende yedeklerim olmadığı için biraz zorlandım yıllar önce

Kağan bey bu sorunlarını aşacakdır ve değerli bilgi ve tecrübe kazanacakdır
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Ümit Piriştina' Alıntı:
Selçuk bey,evde gps açarsınız fakat atti'de kalır onun için bir kere yeşil sonrasında uydu yok ikazı olan kırmızılar. Apm evde nasıl uydu buluyor :eek: :eek:

Kağan beyin sorunlarına gelince

bir yerde okumuşdum - nazaya kültablası tak uçurur diye-

yukarda belirttiğim gibi sorunu donanımsal görüküyor, bilmiyorum paylaşıldımı fakat, bir quad toplanacaksa mümkün olduğunca

fazladan yedek donanım bulundurulması gerekiyor (motor,esc,kumanda, pil vb.) olmayınca bir terslik anında şundamıdır bundamıdır oluyor,ilk quadımda bende yedeklerim olmadığı için biraz zorlandım yıllar önce

Kağan bey bu sorunlarını aşacakdır ve değerli bilgi ve tecrübe kazanacakdır
Hayir Umit bey Apm evde uydu buluyor demedimki zaten :) apm de ki gibi yeterli uydu sayisi bulmayinca ucusa kalkisa izin vermemek icin setuplar mevcut. Bu setup naza icinde varmi yani uydu yetersiz olunca motorlar Arm olmuyor Apm de. Calismiyor. Ama nazada atti mode da calismaya dwvam ediyor dogrumudur bunu sormustum
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

selçuk bey, naza plug and play (PnP) yani gps funksiyonu Arm olmayı veya olmamayı etkilemiyor,Arm etme marş kombinasyonu ile oluyor yani quada lipoyu bağlarsınız ısınma sürecinden sonra marş kombinasyonu ile ARm yaparsınız atti veya gps fark etmez uydu buldu bulmadı fark etmez direk kalkış yapabilirsiniz , fakat tavsiye edilmez.
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Selçuk bey doğru diyorsunuz ben aceleci davrandım Apm konusunda,ayrıca apm ,pixhawk,kkboard,multiwii,naze,ccd gibi bordları şahsen artık kullanmam ve tavsiye etmem yanlış anlamayın bu belirttiğim boardlar görüşümce yeni başlayanlar artı orta seviye modelci için kesinlikle uygun değil.

dji naza konusunda tavsiye olarak s-bus destekli kumanda kullanın,ben phantom 1 kumanda, receiver v3, 3adet alıcım var 3 quadda yani bir kumanda ile 3quad kullanabiliyorum . fs th9x kumandada kullandım doğru ayarlar ile mükemmel ,assistandan hiç kalibre etmedim,

naza hiç bir zaman kendi kendine Arm olmadı ,