Messerschmitt 262 Schwalbe - 1/7.5 Ölçek, EDF

Youtuba düşer düşmez gördüm ve hayran kaldım , :halay:
Hayırlı olsun , bol ve kırımsız uçuşları olsun inşallah:bravo:

Hayırlı olsun abi

Teşekkürler :saygilar:


Minnak pek de sevimli maaşallah! Ama, gözünü seveyim dikkat et, mazallah elinden falan düşerse kaybolur gider bir yerlere!

Vallahi çok iyi dediniz Ömer Bey, en büyük korkum bu, atolyede bişeylerin altına yuvarlanıverse bir daha bulamam...


Motor biblo gibi maşallah. Ben olsam cam fanusun içine koyup sergilerdim. :lol:

Eh, ben de camdan yapılma birşeyin içine koyacağım zaten :) tabi biraz epoksi de var cam lifleriyle birlikte :D

Abi ağzına sağlık. Keyifle izledim. Gövdeye bağlı tek jet motorlu küçük bir uçak yapmak; çift jet motorlu büyük bir uçak yapmanı engellemeyecekse sorun yok ;D;D Ama engelleyecekse, bu ufaklığın kardeşiyle birlikte tam güç çalışabilecekleri daha büyük bir uçak çok güzel olur :laugh:

Harika bir sonuç. :hoppa:Fan motorda bir sorun yoksa jet motorların önü açılıyor. Proje süresi 1 sezon kadar kısaldı sanki. :yuppi: :halay:

Yok, nihai hedef sabit, 1/6 ölçekli çift türbinli model. Ama görünen o ki küçük model uçabilirliğini kanıtladıktan sonra türbin motorlu model için beklemeye gerek kalmayacak. 1/6 ölçekli modelin tasarım/üretimi sırasında ufaklık türbin uçuşu yapabilir. Açıkçası bu türbine uygun bir model yapma niyetim vardı, büyük modele koymadan önce motoru test etmiş olurum diye, ama bu hesap kitaplar sonucunda şu an zaten o modeli yaptığımı farkettim :)

Bence farklı birşey yap abi. 2 edf, 1 jet motoruyla sıradışı bir uçak yap :D hem havada güvenle restart denemeleri de yapabilirsin.

Bak bu da çok iyi fikir, hatta türbini APU gibi kullanayım, o elektrik üretsin, elektrikle de EDF'leri besleyelim...
 
Maşallah boyundan büyük sesi varmış arkadaşın:D
Sayaçtaki değerlere inanamadım bir an. 200 küsur bin devirler, 500 küsur dereceler falan. Müthiş! Hayırlı uğurlu kazasız kırımsız uçuşlu olsun:saygilar:
En sonunda motoru kapatınca soğutma moduna kendisi mi geçti? Merak ettim, özellikle bir komut falan mı veriliyor?
 
Maşallah boyundan büyük sesi varmış arkadaşın:D
Sayaçtaki değerlere inanamadım bir an. 200 küsur bin devirler, 500 küsur dereceler falan. Müthiş! Hayırlı uğurlu kazasız kırımsız uçuşlu olsun:saygilar:
En sonunda motoru kapatınca soğutma moduna kendisi mi geçti? Merak ettim, özellikle bir komut falan mı veriliyor?
Motor boyutu küçüldükçe devir artıyor. EGT zaten 500'lerde olmak zorunda. Hatta B737 MAX'lerin o meşhur motorları 650 dereceyi geçiyormuş. Bizzat ECU yaptığımdan biliyorum :)lollol::lollol::lollol:) motor durunca strater motoru aralıklarla çalıştırılıp motora taze soğutma havası pompalıyor. Otomatik tabii. EGT belirli bir seviyeye ininceye kadar. Örneğin SumeronicsRC ECU 90 derece altına inene kadar aralıkla hava basar. :yuppi:
 
Konuyla doğrudan alakalı değil ama videoyu izlerken aklıma geldiği için soruyorum; bu meretlerde rodaj ya da benzeri bir işlem yapmak gerekiyor mu?
 
Gerçekten müthiş bir şey abi. Yumurta kadar aletin yaptılarına bak, hayran olmamak elde değil:saygilar: Tekrardan hayırlı olsun.

Teşekkür ederim, daha büyük yumurtalar görmüştüm açıkçası :D

Maşallah boyundan büyük sesi varmış arkadaşın:D
Sayaçtaki değerlere inanamadım bir an. 200 küsur bin devirler, 500 küsur dereceler falan. Müthiş! Hayırlı uğurlu kazasız kırımsız uçuşlu olsun:saygilar:
En sonunda motoru kapatınca soğutma moduna kendisi mi geçti? Merak ettim, özellikle bir komut falan mı veriliyor?

Başta "yahu bu çok küçük, balkonda çalıştırsam ne olacak ki" diyordum da mantık ağır bastı adam gibi bir yere gittim insanlardan uzak :D

Sümer abinin dediği gibi soğutma sekansı tamamen otomatik, kontrolör motor kapandıktan sonra "marş motorunu" devreye alıp içeriden sürekli taze hava geçirerek motoru belli bir sıcaklığın, genellikle 100 derecenin altına gelene kadar soğutuyor. Xicoy soğutma tamamlanana kadar sürekli motoru çalıştırıyor, Kingtech fasılalı çalıştırıyor, tabi marş motorları farklı onu da unutmamak lazım, X45te fırçasız motor var, kingtechin sanırım yeni 4. nesil motorları da fırçasız starter kullanıyor ama daha eskilerin hepsi fırçalı motorlar.
Buarada olur da otomatik soğutma devreye girmezse kullanıcı manuel olarak da soğutmayı başlatıp yeterince soğuyana kadar starter motorunu kontrol edebiliyor. Benim büyük motorda son zamanlarda yaşadığım "çalışmama" sorununda kontrolör "ben bu işi yapamıyorum" diyip pes ettiğinde motor 500 derece ve üzerinde oluyordu, hemen manuel olarak kendim soğutma işlemini yapıyordum motor 100 derecenin altına düşene kadar...

EGT zaten 500'lerde olmak zorunda. Hatta B737 MAX'lerin o meşhur motorları 650 dereceyi geçiyormuş.

K100 rahatlıkla 700-800 dereceleri görüyordu abi :)

Konuyla doğrudan alakalı değil ama videoyu izlerken aklıma geldiği için soruyorum; bu meretlerde rodaj ya da benzeri bir işlem yapmak gerekiyor mu?

Gerekmiyor çünkü silindir-piston gibi birbirine sürten parçalar yok :) hatta işe sadece mekanik açıdan bakarsak gaz türbinleri piston-silindirli motorlara göre çok daha basitler, hareket eden tek bir parça var :)

Yangın tüpümüzü de unutmamışız :)

Aman abi, o asla unutulmamalı :thumbup:

Evren bey, motor sehpasını yalnızca o iki işkence mi tutuyor. Bir anda kurtulup gidecek sandım.

Başlarda ben de emin olamamıştım, ama elle motordan çok daha fazla bir kuvvetle itip kıpırdamadığını görünce güven geldi. Tezgah yüzeyi şu kabartmalı aluminyum levhalardan. motoru tutturduğum sehpa da yumuşak çam. İşkenceleri sıkınca o aluminyum levhanın kabartmaları bir miktar gömülüyorlar dahtanın içine, hareketi engelleyen esas bu sıkışmanın sağladığı tutunma oluyor. Titreşim de olmayınca gevşeme sorunu da olmuyor :)