Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Ümit Piriştina' Alıntı:
Selçuk bey doğru diyorsunuz ben aceleci davrandım Apm konusunda,ayrıca apm ,pixhawk,kkboard,multiwii,naze,ccd gibi bordları şahsen artık kullanmam ve tavsiye etmem yanlış anlamayın bu belirttiğim boardlar görüşümce yeni başlayanlar artı orta seviye modelci için kesinlikle uygun değil.

dji naza konusunda tavsiye olarak s-bus destekli kumanda kullanın,ben phantom 1 kumanda, receiver v3, 3adet alıcım var 3 quadda yani bir kumanda ile 3quad kullanabiliyorum . fs th9x kumandada kullandım doğru ayarlar ile mükemmel ,assistandan hiç kalibre etmedim,

naza hiç bir zaman kendi kendine Arm olmadı ,
Estagfurullah Umit bey ne demek olabilir boyle seyler. Bende th9x kullaniyorum ama iyi sayilan frsky d8r 2 plus telemetry li alicim vE vericim var. Tum ayarlarini yaptim suan. Gimbalide yerlestirdim. Kumandadan pitch verebiliyorum gimbale. Sadece 800 kv lik sunnysky motorlardan cekiniyorum az ucar diye. Birde agirlik merkezini bulmakta cok zorlaniyorum. 11×4.7carbon proplarla ne kadar ucacak bakalim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Selçuk bey ,güzel beğendim

donanımınızda biraz değişiklik yapmanız gerekiyor gibi,

karbon fiberin desavantajı ağır olması,ben o iniş takımını iptal ederdim yerine sadece amacına uygun alu veya plastik takardım

o iniş takımları nerden baksan 400gramdır artı pilin kaç s .galiba naza m v2 kullanıyorsun ,çok doğru seçim

750kv turnigy motor 11x5 veya 12x5 pervaneyi çok rahat çeviriyor

birde ikinci resimde liponun altındaki kaçak kat zorunlumu ,o resime baktığımda gps anteni ile hizada görüküyor buda gps açısından pek sağlıklı değil,artı ben gps antenini tüm alışıklığın aksine arka tarafa merkezi monte ederdim,
iki gün önce bunu topladım

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Ümit Piriştina' Alıntı:
Selçuk bey ,güzel beğendim

donanımınızda biraz değişiklik yapmanız gerekiyor gibi,

karbon fiberin desavantajı ağır olması,ben o iniş takımını iptal ederdim yerine sadece amacına uygun alu veya plastik takardım

o iniş takımları nerden baksan 400gramdır artı pilin kaç s .galiba naza m v2 kullanıyorsun ,çok doğru seçim

750kv turnigy motor 11x5 veya 12x5 pervaneyi çok rahat çeviriyor

birde ikinci resimde liponun altındaki kaçak kat zorunlumu ,o resime baktığımda gps anteni ile hizada görüküyor buda gps açısından pek sağlıklı değil,artı ben gps antenini tüm alışıklığın aksine arka tarafa merkezi monte ederdim,
iki gün önce bunu topladım

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Umit bey yorumlariniz cok iyi geliyor simdi once soyle soyluyim pilim 4s 5800 mah. Birde 4s 8000mah lik var. Evet naza v2 kullaniyorum tesekkurler.
O kacak kati mecburen koydum lipoyu alta koyuyordum ama gimbal taktigim icin ve agirlik merkezini ayarlamak icin mecburen oraya koydum. Yoksa arkada pil takma aparatida mevcut. Sizin oneriniz nedir. Birde landing skid ayaklar icin hemen temin edebilecegim onereceginiz urun ornegi gosterirmisiniz zahmet olmazsa. 800 kv yeterlimi diyorsunuz ?

Arka tarafta alici var alicidan etkilenir diye koymadim. Birde gps in lipodan etkilenmedigini soyluyorlar. Alicidan etkilenmezse arkayakoyacagim o halde

Bu arada topladiiginiz model cok hos gozukuyor
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Selçuk bey
önerebileceğim hazır bir şase yok fakat o şase görüşümce çok ağır ben öyle bir donanım için alu kollar ve iniş takımı kullanırdım

tahminen şu an iyimser max.7dakika rötar uçuş süreniz var
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Ümit Piriştina' Alıntı:
Selçuk bey
önerebileceğim hazır bir şase yok fakat o şase görüşümce çok ağır ben öyle bir donanım için alu kollar ve iniş takımı kullanırdım

tahminen şu an iyimser max.7dakika rötar uçuş süreniz var
O halde benim motorlari en az 600 kv ya cevirmem gerekecek anlasilan.
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Selam arkadaşlar.

Esc leri alıcıya bağlayıp motor kalibrasyonları yani throttle range calibrasyonu yaptım. Fakat naza üzerinden motor kalibrasyonları yani throttle range calibrasyonu de mi yapılıyor acaba? Yapılıyorsa nasıl yapılıyor?
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Kağan Ayanoğlu' Alıntı:
Selam arkadaşlar.

Esc leri alıcıya bağlayıp motor kalibrasyonları yani throttle range calibrasyonu yaptım. Fakat naza üzerinden motor kalibrasyonları yani throttle range calibrasyonu de mi yapılıyor acaba? Yapılıyorsa nasıl yapılıyor?
Bunu bende merak ediyorum naza uzerinden esc calibrasyonu yapilabiliyormu
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Belki lazim olur ve tecrube etmis olan olur diye bahsetmek istiyorum stock olarak simonk yuklu 30aafro esc lerde naza m v2 de motorlarda senkronize calisma sorunu yasandigi bahsediliyor bir kac yabanci sitelerde. Bende ayni sorunu yasiyorum. Turkiyede kaynak bulamadim bu konuyla ilgili ve bu sorunu esc yi blheli ile flashlayarak cozduklerinden bahsediyorlar. Bugun nasip olursa aksam bende flashlamaya calisacagim ve cozum olursa kaynak olur diye paylasacagim.
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Selçuk bey sizdeki fenomen LSS sündromu (Lazy-Syncron-Start Syndrome) uçuşa engel değildir .
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Ümit Piriştina' Alıntı:
Selçuk bey sizdeki fenomen LSS sündromu (Lazy-Syncron-Start Syndrome) uçuşa engel değildir .
Ama kendini lazy lik yapan motorun oldugu tarafa yatiriyor model. Kalkmiyorki duzgun. Yatiriyor kendini
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Selçuk bey ,şimdi iş kördüğüm oldu ,sıralamasını kendiniz yaparak,

motor ,esc, E-distribütör ,kumanda nızı,tek tek ayrı ayrı kontrol etmelisiniz.

geç start alan motor çalışıyorsa,normal çalışan esc+ motorun birini , lazy motor+esc,birbirinden bağımsız bir kontrol edin çalışma farklılığı varsa ona göre hareket edersiniz,maalesef uzun soluklu bir süreç bu
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Ümit Piriştina' Alıntı:
Selçuk bey ,şimdi iş kördüğüm oldu ,sıralamasını kendiniz yaparak,

motor ,esc, E-distribütör ,kumanda nızı,tek tek ayrı ayrı kontrol etmelisiniz.

geç start alan motor çalışıyorsa,normal çalışan esc+ motorun birini , lazy motor+esc,birbirinden bağımsız bir kontrol edin çalışma farklılığı varsa ona göre hareket edersiniz,maalesef uzun soluklu bir süreç bu
Evet bagimsiz olarak denedim hepsini, hatta dun esc lerin hepsinin calibrasyonunu yaptim, calibrasyon sonrasi bir sikinti yok ama lipoyu sokup taktigimda bariz sekilde zaman zaman tekmotor bazende iki motor lazy davranis gosteriyor, bu durumla karsilasan yabanci birinin videosunda control kartina yani nazaya sinyalin yanisira ground kablosunuda takarak cozdugunu soylemis. Bazilarida yazilimi flashlayarak simonktan blheliye gecerek cozduklerini soylemisler. Yani bi dunya is cikti bana. Bende sadece sinyal kablosu takili control kartinda. + ve - sokuk.
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

- bağlı değilmi

optolarda - bağlanmıyormu?

QR X350 şaseye naza ciğeri + turnigy 750 kv motorları bağladım motor 4 start tembeli,biraz uçsun geri söküp gereğini yapacağım, görüşümce E-distribütör kablo kalınlığı ile alaka
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

Ümit Piriştina' Alıntı:
- bağlı değilmi

optolarda - bağlanmıyormu?

QR X350 şaseye naza ciğeri + turnigy 750 kv motorları bağladım motor 4 start tembeli,biraz uçsun geri söküp gereğini yapacağım, görüşümce E-distribütör kablo kalınlığı ile alaka
Escler becli Umit bey. Sadece sinyal cikisini control cartina bagladim. Ayni sistem Apm de sorunsuz calisiyordu. Ilk kez nazada yapiyor. Baglantilar hersey ayni. Kablolara gelince hepsi yeterli kalinlikta. Belkide - yani grounduda escden alip control kartina girecegim
 
Multikopter'de NAZA ayarları nasıl yapılır?

bende - ve s bağlı ,böyle normaldir diye biliyorum,sadece sinyalle olmaz nazada diye biliyorum,

buda küçük bir video ,devamlı uçuş için gittim yerde

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol