YENİ UÇAĞIM DOMINO
İsmail BAYAT' Alıntı:
Kırımsız uçuşlarda kullan! Normal şartlar altında huyuna gittiğin sürece oldukça ehlidirler, o kadar korkmaya gerek yok!
İsmail BAYAT' Alıntı:
...
Rodaj için asla yüksek nitrolu benzin kullanmayınız. Hem paranızı hem de motorunuzu korumuş olursunuz. %25 veya daha nitro içeren benzinleri tercih edin.
...
Sanırım bu yazı daha çok araba motorlarına yönelik. Çünkü uçakta %25 nitrometanlı yakıt ancak yarışma vs gibi çok sıradışı koşullarda gerekir diye düşünüyorum.
İsmail BAYAT' Alıntı:
...
Beklemiş benzinde yoğunlaşma (kondensasyon) meydana gelebileceğinden motorunuza sorun çıkarabilir ve ayrıca paslanmasında rol oynayabilir.
...
Biraz açmakta yarar var. Bu motorların yakıtları esas olarak metanol (yani metil alkol) ve hint yağından oluşur (Yakıtımızın içinde hiç nitro olmasa da motorumuz çalışır!). Yakıtımızın bulunduğu kabın ağzı uzun süre açık beklediğinde, içindeki metil alkol havadaki nemi sünger gibi çeker. Sorunların nedeni budur. Mecazen konuşursak, arabaya sulu benzin koymuş oluruz.
İsmail BAYAT' Alıntı:
...
Bir nitro benzinli motorun rodajına başlarken motoru üzerindeki tüm vidaların sıkıca yerlerine oturduğunu öncelikle kontrol edin. Daha önceleri gevşek vidaların bulunduğu motorlarla karşılaşılmıştır. Üreticiler de hata yapabilirler. Aslında benim en çok önereceğim motorun manifoldunu tutan tüm vidalarının sökülerek Kırmızı Loctite konularak yeniden sıkıca yerlerine yerleştirilmeleridir.
...
Ben gevşek vidaların Loctite ile sıkılmasına pek sıcak bakmıyorum. Bu vidalar sıkıldıktan sonra rodaj esnasında ve sonrasında kontrol edilirse sorun olmaz. Zaten daha sonra motorun üzerine gelen hint yağı öyle bir sakızlaşıyor ki, artık gevşemesi pek mümkün değil.
İsmail BAYAT' Alıntı:
...
Bujiyi motordan ayırıp motor içerisine birkaç damla “after run oil” damlatınız. Bu ilk çalıştırmada motorun yağsız çalışmasını önleyecek ve ömrünün uzamasına büyük bir katkı yapacaktır.
...
Adından da anlaşılacaağı üzere, motorun çalışması sonrası uzun süre kullanılmayacaksa, karbüratör ağzı ve buji deliğinden bir kaç damla damlatılıp krankın bir kaç tur çevrilip yağın içine yayılması sağlanmalıdır. Yeri gelmişken ben bu iş için av malzemesi satan yerlerden silah yağı almıştım.
İsmail BAYAT' Alıntı:
Hava Filtresi: Bir motorun en önemli yıkıcı faktörünün kir ve pislik olduğu bir sır değildir. Motor parçaları içerisindeki yataklarda oluşan problemlerin neredeyse %50 kadarı pisliklerin motora girmesi neticesinde ortaya çıkmaktadır. Hava filtreleri 15 mikron boyutundaki partiküllere kadar içeri alınan havayı temizlemekte ve motorun ömrünün uzamasına katkı sağlamaktadırlar.
Motorun içine giren parçacıkların motora zarar verdiği doğrudur. Ancak, bu da yine sanırım, yerde toz toprak içinde giden araba motorları için geçerlidir. Ben şimdiye kadar uçakta hava filtresi görmedim. Yakıt filtresi ise, depo ile karbüratör arasına mutlaka koyarım. Ayrıca depoya yakıt doldurduğum pompanın çekiş ucunda da vardır.
Depo ile karbüratör arası için yakıt filtresi;
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yakıt doldurma pompası çekiş ucu için yakıt filtresi;
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sümer Yamaner' Alıntı:
...
- Dizel motor (modelcilikte kullanımı gerçekten de var)
...
Benim 1974 yılında edindiğim ilk motorum bunun aynısı. Hala duruyor! (Avatarımda elimdeki uçağın üstündeki motor)
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol