Gerçekten müthiş bir şey abi. Yumurta kadar aletin yaptılarına bak, hayran olmamak elde değil

Tekrardan hayırlı olsun.
Teşekkür ederim, daha büyük yumurtalar görmüştüm açıkçası
Maşallah boyundan büyük sesi varmış arkadaşın

Sayaçtaki değerlere inanamadım bir an. 200 küsur bin devirler, 500 küsur dereceler falan. Müthiş! Hayırlı uğurlu kazasız kırımsız uçuşlu olsun

En sonunda motoru kapatınca soğutma moduna kendisi mi geçti? Merak ettim, özellikle bir komut falan mı veriliyor?
Başta "yahu bu çok küçük, balkonda çalıştırsam ne olacak ki" diyordum da mantık ağır bastı adam gibi bir yere gittim insanlardan uzak
Sümer abinin dediği gibi soğutma sekansı tamamen otomatik, kontrolör motor kapandıktan sonra "marş motorunu" devreye alıp içeriden sürekli taze hava geçirerek motoru belli bir sıcaklığın, genellikle 100 derecenin altına gelene kadar soğutuyor. Xicoy soğutma tamamlanana kadar sürekli motoru çalıştırıyor, Kingtech fasılalı çalıştırıyor, tabi marş motorları farklı onu da unutmamak lazım, X45te fırçasız motor var, kingtechin sanırım yeni 4. nesil motorları da fırçasız starter kullanıyor ama daha eskilerin hepsi fırçalı motorlar.
Buarada olur da otomatik soğutma devreye girmezse kullanıcı manuel olarak da soğutmayı başlatıp yeterince soğuyana kadar starter motorunu kontrol edebiliyor. Benim büyük motorda son zamanlarda yaşadığım "çalışmama" sorununda kontrolör "ben bu işi yapamıyorum" diyip pes ettiğinde motor 500 derece ve üzerinde oluyordu, hemen manuel olarak kendim soğutma işlemini yapıyordum motor 100 derecenin altına düşene kadar...
EGT zaten 500'lerde olmak zorunda. Hatta B737 MAX'lerin o meşhur motorları 650 dereceyi geçiyormuş.
K100 rahatlıkla 700-800 dereceleri görüyordu abi
Konuyla doğrudan alakalı değil ama videoyu izlerken aklıma geldiği için soruyorum; bu meretlerde rodaj ya da benzeri bir işlem yapmak gerekiyor mu?
Gerekmiyor çünkü silindir-piston gibi birbirine sürten parçalar yok

hatta işe sadece mekanik açıdan bakarsak gaz türbinleri piston-silindirli motorlara göre çok daha basitler, hareket eden tek bir parça var
Yangın tüpümüzü de unutmamışız
Aman abi, o asla unutulmamalı
Evren bey, motor sehpasını yalnızca o iki işkence mi tutuyor. Bir anda kurtulup gidecek sandım.
Başlarda ben de emin olamamıştım, ama elle motordan çok daha fazla bir kuvvetle itip kıpırdamadığını görünce güven geldi. Tezgah yüzeyi şu kabartmalı aluminyum levhalardan. motoru tutturduğum sehpa da yumuşak çam. İşkenceleri sıkınca o aluminyum levhanın kabartmaları bir miktar gömülüyorlar dahtanın içine, hareketi engelleyen esas bu sıkışmanın sağladığı tutunma oluyor. Titreşim de olmayınca gevşeme sorunu da olmuyor
